Tag Archive | Guds barn

Sverige på 1950 och 1960-tal. Vet Du hur det var? Se videos. Man berättar i videon:

Ja, det var roligare förr. Ja, det var bättre förr, på många vis. Javisst var det fel på saker också, men vi barn hade det annorlunda på många sätt och vis. Man kan jämföra då och nu, och ja filmerna här känner jag så väl igen. Det var lugnare för de flesta och man var mer tacksam för det man hade. Man vårdade det som fanns i hemmet och köpte inte nya saker så ofta. Det var en annan tid då, ja den var bättre på många sätt. Tacksamheten var stor och man sparade och tog vara på saker man hade, på ett sätt som man inte gör nu. Lycka: Bussen 36 /Gråberget, Majorna. Barndom. /Se filmerna…

Hur man känner igen Satan´s attacker….I Gud går vi fria.. /VIDEO. Guds ord har aldrig fel!

Vi som läser bibeln och ser och lever i de tider som är NU, vi förstår hur det hela är upplagt från början, satan har ju alltid funnits för att förleda människor och han har verkligen lyckats med många människor, att få dem att bli totalt grundlurade och TOMMA. Jag menar hjärntvättade av lögner, sådant brukar jag ju nämna här på sidan och jag gör det igen och påminner — för faktum är att människor tycks bli värre och värre ansatta av tidens tand och satans lögner. Det tär och skär i människor och människor tycks inte förstå GUDS SANNINGAR!!  Det är bättre då att få sina hjärnor tvättade rena och vakna med att LÄSA GUDS ORD och ta till sig det HAN SÄGER istället för att lyssna på ljug-halsar som politiker, kungar, furstar och besserwissers m fl som säger osanningar. KOM I HÅG ATT: GUDS ORD HAR ALDRIG FEL!!

Liv i överflöd. Guds väg. / Predikan Midnattsropet

“JAG HAR KOMMIT FÖR ATT DE SKA HA LIV, OCH LIV I ÖVERFLÖD.

copyright Maria

PUBLICERAT 

UNDERVISNING

ZEBASTIAN VIDÉN

Citatet i rubriken ställs som en kontrast till något. Sammanhanget är att Jesus berättar liknelsen om den gode herden och om porten till fårahuset.

Ser vi ut över världen idag så är det lätt att drabbas av hopplöshet och sorg. Lidande och död gör sig ständigt påmint. Både i populärkultur och verkliga livet.

För några veckor sedan firades till exempel halloween med allt vad det innebär. Ett firande som visserligen kan ses som en kul grej, men som ändå träffsäkert återspeglar världens dans med döden och de onda makter som härskar över den.

Slår vi på nyheterna så möts vi av den fasansfulla verklighet som ligger bakom. Krig, hungersnöd, förföljelse, orättfärdighet. Ja, allsköns ondska i sina mest uppenbara former.

Jag har ingen exakt statistik på hur många krig som i just detta nu utkämpas i världen. Men jag kan konstatera att mängder av människor världen över lider till följd av dessa. Kriget i Ukraina är ett exempel, Gaza ett annat. Och visst, man kan peka finger eller försvara än den ena, än den andra. Men faktum kvarstår att mängder av människor blir lidande till följd av detta.
Gud, hur länge?

Bläddrar vi vidare i nyhetsströmmen kommer sedan rapporterna om hur mängder av människor dör till följd av hungersnöd och dess följdverkningar. Hungersnöden i sig kan vara ett resultat av krig eller till följd av annan orättfärdighet. Men återigen, oavsett orsak – människor lider och dör.

Nog finns det väl medel för att täcka världens behov av mat, egentligen? Men människans korrupta hjärta sätter stopp. Istället satsas fantasisummor på militär upprustning.

Lite i skymundan, men ändå en verklighet för många människor, är förföljelse av olika slag. Från olika länder i Afrika nås vi till exempel av rapporter om förföljelse mot kristna. Även Nordkorea med flera länder är ju kända för sitt ogillande av kristendomen. Enligt Open Doors så innebär det i princip en dödsdom att bli påkommen som kristen i Nordkorea.

Det är såklart inte enbart kristna som förföljs till följd av sin tro, även andra religiösa, etniska och politiska grupper kan uppleva hemsk förföljelse.

När vi talar om ondska och död kan jag inte låta bli att nämna även om den dödsdom som mängder av oskyldiga människor möter. Enligt Världshälsoorganisationen dödas 73 miljoner ofödda barn varje år i vad jag skulle vilja kalla ett av vår civilisations absolut största brott. Under 80-talet kom det ut en dokumentär som fick den paradoxala, men ändock passande titeln The Silent Scream (Det tysta skriket).

Varför all denna ondska?
Vad är det som ligger bakom?

Vissa skyller på Gud. Andra tycker att ondskan motbevisar Guds existens. Bibeln ger dock en hint i Romarbrevet 1:28-31:

”Och eftersom de inte satte värde på kunskapen om Gud, utlämnade Gud dem åt ett ovärdigt sinnelag så att de gjorde sådant som inte får göras. De har blivit fyllda av all slags orättfärdighet, ondska, girighet och elakhet, de är fulla av avund, mordlust, stridslystnad, svek och illvilja. De skvallrar och förtalar, de hatar Gud och brukar våld. De skrävlar och skryter, de är påhittiga i det onda och olydiga mot sina föräldrar, vettlösa, trolösa, kärlekslösa och hjärtlösa.”

Lite tidigare i kapitlet läser vi också om hur Gud på olika sätt uppenbarats för mänskligheten; men som vi ser av citatet värdesatte man inte den kunskapen, och detta ledde till korruption.

Samma mönster kan vi se genom hela den bibliska historien. Går vi till exempel till Daniels bok kapitel 4 så läser vi där om kung Nebukadnessar som mycket väl kände till Gud. Han hade ju mött Daniel som förklarat drömmen om bildstoden, och samtidigt förklarat att det endast är Gud som kunde tyda drömmen. Och som om inte det var nog hade han även bevittnat hur Hananja, Mishael och Asarja fått gudomlig hjälp i den brinnande ugnen. Så kunskapen om Gud fanns där.

Men ändå står det om kungen att han inte gav Gud äran, och blev som ett djur. Han förföll verkligen bokstavligt i sin natur. Men som vi läser visade Gud nåd och upprättade honom i sin tid.

”Men när den tiden hade gått lyfte jag, Nebukadnessar, min blick till himlen och fick tillbaka mitt förstånd. Då lovade jag den Högste, jag prisade och ärade honom som lever i evighet. Hans välde är ett evigt välde, hans rike varar från släkte till släkte. Alla som bor på jorden räknas för ingenting, han gör vad han vill med himlens här och med dem som bor på jorden. Ingen kan stå emot hans hand eller säga till honom: ’Vad är det du gör?’” (Dan 4:31-32)

Går vi ännu längre tillbaka i den bibliska historien, till berättelsen om Kain och Abel, så ser vi ännu en gång hur gudsfrånvändhet leder till ett korrupt sinne.

Både Kain och Abel offrade. Båda firade gudstjänst, men där slutar likheterna. Abel gjorde ett val, och det var att tjäna Gud på Guds villkor. I Hebreerbrevet 9 läser vi att utan att blod utgjuts ges ingen förlåtelse. Även om bibelns berättelse om den här tiden är väldigt knapphändig är jag övertygad om att detta var något både Abel och Kain kände till.

Kain gjorde också ett aktivt val när han valde bort blodet till förmån för markens gröda. Lite mindre groteskt och mer rumsrent kanske, men han valde en egen gudstjänst, och visade samtidigt att han inte hade ett rätt förhållande till Gud.

Då blev Kain mycket vred och hans blick blev mörk. Och strax därefter skedde det första brodersmordet.

Kains väg är sedan något som går igen genom hela historien. En brusten relation till Gud leder till ett korrupt hjärta och följden blir exakt vad vi läser om i Romarbrevet; all slags orättfärdighet, ondska, girighet och elakhet, de är fulla av avund, mordlust, stridslystnad, svek och illvilja.

Men nu går vi tillbaka en bit i Romarbrevet 1 och läser vers 18:

”Guds vrede uppenbaras från himlen över all ogudaktighet och orättfärdighet hos människor som i orättfärdighet undertrycker sanningen.”

Vi lever här och ser allt ont runt omkring oss och undrar stilla; hur länge Herre? Eller kanske ropar vi samma ord i förtvivlan. Oavsett vår sinnesstämning inför allt vi ser så vet detta, att Gud är vred. Guds vrede uppenbaras från himlen.

För att ytterligare förstärka kan vi citera Psalm 45:8: ”Du älskar rättfärdighet och hatar orättfärdighet.”

Gud är inte passiv på sin tron uppe i himlen. Det kanske känns så ibland då vi ser hur ondskan i princip ges fritt spelrum och ingen sätter stopp (läs gärna Psalm 73). Tvärtom så förstår vi då vi läser i Bibeln att Gud har bestämt en dag då han ska döma världen.

”Han har nämligen bestämt en dag då han ska döma världen med rättfärdighet genom en man som han har utsett, och han har erbjudit tron åt alla genom att uppväcka honom från de döda.” (Apg 17:31)

NÅD

Vi vill gärna att Gud ska gripa in nu, och direkt. Vi ser ondskan nu och vill såklart att den ska stoppas. Och det är absolut inget fel att känna så. Men varför dröjer då Gud? Vad väntar han på?

Lilla Bibeln med efterföljande verser är nog de (med rätta) mest kända verserna i Bibeln, och talar om Guds natur på ett underbart sätt:

”Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv. Gud har inte sänt sin Son till världen för att döma världen, utan för att världen ska bli frälst genom honom. Den som tror på honom blir inte dömd. Men den som inte tror är redan dömd, eftersom han inte tror på Guds enfödde Sons namn.” (Joh 3:16-18)

Det här budskapet är vad det handlar om. Människor måste få höra att det finns en väg ut ur denna dödsdömda värld. Från död till liv.

Som kristna längtar vi såklart innerligt efter den dag då vi ska få möta Jesus på skyn; Maranataropet ljuder från hjärtats djup – Kom Herre Jesus!

Församlingens hopp är att förenas med Jesus brudgummen, och hela skapelsens hopp ligger i detta att Guds barn ska uppenbaras. Tänk att vi snart ska få möta vår första kärlek. Tänk att få förenas för att sedan för alltid få vara med Herren. Vilken dag det ska bli.

Men ”vår första kärlek”, smaka på de orden. Det är en kärlek vi ska äga redan här och nu. Tänk att han redan här och nu vill vara vårt allt. Vara det som fyller vårt sinne. Våra tankar. Vår vardag. Vårt liv.

Tänk om vi här och nu kunde låta hans vilja och högsta önskan bli vår vilja och högsta önskan. Då tror jag att väntan kan bli något mer än bara en väntan.

Då Jesus lämnade lärjungarna och for upp till Fadern sa han inte att vårt uppdrag skulle vara att “vänta på att jag ska komma tillbaka”. Missförstå mig inte, för självklart så väntar vi, det är församlingens hopp. Men församlingens uppdrag är att “gå ut i hela världen”.

”Herren dröjer inte med att uppfylla sitt löfte, så som en del menar. Nej, han har tålamod med er, eftersom han inte vill att någon ska gå förlorad utan att alla ska få tid att omvända sig. Men Herrens dag kommer som en tjuv, och då ska himlarna försvinna med våldsamt dån och himlakropparna upplösas av hetta och jorden och dess verk inte mer finnas till.” (2 Petr 3:9-10)

Jesus kom till en värld präglad av död och ondska. Något av det första som skedde då världens makter fick veta om hans ankomst var Herodes barnamord. Under hela Jesu jordiska vandring var sedan makterna i rörelse och ute efter honom. Till slut trodde man att man övervunnit honom då han ropade “Det är fullbordat”. Men man hade inte räknat med att döden inte kunde behålla honom. Dödens makt bröts i ett nu då den mötte honom som är Livet.

Du och jag lever i samma värld som Jesus kom till och på många vis är nog döden och ondskan ännu mer påtaglig idag än den var för 2000 år sedan. Men den seger Herren vann då är lika verklig idag, och det blod han göt för oss på Golgata är nog för att vi ska kunna komma till Gud och få liv i överflöd.

PUBLICERAT I UNDERVISNINGMÄRKT MED ETIKETTERNA 202504ZEBASTIAN VIDÉN

Lyft blicken- /Sök först Guds rike

Världen och VI frälsta stämmer inte ihop- VI är GUDS BARN- Skaka stoftet av Er. ….. /Predikan. Kapitel 4 Jesus och den samariska kvinnan. / 1 Tim 6 Men gudsfruktan förenad med förnöjsamhet är verkligen en stor vinst. 7 Vi har ju inte fört något med oss in i världen, och inte heller kan vi ta med oss något härifrån. 8 Har vi mat och kläder ska vi vara nöjda med det.

Matteus kap 21:88  Den stora folkmassan bredde ut sina mantlar på vägen, andra skar kvistar från träden och strödde på vägen. 9 Och folket, både de som gick före honom och de som följde efter, ropade: Hosianna, Davids son! Välsignad är han som kommer i Herrens namn. Hosianna i höjden10 När han drog in i Jerusalem kom hela staden i rörelse, och man frågade: ”Vem är han?” 11 Folket svarade: ”Det är Profeten, Jesus från Nasaret i Galileen.”Jesus i templet

12 Jesus kom in på tempelplatsen och drev ut alla som sålde och köpte där i templet. Han välte växlarnas bord och duv-försäljarnas stolar 13 och sade till dem: ”Det står skrivet: Mitt hus ska kallas ett bönens hus. Men ni har gjort det till ett rövarnäste! – Matteus kap 6:19 Skatter i himlen:

19 Samla er inte skatter på jorden, där rost och mal förstör och tjuvar bryter sig in och stjäl. 20 Samla era skatter i himlen, där varken rost eller mal förstör och där inga tjuvar bryter sig in och stjäl. 21 För där din skatt är, där kommer också ditt hjärta att vara.

Att så och att skörda..Kallade./Sataniska krafter, stackars barnen av idag

-Ska väl Människosonen när han kommer finna tro här på jorden?

Ett levande hopp i Kristus.

1 Petrus 3 Välsignad är vår Herre Jesu Kristi Gud och Far! I sin stora barmhärtighet har han genom Jesu Kristi uppståndelse från de döda fött oss på nytt till ett levande hopp, 4 till ett arv som aldrig kan förstöras, fläckas eller vissna och som förvaras åt er i himlen. 5 Med Guds makt bevaras ni genom tron fram till den frälsning som är redo att uppenbaras i den sista tiden.6 Var därför glada, även om ni nu en liten tid måste utstå olika prövningar. 7 Äktheten i er tro är långt mer värd än guld, som är förgängligt men ändå prövas i eld. På samma sätt prövas er tro för att sedan bli till lov, pris och ära när Jesus Kristus uppenbarar sig. 8 Honom älskar ni utan att ha sett honom, och fast ni ännu inte ser honom tror ni på honom och jublar i obeskrivlig, himmelsk glädje 9 när ni nu är på väg att nå målet för er tro: era själars frälsning.10 Det var denna frälsning som profeterna sökte och forskade efter, de som profeterade om den nåd som ni skulle få. 11 De försökte förstå vem eller vilken tid Kristi Ande i dem syftade på när han förutsade Kristi lidanden och den härlighet som skulle följa. 12 Och det uppenbarades för dem att det inte var sig själva utan er som de tjänade med sitt budskap. Det budskapet har nu förkunnats för er genom dem som i den helige Ande, sänd från himlen, gav er evangeliet – ett budskap som änglar längtar att få blicka in i.

Ett heligt prästerskap

1 Petr 2 4 Kom till honom, den levande stenen, förkastad av människor men utvald och dyrbar inför Gud. 5 Och låt er själva som levande stenar byggas upp till ett andligt hus, ett heligt prästerskap som ska bära fram andliga offer som Gud tar emot med glädje genom Jesus Kristus. 6 Det står ju i Skriften: Se, jag lägger i Sion en utvald, dyrbar hörnsten, och den som tror på den ska aldrig komma på skam.✱7 För er som tror är den alltså dyrbar, men för dem som inte tror har stenen som husbyggarna förkastade blivit en hörnsten,✱8 en stötesten och en klippa till fall. De stöter emot den därför att de inte lyder ordet. Så var det också bestämt om dem.9 Men ni är ett utvalt släkte, ett kungligt prästerskap, ett heligt folk, ett Guds eget folk för att förkunna hans härliga gärningar, han som har kallat er från mörkret till sitt underbara ljus. 10 Ni som förr inte var ett folk är nu Guds folk, ni som inte hade fått barmhärtighet har nu fått barmhärtighet.

Hebr 12:2 Och låt oss ha blicken fäst vid Jesus, trons upphovsman och fullkomnare, som i stället för den glädje som låg framför honom utstod korsets lidande utan att bry sig om skammen och som nu sitter på högra sidan om Guds tron. 

1 Petr 2:5 Och låt er själva som levande stenar byggas upp till ett andligt hus, ett heligt prästerskap, som skall frambära andliga offer som Gud tack vare Jesus Kristus tar emot med glädje. 

Malaki 4:6 Han ska vända fädernas hjärtan till barnen och barnens hjärtan till deras fäder,så att jag inte kommer och viger landet åt förintelse.

YOU Made A Chosen One CRY – The World Will NEVER Be The SAME, t ex i församlingar, Lärande.

Att alltid hålla masken och att alltid vara den som är stark, att vara en som aldrig klagar och aldrig ledsnar. Att vara en illusion och en symbol. En person som håller i allt, i t ex församl. i hemmet, på jobbet… Men en dag kan det brista och då blir det verkligen kaos, för ’så får det inte gå till’. Har personen ngt otalt med Gud (? frågar de sig), vad är det som händer och hur reagerar de som är nära denna person som plötsligt bryter samman. Lyssna till denna video och tänk på hur vi är som människor och hur tufft det kan vara att vara i en position eller att ö h t visa sitt jag. Stark men svag, svag men stark…

Rom 15:1Vi som är starka är skyldiga att bära de svagas svagheter och inte tjäna oss själva.
1 Kor 1:25Guds dårskap är visare än människor, och Guds svaghet är starkare än människor.
1 Kor 1:27Nej, det som för världen var dåraktigt utvalde Gud för att förödmjuka de visa, och det som för världen var svagt utvalde Gud för att förödmjuka det starka

Rom 4:20Han tvivlade inte i otro på Guds löfte utan blev i stället starkare i tron och gav Gud äran, 21 fullt övertygad om att vad Gud hade lovat var han också mäktig att hålla. 22 Därför räknades det honom till rättfärdighet

Att TILLHÖRA GUD, Att vara hans barn- för evigt. Matteus kap 24

Gud är den troendes Far, ja Gud är den ENDE man kan LITA på i ALLT. Det finns INGEN annan som är bättre än vad Han är. Se videon och betänk hur bra DU har det som frälst, och hur ILLA det är för den som INTE är frälst. Därför: gå ut och gör lärjungar…. ja men hur? TRO, BE, BÖN, BE. DET är VÅR UPPGIFT som troende, att tro och att be och att göra Guds vilja. Det som är hemskt här i världen och dess snara slut är att människor inte har så stor tillit till den troende, men VI KAN vara DE som väcker de SOVANDE!

Matteus 24:4 Jesus svarade dem: ”Se till att ingen bedrar er. 5 Många ska komma i mitt namn och säga: Jag är Messias, och de ska bedra många. 6 Ni kommer att höra stridslarm och rykten om krig. Se då till att ni inte blir skrämda. Sådant måste hända, men det är ännu inte slutet. 7 Folk ska resa sig mot folk och rike mot rike, och det ska bli svält och jordbävningar på många platser. 8 Men allt detta är bara början på födslovåndorna. EN AV DE STORA LÖGNERNA ÄR JU det så Kallade *VACCINET!* DET ÄR en fruktansvärd LÖGN och den har man tagit emot som livs-snöre att rätta sig till och ’ta emot’! Det kan du snart läsa MER om här!

GUD Säger: BLI INTE LURAD! BLI INTE BEDRAGEN! LYSSNA INTE PÅ FALSKHETER, TA REDA PÅ SANNINGEN! SANNINGEN skall GÖRA OSS FRIA! Denna veckan kommer det att finnas en artikel här på sidan, kanske i fler delar, om ämnet att BLI BEDRAGEN/LURAD! HELA världen är i den ondes våld! MEN vi kan lära oss att TÄNKA rätt och att GÖRA RÄTT i dessa sena tider. Välkommen att läsa och att lära.

Det eviga livet- Det eviga ORDET/ P-A Imsen

VAD ÄR GUDS ORD? Det är alla sanningar och all kunskap vi behöver. GUDS ORD ÄR SANNINGEN och DET SKAPANDE ORDET. Predikan A Imsen

Luk 5:1En gång stod Jesus vid Gennesarets sjö, och folket trängde sig inpå honom för att få höra Guds ord.
Luk 8:11Här är liknelsens mening: Säden är Guds ord.
Luk 8:21Han svarade dem: ”Min mor och mina bröder, det är de som hör Guds ord och handlar efter det.”
Luk 11:28Han sade: ”Säg hellre: Saliga är de som lyssnar till Guds ord och bevarar det.”
Joh 3:34Den som Gud har sänt talar Guds ord, för Gud ger Anden utan begränsning.
Joh 8:47Den som är av Gud lyssnar till Guds ord. Men ni lyssnar inte, därför att ni inte är av Gud.”
Joh 10:35Om han nu kallar dem som fick Guds ord för gudar – och Skriften kan inte upphävas –
Rom 9:6Detta inte sagt som om Guds ord skulle ha slagit fel. Alla som härstammar från Israel är nämligen inte Israel,
Rom 13:2Den som motsätter sig överheten går därför emot Guds ordning, och de som gör så drar domen över sig själva.
1 Kor 14:36Var det kanske från er som Guds ord gick ut? Eller var det bara till er det kom?
2 Kor 2:17Vi är inte som de flesta, som förfalskar Guds ord för egen vinning. Nej, i Kristus predikar vi med rent sinne inför Gud det som kommer från Gud.
2 Kor 4:2Vi har tagit avstånd från allt hemligt och skamligt och använder inga knep. Vi förfalskar inte Guds ord, utan lägger öppet fram sanningen och överlämnar oss inför Gud åt varje människas samvete.
Ef 6:17Ta emot frälsningens hjälm och Andens svärd, som är Guds ord.
Fil 1:14och min fångenskap har gjort de flesta av bröderna så övertygade i Herren att de vågar predika Guds ord ännu mer oförskräckt.
Kol 1:25Dess tjänare har jag blivit genom det uppdrag som Gud gav mig för er skull: att överallt predika Guds ord,
1 Thess 2:13Därför tackar vi alltid Gud för att ni tog emot Guds ord som vi predikade och tog det till er, inte som människors ord utan så som det verkligen är: Guds ord som är verksamt i er som tror.
Foto Maria

Maranatafolket Tage J/ Tempel för den helige Ande, /Folk och Makthavare.


Maranatafolket.
Vilka är de? Lyssna till videon. Tidens ljus och salt. Frälsnings och Helgelsebudskap.
Denna video handlar om NOA, Abraham, Det sanna Guds folk, Vi går med Gud, Alla vi som vill göra Hans vilja.
Vi följer Jesus och hans exempel. Han är den vi ska vandra med. Tiden är kort! Nej vi kan inte påskynda Jesu tillkommelse. DEN TIDEN är exakt bestämd av Gud.

Denna världen är inte mitt hem. Olja i lamporna?

Har vi alla rejält med olja i våra lampor? Har vi sett till att vi håller måttet inför Jesu återkomst? Är vi i hans glädje?
VET vi VAD vi gör? KÄNNER vi JESUS så att vi kan se honom i ögonen? Vi lever i en fallen värld!
Ja, världen så förstörd, men vi fick LÄRA KÄNNA JESUS!! Nu väntar vi på honom!! Vår Frälsare!


King of Kings! My Redeemer.
Jag gillar inte kyrkor, det vet ni som känner mig.———MEN dessa sånger fick mig att storgråta i kväll.
Jag lyssnade på många sånger här på denna youtube-sidan och fann det härligt. Många människor är helhjärtat med i sångerna, ja. Hur de är annars vet jag ej, men man känner glädje när man ser och hör dem.

Ps 97:11 Ljus bryter fram för den rättfärdige och glädje för dem som har ärliga hjärtan.
Ps 98:6 med trumpeter och hornstötar. Ropa av glädje inför kungen, Herren!
Ps 100:2 Tjäna Herren med glädje, kom inför hans ansikte med jubelrop!

Ps 119:47 Jag har min glädje i dina bud som jag älskar.
Ps 119:70 Deras hjärtan är okänsliga som fett, men jag har min glädje i din undervisning.
Ps 119:77 Låt din barmhärtighet komma över mig så att jag får liv, för din undervisning är min glädje.
Ps 119:92 Om inte din undervisning var min glädje, skulle jag gå under i mitt lidande.

Låt oss glädjas i HERREN, även om bekymmer är stora för många av oss! JESUS är HERRE!
Upp 22:20 Han som betygar detta säger: ”Ja, jag kommer snart.” Amen, kom Herre Jesus!

Ta emot Jesus som Din Frälsare. Tiden är sen, den rinner bort…

Kan jag nå ut till dig som INTE känner JESUS?
Kan jag få skriva några ord till dig om att vi
lever i de sista tiderna, och att du behöver nås av Jesus
och få det EVIGA LIVET?

Vi som vet vem HAN är, vi plågas av att vi är så få
som får mötas hos JESUS. Vi önskar att få berätta
för fler! Nu är det den sista tiden att tänka på att ta EMOT
GUDS FRIA GÅVA: Frälsningen.
Det är att lära känna Jesus och få sitt namn skrivet
LIVETS BOK.
Låt dig bli ödmjuk i hjärtat, (d v s försök att acceptera
att Gud/Jesus finns för dig).

2 Kor 5:17 Om någon är i Kristus är han alltså en ny skapelse. Det gamla är förbi, något nytt har kommit.

Gal 6:15 Det har ingen betydelse om man är omskuren eller oomskuren, det viktiga är att vara en ny skapelse.

Se och låt ditt hjärta lyssna. Lämna ditt gamla liv i Jesu händer
(även om du nu lever i lyx och är bedragen av världen),
och kliv in i det nya och bli räddad av Gud

Tiderna förändras så snabbt nu, Bli inte lurad. Ord ur Johannes Uppenbarelsebok – varje dag…. /Guds godhet

Upp 21:8Men de fega, de o-troende och de skändliga, mördarna och de sexuellt omoraliska, ockultisterna, avgudadyrkarna och alla lögnare, de ska få sin del i sjön som brinner av eld och svavel. Detta är den andra döden.”

ÄR DU FEG? ÄR DU EN FEG KRISTEN? Är du det, då kommer du inte långt. Texten som är Guds ord berättar klart och tydligt att DU/NI, DE måste vara följande:

FRÄLSTA + MODIGA! + KUNNIGA, + KLOKA, + TROENDE + SANNINGSSÄGARE + HA HÖG MORAL + mer därtill….. FÖR ATT komma IN I GUDS RIKE, d v s att vara GODKÄNDA av GUD.

En FEG KRISTEN kan INTE HÅLLA UT ÄNDA till slutet. EN FEG kristen kan inte väja från det onda. EN FEG kristen kommer att BLI MER ÄN LURAD.

Gud säger: BLI INTE BEDRAGNA, BLI INTE LURADE: Bibelord:

Mark 13:5Då började Jesus tala till dem: ”Se till att ingen bedrar er.
Mark 13:6Många ska komma i mitt namn och säga: Jag är Messias, och de ska bedra många.
Mark 13:22Falska messiasgestalter och falska profeter ska träda fram och göra tecken och under för att om möjligt bedra de utvalda.
Ef 5:6Låt ingen bedra er med tomma ord. Allt sådant gör att Guds vrede drabbar olydnadens barn.
Kol 2:4Detta säger jag för att ingen ska bedra er med övertalningsknep.
2 Thess 2:3Låt ingen bedra er på något sätt. Först måste avfallet komma och laglöshetens människa träda fram, fördärvets son,

EN MODIG KRISTEN KOMMER ÄNDA FRAM… Att för evigt få vara med Jesus, att förenas i himmelen med Jesus.

Guds ut-valdas lovsång

Rom 8 31 Vad ska vi nu säga om detta? Om Gud är för oss, vem kan då vara emot oss? 32 Han som inte skonade sin egen Son utan utlämnade honom för oss alla, hur skulle han kunna annat än att också skänka oss allt med honom?

33 Vem kan anklaga Guds utvalda? Gud är den som frikänner. 34 Vem är det som fördömer? Kristus Jesus är den som har dött, ja, än mer, den som blivit uppväckt och som sitter på Guds högra sida och vädjar för oss. 35 Vem kan skilja oss från Kristi kärlek? Nöd eller ångest, förföljelse eller svält, nakenhet, fara eller svärd? 36 Det står ju skrivet: För din skull dödas vi dagen lång, vi räknas som slaktfår

.

37 Men i allt detta vinner vi en överväldigande seger genom honom som har älskat oss. 38 För jag är viss om att varken död eller liv, varken änglar eller furstar, varken något som nu är eller något som ska komma, varken makter, 39 höjd eller djup eller något annat skapat ska kunna skilja oss från Guds kärlek i Kristus Jesus, vår Herre.

/Maria