Jesus säger: "Jag är Vägen, Sanningen och Livet". Det finns evigt liv att få genom tron på Jesus och att ta emot frälsningen. Gud har en plan för ditt liv. Denna sidan handlar om människors TRO och otro. Jesus älskar dig och vill ge dig ett NYTT LIV. DET EVIGA LIVET MED JESUS.
Snart, inom kort, antar jag.. är det så att vi får det svårare att klara oss och kommer nu åtstramningen på livsmedel och höjda priser så blir det tufft. MEN en sak förstår jag inte och det är att ALLA BORDE JU VETA VAD BIBELN, GUDS ORD säger! ELLER HUR! Det står om länderna och om olja och om mat och om hamnarna och om köpmännen! Men läs då och förstå att det är NU som eländet redan har börjat! VAD tror ni att D Trump håller på med?? och vart det leder? –Hmm!
Det finns mycket på denna hemsidan som du kan få reda på… sådant som DU inte trodde KUNDE vara SANT! Jodå det finns info om det mesta här. VI LEVER I ENDTIME NU!
De orden har man hört många många gånger och förstått att ’något’ alldeles särskilt kommer att ske i USA och sprida sig m m, och att det kommer att försvinna på n g t vis som man i många år spekulerat i.Se videon och grunna på VAD är det som kommer? Ett är ju säkert och det är att vi är i de sena ände-tider som Gud beskriver för oss och där JESUS kommer att hämta de troende hem.
The World After the Death of Jesus – The Film that Shocked the World | Complete Biblical Movie 4KJESUS, han som gav sitt liv för oss ALLA. – Film from early ChristianityDet nya förbundets tjänare, Vår tjänst, vår skatt.
Anden verkar till Guds behag, Löser bojor av alla slag, Bjuder syndare: Kom idag!
Någon skall komma, o, skall det bli du? O, skall det bli du? /Hjalmar Hansen
Maria:-Så många ensamma och trötta och o-troende det måtte finnas, och Gud vill ha dem alla, till sina barn. Att lära dem, vårda dem, älska dem- de skulle bli hans barn. Jag hoppas att Lågan tänds i vart sinne, att vi blir många många som skall till vår hemvist hos Gud. VÄRLDEN har INGEN bestående glädje att ge dig, Världen är en avskrädeshög, men inte alla ser det. VÄRLDEN och/eller det NYA som JESUS ger, det är otroliga kontraster. När man ser hur smutsigt det är på jorden kan man bara som frälst tacka och prisa Gud! att han visade vägen till frälsningen.
Hur många hjärtan älskar JESUS? Lyssna till videon, se bibelord, se in i ditt eget hjärta. Känner DU Jesus ? -”Och somt föll på stengrund, där det icke hade mycket jord, och det kom strax upp, eftersom det icke hade djup jord.” Matt 13:5 Av de lärdomar denna liknelse giver, förstå vi, att jordmånen ingalunda är betydelselös. Den goda säden föll i ”goda och uppriktiga hjärtan”. –Det hade varit så hemskt att INTE KUNNA ’prata’ med Gud!! SE också 1 Samuelsboken kap 2VILL du bli använd av Gud? Vill du vara ensam med honom och höra hans ord till dig? Den som frågar honom får svar, men många frågar inte, de pratar själva och predikar själva och förvränger hans ord och hör inte vad han vill säga. Säger du: Använd mig! ?
Jag vill inte ”hänga ut” någon om hur dålig man är som människa, NEJ, men felaktigheterna i USA måste ju uppmärksammas mer. Det ligger i allas intressen, i detta nu, i bibeln förutsagda skeende. Mr Trump har gått mer än för långt nu. Jag ber dig se en del videos till på You tube med denneFarron Balanced som värd. Han är sanningsenlig, jodå.
Vad vi mer inte tycker om eller inte förstår det är den hemska utvecklingen i världen som BIBELN BESKRIVER. VI människor kommer inte undan de nya digitala pengar som man skall ge oss och inte i överflöd utan i små utdelningar. Vi kommer heller inte att kunna vara anonyma någonstans, p g a att vi kommer att bli fotograferade dygnet runt, inte för att vi är fotomodeller, utan för att vi kommer att bli som jagade råttor. KINA har det systemet redan och ni kan lätt se vad som skett och sker där.
Det är inte roligt att skriva och tjata om detta så ofta, men man måste uppmärksamma detta nu och de nya 15-minuters-städer som kommer att dyka upp och vårt uppförande som man kan tolka så illa (genom kamera m m) att vi inte kan (få) handla, vara fria ute, åka vart vi vill, och mer. Det pågår mycket bakom ryggen på oss, vi är grundlurade. Varningar måste gå ut, de kristna förstår detta rätt så väl men inte alla de andra—- Krigen blir fler. Ja Bibeln berättar ALLT, ALLT, ALLT, den varnar och den är en MANUAL för HUR man bör leva, men man bryr sig ej……Gör du? Bli inte bedragen, säger Gud.Mannen med plakatet har helt rätt. END-TIME ÄR NU.
Fil 2:6, han som var till i Guds-skepnad, men icke räknade jämlikheten med Gud såsom ett byte …..
Ordspråksboken 21 21Den som far efter rättfärdighet och godhet,han finner liv, rättfärdighet och ära.
Jeremia 27:5 Jag är den som genom min stora kraft och min uträckta arm har gjort jorden, med de människor och djur som äro på jorden; och jag giver den åt vem jag vill. Så giver jag nu alla dessa länder i min tjänare Nebukadnessars, den babyloniske konungens, hand; ja ock markens djur giver jag honom, för att de må tjäna honom. 7 Och alla folk skola vara honom och hans son och hans sonson underdåniga, till dess att också för hans land tiden är inne, att mäktiga folk och stora konungar skola göra honom sig underdånig. 8 Och det folk och det rike som icke vill vara honom, Nebukadnessar, konungen i Babel, underdånigt, och som icke vill giva sin hals under den babyloniske konungens ok, det folket skall jag hemsöka med svärd, hungersnöd och pest, säger Herren, till dess att jag har förgjort dem genom hans hand.
Daniel 1:8 Men Daniel lät sig angeläget vara att icke orena sig med konungens mat eller med vinet som denne drack av; och han bad överste hovmannen att han icke skulle nödgas orena sig.
9 Och Gud lät Daniel finna nåd och barmhärtighet inför överste hovmannen.
10 Men överste hovmannen sade till Daniel: ”Jag fruktar att min herre, konungen, som har beställt om eder mat och dryck, då skall finna edra ansikten magrare än de ynglingars som äro jämnåriga med eder, och att I så skolen draga skuld över mitt huvud inför konungen.”
VAD HÄNDE:
Vi kan inte säga att vi INTE har hört rykten om Krig och annat. Det är fullt av detta nu och det kommer att bli tufft- DET ENDA RIKET SOM KOMMER ATT BESTÅ ÄR: GUDS RIKE!LYFT BLICKEN!
Bibelord: Matteus 6:19. Skatter i himlen 19 Samla er inte skatter på jorden, där rost och mal förstör och tjuvar bryter sig in och stjäl. 20 Samla er skatter i himlen, där varken rost eller mal förstör och där inga tjuvar bryter sig in och stjäl. 21 För där din skatt är, där kommer också ditt hjärta att vara.
Kol 3 vers 1: Den gamla och den nya människan 1 Om ni nu har uppstått med Kristus, sök då det som är där ovan, där Kristus sitter på Guds högra sida. 2 Tänk på det som är där ovan, inte på det som är på jorden. 3 Ni har ju dött, och ert liv är dolt med Kristus i Gud.
Fil 3 vers 20: 20 Men vi har vårt medborgarskap i himlen, och därifrån väntar vi Herren Jesus Kristus som Frälsare.
Maria: Tänk att jag fick nåden att bli frälst!!
Guds nåd har uppenbarats till frälsning för alla människor. Den fostrar oss att säga nej till ogudaktighet och världsliga begär och i stället leva anständigt, rättfärdigt och gudfruktigt i den tid som nu är, medan vi väntar på det saliga hoppet: att vår store Gud och Frälsare Jesus Kristus ska träda fram i härlighet. /Jesu tillkommelse.
1 Thess 3:13 Så ska han styrka era hjärtan och göra dem fläckfria i helighet inför vår Gud och Far när vår Herre Jesus kommer med alla sina heliga.
Radio Maranata sänder över Stockholms närradio 88MHz: varje morgon kl 8 måndagar kl 18 Mer information finns på https://maranata.se/radio-maranata
Prövningar och lidanden får den troende oftast mer än den kan tåla, om vi tillhör Jesus, ja. HAN, och bara HAN vet HUR man kan få lida för att bli slipad, omgjord, ny, ren, och för att kunna TJÄNA honom i ALLT, GENOM ALLT. NU är tiden kort innan han, VÅR HERRE, kommer tillbaka! DÅ vet vi om vi får följa med honom hem till Himmelriket. OM ditt hjärta tillhör JESUS i första hand — ja det VET HAN.
Det största miraklet som Gud kan göra idag är att ta en ohelig man ut ur en ohelig värld och göra honom helig, sedan sätta honom tillbaka i den oheliga världen och hålla honom helig i den.
1 Kor 3
Paulus menar inte att man ska försumma möjligheten att inhämta kunskap, men himmelsk visdom går före jordisk kunskap även om man blir betraktad som en dåre av världen.
Om världens visdom håller dig borta från Gud är den värdelös.
I Korinth bedömde man sina ledare och lärare utifrån världslig kunskap och gjorde därför misstaget att värdera framförandet före själva budskapet.
1 Kor 3:18-23
18 Bedra inte er själva. Om någon bland er tycker att han är vis i den här världen, måste han bli en dåre för att bli vis. 19 Ty den här världens visdom är dårskap inför Gud. Det står skrivet: Han fångar de visa i deras slughet,* 20 och vidare: Herren känner de visas tankar och vet att de är tomma.* 21 Därför skall ingen berömma sig av människor, eftersom allting är ert, 22 det må vara Paulus, Apollos eller Kefas, det må vara världen, liv eller död, nutid eller framtid. Allting är ert. 23 Men själva tillhör ni Kristus, och Kristus tillhör Gud.
Om man bygger sin grund på Jesus Kristus får man den stadga som behövs i ett troendeliv. Allt vi är och gör måste passa i det mönster som han har lagt för vårt liv. Bygger du ditt liv på Jesus Kristus?
Vi troende har ett uppdrag, som vi fått från högsta ort: Jesus. Det skall vi fullfölja, vi skall hjälpa andra att komma till tro.
Den som tror på honom blir inte dömd, men den som inte tror är redan dömd, eftersom han inte tror på Guds enfödde Sons namn. Och detta är domen: ljuset kom till världen och människorna älskade mörkret och inte ljuset, eftersom deras gärningar var onda. (Joh 3:18-19)
…synd, ty de tror inte på mig. (Joh 16:9)
Ty den här tidsålderns gud har förblindat de otroendes sinnen, så att de inte ser ljuset som strålar ut från evangeliet om Kristi härlighet – han som är Guds avbild. (2 Kor 4:4)
Bröder, se till att ingen av er har ett ont och trolöst hjärta, så att han avfaller från levande Gud. Uppmuntra varandra i stället varje dag, så länge det heter i dag, så att ingen av er förhärdas genom syndens makt att bedra. Ty vi är Kristi vänner, om vi ända till slutet stadigt håller fast vid vår första tillförsikt. Det heter: I dag, om ni hör hans röst, så förhärda inte era hjärtan som när era fäder väckte min förbittring. Vilka var det då som väckte förbittring, fastän de hade hört hans röst? Var det inte alla de som Mose hade fört ut ur Egypten? Vilka var han vred på under fyrtio år? Var det inte de som syndade och blev liggande döda i öknen? Och vilka gällde eden han svor, att de aldrig skulle komma in i hans vila, om inte dem som var olydiga? Vi ser alltså att det var för sin otros skull som de inte kunde komma in. (Hebr 3:12-19)
THE WORLD! DÄR LEVER VI, I DENNA OSMAKLIGA OTÄCKA RÖRA OCH TIDEN ÄR KORT, MYCKET KORT! MEN Man REAGERAR INTE. VARFÖR? MAN TROR INTE PÅ GUDS ORD och DÄRFÖR kommer det att bli MER ÄN TUFFT! SE NÅGRA LÄNKAR HÄR OCH VIDEOS… TROR DU ATT DET ÄR 100 år kvar på jorden? Då är du LURAD! VAKNA NU! Trump tar sig för stora ord och det är inte hans ord, utan deras som står över honom, han är en springpojke…
2 Thess 2:1-4, 1 Tim 4:1-2, 2 Petrus 2:2, 2 Tim 4:34, Matteus 24, 1 Kor 15:58, / Man talar här i videon om många korståg m m och stora möten och arenor… MEN SÅ MÅNGA AV DEM VAR FALSKA PREDIKANTER REDAN då.
Den som sitter under den Högstes beskydd och vilar under den Allsmäktiges skugga,
Ps 91:14
”Han älskar mig, därför ska jag befria honom, och jag ska beskydda honom eftersom han känner mitt namn.
Ord 2:8
han beskyddar det rättas stigar och bevarar sina frommas väg.
Ord 2:11
omdöme ska bevara dig och klokhet beskydda dig.
Ps 17:8
Bevara mig som din ögonsten, beskydda mig i dina vingars skugga
Ps 27:5
Han gömmer mig i sin hydda på olyckans dag, han beskyddar mig i sitt tält, han för mig upp på klippan.
Ps 31:5
du ska lossa mig ur nätet de lagt ut för mig, för du är mitt beskydd.
Ps 31:21
Du tar dem i ditt ansiktes beskydd mot människors intriger, du gömmer dem i din hydda undan elaka tungor.
Ps 32:7
Du är mitt beskydd, du bevarar mig från nöd, du omger mig med frälsningens jubel. Sela
Ps 59:2
Rädda mig, min Gud, från mina fiender, beskydda mig från mina motståndare!
Sorger, död, tvivel, olyckor, svek, sjukdomar, kallhet, … ja när man förlorat allt och inget har kvar…hur stark är man då? Antingen mer stark än någonsin då man hämtat sig, eller kanske helt borta från all styrka och kanhända man har förlorat sin tro på Gud? Det är ju satans önskan. Därför attackerar han. Det finns många alternativ på hur man beter sig då stormen rakat bort allt i ens väg. Vi är många som vet vad tvivel är och att mista allt, och det som satan verkligen vill pina människor med är tvivel och sorg. Se videon och tänk efter och TACKA GUD, om du INTE varit helt knäckt som människa! Många har varit där då satan tagit allt, men.. GUD är ALLTID KVAR! Gud råder över ALLT och ALLA och vi måste ha kunskap för att inte förlora allt. /Det kommer en dag då allt är glömt för du står inför Gud, Han, den Ende, och det är mer än man någonsin kan förstå.
’Fader, Jag ber för alla de som besöker denna sida att de ska ta emot Jesus Kristus och bli räddade för evigheten!I Jesu namn, Amen.’
Våra Egna Ansträngningar!
Lars Henriksson skriver följande:
Det är så att när man själv vill skapa förutsättningar som man tror är rätt och att man proklamerar en falsk bild av Herren som egentligen inte bygger på sann kristen grund, då blir sannolikheten den att man gärna går över gängse bibliska gränser för att nära de köttsliga och sinnliga begären i människans liv.
Så har det alltid varit med människans beskaffenhet att det är så svårt att ”be” till nådens Gud om helande och befrielse. Vi är så benägna att hela tiden ”begära” saker av Herren för att istället be till vår frälsare som gav sitt liv av nåd till hela mänskligheten. Typiskt västerländskt tänkande i tros-sammanhang i trosrörelsen att bara jag hoppar och skriker lite så löser sig det mesta av problemen.
Vi får vackert lägga oss ner i ödmjukhet och be vår frälsare om de saker som han lägger på våra hjärtan. Det vi egentligen strävar efter i våra liv är att finna livet i Honom för när vi försöker att i vår egen strävan efter resultat och mening i detta liv så kommer det bara att bli besvikna och frustrerade krav som uppnås i oss själva och resulterar i ett hopplöst eget jagande efter meningen med livet.
När vi har insett att resultaten inte kommer av att vi själva skapar egna förutsättningar i vår strävan efter meningen och sammanhangen. Då först kan vi säga att när jag dött bort från mig själv och har sett min egen ofullkomlighet och strävan efter meningen med mitt liv kan jag säga att nu lever inte jag själv utan Kristus lever i och genom mig och jag finner trons vila i Honom och prestationen som plågat och vakat över mitt liv har nu dött bort från mig.
Genom honom som nu lever i mig kan jag bara i nåden finna tröst och hjälp. Lagens krav på rättfärdiggörelse kan ingen människa hålla och leva med i sig själv. Nu var det ett krav från Herren att leva genom lagen och det kravet kunde bara en person åstadkomma åt oss genom ett erbjudanden av att nåden som ges fritt av ett kärleksbudskap till den som tror på att Han tagit lagens krav på sig en gång för alla på sitt kors. Han kom inte för att upphäva lagen utan att fullborda lagen i Honom.
Därför så kan vi inte själva nå fram till ett avgörande i vårat liv för det är bara genom en död människa som vi kan upptäcka livet i Honom och leva genom Honom där allt handlar om min älskade Jesus. Jag tror att Himmelen är Jesus och att allt är genom Honom och vi lever för Honom genom våra döda liv som uppstått till Honom i härlighet.
Vi är ju främlingar och gäster på denna jord och vi har hopp och längtan. 1kor 1:13 Men om Kristus inte har uppstått, då är er tro meningslös och ni är fortfarande kvar i era synder. I så fall är de som insomnat i Kristus förlorade. Om det bara är för detta livet vi har vårt hopp till Kristus, då är vi de ömkligaste av alla människor.
Vi skådar upp till himmelen för där har vi vårt hopp och längtan. 1: Johanesbrevet 3:3 Var och en som har detta hopp till honom, han renar sig, likasom Han är ren.
Jag tror att det finns inga gränser för vad en människa kan få vara med om när hon fått en uppenbarelse av att vara död i Herren för då kan vi säga som Aposteln Paulus säger Filipperbrevet 4.13 allt förmår jag i Honom som ger mig kraft.
Då kan vi möta alla livets hårda prövningar och krav för då är det inte längre det egna JAGET som har herraväldet i våra liv. Jag vet att det är på grund av Guds styrka att jag är den jag är och gör det jag gör.
Det finns inget sätt jag kunde göra ens hälften av vad jag gör i min egen styrka! Jag kan inte göra det. . Om Gud allsmäktig inte är vid din sida, vem kommer du då att kunna luta dig mot när världen omkring dig faller.
Endast i honom finner vi fullkomlig frid, hopp och kärlek. Läran om Herren bygger inte på vad jag kan eller presterar utan vad Herren gör i oss och genom oss Det är inte jaget som har en plats till något i läran om Jesus.
Vi är inte ett dugg viktiga för Herren om vi nu tror det att det beror på mig. Han behöver överhuvud taget inte våran hjälp när vi försöker att åstadkomma resultat i oss själva.
Så länge vi tror att vi själva kan berömma oss så har vi kommit bort från Jesus för då beror det bara på mig och mina ansträngningar. Vi får låta Guds nåd verka på våra liv för det är det enda som verkligen gäller.
Det ser idag vad konsekvenserna med trosläran fört med sig ”prestation och krav.” Det måste till en uppenbarelse av den Helige Ande för att Kristi kropp skall förstå det. Så länge vi springer före Herren utan att ta oss tid och en funderare på vad vi håller på med i vårat kristna liv så blir vi bara besvikna och uppgivna./Jan-Åke Henriksson / I denna länk https://www.efterfoljelse.se/ finns Lars Henriksson´s betraktelser/Predikan