Tag Archive | Bibeln

Hörde Du den 7/6-26 på nyheter om kommande ”Medborgarlön”? Det är nyheter för oss men är gammalt, -från Bibeln. VAKNA: Nu kommer bibliska tider. Bli informerad här.

Det som kallas Medborgarlön härstammar från BIBELN och Kung SALOMO. (Vilddjurets sida). NU forskar man för fullt på Linköpings Universitet, Uppsala. ’En matematisk formel för skatteåterbäring bygger på enkel subtraktion mellan den skatt du har betalat in och den du faktiskt skall betala. – Men då sett från hela samhället (Vilddjurets sida), detta var alltså Kung Salomo först med och nu forskas det alltså för fullt på Linköpings Universitet, Nacka m fl högsäten i ämnet.

Detta är alltså grogrunden för ett arritmos (på Grekiska talvärdet) som betyder att du i runda slängar kommer att få ut cirka 8.000- 10.000 SEK efter skatt, fördelarna är att du inte behöver arbeta eller ens söka arbete, det bygger enbart på skatte-fördelning.

Kravet enligt Bibeln anges dock som att det kräver (eller förmås) ha med immunisering (Vilddjurets Märke) att göra, d v s en Bio-medicinsk spårbar markör globalt sett.

Panna och Handen anges som Bio-Medicinska (Bio-Markers) d v s för att kunna logga in (för att få möjligheten) att kunna köpa och sälja, det betyder inte att du får ett chip i pannan utan att du FÅ MÖJLIGHET ATT VISTAS DÄR MAN NORMALT SETT KÖPER OCH SÄLJER. Men detta är alltså Vilddjurets Märke och inte dess NAMN. Men de är intimt förknippade.

LÄS: Det är avancerat med 666 det är inte hela biten, det forskas överallt på detta just nu, kan tilläggas, men det grekiska ordet aritmos betyder ”tal” eller ”nummer”. Det är just det ordet som har gett upphov till det svenska ordet aritmetik, vilket betyder räknelära. Här är tre snabba fakta om ordet: Betydelse: Tal eller antal. Släkting: Ordet aritmetik (läran om tal). Användning: Det handlar om att räkna med plus, minus, gånger och division.

DETTA är alltså Mycket Noga PLANERAT, över våra huvuden som vanligt! och vi vet inte ännu Hur det går, drabbar oss fel, eller är bra… Vi som kristna vet och har läst och oroat oss m m över detta i många tider. MEN HÄR SE VI JU OCKSÅ att BIBELN säger detta rakt ut NU i DESSA TIDER! Märkligt eller hur?

Ni får länkar här som berättar mer om dessa kommande tider som inte blir så kul att leva i, BIBELN BERÄTTAR JU ALLT, FAST MAN INTE VILL TRO DET SOM STÅR DÄR.

LÄNKAR finns här med mer INFO:

https://gospel.jesuslever.eu/en-ingaende-analys-bibeln-ar-sann-om-de-sista-tiderna-joh-upp-bok-kap-13/

Det finns mer att veta om detta som är planerat sedan mycket LÄNGE.

Vild-djurets Tal=Medborgarlön/basinkomst

Vilddjurets Namn=Vaccinintyg säker ID

Vilddjurets Bild=Q-AI baserad QR-kod

Vilddjurets Märke= Bio-Markör inuti Vaccinen.

DN förklarar lite klarare.

Från ”tankesmedjornas håll”.

Givet vis är detta minutiöst planerat.

– AI utvecklas ständigt och kommer att effektivisera företagen. Vi kommer behöva jobba mindre, så tänk om vi delade på det då och faktiskt hade mer liv och ett större lugn.

Medborgarlön eller basinkomst kan vara lösningen – både på den snedvridna resursfördelningen och ökad arbetslöshet. SE ARTIKEL I LÄNKEN NEDAN I ÄMNET Medborgarlön m m.

INFO: Fredrik Eriksson

https://www.svd.se/a/jlErE0/ai-tekniken-kan-leda-till-okad-arbetsloshet-och-medborgarlon

Vi återkommer i ämnet!

Foto Maria

De kallade/ar sig för att vara kristna. 7 typer av människor som trodde på himmelsfärd. Se video och om alla 7 typerna.

Man kan inte välja allt rätt i livet, och det viktigaste kanske man inte ens förstår. Det viktigaste i livet är att ha en Guds-tro. -Är det så ? är det många som frågat mig under åren som gått. Jag svarar som andra troende på Jesus gör: JA, det är det viktigaste i Ditt Liv.

Videon berättar om detta för Dig nu, Du kanske inte är en troende eller du har människor Du känner som bör komma till tro.

I Nummer 1 är det avgudadyrkan, bild, avgud, dyrkare, som är det stora felet de gör/gjort.Det fanns oerhört många som man tillbad. Falska gudar på den tiden var verkligen vad de såg upp till. Paulus sade verkligen till på skarpen om avgudadyrkan. PAULUS SÄGER: *Vad hedningarna offrar, offrar de till demoner och inte till Gud*. Bakom varje falsk tillbedjan finns en verklig andlig kraft som försöker ta Guds plats i personens liv.

I tiderna sedan dess och nu är det samma saker som sker. Avguderi sker på ena eller andra sättet och det förstör kommunikationen man bör ha med Gud. Avgudadyrkan är alla andra synders moder.

Den andra gruppen är den sexuellt omoraliska. Första ordet i denna grupp är Pornografi- (Pornos).. Det andra Ordet är: Moichos. Det betyder/översätts till äktenskapsbryterska. Straff: Stening (döden). Det tredje ordet är Malakos. Soft, Smooth. Det fjärde ordet är Arsenokoiter. Arsen betyder: Man. Koite betyder Säng eller soffa.

Man kan få bli tvättad, helgad och Rättfärdiggjord. 2 Timotheus Kapitel 3, verserna 1-5 De säger: I de sista dagarna skall svåra tider komma 2 Timoteus-brevet Kapitel 3

1 Du ska veta att i de sista dagarna blir det svåra tider. 2 Människorna kommer att vara egenkära, penga-kära, skrytsamma, stolta, hånfulla, olydiga mot sina föräldrar, otacksamma, gudlösa, 3 kärlekslösa, oförsonliga, skvallriga, obehärskade, råa, fientliga mot det goda, 4 falska, hänsynslösa och högmodiga. De kommer att älska njutning mer än Gud 5 och ha ett sken av gudsfruktan men förneka dess kraft. Håll dig borta från dem!

Se färdigt videon och grupperna. Ja vi skall hålla oss borta från det som är skamligt och illa i Herrens ögon- Vi skall vakta på vad vi gör och hur vi tänker…. vi skall vara ett Guds barn, vi kan få pinas och fara illa på vägen, men vi får förtrösta på Gud i ALLT! HAN och bara HAN kan ställa allt till rätta!

Vad är Sanning? /Yngve Stenfelt

Jesus är det sanna ljuset; vägen, sanningen och livet. Vad är Guds svar på frågan; vad är sanning? Försoningen!Sanningen skall göra Er fria! Ja så säger Jesus till oss.

Joh 8:31  Jesus sade till de judar som hade kommit till tro på honom: ”Om ni förblir i mitt ord är ni verkligen mina lärjungar. 32 Ni ska lära känna sanningen, och sanningen ska göra er fria.”33 De svarade honom: ”Vi är Abrahams barn och har aldrig varit slavar under någon. Hur kan du säga att vi ska bli fria?” 34 Jesus svarade: ”Jag säger er sanningen: Var och en som ägnar sig åt synd är syndens slav. 35 Slaven är inte kvar i huset för alltid, men sonen är kvar för alltid. 36 Om nu Sonen gör er fria blir ni verkligen fria.

Dessa sena tider. Bibeln och Fariséerna

Vi läser i Bibeln om att fariséerna var emot Jesus. De var rädda för honom och de gick emot honom så mycket att de fick honom att bli dödad.Vilka var de och varför var de som de var?

Fariséerna lade hundratals egna små stadgar och bud till Guds heliga lagar. Sedan försökte de tvinga folk att följa dem. Fariséerna påstod sig känna Guds vilja in i minsta detalj. Än i dag försöker religiösa ledare lägga egna stadgar och bud till Guds ord och skapar därmed stor förvirring bland kristna.

Att hävda att din tolkning av Guds ord är lika viktig som själva bibelordet är egentligen avgudadyrkan. I synnerhet är det farligt att ställa upp utombibliska normer som andra ska följa. Lita i stället på att Kristus visar dig hur du ska leva, och låt honom sedan leda andra utifrån deras situation och förutsättningar. /Bibeln/Handbok för livet.

Fariséerna skyllde på Gud när de ville slippa hjälpa sina närmaste, i synnerhet sina föräldrar. De ansåg att det var viktigare att lägga pengar i tempelkassan än att hjälpa behövande föräldrar. Detta trots att Guds lag uttryckligen säger att man ska hedra sin far och mor ((2 Mos 25:35-43). Visst ska vi ge pengar och tid åt Gud. Men vi får aldrig ta Gud till förevändning för att smita från vårt ansvar: att ställa upp för dem som behöver hjälp är ett av de viktigaste sätten att tjäna Gud.

Jesus sade till fariséerna: *  Orden passar in på er för ni bryr er inte om Guds bud utan ersätter dem med era egna människogjorda lagar. Ni förkastar helt enkelt Guds lagar, och för traditionens skull trampar ni dem under era fötter.* /Mark 7:8

Låt oss förstå det Jesus säger och låt oss följa Guds  Ord. Jesus tyckte inte om hycklare, han tyckte inte om fariséernas beteende, han visste att fariséerna inte tillbad Gud därför att de älskade honom, utan därför att de tjänade på det…. Jesus var den tidens rebell… Jag älskar Jesus!

Predikan: Från Babel till Pingst /Berno Vidén/ ALLA BEHÖVER JESUS! / Video: USA och pågående kriser. Hur går det för svenska företagen i kommande kriser..

Johannes ev 17Jesus beder för sig själv, för sina lärjungar och för alla dem som tro på honom.1

Sedan Jesus hade talat detta, lyfte han upp sina ögon mot himmelen och sade: ”Fader, stunden är kommen; förhärliga din Son, på det att din Son må förhärliga dig,2

eftersom du har givit honom makt över allt kött, för att han skall giva evigt liv åt alla dem som du har givit åt honom.3

Och detta är evigt liv, att de känna dig, den enda sanne Guden, och den du har sänt, Jesus Kristus.4

Jag har förhärligat dig på jorden, genom att fullborda det verk som du har givit mig att utföra.5

Och nu, Fader, förhärliga du mig hos dig själv, med den härlighet som jag hade hos dig, förrän världen var till.6

Jag har uppenbarat ditt namn för de människor som du har tagit ut ur världen och givit åt mig. De voro dina, och du har givit dem åt mig, och de hava hållit ditt ord. 7

Nu hava de förstått att allt vad du har givit åt mig, det kommer från dig. 8

Ty de ord som du har givit åt mig har jag givit åt dem; och de hava tagit emot dem och hava i sanning förstått att jag är utgången från dig, och de tro att du har sänt mig.9

Jag beder för dem; det är icke för världen jag beder, utan för dem som du har givit åt mig, ty de äro dina 10

— såsom allt mitt är ditt, och ditt är mitt — och jag är förhärligad i dem.11

Jag är nu icke längre kvar i världen, men de äro kvar i världen, när jag går till dig. Helige Fader, bevara dem i ditt namn — det som du har förtrott åt mig — för att de må vara ett, likasom vi äro ett.12

Medan jag var hos dem, bevarade jag dem i ditt namn, det som du har förtrott åt mig; jag vakade över dem, och ingen av dem gick i fördärvet, ingen utom fördärvets man, ty skriften skulle ju fullbordas.13

Nu går jag till dig; dock talar jag detta, medan jag ännu är här i världen, för att de skola hava min glädje fullkomlig i sig.14

Jag har givit dem ditt ord; och världen har hatat dem, eftersom de icke äro av världen, likasom icke heller jag är av världen.15

Jag beder icke att du skall taga dem bort ur världen, utan att du skall bevara dem från det onda.16

De äro icke av världen, likasom icke heller jag är av världen. 17

Helga dem i sanningen; ditt ord är sanning. 18

Såsom du har sänt mig i världen, så har ock jag sänt dem i världen.19

Och jag helgar mig till ett offer för dem, på det att ock de må vara i sanning helgade.20

Men icke för dessa allenast beder jag, utan ock för dem som genom deras ord komma till tro på mig; 21

jag beder att de alla må vara ett, och att, såsom du, Fader, är i mig, och jag är i dig, också de må vara i oss, för att världen skall tro att du har sänt mig.22

Och den härlighet som du har givit åt mig, den har jag givit åt dem, för att de skola vara ett, såsom vi äro ett23

— jag i dem, och du i mig — ja, för att de skola vara fullkomligt förenade till ett, så att världen kan förstå att du har sänt mig, och att du har älskat dem, såsom du har älskat mig.24

Fader, jag vill att där jag är, där skola ock de som du har givit mig vara med mig, så att de få se min härlighet, som du har givit mig; ty du har älskat mig före världens begynnelse.25

Rättfärdige Fader, världen har icke lärt känna dig, men jag känner dig, och dessa hava förstått att du har sänt mig.26

Och jag har kungjort för dem ditt namn och skall kungöra det, på det att den kärlek, som du har älskat mig med, må vara i dem, och jag i dem.” Efesierbrevet 4:3 3
och vinnläggen eder om att bevara Andens enhet genom fridens band: 4
en kropp och en Ande, likasom I ock bleven kallade till att leva i ett och samma hopp, det som tillhör eder kallelse

 — 5
en Herre, en tro, ett dop, en Gud, som är allas Fader,
6 han som är över alla, genom alla och i alla.

Hej –Jag vill lägga till denna video om hur allvarligt läge ’vi’ befinner oss i då det gäller den välfärd som snart är borta. det sker en del otrevliga och chockerna är stora nu i världen– kommande kollaps.

/Maria

Frälsningshistorien uppenbaras | Yngve Stenfelt

Frälsningshistorien uppenbaras | Yngve Stenfelt

99 år gammal fick Abraham besök av himmelens Gud. SE VIDEON Uppenbarelsen och om förbundet. 1 Moseboken kap 17.. läs vidare, se video (s),här på Youtube, det finns hur många video som helst av denna sorten och det är bra!………… Efesierbrevet 2:11 11
Kommen därför ihåg att I förut, I som voren hedningar i köttet och bleven kallade oomskurna av dem som kallas omskurna, efter den omskärelse som med händer göres på köttet
Galaterbrevet 3:28  28
Här är icke jude eller grek, här är icke träl eller fri, här är icke man och kvinna: alla ären I ett i Kristus Jesus.

Matt 7:14Men den port är trång och den väg är smal som leder till livet, och det är få som finner den.
1 Pet 1:13Spänn därför bältet om livet, var vakna och hoppas helt och fullt på den nåd ni ska få när Jesus Kristus uppenbarar sig.
Rom 6:4Vi är begravda med honom genom dopet till döden för att leva det nya livet, liksom Kristus är uppväckt från de döda genom Faderns härlighet.
Judas 1:21Håll er kvar i Guds kärlek, medan ni väntar på att vår Herre Jesus Kristus i sin barmhärtighet ska ge er evigt liv.

https://www.facebook.com/profile.php?id=61570976759761 Se min Fotosida på FB i länken Välkommen

Bara ett ögonblick. Lidandets eld.

Bara ett ögonblick

Ty vår bedrövelse, som varar ett ögonblick och väger föga, bereder åt oss, i översvinnligen rikt mått, en härlighet som väger översvinnligen tungt och varar i evighet — åt oss som icke hava till ögonmärke de ting som synas, utan dem som icke synas; ty de ting som synas, de vara allenast en tid, men de som icke synas, de vara i evighet” 2 Kor 4:17-18  


Paulus säger, att hans bedrövelser varar bara ett ögonblick. Ibland förefaller detta ”ögonblick” oss mycket långt. Nu bör vi komma ihåg, att varje vår bedrövelse verkligen varar bara sin egen bestämda tid. På sjukbädden tycker vi ofta, att det aldrig blir ett slut på våra bedrövelser. Nu talar vi inte här om de obotligt sjuka, som verkligen får bereda sig på att deras ”ögonblick” är livslångt. Utan vi talar om dem, i vilkas liv sjukdomen kommer och går.

Dessa sjukdomar har sin tydliga begynnelse, men de har också sitt eget tydliga slut, fastän vi i våra mörka stunder tycker, att de aldrig tar slut. Herren har noggrant bestämt tiden också för din sjukdom. Den varar inte en timme längre, än han har bestämt. Och den upphör, så fort Herren har nått sitt mål. Bedrövelsens tider har ofta jämförts med guldsmedens smältdegel, som han smälter guldet i. Då guldet smälter, stiger slagget alltid upp till ytan, och han skummar bort det därifrån.

Det sägs, att guldblandningen får utstå eldens hetta, ända tills guldsmeden kan se sin egen bild i den. Vi kan mycket väl tillämpa denna bild på Herrens ledning i vårt liv. Också vi råkar ibland in i en liknande ”smältdegel”. Herren vill här i den heta ässjan rena oss från det slagg, som finns i varje syndares liv. Först då han börjar se sin egen bild i oss, har denna lidandes eld fyllt sin uppgift.I dig och mig finns mycket tydligt bilden av den gamle Adam, världens bild. Nu borde i vårt liv den nye Adams, Kristi, bild börja synas. Och han var storsint, ödmjuk, mild, barmhärtig, full av kärlek, nåd och sanning.

En sådan Kristus-likhet kan inte åstadkommas på en gång. Om och om igen måste den himmelske guldsmeden sätta den syndiga människan i lidandets degel, så att Kristi bild kan börja synas i henne. Den största faran ligger i att avsikten med hans kärlek inte kan förverkligas, utan guldet blir sämre och förstörs. Vi böjer oss inte för hans vilja att göra oss ödmjuka. Vi vill inte avstå från vår själviskhet och vår stolthet. Vi begär inte, att vår natur skall växa till likhet med Kristi natur. Och då misslyckas guldsmedens arbete.

Men han lämnar inte sin sak därhän. Efter någon tid är vi igen i hans smältdegel, och kanske vi nu bättre förstår hans avsikter. Kanske vi nu har en rättare inställning till de prövningar, som Herren har sänt. Kanske vi nu i dessa svårigheter själva kan be, att Kristi bild allt tydligare skall få sätta sin prägel på vår natur och vår vandel. Då har guldsmedens arbete med oss lyckats. Och då kan han bruka oss till allt större välsignelse för andra.

Herre, jag vill så gärna, att dina goda avsikter skulle förverkligas också i mitt liv. Jag vet nog att det gör gränslöst ont, när du bryter ner min egen vilja, men ändå ber jag, att du skall göra det, så att jag åtminstone i någon mån kunde återge din bild.
Bibelord att meditera över:  Psalm 90
Från ”Tröstens Gud” av Urho Muromaa.

Se Videon: Gud sparar dig, efter 60 får du fortsätta det verk Gud bestämt. Låt honom använda DIG.

2Cor. 6:17 ”‘Therefore, get out from among them, and separate yourselves,’ says Jehovah, ‘and quit touching the unclean thing’”

Ensam troende? Ja så känner  många troende människor att de är. Ensamma kristna. Men varför är de ensamma då, varför går de inte till kyrkan som de andra? Nej, de gör inte det för de har vaknat! De har vaknat och det är så att Gud har skiljt dem från att vara med dem som inte VILL GÅ VIDARE med Gud. De stannar i någon form av gemenskap och trivs så bra där så de vet inte att de borde gå vidare, kanske i öknen några år.

Vi är t ex ensamma , m m för att LÄRA och LYSSNA och att GÖRA GUDS VILJA, m m. /LÄS 2 Tim 3:16-17, Kol 2:8, Apg 20:20, Apg 12:12, Rom 16:35, Matt 18;20, Apg 22:46, Matt 6:19-21, Apg 4:34-35, James 5:16, Ef 4:11-12, Matt 14:23, Luk 22:39-41, Luk 5:16 m fl bibelord!

Gud vill hela tiden att vi som troende GÅR VIDARE, till nästa hållplats, till nästa sak han vill lära oss. Ett troende  liv är inte att stå stilla- nej det är att gå vidare. Man kan få olika uppdrag av Gud och varje person är unik med unika gåvor från Gud. Dem vill han att vi ska utnyttja/använda och han lär oss vad vi har för slags kall. Det kan ta åratal innan man kommer in i det som GUD vill, men han är där intill oss och utbildar oss under vägen, som kan vara svår och ensam och underbar. Det blir mina ord här idag som kantas av längtan att få göra mer för Gud, fort fort fort? Nej inte fort fort utan i den takt Gud vill. Det måste man ju lära sig, ja jag också

  GUD ÄR GOD!

Foto Maria

Spädbarnsdop eller troendedop? Lyssna till undervisning/Paulus Eliasson

Matteus 28, Markus kap 16: verserna 15 och 16, Markus 16: verserna 9-20. *16 Den som tror och blir döpt skall bli frälst, men den som inte tror skall bli fördömd.*/Folkbibeln 1917

Vad menade Jesus? Jo, följande:  Det är inte dopet som frälser, utan GUDS NÅD som tas emot genom tro på KristusDopet är ett yttre tecken på en inre tro. På grund av vad Jesus sa till rövaren på korset, vet vi att man kan bli frälst utan att vara döpt (Luk 23:43). Om en människa är döpt men inte tror, kommer hon inte automatiskt till himlen. De som vägrar att tro kommer att dömas, oavsett om de är döpta eller inte.

Johannes döper Jesus: LÄS Matteus kap 3:1-16;  Mark 1:1-11;   Luk 3:1-22;   Joh 1:1-34, Joh 2:38

Se dessa video, ur BIBELN, det kommande scenariot är här! Slutet./ Betänk sanningarna.

Det finns saker vi MÅSTE KUNNA innan slutet- hur tar det sig ut när det är FAKTA som styr VÅRA SISTA DAGAR? Ja det är vi många som ’tjatat’ om de senaste 10 åren… Nu ber jag er att se denna video om ni inte gjort det innan. Det är faktiskt ÄNDE-TIDER nu- inget annat. HÄR NEDAN FINNS EN YTTERLIGARE VARIANT AV DEN KOMMANDE TIDEN, SE DEN VIDEON OCKSÅ /Repris!!

Falska och äkta profeter/ Se video och tänk till om det ’andliga klimatet’ i Sverige …. Tidens tand’.

Del 1. Här kan Du se hur det är i detta land som säges vara kristet, det kan man diskutera , eller hur? Människor ÄR så bedragna? Jaaa det är de, utav falska profeter, de falska ’lärarna’. Det finns många namn jag kan skriva här men den som kan sin tro VET VEM de skall höra på/lyssna på om de ska gå på ’möten’. Jag har lämnat allt- men inte Gud. Jag har lämnat ALLT TILL GUD. Vi ska inte vara tysta, vi ska berätta i dessa tider VAD Jesus säger åt oss att GÖRA. Vargarna är många. Men vi SKA SÄGA SANNINGARNA, VAD SOM ÄN SKER, VI VIKER INTE UNDAN.

Lyssna på videon, kommentera gärna.

Deuterokanon/ Saknas det böcker i bibeln? /Paulus Eliasson


Deuterokanon – saknas det böcker i Bibeln? | Paulus Eliasson

Jag är inte ensam. Jesus går bredvid mig. Nej, jag är aldrig ensam, Jesus är min vän. Han drog mig upp till sin famn och där får jag stanna och vara fri och lugn. Ingen kan som han trösta hjärtan och leda på vägen, nej INGEN är som han och han är min och kan bli din. Jesus och jag. Vill du veta vem han är? Fråga honom, du får svar!

Han bär våra bördor, han kan och vill  bära dina. . Kanske du vaknar och förstår att det finns något du saknar, d v s NÅGON som du saknar: JESUS KRISTUS, Frälsaren. Han känner dig och älskar dig så mycket.

Hör evangelium och tro och bli döpt.

Gud välsigne dig- bli fri.