Tag Archive | politik

Lunchklubben: Trump och ’attentat’, DC. /..BIBELN/ VAD SKA DU ÄTA OM KRIGET KOMMER?? /TRO

  1. -Dessa herrar är inte dumma, nej då, nej då. Vi var många som anser att det s k attentatet emot Trump ’inte var riktigt sant nej…’. Det finns många oklarheter i det och det värsta är att man inte får tycka det man vill. … -Vi svenskar tycks vara riktigt RIKA? NEJ bara vissa är rika och vi andra har inte råd med att man sköter den s k ekonomin och annat så ILLA. Koldioxid är BRA JA!!! ETT MÅSTE. Bort med EU och allt annat som bara förstör- Lyssna på dem här, kloka gubbar! Grön omställning??? Finns ingen sådan! Bluff.

KOLLAPPS??? EKO-MAT? Vi är många som måste tänka om snarast!

Joh Uppenbarelebok kap 6 12 Och jag såg när Lammet bröt det sjätte sigillet. Då blev det en stor jordbävning. Solen blev svart som en sorgdräkt, och hela månen blev som blod. 13 Himlens stjärnor föll ner på jorden, som när fikonträdet fäller sina omogna frukter när det skakas av en kraftig vind. 14 Och himlen försvann som när en bokrulle rullas ihop, och alla berg och öar flyttades från sina platser. 15 Och jordens kungar, stormännen och befälhavarna, de rika och mäktiga och alla slavar och fria gömde sig i hålor och bland bergens klippor, 16 och de sade till bergen och klipporna: ”Fall över oss och göm oss för honom som sitter på tronen och för Lammets vrede! 17 Deras vredes stora dag har kommit, och vem kan då bestå?” ——–Dessa slut-händelser är INTE LÅNGT BORTA!

En tro kapad av hat: Varför MAGA-kristna är en maktkult förklädd till religion / …Se video om demonstrationer i USA

postad av Op-Ed 16 mars 2025 Kopierad FRÅN: https://monalola62.blogspot.com/?

”Varför hatar MAGA lärjungar, som lever i en ’kristen nation’ och kallar sig kristna genom att följa en Messias som predikade uteslutande om kärlek – särskilt att älska sina grannar, absolut alla – särskilt sina grannar?” – Anonym kristen, via sociala medier

Många invånare i USA har länge projicerat en artificiell bild av att leva i en kristen nation, där tron ​​fungerar som grunden för dess moraliska och kulturella identitet. Politiska ledare åberopar religiöst språk, och miljontals amerikaner förklarar öppet sin hängivenhet till kristendomen.

Ändå motsäger handlingarna och retoriken hos många av dessa självutnämnda troende varje grundläggande lära i deras tro. Den senaste inkonsekvensen av denna ideologi är synlig i den moderna MAGA rörelsen, där hat, grymhet och utestängning definierar beteendet hos dem som påstår sig följa Jesus Kristus.

I deras värld är kristendomen inte ett kärleksbudskap utan ett vapen för splittring. Det är inte en uppmaning att tjäna de fattiga, omfamna främlingen eller vända andra kinden till. Istället har det blivit en fana under vilken de rättfärdigar sin ilska mot invandrare, HBLTQ-personer, rasminoriteter och alla som utmanar den ”vita” rasens dominans.

Deras ledare är inte Kristus, utan en politisk figur som representerar motsatsen till allt som kristendomen var tänkt att stå för. En man definierad av girighet, hämndlystnad och egenintresse har blivit den moraliska standarden för en rörelse som fortfarande insisterar på att kalla sig kristen. Det som borde ha varit en religion av ödmjukhet och uppoffring har förvandlats till en ideologi av erövring och förbittring i Amerika.

Förvandlingen var inte en slump. Den är produkten av årtionden av avsiktlig manipulation, där trons språk förvridits till ett rättfärdigande av makt och grymhet. Frågan är inte om dessa människor verkligen är kristna – enligt varje biblisk standard är de det inte. Den verkliga frågan är varför de så ivrigt har omfamnat en version av kristendomen som är så fullständigt skild från dess kärnläror. Svaret avslöjar den mörka verkligheten av vad amerikansk kristendom har blivit.

EN ICKE-SEKULÄR TRO KAPAD AV SEKULÄR VIT NATIONALISM

MAGA Kristendomen existerar inte för att sprida evangeliet eller föra människor närmare Kristus. Den existerar för att befästa makt, inbäddad i hat. Under de senaste decennierna har kristendomen i USA genomgått en radikal omvandling och sammanfogats med vit nationalism för att skapa ett helt nytt trossystem. Denna nya religion definieras inte av skriften, utan av idén att Amerika är en gudomligt utvald nation som hotas av utomstående, sekularister och icke-troende.

Den kristna nationalistiska rörelsen frodas på tron ​​att kristendomen måste dominera regeringen, domstolarna och det offentliga livet. Konstitutionen – en gång ett dokument utformat för att skydda religionsfriheten – har omformulerats till ett vapen för att upprätthålla religiöst styre. All politik som inte överensstämmer med deras vision om en kristen teokrati ses som en attack mot deras tro. Denna paranoia ger näring åt deras hat. Det räcker inte för dem att utöva sin egen religion fritt – de kräver kontroll över alla andras tro, beteenden och identiteter.

Den Jesus de påstår sig följa har ingen likhet med den historiska figuren som predikade mot girighet, varnade för maktens korrumperande natur och fördömde religiösa ledare som lade bördor på folket samtidigt som de undantog sig själva. Istället har de skapat en ny Kristus – en som ser mer ut som en krigare än en fredsmäklare. Deras version av Jesus bär ett gevär, viftar med en amerikansk flagga och söker hämnd mot politiska fiender.

I sin strävan efter makt har de övergett varje central princip i kristendomen. Kärlek har ersatts av erövring. Barmhärtighet har övergivits för vedergällning. Ödmjukhet har förkastats till förmån för överhöghet. De söker inte frälsning utan kontroll, och de använder Kristi namn som ett verktyg för att rättfärdiga sin strävan efter dominans.

FÖRBITTRINGENS POLITIK OCH EN BESATTHET AV HÄMND

MAGA Kristendomen drivs inte av tro. Den drivs av förbittring. Rörelsen definieras inte av kärlek, förlåtelse eller tjänande av andra, utan av en obeveklig tro på att de är offer för ett Amerika som inte längre tillhör dem. Denna klagomålsinställning har blivit kärnan i deras identitet och formar varje aspekt av deras toxiska/giftiga världsbild.

I årtionden har konservativa kristna fått höra att de är under belägring. De har fått en stadig diet av rädsla, som övertygat dem om att de förföljs helt enkelt för att deras dominans över samhället urholkarts I verkligheten tar ingen ifrån dem rätten att dyrka, tro eller utöva sin tro.

Det de ogillar är att de inte längre kan påtvinga andra sin vilja utan motstånd. Denna känsla av offerroll har lett till en besatthet av hämnd.

Istället för att följa Kristi uppmaning att älska sina fiender har de omfamnat en kultur av ständig konflikt. Varje politik som utökar rättigheterna för marginaliserade grupper ses som en attack mot deras egen frihet. Varje ansträngning att skapa ett mer inkluderande samhälle möts med ilska. De kämpar inte för religionsfrihet – de kämpar för att upprätthålla ett Amerika där deras form av kristendom är den enda som har makten.

Denna förbittring har gjort dem villiga att förbise alla moraliska brister hos sina ledare. De stöder en man vars liv definieras av grymhet, oärlighet och korruption eftersom de tror att han kommer att straffa de landsmän som de har blivit betingade att hata. Deras tro handlar inte längre om frälsning eller andlig tillväxt. Det handlar om att se till att de de ser som fiender lider nederlag, förödmjukelse och utestängning.

SELEKTIV MORAL OCH ÖVERGIVANDET AV KRISTUS LÄRA

MAGA Kristendomen verkar under ett system av selektiv moral. Den håller andra till omöjliga normer samtidigt som den ursäktar all synd inom sina egna led. Detta hyckleri är inte tillfälligt – det är centralt för hur rörelsen behåller makten.

Samma människor som kräver moralisk renhet från sina politiska motståndare har inga problem med att stödja en ledare som har varit gift flera gånger, engagerad i ekonomisk korruption och byggt sin karriär på bedrägeri. De påstår sig stå för ”familjevärderingar” samtidigt som de ursäktar otrohet, oärlighet och till och med kriminellt beteende när det gynnar dem politiskt. Deras moral är inte förankrad i skrifterna – den är vapenanvänd för att rikta in sig på alla som inte överensstämmer med deras ideologi.

De protesterar mot politik som ger mat, tak över huvudet och sjukvård till de fattiga, trots Kristi uttryckliga befallningar att ta hand om de behövande. De predikar om att skydda barn samtidigt som de försvarar politik som berövar dem deras sjukvård och säkerhet. De påstår sig motsätta sig förtryck samtidigt som de hyllar lagar som begränsar rösträtt, kroppslig autonomi och personliga friheter.

Det finns ingen konsekvens och inget etiskt ramverk som vägleder deras övertygelser. Deras version av kristendomen kräver inte personlig integritet. Den kräver lojalitet. Så länge någon ansluter sig till deras politiska ideologi är de frikända från alla felaktigheter. Men de som står emot dem, oavsett hur moraliska eller etiska de är, framställs som skurkar. Detta är inte tro. Det är en maktkult förklädd till religion.

KRISTEN ENDAST I NAMN

Enligt varje mätbar standard förkroppsligar MAGA rörelsen inte kristendomen. Den har övergett kärlek, ödmjukhet och tjänande till förmån för erövring, klagomål och vedergällning. De som påstår sig följa Kristus har byggt en rörelse som dyrkar sig själv snarare än de läror den låtsas upprätthålla.

En verklig kristen rörelse skulle förkasta grymhet, splittring och dyrkan av politiska ledare. Den skulle ta hand om de sjuka, de fattiga och de marginaliserade. Den skulle prioritera fred framför konflikt, rättvisa framför kontroll och nåd framför hämnd. Men MAGA kristendomen gör inget av detta. Den existerar inte för att tjäna – den existerar för att dominera.

Trumps omval har bara befäst denna verklighet. Rörelsen har blivit mer djärv i sina krav, mer aggressiv i sin retorik och mer villig att förkasta även skenet av kristna värderingar i jakten på makt. Frågan är inte om denna rörelse är hållbar, det är den inte. Hat bygger inte varaktiga institutioner. Förbittring är inte en grund för tro.

Den verkliga frågan är hur mycket förstörelse som kommer orsakas innan den kollapsar. För även om MAGA kristendomen kan kalla sig en tro, är den inget annat än en maskin byggd för kontroll. Och liksom alla sådana rörelser före den kommer den så småningom att smula sönder under tyngden av sitt eget hyckleri. Tragedin är hur mycket lidande den kommer att orsaka innan det händer.

VARFÖR MAGA KRISTENDOM INTE KOMMER ATT FÖRBLEKNA TYST

Den är för djupt förankrad i det amerikanska politiska och kulturella livet, för investerad i sin egen mytologi och för beroende av de maktstrukturer den har köpt in för att falla sönder över en natt. Rörelsens ledare har tillbringat årtionden med att indoktrinera sina anhängare till att tro att varje utmaning mot deras dominans är ett existentiellt hot. Den paranoian kommer att driva dem att trappa upp sin taktik och säkerställa att nästa kapitel i det amerikanska livet definieras av djupare splittringar, större grymhet och ett fortsatt förkastande av kristna principer till förmån för politisk erövring.

Valet 2024 var inte bara en politisk seger för Trump, det var en bekräftelse för hans anhängare på att deras rörelse är gudomligt sanktionerad. De tror att Gud har satt honom vid makten för att genomföra deras vision av Amerika, och de kommer att agera i enlighet därmed. Med förnyad kontroll över statliga institutioner kommer de att driva på för en politik som utformats för att kodifiera deras dominans, från att dra tillbaka skyddet av medborgerliga rättigheter till att införa religiösa lagar under täckmantel av att ”återställa kristna värderingar”. Deras mål är inte att samexistera med ett mångfaldigt och pluralistiskt samhälle, det är att fullständigt utplåna det.

Men även när de konsoliderar makten, håller grunden under dem redan på att falla sönder. De yngre generationerna lämnar organiserad religion i historisk takt och förkastar en tro som har blivit synonym med trångsynthet och hyckleri. Ju mer MAGA kristendomen försöker upprätthålla sig genom tvång, desto snabbare urholkas dess moraliska trovärdighet.

Den kommer inte att försvinna inom en snar framtid. Men framtiden tillhör inte en rörelse byggd på rädsla och hat. Den enda frågan som återstår är hur mycket skada den kommer att göra innan den blir inget annat än en bitter fotnot i historien.

Maria: Vilken bedrövlig läsning man fick här, det bådar inte gott!! Skall det fortgå så blir det verkligen MER ILLA än det är NU! BRA ARTIKEL från monalola62.blogspot.com/? m fl. Maga och Trump?

SE OCKSÅ : DEMONSTRATIONER…. se video.

Orbán: ”Vi tycker synd om svenskarna”

Viktor Orbán går på nytt till attack mot Sveriges regering. I ett nytt inlägg på X skriver den ungerske premiärministern att han ”tycker synd om det svenska folket som är fångade i kaos medan deras ledare bara skyller på varandra”.

I sitt inlägg på onsdagen radar Orbán upp siffror för att visa kontrasten mellan Ungern och Sverige. Ungern uppges ha haft noll bombdåd och noll illegala migranter under 2024, medan 132 människosmugglare gripits och 16 000 illegala migranter stoppats.

Sverige däremot har enligt Orbáns källor haft 317 gängrelaterade explosioner under 2024, varav 32 bara i januari. 62 000 personer är kopplade till kriminella nätverk, 8 935 illegala migranter och mordfrekvensen med skjutvapen ligger på 4 per miljon invånare – mot EU-genomsnittet på 1,6.

”Säkert, ordnat, under kontroll”, skriver Orbán om sitt eget land, medan han beskriver Sverige som ett land där ”lag och ordning kollapsar”.

Den ungerske ledaren citerar även statsminister Ulf Kristersson som tidigare i år erkände ”att vi inte har kontroll över våldsvågen är ju alldeles uppenbart”.

”Ändå föreläser de för oss om rättsstatsprincipen”, skriver Orbán och avslutar med orden: ”Detta kaos får inte bli Europas framtid, våra folk förtjänar bättre!”

Pågående ordkrig

Orbáns senaste utspel är en fortsättning på det ordkrig som pågår mellan honom och den Moderatledda regeringen. Så sent som i helgen gick den ungerske premiärministern till angrepp mot brottsutvecklingen i Sverige och svenska makthavares oförmåga att agera, och påstod bland annat att ”det är så här ett land kollapsar” och att ”det som blir kvar är barbarism”.

Under det politiska evenemanget påstod Orbán att 284 minderåriga flickor gripits för mord i Sverige. Påståendet var dock felaktigt – enligt hans källa, tyska tidningen Welt, handlade det om 284 flickor mellan 15 och 17 år som utreddes för olika typer av våldsbrott, inte enbart mord.

Den ungerske ledaren menade att utvecklingen pågått i femton år under olika svenska regeringar och att politikerna ”förpassat landet utanför den europeiska civilisationen”.

— Förresten, det här är svenskarna som försöker lära oss om rättsstaten, tillade han som en sista pik och syftade på att Kristerssons regering riktat hård kritik mot vad man anser vara Ungerns demokratiska tillbakagång och inskränkningar av hbtq-rättigheter och andra fri- och rättigheter.

Markus Andersson
markus.andersson@nyadagbladet.se

https://nyadagbladet.se/utrikes/orban-vi-tycker-synd-om-svenskarna

Min FRIHET ÄR I JESUS! men vi är ju medborgare ….i världen.

Ja det finns vissa fel här i Sverige och på andra ställen… Kristersson sade ju…. Sveriges statsminister förkunnar att Sverige förvisso inte befinner sig i krig i dagsläget – men att det svenska folket inte heller ska tro att någon verklig fred råder.– Låt oss planera för det värsta, så vi kan fortsätta hoppas på det bästa, deklarerar Ulf Kristersson, och manar till fortsatt eskalering och upprustning.

News: 1.VÄRLDEN/ 2. Se Länk: Västvärlden lever farligt. 3. Analys

Lars Bern: Väst fast i krigsträsket medan BRICS och Globala Syd reser sig

Lars Bern är en välkänd politisk kommentator med fokus på sjukvård, klimat och geopolitik. I denna djupintervju kopplar Bern samman historiska fakta med dagens utveckling i världen, med fokus på Europa, Globala Syd, Ukrainakriget, Ryssland, BRICS, Kina och tidigare västerländska kolonier som reser sig.

Lars Bern (1942-) är en svensk teknologie doktor, företagsledare, författare, samhällsdebattör och skeptiker till klimatpolitiken. Han har tidigare bland annat varit VD för Svensk Metanolutveckling (Volvo) och ledamot av Vetenskapsakademiens miljökommitté. Han har även varit vice ordförande i Cancerfonden.

https://youtube.com/watch?v=mZUF7LrQW3g%3Fsi%3D9ev14aYjifT5IEje

Tidsangivelser

00:01:30 Den västliga hegemonin började med Columbus.
00:02:30 De första bankerna startade på 1400-talet, Medici bank.
00:03:15 De europeiska kolonisatörerna, Rothschild.
00:05:00 Sjöfart och det brittiska imperiet.
00:05:30 Kolonin Indien.
00:06:45 Kolonier i Kina, Hong Kong, opium.
00:07:20 Zhanjiang, opiummöbel.
00:08:45 Kolonin Brasilien.
00:09:00 BRICS, alla medlemmar var forna västkolonier utom Ryssland.
00:10:20 USA tar täten som ledande stormakt med 900 militärbaser.
00:13:00 IMF, Världsbanken, FN styrs av krafter i USA.
00:14:20 Första världskriget, freden i Versailles.
00:16:00 Nazisterna 1933, västbankerna finansierade.
00:17:30 Ryssland vs Tyskland på 1930-talet, klipp från media 2024.
00:19:00 Andra världskriget, bolsjevikerna, kommunism, mer nazism.
00:21:45 Krigets inledning, Barbarossa, oligarkin bakom kriget.
00:25:20 Lindsey Graham vill stycka upp Ukraina.
00:27:30 Tyskland delas. Ryssarna räddade Europa från nazismen.
00:23:20 Atomvapnen intar scenen. Churchill vill krossa Ryssland.
00:29:50 Det kalla kriget startar (Churchill), journalfilm.
00:33:20: NATO bildades 1948, efterkrigstidens ekonomi.
00:34:00 De globala storföretagen växer fram i Väst.
00:34:40 Ike Eisenhower varnar för de industriella komplexen.
00:35:50 John F. Kennedy tar makten 1961 och startar kampen mot CIA, oligarkerna och de industriella komplexen tillsammans med Robert F. Kennedy.
00:36:30 Oligarkerna kontrollerade CIA, CRF mfl och politikerna, överstatlig styrning.
00:38:40 John F. Kennedy och Robert F. Kennedy mördas.
00:38:20 Kolonialväldet börjar möta motstånd ute i världen.
00:40:40 Stater som störtades: Iran, Irak, Libyen (Sverige hjälpte till).
00:43:40 Början på slutet på den 500-åriga västliga hegemonin, Globala Syd, BRICS gör motstånd. Kina som den nya världsledande ekonomin.
00:46:20 Kina och Ryssland samarbetar mer. Kissinger försökte 1972 stoppa ”giftermålet” mellan Ryssland och Kina.
00:48:20 Väst flyttar över massproduktionen till Kina. Kina passerade 2014 USA som ekonomisk makt mätt i PPP. Kina bevarar den ekonomiska kontrollen över oligarkerna i Kina.
00:52:00 Västoligarkerna startade det första moderna proxykriget mot Ryssland genom kriget i Afghanistan. Se separat video om David N. Gibbs. Ryssland gick i fällan. Sovjet kollapsade 1991.
00:54:20 Ukrainakriget är västoligarkernas senaste försök att störta Ryssland mha proxykrig. Rand Corporations 2019-rapport.
00:55:30 Västoligarkerna bidrar till att Ryssland ock Kina samarbetar mot dem. Sanktionerna mot Ryssland blev en drivkraft som stärkte Ryssland och den ryska relationen till Kina.
00:59:00 Xi Jinpings och Putins kram utlöste en geopolitisk jordbävning.
01:00:10 BRICS växer.
01:01:00 Rysslands och Kinas militära kapacitet överskuggar hela Västs. USA hade på 1940-talett 45% av hela världens tillverkningskapacitet. Idag har USA kvar endast 15% medan 35% ligger hos Kina (vilken är större än 1940-talets kapacitet). Profit och purpose-driven tillverkning. Vapnen som tillverkas i Väst oerhört mycket dyrare att producera.
01:05:30 Västvärldens politiker saknar logiskt tänkande. Ekvationerna går inte ihop. Fred är bästa lösningen för Europas ekonomi.

Torbjörn Sassersson
redaktionen@newsvoice.se

2 Petr 3: 7 Men de himlar och den jord som nu finns har genom samma ord sparats åt eld och bevaras fram till den dag då de gudlösa människorna ska dömas och gå under.

Jorden och människor och politik och pengar är smutsiga, men Gud är god och dömer rättvist. Lär känna honom och slipp vara med i kommande eld!  KOM TILL KORSET!

OBS! LÄS GÄRNA: Originalpublicering 29/10 2023: https://anthropocene.live/2023/10/29/vastvarlden-lever-nu-farligt/

Folkmord m m, WW3, Ändetider har börjat

dödas i Gaza Utrotningen av Gazas civila Israels attacker Israel bombar oss avrättade hundratals USA:s delaktighet i folkmord

Rättsexpert: ”Starka bevis för USA:s delaktighet i folkmord”

2024-08-21

Trots att Internationella domstolen (ICJ) redan i januari slog fast att Israel måste vidta alla åtgärder för att förhindra ett folkmord på palestinierna i Gaza så fortsätter omvärldens leveranser av bränsle till landet – där USA är en av de allra viktigaste leverantörerna.

– Bevisen för USA:s delaktighet i folkmord är mycket starka, bedömer Shahd Hammouri, lektor i internationell rätt vid universitetet i Kent.

Det handlar bland annat om jetbränsle från Texas och Hammouri betonar att ”USA ger materiellt stöd, utan vilket folkmordet och andra olagligheter inte är möjliga”. Läs mer på nyadagbladet.seRättsexpert: ”Starka bevis för USA:s delaktighet i folkmord”

OCH:

genvaccinexperiment gifta sig tredje spruta The Testimonies Project Israellobbyn från Israel Omega frihetskonvoj mänskliga djur Många israeler dog Kriget mot Gaza

Kriget mot Gaza: Israel har skapat sitt eget Abu Ghraib – och världen är tyst

2024-08-15

Det har gått drygt 20 år sedan CBS News publicerade de chockerande fotografierna som bevisade att den amerikanska armén begick ofattbara brott mot irakiska fångar i Abu Ghraib-fängelset.

Våldtäkt. Förnedring. Mord. Tortyr, både psykologisk och fysisk. Sexuell förnedring.

Avslöjandena om amerikansk brutalitet möttes med avsky över hela världen och spelade en stor roll i att vända opinionen mot Irakkriget.

De senaste dagarna har det blivit allt för tydligt att något jämförbart med Abu Ghraib – och mycket möjligt värre – har ägt rum i israeliska fängelser sedan den 7:e oktober då kriget mot Gaza bröt ut.

Denna vecka läckte fruktansvärda videoinspelningar som fångade israeliska soldater som sexuellt attackerade en palestinsk fånge, samtidigt som en rapport från den israeliska människorättsgruppen B’Tselem belyste statens policy av systematisk fångmisshandel och tortyr sedan krigets början.

Rapporten, baserad på intervjuer med 55 palestinier som gripits sedan Hamas-ledda attacken på södra Israel den 7:e oktober, är svår att läsa. Den tillhandahåller bevis på förnedrande behandling, godtycklig misshandel och sömnbrist, liksom ”upprepad användning av sexuellt våld, i varierande grad av svårighetsgrad”.

Fadi Baker, 25, minns att israeliska styrkor ”satte ut cigaretter i min mun och på min kropp. De satte klämmor på mina testiklar som var fästa vid något tungt. Det pågick så i en hel dag. Mina testiklar svullnade upp och mitt vänstra öra blödde.”

Han sa att förhörsledarna frågade honom om Hamas-ledare och personer han inte kände, och sedan slog de honom. ”Sedan satte de mig tillbaka i det iskalla rummet med den högljudda discomusiken, och lämnade mig där igen, naken, i två dagar.”

B’Tselem rubricerade sin rapport: ”Välkommen till helvetet.”

Normalisering av våldtäkt
Israeli myndigheter har förnekat sådana anklagelser, men denna analys kommer bara dagar efter att nio soldater arresterades i samband med våldtäkten på en palestinsk fånge vid den ökända Sde Teiman-detentionen. Offret uppges ha drabbats av allvarliga skador på anus, sprucken tarm, lungskador och brutna revben.

Dessutom publicerade FN:s människorättskontor förra månaden en rapport som avslöjade chockerande övergrepp i israeliska militära anläggningar och fängelser, där minst 53 palestinier har dött sedan 7:e oktober.

Hur har västerländska politiker kunnat förbli tysta om dessa fasor? Var är den massiva offentliga upprördheten?

Det verkar som att israeliska ledare har lyckats i sin kampanj att normalisera våldtäkt och andra övergrepp mot palestinska fångar. Efter arresteringen av de nio soldaterna vid Sde Teiman stormade högerextrema demonstranter anläggningen tillsammans med flera Knesset-medlemmar. Justitieminister Yariv Levin sa att han var ”chockad över att se hårda bilder av soldater som arresterades” och tillade att det var ”omöjligt att acceptera”.

Nationell säkerhetsminister Itamar Ben Gvir gick ännu längre: ”Jag rekommenderar försvarsministern, [den israeliska armé]chefen och de militära myndigheterna att … lära av fängelsetjänsten – lätt behandling av terrorister är över. Soldater måste ha vårt fulla stöd.”

Energi- och infrastrukturminister Eli Cohen uttryckte också starkt stöd för ”reservisterna som gör ett heligt arbete och bevakar de avskyvärda Hamas-terroristerna” och tillade”Vi borde alla omfamna dem och salutera dem, absolut inte förhöra dem och förnedra dem.”

Läs mer: Folkmord m m, WW3, Ändetider har börjat

Detta är tecken på ett mycket sjukt samhälle – ett som har passerat en osynlig gräns in i barbari. Det finns inga röda linjer kvar.

Det verkliga målet med arresteringarna kan helt enkelt ha varit att skapa en illusion av att Israel agerar internt mot sådana fasor, i ett försök att undvika internationella krigsförbrytarrättegångar i Haag. Enligt en färsk rapport från Ynet sa högre israeliska rättstjänstemän: ”Det är bättre att vi utreder. Interna utredningar förhindrar internationella externa utredningar.”

I en Haaretz-artikel från slutet av förra månaden refererade juridikprofessor Orit Kamir till lagstiftning som antogs för ett år sedan för att möjliggöra ökad bestraffning i fall där palestinier sexuellt angriper judiska kvinnor. Ett år senare är delar av det israeliska etablissemanget ”inte längre nöjda med att fördubbla straffet … Statens lagändring för ett år sedan var bara trailern, när de fortfarande var tveksamma och återhållsamma,” skrev hon.

”Nu är stinget ute ur påsen, och de förkastar statens rättsstatsprinciper helt och hållet och kräver att tillämpa den gamla hämndlagen: ett öga för ett öga och våldtäkt för våldtäkt. De som arresterades av [den israeliska armén] som misstänkta i samband med grymheterna den 7:e oktober skulle, enligt deras uppfattning, våldtas i förvar av judiska israeliska soldater.”

Sådana övergrepp håller på att bli mainstream. Det finns gott om bevis. Var är den breda globala fördömanden?

Västerländsk medskyldighet
De berättelser som B’Tselem citerar stämmer överens med många andra rapporter som har sipprat ut från israeliska fängelser under de senaste 10 månaderna.

För fyra veckor sedan intervjuade vi Muazzaz Abayat på hans sjukhussäng i Betlehem efter hans frigivning från fängelset, efter nio månader i administrativt förvar. Abayat, som hade förlorat mer än halva sin kroppsvikt i fängelset, berättade för oss att han under hela sin fängelsetid blev slagen, misshandlad, torterad, svulten och berövad vatten.

Han sa att hans fall inte var exceptionellt – varje annan palestinsk fånge utsätts för samma behandling. Hans ofattbara lidande var tydligt i hans ansikte. Abayat jämförde Negev-fängelset där han hade hållits med de ökända amerikanska anläggningarna i Guantanamo Bay och Abu Ghraib.

Han åtalades aldrig för något brott. Med skräck i blicken berättade han om sin misstro över att ”fredliga människor utan makt kan svältas, torteras och dödas” i det 21
århundradet, utan skydd, juridisk representation eller internationell upprördhet.

Det finns fortfarande inget internationellt ramaskri. Otroligt nog har det inte ens kommit någon kommentar. Trots den flodvåg av bevis som framkommit de senaste dagarna har det inte hörts något från västerländska ledare. Ingenting från USA:s president Joe Biden eller hans vicepresident Kamala Harris. Tystnad från Keir Starmer, den brittiske premiärministern som starkt stödde Israels politik med kollektiv bestraffning i Gaza.

Inte heller har vi hört något från den tidigare premiärministern, Rishi Sunak, som tidigare lovade Israels premiärminister Benjamin Netanyahu sitt ”otvetydiga” stöd. Den brittiska medien – med det hedervärda undantaget av The Guardian, som gav full täckning åt B’Tselems rapport – har till stor del varit tyst.

Denna kollektiva tystnad från politiker och medier angående Israels monstruösa beteende är svår att förstå, med tanke på att vi talar om systematiska krigsförbrytelser begångna i en skrämmande omfattning av ett land som redan är under utredning vid Internationella domstolen för potentiellt folkmord.

Deras tystnad är liktydig med medskyldighet. När det gäller Israel verkar majoriteten av den politiska och mediala klassen inte anse att det är något större fel i att tortera och misshandla fångar, och vissa ministrar försvarar aktivt förövarna.

Under en nyligen sänd TV-debatt föreslog en av paneldeltagarna att det borde vara lagligt att använda våldtäkt som en form av tortyr. I vilket annat land som helst skulle sådana vedervärdiga kommentarer bli stora nyheter.

Detta är tecken på ett mycket sjukt samhälle – ett som har passerat en osynlig gräns in i barbari. Det finns inga röda linjer, ingen respekt för internationell lag och ingen ansvarsskyldighet. Västs tystnad visar att även vi har trätt in i samma mardrömslika universum som Ben Gvir och Netanyahu.

naturalnews.comKriget mot Gaza: Israel har skapat sitt eget Abu Ghraib – och världen är tyst

Världen och Politiken /Maranata-budskapet, del 6

Hur hänger kristendom och politik ihop? Hur såg väckelserörelserna på politisk makt? Och borde kristna rösta? Det och mer tar vi upp i detta program. Samtal mellan Hans Lindelöw, Berno Vidén och Paulus Eliasson. /LYSSNA

Kristendom /Politik m m— Jag har inte röstat som kristen, nej tack, jag avskyr den s k politiken. Men detta är en bra video med bakgrundsfakta. -Jag älskar INTE världen!

Världen. EU-valet, Världsbanken,Vacciner, / JESUS lever


Världsbanken lanserar plan för att decimera globalt jordbruk under förevändning att minska koldioxidutsläpp

2024-05 Den globalist-ledda Världsbanken publicerade nyligen en rapport som föreslår idén att göra drastiska nedskärningar i den globala jordbruksproduktionen för att uppnå ”netto noll utsläpp.” Planen innebär att centralisera världens jordbruk i händerna på bara några få rika individer som planerar att minska nästan en tredjedel av världens växthusgasutsläpp genom att… /LÄS ARTIKEL

Dr. John Campbell diskuterar studie som visar stroke och dödsfall efter covidvaccination

2024-05-20

I torsdags analyserade Dr. John Campbell en medicinsk fallstudie från Harvard Medical School som dokumenterade dödlig hjärnskada, specifikt cerebral ischemi (otillräckligt blodflöde till hjärnan) orsakat av Modernas covid-vaccinationer. ”Detta kunde inte vara en allvarligare rapport,” sa Campbell. Campbell diskuterade hjärnskannings-bilder från studien som visade mörka områden i hjärnan, vilket indikerar brist…

2 Tim 3:2Människorna kommer att vara egenkära, pengakära, skrytsamma, stolta, hånfulla, olydiga mot sina föräldrar, otacksamma, gudlösa,
Titus 3:8Detta är ett ord att lita på, och jag vill att du med kraft inskärper det, så att de som tror på Gud är noga med att göra goda gärningar. Sådant är gott och nyttigt för människorna.
Ps 9:9
Han ska döma världen med rättfärdighet, hålla dom bland folken med rättvisa.
Ps 24:1Av David. En psalm. Jorden är Herrens med allt vad den rymmer, världen med dem som bor i den,
Ps 33:8Hela jorden ska frukta Herren, alla som bor i världen ska bäva för honom,
1 Krön 16:30
Tillbe Herren i helig skrud, bäva inför honom, hela jorden! Världen står fast och vacklar inte.

Aleksej Navalnyj är död.

Analys: För Putin är Aleksej Navalnyj farligare död än levande. Artikel:

Aleksej Anatoljevitj Navalnyj, född 4 juni 1976 i Butyn i Moskva oblast, död 16 februari 2024, var en rysk oppositionsledare, regimkritiker, politisk aktivist och bloggare. Wikipedia

Född: 4 juni 1976, Butyn’, Ryssland

Död: 16 februari 2024

Make/maka: Yulia Navalnaya (från 2000)

Parti: Russia of the Future

Barn: Daria Navalnaya

Utbildning: Yale University (2010–2010), Moskvas finansakademi (1999–2001), Peoples’ Friendship University of Russia (1997)

Föräldrar: Lyudmila NavalnayaAnatoly Navalny

HÄR FINNS ARTIKELN: https://svenska.yle.fi/a/7-10051294 och här nedan nu:

Till skillnad från flera andra ryska oppositionspolitiker, som är aktiva i exil och i en teoretisk och därmed mer abstrakt verklighet, visade Navalnyj med sitt eget exempel att man måste vara med själv om man vill ha ut folket på gatorna. Man måste gå i frontlinjen om man ska ha en trovärdighet värd namnet.

För Putin var det just detta som blev problemet – att Navalnyj inte flydde, att han inte ville lämna Ryssland.

Navalnyj blir en symbol för Putins repression. Hade man velat ha ihjäl honom hade det varit bättre att sköta det efter det ryska presidentvalet, som ska hållas 17 mars. Det är ändå troligt att man inte aktivt ville ha ihjäl Navalnyj. En oppositionspolitiker som glöms bort i fångenskap är mindre farlig än en martyr.

Fast relationerna med väst är iskalla får man nu ytterligare problem. Även om man inte bryr sig om västvärldens fördömanden kan Navalnyjs död ge hjälpviljan till Ukraina en ny skjuts. USA:s president Joe Biden har tidigare uttryckt att USA kommer att reagera om något händer Navalnyj. Det här behöver Biden nu på något vis leva upp till.

Inrikespolitiskt är detta inte bra för Ryssland. Ryssarna älskar martyrer, de har en stor symbolisk kraft som kan ena vitt skilda lager av befolkningen. I dag lämnar ryssarna blommor vid monument som hedrar politiska offer i flera städer, och i Sankt Petersburg rapporteras det om flera poliser på gatorna.

Mera: Moskvabor köar för att hedra Navalnyj – EU:s Rysslandsambassadör lade också ned blommor

Snälla ägna tid åt att läsa här nu och skänk hans familj tankar och bön!! .. så hemskt,man fick honom tyst till slut. Så mycket han fick utstå av tortyr m m, So sorry!

HBTQ? NEJ TACK för den världssynen/människosyn och felförändring o fel tänkande. Världssynd. Världen rasar snabbt nu. 2 artiklar till er:

KULTUR

HBTQ-trenden sprider sig bland unga amerikaner

KULTURREVOLUTIONEN I VÄST 

PUBLICERAD IDAG 9:12

 – AV JAN SUNDSTEDT

Foto: Sterling College/CC BY 2.0Trans hbtq

Enligt en ny rapport från amerikanska forskningsinstitutet PRRI identifierar sig drygt fjärdedelen amerikanska unga vuxna som lesbiska, homosexuella, bisexuella, “transpersoner” eller “queer”, vilket är en betydligt högre andel än hos äldre generationer.

Med rapporten En politisk och kulturell inblick i Amerikas framtid vill man belysa hur unga vuxna från den så kallade Generation Z (individer mellan 18 och 25 år) skiljer sig från äldre amerikaner vad gäller politiska och kulturella åsikter.

Undersökningen, genomförd från 21 augusti till 15 september 2023, samlade svar från över 6 600 deltagare i åldrarna 13 till över 65 år, med ett förstärkt urval av unga vuxna och tonåringar.

Bland Gen Z-vuxna i åldrarna 18-25 år identifierade sig 72 procent som heterosexuella, 15 procent som bisexuella, 5 procent som homosexuella eller lesbiska och 8 procent som “något annat”, enligt rapporten.

I rapporten framgår det att bland vuxna inom Generation Z identifierar sig 72 procent som heterosexuella medan 15 procent av respondenterna uppger sig vara bisexuella och 5 procent homosexuella eller lesbiska. 8 procent klassificerar sin sexuella orientering som “något annat”.

Inom den så kallade “millenniegenerationen” (individer födda mellan ungefär 1981 och 1996) associerade 16 procent av de tillfrågade sig med någon typ av “hbtq-identitet”, medan endast 7 procent av generationen “baby boomers” (individer födda mellan ungefär 1946 till 1964) gjorde detsamma.

När det gäller politisk ideologi visade rapporten att 43 procent av Gen Z-vuxna identifierade sig som liberala – en högre andel än alla andra generationer. I jämförelse var andelarna för millenniegenerationen, Generation X-vuxna (individer födda mellan 1965 och 1980) och baby boomers 39 procent, 25 procent respektive 25 procent.

När det gäller synen på generationsväxling och framtiden, höll 58 procent av Gen Z-vuxna med om påståendet, “Vi kommer inte att kunna lösa landets stora problem förrän den äldre generationen inte längre har makten”, jämfört med 43 procent av alla deltagare.

Andelen respondenter som höll med om detta påstående minskade för varje äldre generation, med 54 procent för millenniegenerationen, 40 procent för Generation X, 33 procent för baby boomers och 26 procent för den tysta generationen, enligt PRRI.

Jan Sundstedt
jan.sundstedt@nyadagbladet.se

Maria: HUR kan man benämna sig själv som ’något annat’???

Det finns bara 2 kön: MAN och KVINNA!

UTRIKES

Könsneutrala leksaksavdelningar blir obligatoriska i Kalifornien

KULTURREVOLUTIONEN I VÄST 

PUBLICERAD 11 JANUARI 2024

 – AV JAN SUNDSTEDT

Foto: Sandy Millar/Unsplash

Leksaker barn

Lagstiftare i den av Demokraterna styrda delstaten Kalifornien röstar igenom lag om ”könsneutrala” leksaksavdelningar.

Kalifornien antog häromveckan en lag som kräver att större kedjor av leksaksbutiker inför könsneutrala avdelningar från och med 1 januari i år. Den nya regleringen har fått brett politiskt stöd men också hård kritik från konservativa och kristna grupper.

Initierat av Kalifornien-politikern Evan Low (D) och understött av guvernören (tillika troende katolik) Gavin Newsom (D), syftar det nya lagförslaget till att “låta barn uttrycka sig fritt”.

– Förslaget kommer att hjälpa barn uttrycka sig själva fritt och fördomsfritt, säger Evan Low om förslaget.

Från och med årsskiftet måste nu leksaksbutiker i Kalifornien, med över 500 anställda, omstrukturera sina avdelningar för att undvika böter på upp till 5 000 kronor vid “överträdelser”.

Maria: -Vad säger man?? -människor FÅR göra som de vill? Jodå men vad är rätt o vad är fel? GUD säger att man skall ha ett visst sätt att leva på, så som han förordar, det står i HANS ORD. MEN människor gör hela tiden fel och tror att man får göra precis tvärt emot. Då betyder det bigami, homosexualitet, att ta bort alla gränser, barn skall lära sig fel och få lida för det! SNÄLLA! Denna världen är ju inte ok, tycker DU DET??? Små barn får lära sig helt fel saker och växa upp i tron att det ska vara som det är nu o kommer att bli med ett förvrängt tänkande??? VAR är föräldrarnas kunskap o kärlek till att fostra barn- som får rätt uppväxt?

VÄRLDENs folk kan inte förstå bibeln längre, den är för dem ett skämt eller annat.

En enad front för mänsklighetens framtid.Civil olydnad. /Ja varför inte!! Man försöker bryta ner oss…hot. Läs artikeln! Vaken.se Är du ’vaken’ ??

https://www.vaken.se/en-enad-front-for-mansklighetens-framtid/

I hjärtat av Berlin samlas tusentals bönder på gatorna, en imponerande manifestation av civil olydnad för att protestera mot de stigande bränslepriserna. Denna syn är en påminnelse om de ekonomiska utmaningar som länder som Tyskland står inför, belastade av skulder och tvingade till åtstramningar. Även om fredliga demonstrationer är kraftfulla, måste vi ifrågasätta om budskapet bakom dessa protester verkligen förmedlar den djupare orsaken till de nuvarande svårigheterna.

När kommer människor att inse att problem som statsskulder, stigande bränslepriser, gängkriminalitet och krig inte är isolerade händelser? Frågan är om inte dessa utmaningar representerar en mer samordnad attack för att underminera våra samhällen och vår värld som helhet? Hur kan vi hjälpa folket att förstå att de enskilda problemen de står inför är delar av en större, organiserad kupp? Vi behöver ett starkt budskap som pekar direkt på problemets kärna och dess lösning. Ett sådant budskap skulle kunna vara att stå emot den globalistiska agendan och att kräva en avskrivning av alla statsskulder, återta nationell suveränitet och införa en ny konstitution med en djupt decentraliserad demokratisk process.

Men för att detta ska bli verklighet måste medvetenheten om problemets omfattning och dess rötter spridas ännu bredare. Bönder, arbetare och alla medborgare måste förstå att vi lever i en korrupt värld och enas om en gemensam lösning. För att sprida denna insikt krävs ett starkt och enhetligt budskap som kan mobilisera människor från alla samhällsskikt. Det krävs en diskussion och utveckling av gemensamma planer. Vi måste se svenskar, invandrare, kristna, muslimer, israeler, ryssar och människor från alla bakgrunder enas för att förstå att vi har en gemensam fiende och att vi alla kommer att förlora om vi inte agerar tillsammans för en dröm värd att förverkliga.

Vi behöver ett enande budskap och en struktur som kan locka människor från olika horisonter. I en värld av splittringar måste ha överseende för andras livssituationer, religioner och sexuella läggningar. Vi måste hålla samman oavsett meningsskiljaktigheter. Det är ok att ha åsikter om andras beteenden och kunna se andras brister, men vi ska inte göra detta till hinder för samarbete och enhet. Det är inte läge att argumentera runt småsaker som i sammanhanget är oväsentligt. Vi måste sikta in oss på det som är viktigast för oss alla. Vi måste hålla våra personliga övertygelser och preferenser åt sidan för att se hur vi kan bilda den bredaste alliansen som är möjlig.

Vi må alla ha olika övertygelser om verklighetens mening och uppbyggnad men om vi inte kan ha den ödmjukheten till att vi faktiskt inte vet alla svaren själva så kan vi heller inte möta andra människor som har andra övertygelser. Mest av allt så bör vi undvika att kritisera andra människor och försöka ha förståelse för det som för oss verkar felaktigt. Vi kan alltid lära ut våran egen tro, men om vi inte har ödmjukhet så leder det endast till splittring. Vi kan dela med oss utan att ignorant påstå att vi har den enda sanningen. Även de som är djupt troende på profeter och heliga skrifter måste ödmjuka sig till den nivå att de kan samarbeta med människor från andra trosuppfattningar. Vi måste inse att skrifter inte kan ersätta vår egna fria vilja och förmåga att skilja gott från ont. I slutändan måste vi acceptera alla som suveräna.

Drömmen är att vi kommer fram till en resolution där vi enas under en enda flagg. Först och främst måste vi stå för att skapa en bättre värld för alla. Där ingen grupp går före någon annan och där alla människor respekteras. Medkänsla, empati och solidaritet för alla varelser. Vi måste inse att alla är värda vår välvilja och att vi har en stark tro till att alla människor har en potential och längtan till att bättra sig själva och möjlighet att hitta sanningen. En tro på att alla människor har möjlighet att hitta till sanning och godhet. Ingen människa är förlorad.

Vi måste även inse att det pågår ett krig och att det är vi som måste ta upp denna strid i alla dess former. Vi måste ta handling till gator och torg samt effektivt och med tålamod upplysa vår omvärld om allvaret. Där behöver vi vara överens att avstå från våld men samtidigt vara redo att försvara oss själva när det krävs. Nyckeln är att inte orsaka mer skada än vad som krävs och aldrig mer än vi själva blir direkt utsatta för. Överdrivet våld leder alltid oavkortat till hat, ilska, sorg och oro. Det leder oss till mer splittring och kan aldrig lösa roten till våra problem.

Ytterligare måste vi ha en gemensam förståelse för hur vi kan komma till samförstånd och göra beslut. Den härskarstruktur som vi har idag har lett oss till denna situation och måste bytas ut direkt. Så kallad demokrati är endast en förlängning av denna struktur och har ingen funktion i ett framtida samhälle. Vi måste vara överens om att skapa ett djupt decentraliserat styre baserat på förtroende. Ett system där vi endast väljer representanter på lokal nivå. Gärna i så små grupper att vi verkligen lär känna varandra och kan se direkt vilka som förtjänar vårt förtroende.

Jag ser fram emot dagen när människor över hela världen kan enas för att försvara mänsklighetens gemensamma intressen. En dag när vi kan acceptera varandras olikheter och tillsammans starta en helig kamp för mänsklighetens framtid. Må den dagen komma snart då vi, som en enad front, kan forma en bättre och mer rättvis värld för alla.

Mikael CromsjöEn enad front för mänsklighetens framtid

Vaken.se
Vakenmanifestet.se

Maria: – Samordnade och PLANERADE ATTACKER mot vår levnad: Liv, ekonomi, mat, industri, underminering av våra samhällen…. Ja du ser i texten och i vår nutid HUR ILLA det faktiskt är. Det är för att man planerat detta för hundratals år sedan, du kanske inte förstår det eller tror på att det är sant, men det ÄR sant- TYVÄRR, och det blir värre. Det kommer att komma krig i Sverige, och man förbereder sedan ett tag HUR man skall mobilisera för det, ja vi ÄR i KRIG redan men förstår det ej! PLANERADE ATTACKER kan man kalla det som sker i världens länder. Planerade attacker är också vädervapen, d v s den s k Uppvärmningen, som inte är sann, det återkommer jag till, igen. Ekonomin är på fallrepet och bankerna skurkaktiga. Lita inte på USA, lita inte på Sverige som lyder under USA och dess skumma affärer och annat i den usla s k ’politik’ de för. Åh, det är illa nu och BIBELN ÄR SANN och BERÄTTAR ALLT om dessa NUVARANDE TIDER. Förstå att DU/NI måste vara påläst/a nu!

FOLKEN dignar under bördan av att försörja de rika. RIKA av sina skumma och galna idéer och PLANER! Det blir värre. Datoriserade s k människor, robotar, AI, you name it! De begär vår tystnad, den blir snart obligatorisk. Med chip, med vaccin, med gift, med krig….. har du fått nog? ja jag med. JESUS ÄR HERRE ÖVER ALLT DETTA SOM SKER! VAR VID GOTT MOD HAN HAR ÖVERVUNNIT HELVETET PÅ JORDEN. Ta emot hans erbjudande om NYTT LIV!, d v s frälsning från ondskan.

SWEBBTV / Pål Jonson-gate m m. Hälsokost ska bort. … /Se program nedan

I denna omvärldsanalys samtalar programledare Mikael Willgert med politiske och vetenskaplige kommentatorn Lars Bern om Bl.a. följande ämnen:

• Hälsokost och naturmedel. Nytt preparat som enligt ny studie ev. kan ta bort spikprotein.

• Varför får naturläkemedel ingen uppmärksamhet från läkemedelsindustrin?

• Läkemedelsindustrin är på krigsstigen mot naturläkemedel vilka utmanar industrins monopol.

• Fertiliteten har minskat vilket enligt en studie kan bero på strålning från mobilnät och WiFi – något som borde utredas

• Enbart västvärlden oroar sig för CO2-larmen

• Oljan är fortfarande den absolut viktigaste energikällan

• I princip alla krig startas av amerikanska globalistintressen

• Det pågår ett tyst krig mellan den amerikanska militären och islamistiska styrkor

• Vilka är det som evakueras från Gaza genom svensk försorg?

• Ny bok om Ukrainakriget: Så förkastades fredsförhandlingarna – Amerikanarna ville ha kriget.

• Inkompetensen hos våra ledarskikt.

• Uppdatering i Pål Jonson-gate.

• Tror man inte på SVT är man konspirationsteoretiker.

• Sverigedemokraterna har bytt fot i klimatfrågan

HÄLSOKOST SKA MAN INTE TA- de ska bort- MEN Livsfarlig s k Medicin/Vaccin är ok??? NO NO. Rockefeller skapade målsättningen att tjäna pengar på S k läkemedel. Skojeriet fortsätter!!

Älskar man varandra? Vad säger Jesus?

Matteus kap 22: 34 Det viktigaste budet
34 Fariséerna hörde att Jesus hade gjort saddukéerna svarslösa och samlades runt honom. 35 En av dem, en laglärd, ville pröva honom och frågade: 36 ”Mästare, vilket är det största budet i lagen?” 37 Han svarade: ”Du ska älska Herren din Gud av hela ditt hjärta och av hela din själ och av hela ditt förstånd. 38 Det är det största och första budet. 39 Sedan kommer ett som liknar det: Du ska älska din nästa som dig själv. 40 På dessa två bud hänger hela lagen och profeterna.”


I dessa tider då MÄNNISKOLIV INTE är värda så mycket så undrar man ju HUR blev det så?? Jo det vet vi ju också, så jag ska inte vara långrandig här utan bara säga att JESUS/GUD är den som lär oss att vara så pass kärleksfulla som vi bara kan vara. HAN lär ALLA i sitt ord att vara just fyllda av kärlek och respekt till sin NÄSTA. MEN man tog bort de kraven m m, på att Guds ord skulle gälla.

Men man har alltså inte läst bibelverserna, man har inte gått till Jesus och lärt känna honom och hans ord. Man vill INTE göra det goda. Man har vänt på allt (det vet du säkert?) och det goda är ont och det onda är gott. Så spelas fiolerna nu för tiden! POLITIK kallas det för då man FÖRSTÖR för människorna!! ILLUMINATI!

Det som sker nu skulle vi ALDRIG ALDRIG Accepterat förr. JO MEN! det hände ju med både spanska sjukan, polio, och de andra sjukdomarna! VAR det sjukdomar? NEJ det kom från VACCIN! Jag läste en redogörelse i veckan om det.

ALLTSÅ: Man var alltså så KÄRLEKSFULL och läste Guds bud? så att man lät människor dö… och man LÅTER människor dö, i MILJON-TAL! Det är vad som sker. GUD SER DETTA! HAN kommer att DÖMA människorna!

Ps 7:9Herren håller dom över folken. Döm mig, Herre, efter min rättfärdighet, efter den fullkomlighet som täcker mig.
Ps 7:12Gud är en rättfärdig domare, en Gud som visar sin vrede varje dag.
Ps 9:5för du har hävdat min rätt och fört min talan. Du sitter på din tron som en rättfärdig domare.
Ps 9:8Herren regerar för evigt, han har rest sin tron till dom.
Ps 9:9Han ska döma världen med rättfärdighet, hålla dom bland folken med rättvisa.