Archives

Kom, du arma själ som lider /Vad är ett LIV?

  1. Kom, du arma själ som lider, Nu från syndens väg vänd om! Du som under bördan kvider, Skynda dig, till Jesus kom! Här du finner för ditt hjärta Frid och vila, glädje sann. Balsam för din bittra smärta Endast Jesus giva kan.

Jesus Öppnat livets brunnar, Bjuder själar läkedom. Han i kärlek oss förkunnar Frälsning från all synd och dom.

2. Han förökar ej din börda, Gör ej vägen tung att gå, Nej, han söker vilseförda, Hjälper dem att hemmet nå. Jesu ok ljuvt att bära, I hans tjänst du finner fröjd. Och han skall dig sist beskära Evig frid i himlens höjd.

3.Han, den morgonstjärnan klara, Skönare än allt jag vet, Leder mig ur synd och fara Hem till himlens härlighet. När vart jordiskt stöd försvinner Och vid dödens flod jag står, Ej jag rädes — dag upprinner, Och till evigt liv jag går. /Henry Tandberg

LIVET/LIFE, SORROWS; HAPPINESS, LOVE, HATE— VAD ÄR ETT LIV? Det vet vi var och en ganska väl en hel del om, och sorgerna kan vara fruktansvärda. DÄRFÖR att LIVET kan vara mycket svårt att leva, länge eller mindre tid, så är JESUS den som BÄR oss alla, OM VI VILL, i EVIG TID! /Maria

Bilder Pinterest

Bara ett ögonblick. Lidandets eld.

Bara ett ögonblick

Ty vår bedrövelse, som varar ett ögonblick och väger föga, bereder åt oss, i översvinnligen rikt mått, en härlighet som väger översvinnligen tungt och varar i evighet — åt oss som icke hava till ögonmärke de ting som synas, utan dem som icke synas; ty de ting som synas, de vara allenast en tid, men de som icke synas, de vara i evighet” 2 Kor 4:17-18  


Paulus säger, att hans bedrövelser varar bara ett ögonblick. Ibland förefaller detta ”ögonblick” oss mycket långt. Nu bör vi komma ihåg, att varje vår bedrövelse verkligen varar bara sin egen bestämda tid. På sjukbädden tycker vi ofta, att det aldrig blir ett slut på våra bedrövelser. Nu talar vi inte här om de obotligt sjuka, som verkligen får bereda sig på att deras ”ögonblick” är livslångt. Utan vi talar om dem, i vilkas liv sjukdomen kommer och går.

Dessa sjukdomar har sin tydliga begynnelse, men de har också sitt eget tydliga slut, fastän vi i våra mörka stunder tycker, att de aldrig tar slut. Herren har noggrant bestämt tiden också för din sjukdom. Den varar inte en timme längre, än han har bestämt. Och den upphör, så fort Herren har nått sitt mål. Bedrövelsens tider har ofta jämförts med guldsmedens smältdegel, som han smälter guldet i. Då guldet smälter, stiger slagget alltid upp till ytan, och han skummar bort det därifrån.

Det sägs, att guldblandningen får utstå eldens hetta, ända tills guldsmeden kan se sin egen bild i den. Vi kan mycket väl tillämpa denna bild på Herrens ledning i vårt liv. Också vi råkar ibland in i en liknande ”smältdegel”. Herren vill här i den heta ässjan rena oss från det slagg, som finns i varje syndares liv. Först då han börjar se sin egen bild i oss, har denna lidandes eld fyllt sin uppgift.I dig och mig finns mycket tydligt bilden av den gamle Adam, världens bild. Nu borde i vårt liv den nye Adams, Kristi, bild börja synas. Och han var storsint, ödmjuk, mild, barmhärtig, full av kärlek, nåd och sanning.

En sådan Kristus-likhet kan inte åstadkommas på en gång. Om och om igen måste den himmelske guldsmeden sätta den syndiga människan i lidandets degel, så att Kristi bild kan börja synas i henne. Den största faran ligger i att avsikten med hans kärlek inte kan förverkligas, utan guldet blir sämre och förstörs. Vi böjer oss inte för hans vilja att göra oss ödmjuka. Vi vill inte avstå från vår själviskhet och vår stolthet. Vi begär inte, att vår natur skall växa till likhet med Kristi natur. Och då misslyckas guldsmedens arbete.

Men han lämnar inte sin sak därhän. Efter någon tid är vi igen i hans smältdegel, och kanske vi nu bättre förstår hans avsikter. Kanske vi nu har en rättare inställning till de prövningar, som Herren har sänt. Kanske vi nu i dessa svårigheter själva kan be, att Kristi bild allt tydligare skall få sätta sin prägel på vår natur och vår vandel. Då har guldsmedens arbete med oss lyckats. Och då kan han bruka oss till allt större välsignelse för andra.

Herre, jag vill så gärna, att dina goda avsikter skulle förverkligas också i mitt liv. Jag vet nog att det gör gränslöst ont, när du bryter ner min egen vilja, men ändå ber jag, att du skall göra det, så att jag åtminstone i någon mån kunde återge din bild.
Bibelord att meditera över:  Psalm 90
Från ”Tröstens Gud” av Urho Muromaa.

Förkrossade- och ödmjuka hjärtan

copyright Maria

Genom att brytas renade de sig.” Job 41:25 eng övers.GUD använder för sitt förhärligande mest sådana människor och ting som äro djupt förkrossade. De offer som Han mottager äro förkrossade och ödmjuka hjärtan. Genom att den naturliga kraften hos Jakob blev brutan vid Peniel, kunde Gud bekläda honom med andlig kraft. Då klippan vid Horeb blev slagen med Moses stav, fick det törstande folket friskt vatten att dricka.

Det var då Gideon jämte de trehundra utvalda stridsmännen krossade sina krukor — en förebild av att de själva voro krossade — som skenet av de gömda facklorna blev synligt till fiendens förskräckelse. Det var då den fattiga änkan bröt förseglingen på den lilla flaskan med smörjelseolja och göt ut dess innehåll, som Gud mångdubblade det så, att hon kunde betala sin skuld och leva av det som blev över. Det var då Ester satte sitt liv på spel och bröt den stränga etiketten vid det hedniska hovet, som hon fick förmånen att rädda sitt folk från döden. Det var då Jesus tog de fem bröden och bröt dem, som de mångdubblades i Hans händer och förmådde mätta femtusen män.

Det var då Maria slog sönder sin kostbara alabasterflaska, så att den blev obrukbar, som vällukten strömmade ut och uppfyllde huset. Det var då Jesus lät sin dyrbara kropp sargas av törnen, spikar och spjut, som Hans liv blev utgjutet likt en kristallklar ström, ur vilken törstande syndare få dricka sig till liv.Det är, då det sköna vetekornet i jordens sköte blir överlämnat åt döden, som brodden spirar fram och växer för att bära hundra andra korn. På samma sätt se vi i historien, i den enskilda människans liv, såväl i naturen som på det andliga området, att Gud använder sig av det som är brutet.

Människor, som äro ”brutna” i fråga om rikedom och egenvilja, ärelystnad och sköna ideal, världsligt anseende och jordisk kärlek och ofta även i fråga om hälsa, dessa som äro föraktade och synas vara till ytterlighet övergivna och hjälplösa, dem griper den helige Ande och använder till Guds förhärligande.

”De lama skola då taga byte”, säger oss Jesaja.
Så lär mig leva till din ära
allt mera helt för varje dag
och dig de Andens frukter bära,
som du kan se med välbehag!
O, lär mig dö, att jag må leva,
ty döden livets villkor är;
den svaga rankan låt sig veva
kring korsets stam och blomma där
!”
Från ”Källor i öknen” av Mrs. Chas. E. Cowman.

Världen. Kaos? /Tro på Gud

Världen är i kaos, vem kan motsäga det? Falskheten och vedervärdigheterna är härskandeDet som borde härska är ju Gud, Guds Ord och kärlek, men ack nej, det blir bara mer och mer absurt! Det finns några bibelord här nedan som berättar lite om falskheten och falskspelet som världen ägnar sig åt. TV-apparaten har blivit den stora falskhetens skärm till världen och världen suger i sig osanningarna med ett sörplande och smackande ljud som gör ont att höra. Vilka är världen? Världen är de som inte lärt känna Gud eller de  som känt honom och vill förneka honom, och de som inte vill befatta sig med hans ord , det ordet som skulle kunna gjort människor verkligen sanna och utan svek!!! Antikrist samhälle har vi redan men snart kommer den verkligt otäcka personen att styra och då blir det synd om människan som tar till sig hans ledarskap, m m. . Tro på Gud i stället, ta  emot Jesus, då får man evigt liv, man klarar av att leva i kaos , för man väntar på Jesu återkomst.

Job 13:7 Vill ni försvara Gud med orättfärdigt tal och i hans sak tala falskhet?

Psalm 144:8Deras mun talar lögn och deras högra hand är falskhetens hand.

Psalm 144:11 Fräls mig och rädda mig ur främlingarnas hand. Deras mun talar lögn och deras högra hand är en falskhetens hand.

Ordspr 24:4 Gör dig fri från munnens falskhet, låt läpparnas svek vara fjärran ifrån dig.

Ordspr 6:12 En fördärvlig människa, en ogärningsman, är den som går omkring med falskhet i sin mun,

Ordspr 11:3De redbaras ostrafflighet leder dem, de trolösa fördärvas genom sin falskhet.

Ordspr 12:20De som smider onda planer har falskhet i hjärtat, de som främjar frid får glädje.

Ordsp 28:18 Den som lever oförvitligt blir räddad, den som i falskhet går dubbla vägar faller på en av dem.

Ordspr 13:8 Håll falskhet och lögn fjärran ifrån mig. Ge mig varken fattigdom eller rikedom, men låt mig få den mat jag behöver.

Jes 28:15 Ni säger: ”Vi har slutit förbund med döden, vi har ingått fördrag med dödsriket. När gisslet far fram som en översvämmande flod, skall det inte nå oss, ty vi har gjort lögnen till vår tillflykt, falskheten till vårt gömställe.”

Hes 13:8 Därför säger Herren, HERREN så: Eftersom ni talar falskhet och skådar lögn, är jag emot er, säger Herren, HERREN.

Hes 13:9 Min hand skall drabba profeterna, som skådar falskhet och spår lögn. De skall inte få plats i mitt folks församling och inte tas upp i förteckningen över Israels hus och till Israels land skall de inte komma. Ni skall då inse att jag är Herren, HERREN.

´´ 1 Petr 2:1 Lägg därför bort allt slags ondska, falskhet och hyckleri, avund och förtal.*När vi talar om ”en fallen värld” menar vi att hela Guds skapelse från början var underbar och fullkomlig, men att den på grund av synden letts in på fel spår, bort från SANNINGEN.*Hoppet om den kommande härligheten Rom 8:18 Jag hävdar att den här tidens lidanden väger lätt i jämförelse med den härlighet som kommer att uppenbaras och bli vår. 19 Ty skapelsen väntar ivrigt på att Guds barn skall uppenbaras.* 20 Skapelsen har ju blivit lagd under förgängelsen, inte av egen vilja utan genom honom som lade den därunder. Ändå finns det hopp om 21 att också skapelsen skall befrias från sitt slaveri under förgängelsen och nå fram till Guds barns härliga frihet. 22 Vi vet att hela skapelsen ännu samfällt suckar och våndas. 23 Och inte bara den, utan också vi som har fått Anden som förstlingsfrukt,* också vi suckar inom oss och väntar på barnaskapet, vår kropps förlossning. 24 Ty i hoppet är vi frälsta, men ett hopp som man ser uppfyllt är inte längre något hopp. Vem hoppas på något som han redan ser? 25 Men om vi hoppas på det vi inte ser, så väntar vi uthålligt. 26 Så hjälper också Anden oss i vår svaghet. Ty vi vet inte vad vi bör be om, men Anden själv ber för oss med suckar utan ord, 27 och han som utforskar hjärtan vet vad Anden menar, eftersom Anden ber för de heliga så som Gud vill.

https://www.ui.se/utrikesmagasinet/analyser/2026/april/trump-valet-och-jesus

Kärleken och tacksamheten till sin stad.

När jag var barn— ja det var ett tag sedan- men minnena finns starka och klara- jodå- HAMNEN var min tidigaste barndoms härliga plats och ett ställe där det alltid var liv och rörelse. Se videon och följ med mig på en tur i den underbara staden.— DÅ var det….och: jag ska hem dit igen efter en lång resa.. Ja nu har du nog sett videon om alla platser jag älskar.

    Med Jesu kärlek..

Kärlek står det mycket om i Bibeln, för att Gud är kärlek. Hela bibeln genomsyras av kärleken till Gud, till Kristus. En del tror att det inte gör det utan att det står mycket om att Gud inte är en god Gud. Nu följer en del bibelställen om just kärlek till Gud, till medmänniskan..Rom 5 handlar om rätt förhållande till Gud och hans kärlek:

Rom 5:5 *Vi kan hålla huvudet högt vad som sedan än händer och veta att allt är väl, för vi vet hur mycket Gud älskar oss. Vi kan känna denna kärlek inom oss, därför att Gud har gett oss den helige Ande, som fyller våra hjärtan med sin kärlek.*

Fadern älskade oss så mycket att han gav oss Sonen att överbrygga klyftan mellan oss och sig själv (Joh 3:16) Fadern och Sonen sände sedan den helige Ande att fylla våra liv med kärlek och göra det möjligt för oss att leva i hans kraft (Apg 1:8) Vilken stor kärlek Gud har!

2 videos: Nr 1./Innanför eller utanför/ EVIGT LIV. / Nr 2: SE D Trump som jämför sig med JESUS! SKANDAL!!! SKÄMS på er USA! Paula White m m. Skamligt.

Matteus 27 Jesus inför Pilatus , Markus 15:37, Lukas 23:44, Johannes 19:30

Apostelns förbön

15 Därför, när jag nu har hört om er tro på Herren Jesus och er kärlek till alla de heliga, 16 kan jag inte sluta tacka Gud för er när jag nämner er i mina böner. 17 Jag ber att vår Herre Jesu Kristi Gud, härlighetens Far, ska ge er vishetens och uppenbarelsens Ande så att ni får en rätt kunskap om honom. 18 Jag ber att era hjärtans ögon ska få ljus så att ni förstår vilket hopp han har kallat er till, hur rikt och härligt hans arv är bland de heliga 19 och hur oerhört stor hans makt är i oss som tror, därför att hans väldiga kraft har varit verksam.

Från död till liv

20 Den kraften lät han verka i Kristus när han uppväckte honom från de döda och satte honom på sin högra sida i himlen, 21 högt över alla härskare, makter, krafter och herradömen och alla namn som kan nämnas, inte bara i denna tidsålder utan också i den kommande. 22 Allt lade han under hans fötter, och honom som är huvud över allting gav han till församlingen 23 som är hans kropp, fullheten av honom som uppfyller allt i alla.

D T SKA INTE HA DEN POSTEN HAN INNEHAR; DET ÄR EN SKAM SOM HAN/DE/ BÄR SIG ÅT.

Ett lyssnande ödmjukt hjärta/ Jan-Åke Henrikson

Ett lyssnande ödmjukt hjärta!

Hur viktigt är det inte att lyssna in varandra i ödmjukhet och låta Herren värka fram det som är sant rätt och riktigt genom Guds eget ord! Vi kan tro att vi har så rätt i det vi upplever och  det vi fått i vår vilja att det  kommer från Herren, när det i själva verket kommer från vår egen vilja och tanke!

2024-06-08

Jag skulle vilja skriva några ord om betydelsen av att lyssna på vedertagen sann undervisning som kommer från en ren klar källa! 

Det är idag många predikanter och bibel lärare som inte har en solid grund i Guds ord, som talar och lär utifrån egna tankar och viljor och jag vill verkligen med en ödmjukhet säga att inte lyssna på flertalet predikanter där budskapet bara går in genom öronen och aldrig får stanna i sinne och hjärta.

 Det är av största vikt att själv ta tid och stund för eftertanke och begrunda Guds eget ord med hjälp av den Helige Ande! 

Att ständigt söka sig till olika församlingar idag för att få en beständig mat från Guds ord är  meningslöst, för du växer inte i andligt mått i ditt innersta, utan snarare blir du fråntagen det sanna Guds ord som Herren vill fylla dig med genom en förvandling av ditt liv. 

Där du själv tar dig tid med att läsa och begrunda Guds ord som fyller dig med insikt och kunskap och inspiration om vem du har en relation tillsammans med!

Varför jag skriver detta är att från mitt innersta hjärta framlägga detta som är av största vikt i våra egna liv, genom att lyssna på de ytterst få Gudsinspirerade Gudsmän som idag finns tillgängliga för uppbyggelse och förmaning i våra liv! 

En som jag verkligen kan uppmuntra dig till att lyssna till och begrunda är Sven Reichmann som är idag hos Herren. Jag och Sven utbytte flertalet tankar genom ordet och där sann undervisning tveklöst förvandlar ditt liv!

Därför är det så oerhört viktigt att låta sig vara stilla och eftertänksam där Sanningen till kärleken uppenbarar vad som är sant och riktigt! 

Vi kommer alltid att ha olika uppfattningar om olika andliga och profana frågeställningar och det är bara bra att vi har det också. 

Men vi låter oss inte gå in i köttets och våra egna futtiga föreställningar om vad som är rätt eller fel och vi blir inga despoter eller kravfyllda diktatorer som hävdar vår egen ståndpunkt! 

Anden själv kommer vår svaghet till hjälp om vi vill ödmjuka oss inför varandra att klargöra vad vi bör göra för att Herrens vilja skall få ske i våra egna liv! 

Därför är det så otroligt viktigt att vi lyssnar in och ber och får insikten om vad som är rätt eller fel där Guds kärlek och Nåd visar vägen till rätt beslut i våra liv och sammankomster! 

Vi är alla högt älskade och dyrbara i hans ögon och Han vill avtorkat alla våra besvikelser och tårar när vi vänder allt till tacksägelse och glädje! 

Utifrån den Helige Andes utgjutande över de församlade på pingstdagen, skapades det en kärlek och en omtanke om varandra som aldrig tidigare infunnit sig och alla delade med sig av det de ägde och alla troende var tillsammans och hade allt gemensamt.

De hade uppriktiga hjärtan och var sanna mot varandra. I den atmosfären så växte vänskapen och kärleken till så att de utomstående blev förundrade över vilken kärlek de kristna hade till varandra.

Varför känner sig många åsidosatta och marginaliserade av bröder och systrar, de som skulle vara de sanna syskonen i Herren där kärlek och enighet skulle råda bland de troende. 

I världen så skapas enighet genom maktstrukturer och där alla skall vara likriktade och ställa sig i leden och stå givakt.

I Guds församling så skapar Herren våra olikheter till en enhetlighet genom nåden där försakelse av mina egna villkor har upphört att gälla och där mångfalden skapar genom kärleken de sammanhållande banden.

Akta sin broder för mer än sig själv, sträcka ut sin hand för att visa att jag finns tillgänglig för dig och vill lyssna in vad du har på ditt hjärta att säga.

 Så mycket av världsliga maktstrukturer har kommit in i gemenskapen idag Inte bara i lokalförsamlingsgemenskapen utan även i relationer till varandra där många inte törs ta egna beslut för att inte stöta sig med andra Kristna som har en annan åsikt om någon särskild händelse! 

Om inte kärleken till sanningen får råda i den kristna gemenskapen och förlåtelsen till varandra uteblir då kommer inte Guds Ande att vara med längre utan då kommer lagiskheten och kontrollen att infinna sig i det kristna livet som bara blir till prestation och krav. 

/Jan-Åke Henriksson

Kämpa för tron /Road to heaven

Kämpa för tron
Fil 1:27 Lev nu bara på ett sätt som är värdigt Kristi evangelium, så att jag, vare sig jag besöker er eller inte, får höra att ni står fasta i en och samme ande och i ett och samma sinne kämpar för tron på evangelium 28 utan att på något sätt låta er skrämmas av motståndarna. Det blir för dem ett tecken på att de går förlorade, men för er ett tecken på att ni blir frälsta, och det av Gud. 29 Ty för Kristi skull har ni fått nåd, inte bara att tro på honom utan också att lida för hans skull, 30 eftersom ni har samma strid att utkämpa som ni såg att jag hade och nu hör att jag har.

-Att vara troende är en KAMP på många vis och vi förväntas vara perfekta men det är vi ej! Vi har bekymmer,vi har sjukdomar, vi har strider, vi är inte alltid glada i kampen, vi vill vara kärleksfulla men lyckas inte alltid. Vi är ofta kraftlösa och tyngda men vill vara starka i allt. Vi vill alltid ha självbehärskning men kan fara ut i ilska särskilt då man förföljer oss och hatar oss. Det finns många fel vi gör men vi får alltid be Gud om förlåtelse, och vi skäms och vi ber om NÅD utöver NÅD.

Ska vi skämmas, vi troende? Ska vi gå i ok med de o-troende? Nej.
Vi har motståndare och ju längre tiden går, desto tydligare får vi se dem, vilka de är.
Det finns farliga människor därute som försöker sänka den troende rakt ner i dyn, på alla sätt, men de ska inte vinna för vi har Gud på vår sida.
Paulus är klar och tydlig i precis allt han skriver och kommer med så många fakta från Gud.
Paulus visste vad han gjorde och många tycker inte att han är deras favoritförfattare i bibeln, för de tycker att han är ’för hård’. Men se, det är han ej, han är som sagt klar och tydlig och rakt på sak och han kände sin Gud.

–Är du klar och tydlig då du ger ut evangelium, eller vågar du inte stå upp för Jesus? Det är dags att vara tydlig till dem som går ovetande om KÄRLEKEN och NÅDEN från Gud!

2 Kor 13:11

Till slut, bröder, var glada, låt er upprättas och förmanas, var eniga och håll fred. Då skall kärlekens och fridens Gud vara med er.
2 Tim 1:7 Ty den Ande som Gud har gett oss gör oss inte modlösa, utan är kraftens, kärlekens och självbehärskningens Ande.

Korsets budskap är extremt viktigt.Namnet Jesus! /B Vidén

Ändetidens budskap!

1.Gån ut med korsets budskap om frälsning och om frid Till alla folk och stammar i hela världen vid. Se, Herren lovat vara med, han ryggar ej sitt ord. *Allt vad han sagt står evigt fast i himmel och på jord.*2.Det finns en grund som håller, en grund att bygga på, En fast, orubblig klippa, som evigt skall bestå. Hur stormarna än rasa må, den rubbas ej ändå. *Och aldrig kommer den på fall, som vilar däruppå.*3. Se, Herren är densamme han var i gångna dar, Och Andens kraft från höjden finns ännu bland oss kvar, Så tag din plats vid nådens bord, ty där finns ännu rum, *Och öppna helt ditt hjärtas dörr för evangelium.* /D Hallberg

Psalm 23- DEN GODE HERDEN, Min Herre. /Time to leave. /The love of God.

Kapitel 23

Den gode herden

1 En psalm av David.Herren är min herde,mig ska inget fattas.2 Han låter mig vila på gröna ängar,han för mig till vatten där jag finner ro.3 Han ger liv åt min själ,han leder mig på rätta vägar för sitt namns skull.4 Även om jag vandrar i dödsskuggans dal fruktar jag inget ont,för du är med mig. Din käpp och stav,de tröstar mig.5 Du dukar för mig ett bord i mina fienders åsyn,du smörjer mitt huvud med olja och låter min bägare flöda över.6 Ja, godhet och nåd ska följa mig i alla mina livsdagar,och jag ska bo i Herrens hus för alltid. /Psalm 23: Prayer for Peace, Protection, and Guidance

Bild Pixabay.com

Psaltaren 12 /Se länk nedan om Klaus Schwab

Klagan över växande ondska

1 För körledaren, till sheminít. En psalm av David.2 Fräls, Herre!De fromma är borta,de trofasta är försvunna bland människors barn.3 De ljuger för varandra,de talar med hala läppar och dubbelt hjärta.4 Herre, utrota alla hala läppar och tungan som talar stora ord,5 dem som säger:”Med vår tunga har vi makt,våra läppar är med oss.Vem är herre över oss?”✱6 ”De svaga förtrycks och de fattiga klagar –nu griper jag in”, säger Herren,”jag ska ge frälsning åt den som längtar efter det.”7 Herrens ord är rena ord,silver luttrat i degel av jord,renat sju gånger.8 Du, Herre, ska bevara dem,du ska för evigt beskydda demfrån detta släkte.9 Runt omkring går gudlösa fram,när det usla hålls högt bland människors barn.

____ Jaa det är ju där vi är nu, sedan länge ja. Var dag pågår nya skändligheter av ONDSKA, mord, stölder, lögner,,,, allt är upp och ner och INGEN mer än Gud kan frälsa människor ifrån ondskan!! MEN man känner honom INTE! /’Gubben på molnet’ (Gud), svarar ju inte säger man förtretad och går undan honom fortast möjligt. Satan är inte färdig här, han har ännu bara börjat.

Ord 15:8De gudlösas offer är avskyvärda för Herren, de ärligas bön behagar honom.
Ord 15:29Herren är fjärran från de gudlösa, men han hör de rättfärdigas bön.

Pred 9:1Allt detta har jag grubblat på, allt detta har jag prövat: att de rättfärdiga och de visa och deras gärningar är i Guds hand. Kärlek eller hat, ingen människa vet vad som ligger framför henne.

VAD ÄR KÄRLEK? Kärlek är:

1 Joh 4:10Detta är kärleken: inte att vi har älskat Gud, utan att han har älskat oss och sänt sin Son till försoning för våra synder.
1 Joh 4:16Och vi har lärt känna den kärlek som Gud har till oss och tror på den. Gud är kärlek. Den som förblir i kärleken förblir i Gud, och Gud förblir i honom.
1 Joh 4:17Så har kärleken nått sitt mål hos oss: att vi har frimodighet på domens dag. För sådan han är, sådana är också vi i den här världen.
1 Joh 4:18Det finns ingen rädsla i kärleken, utan den fullkomliga kärleken driver ut rädslan, för rädsla hör samman med straff. Den som är rädd är inte fullkomnad i kärleken.
1 Joh 5:3Detta är kärleken till Gud: att vi håller hans bud. Och hans bud är inte tunga,
2 Joh 1:6Och detta är kärleken: att vi lever efter hans bud. Detta är det bud ni har hört från början: att ni ska leva i kärleken.

https://nyadagbladet.se/utrikes/klaus-schwab-i-davos-framtiden-formas-av-oss LÄS OM ELÄNDET!!

Vad är kärlek? Se och hör video, Konrad Nyström, Plus VIDEO om KAOSET som står för dörren! The Pope…

Med Konrad Nyström. Så många människor idag söker och längtar efter kärlek, men den är ofta kortlivad och osann. Men finns då den där stora, äkta, sanna och bestående kärleken någonstans, och går den att finna? Svaret är ja, men bara hos Jesus Kristus, ingen annanstans. Om du hellre vill läsa kan du klicka här: https://jesuskristusallena.se/2019/03…

SE DENNA VIDEON NEDAN OCKSÅ, OM SKILLNADER PÅ KÄRLEK OCH FARLIGA KAOS SOM KOMMER FRAMÖVER I STOR SKALA!!

Maria:

Rättvisa, barmhärtighet och tro, vad är det? Det är sådant som är ord på papper men inte finns i alla människors hjärtan.

Guds vrede existerar idag också, men man bryr sig inte om det, för man ser honom inte. Man söker efter kärlek och vet inte att Gud är KÄRLEKEN! Om detta kan du läsa i Matteus kap 23. SÖK JESUS IDAG och missa inte målet.

/RÄDDA de döende, lyft dem som fallit, Ryck dem i kärlek från synd och från skam! Uppväck de sovande, uppsök de vilsna, Säg dem att frälsning de få hos Guds lamm! / Sång Fanny Crosby