Archives

De kallade/ar sig för att vara kristna. 7 typer av människor som trodde på himmelsfärd. Se video och om alla 7 typerna.

Man kan inte välja allt rätt i livet, och det viktigaste kanske man inte ens förstår. Det viktigaste i livet är att ha en Guds-tro. -Är det så ? är det många som frågat mig under åren som gått. Jag svarar som andra troende på Jesus gör: JA, det är det viktigaste i Ditt Liv.

Videon berättar om detta för Dig nu, Du kanske inte är en troende eller du har människor Du känner som bör komma till tro.

I Nummer 1 är det avgudadyrkan, bild, avgud, dyrkare, som är det stora felet de gör/gjort.Det fanns oerhört många som man tillbad. Falska gudar på den tiden var verkligen vad de såg upp till. Paulus sade verkligen till på skarpen om avgudadyrkan. PAULUS SÄGER: *Vad hedningarna offrar, offrar de till demoner och inte till Gud*. Bakom varje falsk tillbedjan finns en verklig andlig kraft som försöker ta Guds plats i personens liv.

I tiderna sedan dess och nu är det samma saker som sker. Avguderi sker på ena eller andra sättet och det förstör kommunikationen man bör ha med Gud. Avgudadyrkan är alla andra synders moder.

Den andra gruppen är den sexuellt omoraliska. Första ordet i denna grupp är Pornografi- (Pornos).. Det andra Ordet är: Moichos. Det betyder/översätts till äktenskapsbryterska. Straff: Stening (döden). Det tredje ordet är Malakos. Soft, Smooth. Det fjärde ordet är Arsenokoiter. Arsen betyder: Man. Koite betyder Säng eller soffa.

Man kan få bli tvättad, helgad och Rättfärdiggjord. 2 Timotheus Kapitel 3, verserna 1-5 De säger: I de sista dagarna skall svåra tider komma 2 Timoteus-brevet Kapitel 3

1 Du ska veta att i de sista dagarna blir det svåra tider. 2 Människorna kommer att vara egenkära, penga-kära, skrytsamma, stolta, hånfulla, olydiga mot sina föräldrar, otacksamma, gudlösa, 3 kärlekslösa, oförsonliga, skvallriga, obehärskade, råa, fientliga mot det goda, 4 falska, hänsynslösa och högmodiga. De kommer att älska njutning mer än Gud 5 och ha ett sken av gudsfruktan men förneka dess kraft. Håll dig borta från dem!

Se färdigt videon och grupperna. Ja vi skall hålla oss borta från det som är skamligt och illa i Herrens ögon- Vi skall vakta på vad vi gör och hur vi tänker…. vi skall vara ett Guds barn, vi kan få pinas och fara illa på vägen, men vi får förtrösta på Gud i ALLT! HAN och bara HAN kan ställa allt till rätta!

Vad är Sanning? /Yngve Stenfelt

Jesus är det sanna ljuset; vägen, sanningen och livet. Vad är Guds svar på frågan; vad är sanning? Försoningen!Sanningen skall göra Er fria! Ja så säger Jesus till oss.

Joh 8:31  Jesus sade till de judar som hade kommit till tro på honom: ”Om ni förblir i mitt ord är ni verkligen mina lärjungar. 32 Ni ska lära känna sanningen, och sanningen ska göra er fria.”33 De svarade honom: ”Vi är Abrahams barn och har aldrig varit slavar under någon. Hur kan du säga att vi ska bli fria?” 34 Jesus svarade: ”Jag säger er sanningen: Var och en som ägnar sig åt synd är syndens slav. 35 Slaven är inte kvar i huset för alltid, men sonen är kvar för alltid. 36 Om nu Sonen gör er fria blir ni verkligen fria.

1. What GOD Is Doing Right Now That Nobody Can See — The Invisible WAR of 2026 /2.Till man och kvinna…

2026- Det Osynliga kriget som PÅGÅR ett tag till. 2026—– och till..när? SE VIDEON! TIDEN ÄR KORT! Ja tiden är kort och en del människor går fel väg nu, det vet vi, det är en dålig och farlig tid där man måste vara UPPMÄRKSAM PÅ VAD SOM SKER och vad GUDS ORD SÄGER! VAR VAKSAM, VAR VAKEN, – JA så säger Gud! SLUMRA INTE TILL NU, VAR PÅ ALERTEN! DAG och NATT PÅGÅR DET ETT KRIG! Ett KRIG om våra SJÄLAR


2. https://www.youtube.com/watch?v=UXVJhYhyV8c Till MAN och KVINNA skapade Han dem. Något att fundera på ja, Gud är god och HERRE/ HAN är Skaparen av allt och ALLA. LYSSNA till video.

NATO och dessa 85 MILJONER och WWIII/ D Trump, m m

https://www.expressen.se/nyheter/politik/notan-for-natomotet-i-helsingborg-85-miljoner-

På torsdag hamnar Helsingborg i västvärldens centrum när Sverige arrangerar sitt första Natomöte någonsin. Marco Rubio, USA:s utrikesminister, väntas anlända till mötet – med en prislapp på 85 miljoner kronor.– Det tror jag är en riktigt bra investering, säger statsminister Ulf Kristersson (M). 

..Det här kan så småningom betyda WWIII som skall komma och som bibeln berättar om och som man tystar ner men tänker förbereda…..det är vi många som tänker på nu.

Planen inför mötet: Övertyga USA om Europas trohet

Omnihttps://omni.se › planen-infor-motet-overtyga-usa-om-e.… för 11 timmar sedan — I fokus står främst att komma överens med USA om hur Europa ska ta större ansvar, inte minst i ljuset av att Trump hotat att dra tillbaka …

Han är köpt, han har fått order, detta är en speciell s k cirkus, ………..ja tänker man till så förstår man Vem han ÄR, i dessa sena tider. Vi är i slutet av bibeln och dess Joh Uppenbarelsebok. IGEN säger jag o andra: Eftersom människor nu i denna tid inte riktigt vill förstå att det nu är allvarliga och farliga krigstider, så vill jag än en gång försöka nå dem /er med att berätta att den där boken man hörs säga är en GUDS Bok/ D v s BIBELN, och YTTERST VIKTIG ATT FÖRSTÅ. DET VIKTIGASTE NU är ATT Bli Frälst, d v s att TA EMOT JESUS I SITT LIV. — VARFÖR? Jo för att få evigt liv med Gud, och när tiden tar slut här, är man då med Herren för evigt, och inte i den brinnande elden som är så mycket värre än krigsrök! SE videos och lyssna och förstå allvaret som har kommit över oss.

Massgravar? Övning för kommande scenario? Skrämmande tider väntar då. Våld eller annat? Se länk nedan.

https://www.facebook.com/watch/live/?ref=watch_permalink&v=859766599727434

Hej! Hör Ni Vad Martin S säger/visar på? Fråga 1. Övning pågår då man ’tränar’ på att gräva massgravar..? JAHA? VARFÖR det? Skall det komma något riktigt otäckt framöver så att man måste veta hur man gör och hur fort det går att prestera en sådan tragisk sak. Fråga 2: VAD är det för elände som kan ske så att man måste träna? VARFÖR ? GIFT i mängder som är Livsfarligt? / Låt se nu hur världen är, den tycks vara utan kontroll? NEJ, den är verkligen särdeles UTSTUDERAT OTÄCK.

Martin har alltså fått se denna nyhet och Svenska kyrkan tiger väl… SER du och HÖR DU i s k nyheter hur man berättar om KATASTROFER varje dag? Just nu hörde jag ordet igen på nyhetsrapport i P1. MEN detta i videon måste ju vara en form av gift eller skjutningar av vilken orsak?? Eller?

Varför skjuta folk? Inte vet jag… vi kanske är för många och att man inte PRESTERAR TILLRÄCKLIGT för dem som s a s bestämmer. Vilka bestämmer? Bra fråga. Det vet du väl om du söker på VEM och VILKA som styr världen? Nu får vi ju inte vara dumma utan nu är det bråttom att börja tänka. Vi ser att det är KRIG PÅ G! i VÄRLDEN, och Kanske SVERIGE ELLER HUR? NÅR KRIGEN Sverige? Vad tror DU? Jodå det kommer, och MIN och ANDRAS BIBLAR berättar sanningar som man INTE VILL HÖRA! –En kommentar på Nätet: Mycket troligt övning massgravar. För några år sedan rapporterades att kyrkan skulle förbereda plats för 500000 döda i landet.

Stora bokstäver i min Text? Jaaa det kanske hörs då hur jag ropar på att människor skall LYSSNA och SE vad som pågår.

FRIHET i att vara Guds barn, Guds tjänare, Att var en lärjunge, Söka friden och friheten och vara i Guds vilja, söka Helgelse och gå framåt, Tjäna Gud med tacksamhet och i glädje. Gud säger att vi är FRIA! Ja i Honom är vi FRIA, se bibelord. /Maria

Idag: Blandade artiklar och nyheter, USA m m, Nyttigt att SOLA, ja. Övriga nyheter


USA:s krigsdepartement i samtal med biltillverkare om att bygga fler vapen

2026-04-17

Höga tjänstemän vid USA:s krigsdepartement har talat med flera biltillverkare i hopp om att de ska producera mer beväpning och militär utrustning. Enligt personer med insyn i frågan har tjänstemän från Pentagon kontaktat Mary Barra, vd för General Motors, och Ford Motors verkställande direktör Jim Farley. ”En tjänsteman vid Pentagon sade… Se och LÄS I LÄNKEN OVAN

https://nyheteridag.se/category/world

HALLÅ, VAKNA och LÄS DETTA OCKSÅ: https://www.vaken.se/undersolning-farligare-an-oversolning-i-sverige YOUTUBE:https://www.youtube.com/watch?v=KL3m-jm6pLo

The dark Psychology of Donald Trump. Man borde se denna förklarande video.

Hej, jag har försökt en hel del i att ta med videos här på sidan som TYDLIGT berättar VEM D Trump är och hur han beter sig i sin Narcissism and the Self /Bok att läsa. Det är mycket otroligt HUR detta som sker får SKE och VARFÖR man gör på detta vis att sätta honom som ledare. Mycket fula saker bakom detta tillträde till denna s k ledar-post. Ja jag tycker att det är helt befängt att detta kan få fortgå som det nu gör. Jag visar inte på det som sker för att göra bort någon, nej, men jag anser att det är en vidrig tid vi lever i och att människor INTE har förstått HUR nära slutet vi är nu! Jag vill säga till alla jag möter m m att man ska vakna! WAKE UP PEOPLE! NOW! -ÄR DU VAKEN? Jag hoppas det. Fler videos i ämnet kommer, världen och tiden är ur led, SEN. Se videon. Jesus kommer snart tillbaka. https://www.sveakbt.se/personlighetsstorning/narcissist

The Book of Revelation /Johannes Uppenbarelsebok /The Movie/ Pågående och kommande händelser ur Guds ord. /THE END.

Du ser nog i videon hur man visar på det vi redan ser. I många länder pågår krig nu. I många länder har det varit hungersnöd och andra katastrofer under lång lång tid. Här i videon kan DU uppleva hur det kan och kommer att bli- och JA det PÅGÅR JUST NU. BIBELN som är Guds ord kan berätta mer för den som är troende och för den som är icke- troende på Gud, Jesus, den ratar allt som vi troende försöker säga och berätta.

Denna tid är Biblisk,ja. Hezekiel./Soldatbrist m m. Strategic disaster.

https://omni.se/idf-topp-varnar-for-brist-pa-soldater-tio-roda-flaggor/a/Okkjp3

MELLANÖSTERNKRISEN • POLITISKA LÄGET I ISRAEL

IDF-topp varnar för brist på soldater: ”Tio röda flaggor”

Av Hedda Hallsenius
Publicerad: I dag 21:14

Den israeliska militären IDF:s stabschef Eyal Zamir varnar för att militären kommer att ”implodera” på grund av växande problem med soldatbrist, rapporterar Times of Israel.

– Jag viftar med tio röda flaggor framför er, ska han ha sagt under ett möte med säkerhetskabinettet under onsdagskvällen.

Oppositionsledaren Yair Lapid upprepar varningen under en presskonferens där han riktar kritik mot premiärminister Benjamin Netanyahus regering.

– Regeringen skickar ut armén i ett flerfrontskrig utan strategi, utan tillräckliga resurser och med alldeles för få soldater, säger han.

https://adsdkprod.azureedge.net/assets/sf/v1.0.0-1/safeframe-v2.html

Det är inte första gången Zamir varnar för soldatbrist

www.timesofisrael.com

Lapid manar regeringen att omedelbart kalla in ultraortodoxa ”värnpliktsvägrare”

www.timesofisrael.com

Zamir: Det kommer inte att dröja länge innan armén inte klarar av sina rutinuppdrag

TT / Håll Er uppdaterade för detta är verkligen denna tidens förutsagda händelse. Tiden är kort!

Se dessa video, ur BIBELN, det kommande scenariot är här! Slutet./ Betänk sanningarna.

Det finns saker vi MÅSTE KUNNA innan slutet- hur tar det sig ut när det är FAKTA som styr VÅRA SISTA DAGAR? Ja det är vi många som ’tjatat’ om de senaste 10 åren… Nu ber jag er att se denna video om ni inte gjort det innan. Det är faktiskt ÄNDE-TIDER nu- inget annat. HÄR NEDAN FINNS EN YTTERLIGARE VARIANT AV DEN KOMMANDE TIDEN, SE DEN VIDEON OCKSÅ /Repris!!

1. DN- /Ska vi börja pussla? Vad sker i Sverige som man vill dölja? VAD sker i Iran? I Världen? Sluttider. Digitalt ID och digitala pengar tillverkas m m… 2. Man lämnar USA nu.

SE: https://www.dn.se

Iran

Just nu: Trump: ”Tror uppgifterna stämmer”

Foto: AP

Ayatolla Khamenei uppges ha dödats i attack

Kroppen har hittats, uppger israeliska källor till flera medier • Iran förnekar: ”Välbehållen.”

Foto: Arash Khamooshi/TT

Kaos i storstäderna – iranier flyr

Oro för nya angrepp • ”Ingenstans att ta vägen – kommer dö här.”Expert: Regimens fall kan leda till storkrig”Finns många olika intressen.”

VÄRLDEN | KOMMENTAR

Karl Dalén: Därför kunde USA inte låta bli att attackera Iran

Vad har hänt?

De första rapporterna om explosioner i Irans huvudstad Teheran kommer strax efter klockan 7, svensk tid. Israel meddelar att landet inlett en ”förebyggande attack”.

En dryg timme senare rapporterar iranska medier att attackerna är landsomfattande. Både Iran och Israel stänger sina respektive luftrum och i Iran uppges mobilnätet ligga nere.

Vid 8.30, svensk tid, meddelar USA:s president Donald Trump att USA deltar i attacken. Han beskriver det som en ”omfattande stridsoperation” med syfte att krossa Iran militärt och uppmanar det iranska folket att störta regimen och ta kontroll över landet.

Strax efter klockan 9 kommer larm om explosioner i norra Israel. Premiärminister Benjamin Netanyahu säger i ett uttalande att syftet med attacken mot Iran är att oskadliggöra ett ”existentiellt hot”.

SE GÄRNA DETTA OCKSÅ:

OBS. Videotime! Lättare att ta till sig nu i ’kris-och krigstider. Brännande ämnen.

Arbetskraft-invandring:

520 000 svenskar (?) är arbetslösa i Sverige, men vi har arbetskraftsinvandring ??? Hmm?
Det finns sååå många frågor/svar i alla dessa frågor som rör vissa saker, som redan borde vara avgjorda o klara att förstå.
Vad har vi att fundera på? Hur mår svenskarna? — Se och hör videon.

NYTT: Ska D Trump verkligen skapa krig? Det krig som startar andra slags s k krig, och kommande utplåning? VI ALLA skall, BÖR VETA, VAR i TIDEN VI ÄR NU!

D Trump är den som bibeln talar om, då vi läser om Gog och Magog, Avtal/ Israel, Mr Kushner, och alla andra inblandade. Se gärna videon nedan. OBS! 500 miljoner dollar har spenderats redan!

OBS: Vi har hört i veckan att D Trump https://apnews.com/article/trump-extraterrestrials-government-records-aliens-bafe648c8e8dfc7de1a1e90db8a1dfd0

Det han säger om s k Aliens är förmodligen om de verktyg/bomber eller annat som han vill använda i ett anfall emot.. kanske Iran.. och skylla på. Diskussion på radio i veckan som gått. Ok nu är det ny vecka när detta läggs in på nätet och jag hoppas på en lugn vecka, vi kan ju BE att denne man, D Trump, lugnar ner sig.