Korset. Jesus ÄR LIVET! ÄR DU KORSFÄST MED JESUS?

Heb 12:2Och låt oss ha blicken fäst på Jesus, trons upphovsman och fullkomnare. För att nå den glädje som låg framför honom uthärdade han korset, utan att bry sig om skammen, och sitter nu på högra sidan om Guds tron.
1 Pet 2:24Han bar våra synder i sin kropp upp på korsets trä, för att vi skulle dö bort från synderna och leva för rättfärdigheten. Genom hans sår är ni helade.
1 Pet 4:2så att han resten av tiden här i sin kropp inte längre lever efter människors begär utan efter Guds vilja.
Detta innehåller en bild av: {{ pinTitle }}
Morning Prayer:Ephesians 2:13. "But now in Christ Jesus ye who sometimes were far off are made night by the blood of Christ." Every verse in this chapter seems to be bringing new joy, new insight for me. Today...

Detta innehåller en bild av: {{ pinTitle }}

VAD betyder korset för dig? Att du är förlåten, att du är Guds barn, att du har evigt liv i honom,

2 Kor 13:4Han blev korsfäst i svaghet men lever genom Guds kraft. Så är också vi svaga i honom, men vi ska leva med honom genom Guds kraft som ni ska få känna.
Gal 1:10Är det nu människor jag försöker få på min sida, eller Gud? Eller söker jag människors gillande? Hade jag fortfarande sökt människors gillande skulle jag inte vara Kristi tjänare.
Gal 2:19Jag har genom lagen dött bort från lagen för att leva för Gud. Jag är korsfäst med Kristus,
Gal 3:1Dåraktiga galater! Vem har förhäxat er? Ni fick ju Jesus Kristus målad för era ögon som korsfäst.
Gal 5:11Bröder, om jag fortfarande predikade omskärelse, varför blir jag då förföljd? I så fall vore korsets anstöt borta.
Gal 5:24De som tillhör Kristus Jesus har korsfäst sitt kött med dess lidelser och begär.
Gal 6:12De som vill göra ett gott intryck genom det yttre försöker tvinga er till omskärelse bara för att inte bli förföljda för Kristi kors.
Gal 6:14För min del vill jag aldrig vara stolt över något annat än vår Herre Jesu Kristi kors, genom vilket världen är korsfäst för mig och jag för världen.

VI som tror på JESUS och evigheten måste vara säkra i vår tro, att vi är hans barn och räddade för evigheten! DET hör man inte ofta om idag, man talar bara om katastrofer och många troende berättar inte om det som kommer, de är trygga med vaxx och de är dumma som inte tar reda på sanningarna som GUD berättar om. VI måste vara STARKA, TRYGGA i GUDS ORD!!

GRATIS BIBEL TILL DIG!!!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.