Gästbok / Mail / Välkommen!

Välkommen till Gästboken!

 I denna gästbok kan du skriva en kommentar till min sajt.

 
Du  kan också   skriva ett:NamnlösE-mail
gudrunmariachristoffersson@outlook.com
_______
Min you-tubekanal med video, undervisning, m m välkommen

http://www.youtube.com/user/MariaEvighet 

Joh 14:6   Jesus är vägen och sanningen och livet. 

Sjö

GÅ den smala vägen– med Jesus 

289 Comments

289 thoughts on “Gästbok / Mail / Välkommen!

  1. Hej Karin, välkommen hit! Tvivel kan vi alla bära på, inget ovanligt, men man växer i styrka och lär sig veta att lita på Jesus. Tro och hopp och kärlek finns, och det har vi i hjärtat, men grus samlas ibland o måste rensas bort- av Jesus. Okunskap måste bli till kunskap och då är det lättare att gå den väg Jesus lagt för oss. KUNSKAP tar bort tvivel o rädsla. Gud är god. Vi går framåt, även om det är stiltje ibland. Framåt i kärlek. G v d Hälsn Maria

  2. Tvivel förföljer mig
    inte ska jag tvivla
    Det är Tro och Hopp som alltid ska finnas i hjärtat och själen
    Okunskap har inte givit mig kraft att i namnet Jesus gå framåt

  3. Tack för Bibeln Maria , du är så snäll . Den gåvan glömmer jag aldrig .
    Mvh Thomas .

  4. Hej Thomas. Välkommen hit! Tack för din kommentar, alltid roligt när man lämnar några ord. Hoppas du ska trivas här. G v d /Maria

  5. Hej Niklas! Tack så hjärtligt för ditt besök här på min sida! Vad härligt att läsa att du tycker om sidan med väldigt varierande inlägg. Ja sidan skall vara för den som söker och för alla andra också. Välkommen hit igen, har du förslag till artiklar så skriv gärna.
    FRIDS-hälsningar Maria

  6. hej Tommy maila mig namn o adress så kommer det en bibel om du vill ha, försökte med din mailadress men det gick inte fram. Hälsn Maria

  7. Hej Inger! Tack för ditt besök här, du är så välkommen. Vänskap behöver vi minsann, och det sätter vi värde på. Målet är tåget till himmelen, hämtade av Jesus. Vad som än sker så är Jesus vår Fader och vår tro är för alltid.

  8. Hej Maria, tack för din sida och många länkar att läsa.
    Tack för din vänskap, den betyder mycket.
    Och vi har ett gemensamt mål, och en tro som bär vad än vi går igenom.

  9. Hej Henrik, ursäkta sent svar. Tack för att du besöker här. Ja det är många som bara skriver sina sidor på engelska, det tycker jag inte om att göra, jag vill i första hand nå dem här i landet, sidan går att översätta. Tack för länk, jag tror jag såg en varning för Susan i länken, på just facebook, Jag skall kolla upp den igen. Välkommen tillbaka hit ska du vara! Gud välsigne dig. Häsln Maria

  10. Hej
    En jättebra sida, med mycket bra information och tänkvärt
    Besök gärna “Kingdom Kids Club” och se vad som händer ….
    Hälsningar
    Mikael W

  11. Hej Robban! Tack för att du kommer in här och tack för länken, jag lägger in videon i kväll och skriver om mörker och ljus, jag vet så väl om bägge sakerna. Läs gärna mer om det här på sidan se kategorier, sprid gärna denna sida till dem som behöver. För mig är JESUS allt och han är Sanningen! Den som alla letar efter.Tårar då jag såg videon.Se mina youtubekanaler på MariaEvighet https://www.youtube.com/user/MariaEvighet
    https://www.youtube.com/channel/UCJCFIOwfRRDMS6N5mvV1wVg
    Hälsn Maria Ja Gud är god.

  12. Hello Jens, I have write some about the behavior that you have in meetings and I do not think that God like it, in your meetings in *churches*, I can not translate it for now, but I stand firm about what I see on Channel 10 in Sweden, and what I then write on my homepage, it is to read here in swedish long ago. I think you are a false prophet. One among many.

    And you want the audinece to give you 10 000 kr. https://gospel.jesuslever.eu/mirakelpastorns-kravni-ska-ge-mig-10-000-kr-var-jens-g/ Read about it.

    ”Simoni” – att betala för andlig kraft
    och positioner. Simoni is: To pay for spiritual power and positions! Read here:
    https://gospel.jesuslever.eu/simoni-att-betala-for-andlig-kraft-och-positioner-t-ex-j-garnfeldt-artikel-fran-bibelfokus-lar-manniskor-om-villolaror/

    Go ahead and translate it. False teachers there is a lot of.
    /Maria

    Jens skriker: COME ON Holy Sprit! Vilken hädelse! Hur vågar han???

    Jens gapar och skriker om FIRE, ja jag har hört det förut och sett dessa män! Och det är en sorglig syn! Gjorde Jesus så??? Nej förstås inte! SKRIKER man efter den helige Ande?? Tala om att bedröva Anden! Vilket spektakel!! och människor går på detta.

    Jag måste få be om ursäkt för den s k ”kristenhet” som andra otroende människor ser här på videon och i min text. Det är för sorgligt! De måtte tro att folk är galna som går på det där. När folk faller är det en slags hypnos, (hörde du det väsande ljudet?) det handlar om, och INTE den helige Ande.!!! Förstår du? Se också videon här nedan som förklarar för dig. Han kan skrika fire så mycket han vill men folk blir inte lyckligare för det!

    Det står inget om detta i bibeln det kan jag säga dig. Det står i Apostlagärningarna om Andens eld i kapitel 2 /Den helige Ande kommer/ i den första församlingen, men det är inte samma sak som de visar i videon. Apostlagärningarna 2 handlar om tungotal där olika folk från olika länder kan höra sitt eget språk och detta var för att sprida evangeliet. Apostlarna skulle arbeta i den helige Andes kraft och sprida evangeliet. Tyvärr har predikanterna inte läst bibeln rätt så de fattar inte vilka fel de gör, eller de fattar nog men de tjänar pengar på att åka runt och lura folk. Så var det på Jesu tid också.

    Tyvärr har predikanterna inte läst bibeln rätt så de fattar inte vilka fel de gör, eller de fattar nog men de tjänar pengar på att åka runt och lura folk. Så var det på Jesu tid också. I can say many more of this ,but I do not have the time for now./Maria

  13. Hej! Tack så hjärtligt för de orden med värme i! Det är mycket svårt att få fram allt och vara alert men jag vill gå Guds väg och visa på JESUS och den rätta vägen. Det är så smärtsamt att se världen som den är. Människor tror att världen är en bra plats, men nej, den är en skräpkorg, den är otäck och elak- en kloak.
    Tack för att du läser här och hänger med i det som sker. jag hoppas att det ska blir klart för människor vad som gäller: Guds kärlek och nåd, eller satan och ett helvete för människor. Alla måste få chans att höra o se evangelium.Tack fr Maria till dig!

  14. Hej Laila, ja man kan ha olika åsikter om Israel och jag tror det beror på hur långt i seende och annat man har kommit. Vi lever i en tid som är så turbulent och det är inte så att det bara finns sanningar i världen, Israel är en nation som många hyllar och höjer till skyarna och en del ser sanningar som finns där som inte är bra. Israels flagga är t ex ockult, vet du det?och det finns uppgifter om det och annat som jag upptäckt, jag och många andra. Guds eget folk går fortfarande vilse i att inte erkänna Messias. En bråkdel är frälsta men de är inte många. ……..2 Mos landet blev uppfyllt av dem /de 12 stammarna.
    Nåden fr Gud emot stamfolken,……….Rättslösa främlingar…..Israels vistelse i Egypten varade i 430 år….Hebréer och judar är inte samma sak……
    Uttåget ur Egypten 1450 f Kr……jooodå jag har läst israels historia men också sådant som inte andra har läst. Jag är inte bara positiv, för det finns inte bara positiva saker om Israel.
    https://gospel.jesuslever.eu/israel-artikel-som-forklarar-today%C2%B4s-israel/
    Det sanna Israel som är Guds folk – alltså alla de som tror på Jesus Kristus och har tagit emot honom som Herre!
    Ja det finns mer att säga men försök att se det ur fler synpunkter och ta reda på mer.
    Tack för att du besöker sidan här. Det är sent nu så jag orkar inte skriva fler hänvisningar just nu
    Hälsn /Maria

  15. Guds frid. Blir undrande över din Israelbild. Vi behöver bara läsa Rom. 11 och Sakarja 12, framför allt vers 9-12. Vi kan läsa att Herren har ett speciellt uppdrag för Israel. Vi ser ju också hur Herren välsignat landet med öknar som grönskar och ger skördar, precis som Bibeln säger. Jag läser ofta på din sida och jag tycker det är tråkigt att du har en sådan Israelbild. Jag vill inte ha någon diskussion om detta. Vill bara tala om vad jag tycker.
    MVH Laila

  16. Här följde en kommentar o svar till som inte är med, men som handl om de hebreiska rötterna och hebrew movement m m.
    Hej! Jag har inte hunnit svara dig förrän nu och vill visa dig på artiklar som alla handlar om Israel på något vis,

    Jag har letat fram dem från min egen hemsida här, och det finns måånga oerhört klargörande artiklar. Se nedan om hur man ser på Israel och hur de själva ser sig.

    Det är inte bara en nation av GUDS FOLK, utan det finns många otäcka saker här må du tro. Jag måste säga detta till dig och det kan hända att det är chockartat , men så är verkligheten. Israel lydde inte Gud i Moseböckerna och gör det inte idag heller, Se
    artiklar.
    Visst, det finns många som ÄR troende, men desto fler som förnekar Jesus. Hoppas du förstår hur jag menar. Ja det finns så många falska profeter runt om i världen och falska kyrkor och villoläror och jag avskyr det och ja, vi ska be.
    JESUS ÄR HERRE! Amen. Hälsn Maria

    https://gospel.jesuslever.eu/?s=israel

    Ur artikeln på min sida, och gå sedan vidare och se resten av allt som står om Israel.

    Allan Morrison: Det verkar som att en ovillkorlig kärlek till den nutida jordiska nationen Israel i själva verket har blivit en ”trosartikel” bland evangelikalerna idag. Som en följd av detta görs alla möjliga konstiga och okontrollerade påståenden av många okunniga och ofta arroganta människor om judendom och Israel. Här är en del av de olika påståenden som görs idag:
    1. Att judarna som en jordisk nation fortfarande är Guds utvalda folk idag och att det nutida Israel är deras rättmätiga hem.

    2. Att hedningar som omvänder sig till Kristus är av lägre status än de som har omvänt sig från judendomen.

    3. Att folket-staten som kallas Israel i Mellersta Östern idag är uppfyllelsen av den bibliska profetian och ett tecken på att Jesu Kristi ankomst närmar sig – antingen för uppryckandet eller Kristi återkomst, beroende på den trosuppfattning som människor håller sig till.

    4. Att om vi uppmuntrar judarna i världen att emigrera till Israel, kommer Kristi återkomst att påskyndas.

    5. Att hednakristna har fått ett uppdrag av Gud, att hjälpa den nutida staten Israel på alla sätt de kan – däribland ekonomiskt.

    6. Att judarna är kristendomens verkliga rot och därför bör hållas i stor vördnad.

    7. Att det bara är p.g.a. den ”tillfälliga” förkastelsen av judarna som hedningarna kan bli frälsta överhuvudtaget.

    8. Att judarna inte behöver bli födda på nytt, eftersom de redan är Guds utvalda folk.

    9. Att judarna som kommer till tro på Messias inte behöver bli en del av den kristna församlingen, som är avsedd för hedningar som omvänt sig, utan istället bör samlas i så kallade messianska församlingar.

    10. Att judar som har ”tagit emot Messias” bör fortsätta med den mosaiska lagens alla ritualer och högtider – däribland en lördagssabbat – och t.o.m. sådana icke-bibliska högtider som Chanukkah.

    11. Att de som säger (vilket bibeln tydligt lär) att det Gamla testamentets löften till Israel nu har blivit uppfyllda i Kristus och hans troende folk, därigenom är skyldiga till en villfarelse som har fått namnet ”ersättningsteologi”.

    12. Att när Herren sa till Abraham: ”Jag skall välsigna dem som välsignar dig och förbanna den som förbannar dig ”, avsåg det också att tillämpas på dem som vågar säga något kritiskt om den moderna staten Israel.

    13. Att skriva en artikel som denna representerar hädelse i högsta grad, är rasistiskt, antisemitiskt och kommer att medföra en förbannelse över författarens huvud.
    Uppenbarligen kommer ingen enskild individ att hålla fast vid alla dessa påståenden – av vilka en del är motstridiga – men de representerar inte en fingerad motståndare, eftersom denna författare har hört dem förkunnas av kristna ”sionister” från olika håll under senare år.

    Det bör sägas här, att syftet med denna analys inte alls är ämnad att väcka något slag av fientlighet mot judar i allmänhet. Tvärtom, vi strävar efter att röja undan oenighet mellan kristna och verka för judars frälsning, genom att befrämja den slags förkunnelse som är grundad på bibeln, snarare än en falsk agenda som är dikterad av judarna själva och de många teologiskt okunniga kristna, som dikterar agendan för församlingen idag.

  17. Shalom,

    Vill välsigna Israel och be för freden i Jerusalem. Tänk att frälsningen kommer från judarna Joh 4:22, att Jesus är jude och även de första lärjungarna. Och även då alla profeterna i GT. Det säger en hel del. Tänk att det finns ett land som heter Israel, att det profetiska ordet har gått i uppfyllelse, och gör det fortfarande, med tanke på alla judar som flyttar hem till Israel från t.ex Frankrike.

    Ja, det finns verkligen många falska profeter Livets Ord, Arken Kungsängen, Krister Center i Örebro. Många av dem kommer från USA, Rick Warren, Benny Hinn för att nämna några.

    Men tack och lov, är att Han, Jesus Kristus, att Han, som är äkta, Är större än den som är i världen.

    Vi får be för Sverige, det behövs.

  18. Hej! Ja Trump har en hel arsenal av folk i alla roller tydligen, jag hoppas att han som tydligen nykristen har vett att växa och göra Guds vilja i första hand. RICK WARREN är en mycket falsk profet, AKTA dig för honom, Jag har skrivit mycket om honom, sök i Rutan till höger på min framsida: Rick Warren så kan du läsa.Se också falska profeter i kategorierna. Berätta om du hittar.
    Tack att du besöker denna sida! Hälsn Maria

  19. Guds frid. Torell skriver att Trump har pastorer omkring sig. Hoppas att inte Rick Warren är en av dessa eftersom han står för mycket av avfall från Biblisk tro. Tack för din hemsida.

  20. Hej på er! Tack så mycket för er hälsning! J Garnfeldt är en bluff, hoppas man förstår det, jag ska checka upp länkarna, tack. Välkommen tillbaka!
    /FRID.
    /Maria

  21. Hej Maria!
    Underbart at der fortfarande finns kristna som er vakna. Jag fann din sida genom et link omkring Jens Garnfaldt. Desværre kan man inte komma igennom till alla links. Prøva att tjeka op dem.
    Må Herren Jesus Kristus velsigna dig.
    Venliga hilsner
    David og Christina Ariellesen
    Trompeten for Jesus Kristus

  22. Hej Maria!
    Underbart att se att der finns kristna som er vakna. Jag fandt din sida på grund av en artikel omkring Jens Garnfaldt som taler sit klara språk. Men der finns vissa link som inte er up-to-date.
    Må Herren Jesus Kristus rikt välsigna dit arbete.
    Varma välsignade hälsningar ifrån
    David och Christina Ariellesen
    Trompeten for Jesus Kristus

  23. Hej Jörgen, tack för ditt besök här. Ja jag var inne på er sida men hann inte läsa så mycket så jag återkommer, och ska se videon.
    FRIDshälsningar /Maria

  24. Hej!

    Vilken härlig sida, du har! med mycket bra information.
    Besök gärna vår missionsida. Vi har arbete på Filippinerna bland
    djungelfolket Aetas. Se också gärna filmen “mätta den hungrige”

  25. Hej Levi, välkommen hit! Tack för att du skriver, ja Herrens ord är det viktigaste för mig/oss. Det är ett under att få vara frälst. Man får vara enormt tacksam. Gud är god. /FRIDshälsningar Maria

  26. Hej Elisabeth! Aha! ja tack, vad bra att du hittade hit, vi är i sena tider och det försöker jag berätta m m. Bry dig inte om pikarna, sådana får vi bli vana vid, vi får hjälpa där vi kan och visa vilka vi är i Jesus Kristus. Vi ska stå starka för dem som är svaga, det kommer att visa sig att vi gjort rätt i våra val och att vi kan vara till hjälp med att visa på Jesus.
    Sköt om dig och FRID! /Hälsn Maria

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.