Archives

Kom, du arma själ som lider /Vad är ett LIV?

  1. Kom, du arma själ som lider, Nu från syndens väg vänd om! Du som under bördan kvider, Skynda dig, till Jesus kom! Här du finner för ditt hjärta Frid och vila, glädje sann. Balsam för din bittra smärta Endast Jesus giva kan.

Jesus Öppnat livets brunnar, Bjuder själar läkedom. Han i kärlek oss förkunnar Frälsning från all synd och dom.

2. Han förökar ej din börda, Gör ej vägen tung att gå, Nej, han söker vilseförda, Hjälper dem att hemmet nå. Jesu ok ljuvt att bära, I hans tjänst du finner fröjd. Och han skall dig sist beskära Evig frid i himlens höjd.

3.Han, den morgonstjärnan klara, Skönare än allt jag vet, Leder mig ur synd och fara Hem till himlens härlighet. När vart jordiskt stöd försvinner Och vid dödens flod jag står, Ej jag rädes — dag upprinner, Och till evigt liv jag går. /Henry Tandberg

LIVET/LIFE, SORROWS; HAPPINESS, LOVE, HATE— VAD ÄR ETT LIV? Det vet vi var och en ganska väl en hel del om, och sorgerna kan vara fruktansvärda. DÄRFÖR att LIVET kan vara mycket svårt att leva, länge eller mindre tid, så är JESUS den som BÄR oss alla, OM VI VILL, i EVIG TID! /Maria

Bilder Pinterest

1.Vinna människor för Gud. Gertrud Johansson/ 2.Man såg det inte komma. Se video. / 3. D TRUMP

Det är fantastiskt underbart att verkligen VETA i sitt hjärta att JESUS dog för dig, och för mig. Han dog för MIG, han dog på korset och pinades för min skull, ja för ALLA människors skull. Det kommer SVÅRA tider framöver, snart. Då är det inte tillrådligt att vara utan tro på HERREN JESUS. JESUS vet vem, vilka som älskar honom och vill göra hans vilja in i det sista, tillhör du den skaran som skall vara rentvättad, eller tillhör du då den dagen de som får skämmas och våndas? Det är dags att bestämma sig för vem man vill följa. Skall det bli Jesus, eller satan, som har hela världen i sitt  våld. Sista dagen är snart här.

MAN SÅG INTE DET HEMSKA KOMMA– SE VIDEO om JESUS och HANS VARNINGAR. VI ÄR DÄR NU NÄR MAN RUSTAR FÖR KRIG och MER! Man ser och hör Nyheter om världen, varningar som trycks upp i media, varningar om bomber och flyg.. Man säger ju sanningar men folk reagerar ej.. MEN SNART gör de det, och när JESUS kommer på skyarna, ja då är det plötsligt SANNINGAR och PANIK.

OBS! VIDEO D TRUMP, inte så populär längre.

Jag väljer nu på natten att ta med den senaste videon med D Trump och hans eskapader som är ganska irriterande för dem som bor i USA m m.

Att få leva… Att få leva med Gud och för Gud

Att få leva, och att bry sig om HUR man lever. Att få leva för Gud och hans ord och rike i de sista tiderna, NU.

Rom 6:4 Vi är begravda med honom genom dopet till döden för att leva det nya livet, liksom Kristus är uppväckt från de döda genom Faderns härlighet.

Rom 6:8 Har vi nu dött med Kristus, tror vi att vi också ska leva med honom.

Rom 8:13 Om ni lever efter köttet kommer ni att dö. Men om ni genom Anden dödar kroppens gärningar kommer ni att leva.

Rom 8:15 Ni har inte fått slaveriets ande så att ni på nytt måste leva i fruktan. Nej, ni har fått barnaskapets Ande, och i honom ropar vi: ”Abba ! Far!”

Rom 10:5 Mose skriver om den rättfärdighet som kommer av lagen: Den människa som håller buden ska leva genom dem.
Rom 13:13 Låt oss leva värdigt, som på dagen, inte med vilda fester och fylleri, inte med otukt och orgier, inte med strid och avund.

Ords 7:2
Håll mina bud, så får du leva, bevara min undervisning som din ögonsten.

Ords 9:6 Överge oförståndet, så får ni leva, och gå fram på förståndets väg.Ords 15:27
Den som skaffar sig orätt vinning drar olycka över sin familj, den som hatar mutor får leva.

Ords 22:2
Rik och fattig får leva sida vid sida, Herren har gjort dem båda.

Ords 28:16
En furste som saknar förstånd använder mycket våld, den som hatar orätt vinning får leva länge.

Ords 29:13
Den fattige och förtryckaren får leva sida vid sida,  av Herren får bådas ögon sitt ljus.

Jes 7:22 Men han skall få mjölk i sådan mängd att han kan leva av gräddmjölk. Ty alla som finns kvar i landet skall leva av gräddmjölk och honung.

Jes 38:15
Vad skall jag säga? Han har både talat till mig och själv utfört sitt verk. Stilla får jag nu leva alla mina år på grund av min själs bedrövelse.

Jes 38:16
Herre, trots sådana ting lever människor, och genom allt sådant hålls min ande vid liv. Du gör mig frisk
och låter mig leva.
Jes 53:10
Det var Herrens vilja att slå honom och låta honom lida. När du gör hans liv till ett skuldoffer, får han se avkomlingar och leva länge, och Herrens vilja skall ha framgång genom honom.

Jes 55:3 Böj ert öra hit och kom till mig! Hör, så får er själ leva! Jag vill sluta med er
ett evigt förbund: Ni skall få den trofasta nåd som jag lovade David.

Jer 8:3 Alla de som blir kvar av detta onda släkte skall hellre vilja dö än leva, vart jag än fördriver dem, säger Herren Sebaot.
Jer 21:9 Den som stannar kvar i denna stad skall dö genom svärd, hunger eller pest, men den som går ut och ger sig åt kaldeerna, som belägrar er, han skall få leva och få sitt liv som ett byte.

Jer 27:12
På samma sätt talade jag till Sidkia, Juda kung. Jag sade: Böj er nacke under den babyloniske kungens ok och tjäna honom och hans folk, så skall ni få leva.

Jer 27:17 Hör inte på dem utan tjäna kungen i Babel, så skall ni få leva. Varför skall denna stad bli en öde stad?

Jer 30:10
Så frukta inte,du min tjänare Jakob,
säger Herren , och var inte förskräckt, du Israel, ty jag skall rädda dig ur landet i fjärran och dina efterkommande ur det land där de hålls fångna. Jakob skall komma tillbaka och leva i fred och säkerhet, och ingen skall förskräcka honom.

Den stora villfarelsen. Finns UFO? Finns ALIENS?

ANALYS: DEN STORA VILLFARELSEN OCH DEN TEKNOKRATISKA RYTTAREN

Del 1: DEN MORALISKA TRIGGERN OCH DANIEL 11:37

Utgångspunkten för den nuvarande eskatologiska processen återfinns i profetian om den ’laglöse’ konungen i Daniel 11:37. Beskrivningen av en ledare som inte bryr sig om ’kvinnors lust’ har historiskt tolkats som celibat eller asketism, men i ljuset av Epstein-affären framträder en mörkare innebörd: en total avsaknad av vördnad för det mänskliga och det heliga i relationen mellan könen. Epstein-ön fungerar här som ontologisk kuliss, skapad för att testa mänsklighetens förmåga att urskilja sanning. Det är inte bara en fråga om enskilda brott, utan om en manifestation av en ’onormal kvinnosyn’ som genomsyrar maktens innersta cirklar. Denna moraliska röta är den ursprungliga lögnen som tvingar fram behovet av massiva distraktioner. När sanningen om elitens förfall hotar att nå en kritisk massa, måste narrativet skiftas genom fenomen som är så storslagna att de raderar det föregående minnet.

DEL II: DEN VITA RYTTAREN OCH TOXON-KOMPLEXET

I centrum av detta skifte står Donald J Trump, som i denna analys identifieras med den förste ryttaren i Johannes Uppenbarelsebok 6:2. Ryttaren på den vita hästen bär en krona och en båge (toxon på grekiska), men saknar pilar. Detta är nyckeln: segern vinns inte genom öppet krig, utan genom bedrägeri och teknokratisk leverans. Etymologisk är toxon roten till ”toxin2, (gift), kopplat till de pilar som i antiken droppades i gift. Denna ryttare spänner en bågsträng av ”Warp Speed” – en referens till den forcering av teknologisk och medicinsk intervention som initierades under Trump. Genom att tvinna samman militär effektivitet (DARPA) med bioteknik skapas en ’giftig bågsträng’ som binder samman hela mänskligheten. MAGA-rörelsen och den kyrkliga överhögheten missar detta eftersom de förblindas av den vita färgens skenbara rättfärdighet, utan att se att vapnet är osynligt och systemiskt.

DEL III: UFO-FENOMEN OCH DEN TEKNOLOGISKA ELDEN

När det moraliska förfallet (Epstein) blir för tydligt, aktiveras nästa lager av villfarelsen: UFO:s och utomjordiska fenomen. USAF (United States Air Force) innehar teknologin att simulera eld från himmelen (Joh Uppenbarelsebok 13:13). Detta är det ultimata mass-avledningsvapnet. Genom att släppa dokument om utomjordingar skapas ett nytt existentiellt hot som får allmänheten att glömma de mänskliga förbrytelserna på jorden. Forskningen antyder att vi som människoras är de egentliga ’aliens’*, men makten förvränger detta till ett hot för att ena befolkningen under en ny auktoritär ordning. Det är ”den stora villfarelsen” (2 Tessaloniker-brevet 2:11) personifierad; en teknologisk understödd lögn som är så stor att den som inte tror på den stämplas som en ”systemhotande aktör”. Staten och kyrkan, som båda är beroende av det rådande samhällsdirektivet, tillåter inte att detta narrativ genomskådas.

DEL IV: DE TVÅ VITTNENA OCH DEN SYSTEMHOTANDE MASSAN

De ”två vittnena” i Uppenbarelseboken 11 tolkas här inte som två individer, utan som den enorma folkmassa som vägrar acceptera den teknokratiska lögnen. Deras vittnesbörd består i att de ser igenom kulissen och pekar på den moraliska verkligheten . Eftersom de inte går att köpa eller bedra, blir de ett existentiellt hot mot systemet. Makten svarar med att stämpla som fiender till staten. När informationsbruset – havets och vågornas dån- blir så kraftigt att inga institutioner längre kan ge trovärdiga svar, återstår bara vedergällning. Det är här de 10 kungarna och andemakterna (Gog och Magog) träder in. När de förlorar kontrollen över ordet och narrativet, väljer de att nollställa spelplanen.

DEL V: VEDERGÄLLNING OCH DET TERMONUKLEÄRA SLUTET

Den ultimata vedergällningen är inte ett misstag, utan ett medvetet val av andemakterna att bränna upp ”skökan” (det gamla systemet) i eld. Termonukleär krigföring blir det sista försöket att tysta vittnena och dölja spåren av den ursprungliga lögnen. Allt som började som med en ö i Karibien och en manipulativ ledare med en giftig bågsträng kulminerar i en global eldstorm. Systemet väljer sin egen och jordens undergång framför att sanningen erkänns. Vid denna punkt upphör alla mänskliga frågor. När makten står rådlös inför det kaos de själva skapat, finns inga fler svar att hämta i informationsbruset. Det sista svaret, och den sista domen över denna kedja av händelser, ligger bortom mänsklig räckvidd och vilar hos Skaparen själv.

IT’S LIKE COVID BUT WITH ALIENS (SECRET MEETING WITH PASTORS) https://old.bitchute.com/video/ZAPq5kG9HsEa/

Vad är Aliens? https://old.bitchute.com/video/n/dvZ0A5yYkl/

NASA hyr präster som ska ”undervisa” om Aliens?

http://www.youtube.com./watch?v=atUjUyZcalU

Syftar på JESU EGNA ORD: Vi kan alltså inte utesluta motivet att det nefariska i Genesis inte var ondskefullt utan allt är en del av Guds räddningsplan.

-Om vi hade sagt sanningen hade folk älskat oss, men nu blir vi hatade, förföljda, etc.

-Vi är inte av denna världen ”citat”.

-I honom är allting skapat ”citat”.

Människosonen är allt fullkomnat! ”citat”.

I Jesus är människan samlad som helhet men i denna värld blir vi stämplade som aliens därav citations-tecknet. Därav den nyanserade tolkningen att den stora villfarelsen är att Aliens kommer som våra räddare. BIBELN spegelvänder det paradigmet.

Den varnar t o m GÅ INTE DIT!

Det är så enkelt.

Finns det flygande hästar? Bara människosonen vet…

***Teknologisk analys gjord av Fredrik Eriksson /Återkommer med översyn av videos här.

Isaiah: 25:6 (Swedish) Och HERREN Sebaot skall på detta berg göra ett gästabud för alla folk, ett gästabud med feta rätter,, ett gästabud med starkt vin, ja med feta, märgfulla rätter, med starkt vin, väl klarat.

/FREDRIK ERIKSSON

Älska Herren

Psalms 31:24 Inspirational Image

Psalms 31:24 Inspirational Image

Psalms 31:24 Inspirational Image

Älska Herren, alla ni hans fromma.
Herren bevarar de trogna, men den som handlar högmodigt vedergäller han i fullt mått.

Matt 22:37Han svarade: ” Du ska älska Herren din Gud av hela ditt hjärta och av hela din själ och av hela ditt förstånd.
Mark 12:30Och du ska älska Herren din Gud av hela ditt hjärta, av hela din själ, av hela ditt förstånd och av hela din kraft.

MEN nu är det ju så att vi lever i en fördärvad värld där kärleken verkligen kallnar dag för dag. Det är inte svårt att se. Jag älskar Jesus sedan så länge och varje dag så lär jag något nytt, både om mig själv och om den jag älskar mest: Jesus, min Herre.

Världen står på randen till ett stort fall och människorna ser det ej för de är upptagna med annat, med sig själva först och främst. Ofta får man höra att Gud är elak och orättvis som låter barn dö i cancer och i olika andra hemska sjukdomar och att inte Gud finns.

Ja sådant har jag fått höra så många gånger av människor som inte känner honom så som jag och andra gör. Men vad kan jag göra? Jo fortsätta att berätta och vittna om hans godhet i denna förtappade, hemska och vilsna värld som så väl behöver Gud!

En god herde:
Tänker först på sin hjord
Tar hand om de svaga och sjuka
Vårdar sin hjord
Håller samman jorden
Ser till att fåren har vad de behöver

Nr 1.Förkunnelsen om JESUS. Nr 2. D Trump berättar i videon att han INTE är en KRISTEN.

2. HÄR NEDAN KAN VI LYSSNA till videon som berättar om att D Trump INTE är Kristen. ?Hmm, för länge sedan innan han blev s k President, så berättade man om honom som KATOLIK. JA JUST DET, och det finns bilder av honom och hustrun utanför och inne i Katolska kyrkan m m.

Kanske för en gångs skull att han talar sanning? Ser DU NU VEM HAN ÄR??

Sverige på 1950 och 1960-tal. Vet Du hur det var? Se videos. Man berättar i videon:

Ja, det var roligare förr. Ja, det var bättre förr, på många vis. Javisst var det fel på saker också, men vi barn hade det annorlunda på många sätt och vis. Man kan jämföra då och nu, och ja filmerna här känner jag så väl igen. Det var lugnare för de flesta och man var mer tacksam för det man hade. Man vårdade det som fanns i hemmet och köpte inte nya saker så ofta. Det var en annan tid då, ja den var bättre på många sätt. Tacksamheten var stor och man sparade och tog vara på saker man hade, på ett sätt som man inte gör nu. Lycka: Bussen 36 /Gråberget, Majorna. Barndom. /Se filmerna…

Video: Varför Gud låter dig se vad andra inte kan se.Utvalda människor./Andlig visdom m m. Stand firm,-stå fast.

Ett levande hopp

1 Petr 1:3-5 Välsignad är vår Herre Jesu Kristi Gud och Far! I sin stora barmhärtighet har han genom Jesu Kristi uppståndelse från de döda fött oss på nytt till ett levande hopp4 till ett arv som aldrig kan förstöras, fläckas eller vissna och som förvaras åt er i himlen. 5 Med Guds makt bevaras ni genom tron fram till den frälsning som är redo att uppenbaras i den sista tiden.

Predikaren kap 7:5 De visas hjärtan är i sorgens hus,dårarnas hjärtan i glädjens hus. / En dag ska jag berätta hur och varför man kan vara i sorgens hus..det som Gud bestämt för den tiden.

Bibelord. Kamp.

Kämpa för tron


Fil 1:27 Lev nu bara på ett sätt som är värdigt Kristi evangelium, så att jag, vare sig jag besöker er eller inte, får höra att ni står fasta i en och samme ande och i ett och samma sinne kämpar för tron på evangelium 28 utan att på något sätt låta er skrämmas av motståndarna. Det blir för dem ett tecken på att de går förlorade, men för er ett tecken på att ni blir frälsta, och det av Gud. 29 Ty för Kristi skull har ni fått nåd, inte bara att tro på honom utan också att lida för hans skull, 30 eftersom ni har samma strid att utkämpa som ni såg att jag hade och nu hör att jag har.

-Att vara troende är en KAMP på många vis och vi förväntas vara perfekta men det är vi ej! Vi har bekymmer,vi har sjukdomar, vi har strider, vi är inte alltid glada i kampen, vi vill vara kärleksfulla men lyckas inte alltid. Vi är ofta kraftlösa och tyngda men vill vara starka i allt. Vi vill alltid ha självbehärskning men kan fara ut i ilska särskilt då man förföljer oss och hatar oss. Det finns många fel vi gör men vi får alltid be Gud om förlåtelse, och vi skäms och vi ber om NÅD utöver NÅD.

Ska vi skämmas, vi troende? Ska vi gå i ok med de o-troende? Nej.
Vi har motståndare och ju längre tiden går, desto tydligare får vi se dem, vilka de är.
Det finns farliga människor därute som försöker sänka den troende rakt ner i dyn, på alla sätt, men de ska inte vinna för vi har Gud på vår sida.
Paulus är klar och tydlig i precis allt han skriver och kommer med så många fakta från Gud.
Paulus visste vad han gjorde och många tycker inte att han är deras favoritförfattare i bibeln, för de tycker att han är ’för hård’. Men se, det är han ej, han är som sagt klar och tydlig och rakt på sak och han kände sin Gud.

Är du klar och tydlig då du ger ut evangelium, eller vågar du inte stå upp för Jesus? Det är dags att vara tydlig till dem som går ovetande om KÄRLEKEN och NÅDEN från Gud!

2 Kor 13:11

Till slut, bröder, var glada, låt er upprättas och förmanas, var eniga och håll fred. Då skall kärlekens och fridens Gud vara med er.
2 Tim 1:7 Ty den Ande som Gud har gett oss gör oss inte modlösa, utan är kraftens, kärlekens och självbehärskningens Ande.

Joh 14:27 / Jesu frid.

14:27 Frid lämnar jag efter mig åt eder, min frid giver jag eder; icke giver jag eder den såsom världen giver. Edra hjärtan vare icke oroliga eller försagda.

Många pinas nu av de krig som pågår i världen, och rykten om fler krig och ett stort krig. Man kan läsa och begrunda i bibeln om det som man tror sker just nu och vad som kan komma. Många människor har ingen frid på grund av de hemskheter som sker. Det förstår vi som inte är drabbade ännu.

Många vill lägga sig ned i frid, men alla vet inte var de ska få friden ifrån, men psalmen säger:

Ps 4:9

I frid kan jag lägga mig ner och sova ,för bara du, Herre,låter mig bo i trygghet.  Maria: Den tryggheten har vi ännu så länge!

Många lider också av medveten och arbetsam synd som tär dem inifrån och de vet inte var friden skall komma ifrån och landa i deras hjärtan:

Ps 38:4 Jag har inget helt i min kropp på grund av din vrede,ingen frid i mina ben på grund av min synd.

Många troende vill berätta för människorna om den friden som de fått från Gud och som gör dem lugna och inte rädda: Ps 85:9 Jag vill höra vad Gud, Herren , talar. Han talar frid till sitt folk,till sina trogna, men de får inte gå tillbaka till dårskap.

Maria: Jag tror och tycker att människor i Sverige sover en ganska djup sömn och tror inte att det kan ske så hemska saker här, vi har ju haft FRED så länge, men ser man på politiken här och utomlands så ser man att jorden och dess människor är mycket mycket små under sin glättiga attityd och att denna jord redan skakar i sina grundvalar. Om de hade den friden som Gud ger så förstod de att göra rätt i dessa tider, som går i rykten om krig var dag. Det blir värre framöver, de sista tiderna är här nu, Gud vill att vi ska veta var vi står, gömda i honom har vi friden.

Ps 119:165 Stor frid har de som älskar din undervisning, inget kan få dem på fall.

Tänk efter: Vad är det som sker? och vad säger Guds ord?  Den som tror har inget att frukta, Gud har beskydd över din situation om du vill tro på att Gud existerar och ta till dig hans hjälp i frälsningen  från Jesus.

Jesus  säger att vi får frid i våra hjärtan då vi tror och litar på honom, det är sant. 

Joh 14:27 : frid lämnar jag åt er. Min frid ger jag er. Jag ger er inte det som världen ger. Låt inte era hjärtan oroas och tappa inte modet. —— Maria: Det är många många som har det svårt och vi skall hjälpa där vi kan- det är vår plikt av kärlek till Jesus och vad han vill ha av oss.

Deuterokanon/ Saknas det böcker i bibeln? /Paulus Eliasson


Deuterokanon – saknas det böcker i Bibeln? | Paulus Eliasson

Jag är inte ensam. Jesus går bredvid mig. Nej, jag är aldrig ensam, Jesus är min vän. Han drog mig upp till sin famn och där får jag stanna och vara fri och lugn. Ingen kan som han trösta hjärtan och leda på vägen, nej INGEN är som han och han är min och kan bli din. Jesus och jag. Vill du veta vem han är? Fråga honom, du får svar!

Han bär våra bördor, han kan och vill  bära dina. . Kanske du vaknar och förstår att det finns något du saknar, d v s NÅGON som du saknar: JESUS KRISTUS, Frälsaren. Han känner dig och älskar dig så mycket.

Hör evangelium och tro och bli döpt.

Gud välsigne dig- bli fri.

Vad Enok såg i de sju (7) himlarna, se video. Guds tron är i den sjunde himmelen. EXPLAINED: What He Saw That the Church Won’t Teach (Book of Enoch). LEARN!

Det är så viktigt att VETA vad GUD skapat och har sagt, ja oerhört viktigt att veta VAR vi bor, och hur himlarna har sin bestämda plats, hur allt är organiserat av Gud på ett UNDERBART vis! SE videon och få reda på de fakta som INTE de flesta människor har en enda aning om!! / Jag har tidigare skrivit om himlarna och där var det tre himlar. Den artikeln kan du finna här på sidan. I Matteus 7:21 kan vi läsa: “Inte alla som talar som gudfruktiga människor är gudfruktiga. De kanske kallar mig “Herre” men kommer i alla fall inte till himlen. Den avgörande frågan är om de lyder min Far i himlen.”

Starka ord, eller hur?  Somliga kan “prata” sig fram genom livet, men säger det något om deras faktiska kunnande? Därför tillhör heller inte alla Guds rike som talar om det. Jesus är angelägen om våra liv, han är inte bara angelägen om våra ord, han vill att vi ska göra det rätta, inte bara SÄGA de rätta ORDEN.  Dina handlingar kan inte avgränsas från din tro.

Så om du SÄGER att du älskar Jesus och tror på hans ord och vill göra hans vilja så är det det viktigaste du har i ditt liv. När vi har en personlig relation till Gud, då vet vi vad vi bör göra av vårt liv; d v s vi inriktar allt vi har på att göra Faderns vilja.

När du har tagit emot Jesus Kristus som din frälsare och Herre, då är du redo för relationen och för arbetet för Guds rike, innan du gör detta så är din tro död. Innan du fått frälsningen och innan du förstått vad tro är, kan du inte omsätta det du lärt i handling. Om du då skulle dö i detta tillstånd av icke-tro, då kommer du inte till himlen.

Det är endast i kraft av Jesu försoningsdöd på korset som Gud förlåter synder. Och det är endast genom att ta emot Jesus som vi kan få del av Guds nåd. Så länge som du inte har tagit emot Jesus som din Frälsare så är du kvar i dina synder. Du har inte gjort Guds vilja, och du har inte gjort någon nytta för Guds rike.   Dessa ord kan låta hemskt starka, men de är sanningen.

Jesus säger i Matt 7:22  *Vid domen kommer många att säga till mig: “Herre, Herre, vi talade profetiskt och använde ditt namn för att driva ut onda andar och gjorde många stora under.” Men jag ska svara: Försvinn härifrån! Jag känner er inte och det ni har gjort, har ni gjort utan mig!*

På domens dag är det bara vårt förhållande till Jesus som kommer att räknas. Har vi lytt honom och tagit emot honom som vår frälsare? Har vi älskat honom? och har vi trott på honom?