Tag Archive | Homosexualitet

De kallade/ar sig för att vara kristna. 7 typer av människor som trodde på himmelsfärd. Se video och om alla 7 typerna.

Man kan inte välja allt rätt i livet, och det viktigaste kanske man inte ens förstår. Det viktigaste i livet är att ha en Guds-tro. -Är det så ? är det många som frågat mig under åren som gått. Jag svarar som andra troende på Jesus gör: JA, det är det viktigaste i Ditt Liv.

Videon berättar om detta för Dig nu, Du kanske inte är en troende eller du har människor Du känner som bör komma till tro.

I Nummer 1 är det avgudadyrkan, bild, avgud, dyrkare, som är det stora felet de gör/gjort.Det fanns oerhört många som man tillbad. Falska gudar på den tiden var verkligen vad de såg upp till. Paulus sade verkligen till på skarpen om avgudadyrkan. PAULUS SÄGER: *Vad hedningarna offrar, offrar de till demoner och inte till Gud*. Bakom varje falsk tillbedjan finns en verklig andlig kraft som försöker ta Guds plats i personens liv.

I tiderna sedan dess och nu är det samma saker som sker. Avguderi sker på ena eller andra sättet och det förstör kommunikationen man bör ha med Gud. Avgudadyrkan är alla andra synders moder.

Den andra gruppen är den sexuellt omoraliska. Första ordet i denna grupp är Pornografi- (Pornos).. Det andra Ordet är: Moichos. Det betyder/översätts till äktenskapsbryterska. Straff: Stening (döden). Det tredje ordet är Malakos. Soft, Smooth. Det fjärde ordet är Arsenokoiter. Arsen betyder: Man. Koite betyder Säng eller soffa.

Man kan få bli tvättad, helgad och Rättfärdiggjord. 2 Timotheus Kapitel 3, verserna 1-5 De säger: I de sista dagarna skall svåra tider komma 2 Timoteus-brevet Kapitel 3

1 Du ska veta att i de sista dagarna blir det svåra tider. 2 Människorna kommer att vara egenkära, penga-kära, skrytsamma, stolta, hånfulla, olydiga mot sina föräldrar, otacksamma, gudlösa, 3 kärlekslösa, oförsonliga, skvallriga, obehärskade, råa, fientliga mot det goda, 4 falska, hänsynslösa och högmodiga. De kommer att älska njutning mer än Gud 5 och ha ett sken av gudsfruktan men förneka dess kraft. Håll dig borta från dem!

Se färdigt videon och grupperna. Ja vi skall hålla oss borta från det som är skamligt och illa i Herrens ögon- Vi skall vakta på vad vi gör och hur vi tänker…. vi skall vara ett Guds barn, vi kan få pinas och fara illa på vägen, men vi får förtrösta på Gud i ALLT! HAN och bara HAN kan ställa allt till rätta!

HBTQ- bort från kristen tro och kyrka? JA!

Denna video behandlar ämnet HBTQ,, och det finns många tankar om det ämnet. Det finns också de som inte gillar kyrkan. Jag är kristen men går inte i kyrkan då den inte håller vad den borde eller gör vad den borde, det är pengar som gäller och inte människors frälsning, har jag sett sedan många många år m m.

HBTQ och att byta kön är något som är så galet så det är inte vettigt. Det är totalt ..jag har INGA ORD! DET ÄR EN SKAM! Det är totalt vidrigt och ett påhitt för att få förstöra så många liv /Människor som möjligt. Jag har inga ord kvar angående det ämnet som är totalt chockerande sedan mycket länge!! Det är inte klokt. https://gospel.jesuslever.eu/varldens-antikristliga-tider-har-borjat-kyrkan-och-hbtq-m-m/ https://gospel.jesuslever.eu/hbtq-i-fokus-pa-svenska-kyrkans-arsmote-artikel/ VAD SÄGER JESUS OM DETTA? DET VET VI SOM FÖRSTÅR SKAMMEN I DETTA.


Kristofer Aspen har rätt i det han säger i videon ovan. OM VI GÅR JESU VÄG, då KAN vi INTE erkänna HBTQ med mera, det som sker nu. GUD har klart och TYDLIGT sagt nej till det! Det finns mer info här för den som vill veta mer- .När människorna vanärar sig sexuellt så vanäras även landet de lever i och en förbannelse sänker sig över dem. (3 Mos 18: 24-30).

3 Mosebok 18:22:
”Du skall icke ligga hos en man såsom man ligger hos en kvinna; det är en styggelse.”

Städerna Sodom och Gomorra var centrum för detta fördärv och Gud förintade dem så fullständigt att vi än idag kan vittna om förödelsen. (1 Mos 18: 16-21, 19: 12-29). Mark 9:42 Den som förleder en av dessa små som tror på mig, för honom vore det bättre att få en kvarnsten hängd om halsen och bli kastad i havet.

DET FINNS VÄLDIGT MYCKET MER INFO ÄN DET JAG HAR MED HÄR. ……..

Se till att följa Kristofer Aspen på sociala media: YOUTUBE:    / @upptackjesus   FACEBOOK:   / aspenvideo   INSTAGRAM:   / kristoferaspen  

Stackars våra barn. Det går utför med stormsteg. Världen är en smutshög! BARN är rena och vuxna smutsar ner dem! Kopierade artiklar

Barn så unga som åtta år kastar sten och hotar att döda varandra. Foto: Mikhail Nilov/Pexels

Lärare larmar om våld på Stockholms lågstadieskolor

INRIKES”Det är hot om att ’jag ska döda dig’, ’jag ska skjuta dig’ till direkta våldshandlingar”, berättar fackförbundets huvudskyddsombud.


HBTQ-LOBBYN 

Foto: Mikhail Nilov/Pexels Children of Transitioners

Brittisk vårdgivare: ”Transkvinnors och biologiska kvinnors bröstmjölk lika bra för spädbarn”

UTRIKES ”Djupt oroande” att vårdgivare ”prioriterar transidentiteter över vad som är bäst för mödrar och deras barn”, menar kvinnorättsgrupp.

HUR LÅNGT SKALL DET GÅ??? DETTA ÄR HORRIBELT? Maria:

Lukas 18 Jesus och barnen

15 Man bar också fram spädbarn till Jesus för att han skulle röra vid dem. När lärjungarna såg det, visade de bort dem. 16 Men Jesus kallade dem till sig och sade: ”Låt barnen komma till mig och hindra dem inte, för Guds rike tillhör sådana som de. 17 Jag säger er sanningen: Den som inte tar emot Guds rike som ett barn kommer aldrig dit in.”

Vad säger Dina Tankar???

MariaBarnen far illa av allt detta som är FEL! och föräldrar vet inte hur detta skall tacklas för de är så påverkade av media och regering m m. De tycks inte förstå att det är så skadligt för barnen att försöka förstå detta med PRIDE m m, de är för små för att förstå vad som sker. VAD ÄR DET FÖR VÄRLD SOM VI HAR NÄR MAN GÖR SÅ MOT DE SMÅ? Det är så skrämmande att vi är i dessa SODOM och GOMORRA-tider! Märker ni det? Jag skäms över människor som kastar detta på barnen som en stor säck med smuts som de ska torka av sig utan vatten eller tvål! Galenskap är det, både våldet, och allt annat som sker i humanismens och själviskhetens namn!

HBTQ? NEJ TACK för den världssynen/människosyn och felförändring o fel tänkande. Världssynd. Världen rasar snabbt nu. 2 artiklar till er:

KULTUR

HBTQ-trenden sprider sig bland unga amerikaner

KULTURREVOLUTIONEN I VÄST 

PUBLICERAD IDAG 9:12

 – AV JAN SUNDSTEDT

Foto: Sterling College/CC BY 2.0Trans hbtq

Enligt en ny rapport från amerikanska forskningsinstitutet PRRI identifierar sig drygt fjärdedelen amerikanska unga vuxna som lesbiska, homosexuella, bisexuella, “transpersoner” eller “queer”, vilket är en betydligt högre andel än hos äldre generationer.

Med rapporten En politisk och kulturell inblick i Amerikas framtid vill man belysa hur unga vuxna från den så kallade Generation Z (individer mellan 18 och 25 år) skiljer sig från äldre amerikaner vad gäller politiska och kulturella åsikter.

Undersökningen, genomförd från 21 augusti till 15 september 2023, samlade svar från över 6 600 deltagare i åldrarna 13 till över 65 år, med ett förstärkt urval av unga vuxna och tonåringar.

Bland Gen Z-vuxna i åldrarna 18-25 år identifierade sig 72 procent som heterosexuella, 15 procent som bisexuella, 5 procent som homosexuella eller lesbiska och 8 procent som “något annat”, enligt rapporten.

I rapporten framgår det att bland vuxna inom Generation Z identifierar sig 72 procent som heterosexuella medan 15 procent av respondenterna uppger sig vara bisexuella och 5 procent homosexuella eller lesbiska. 8 procent klassificerar sin sexuella orientering som “något annat”.

Inom den så kallade “millenniegenerationen” (individer födda mellan ungefär 1981 och 1996) associerade 16 procent av de tillfrågade sig med någon typ av “hbtq-identitet”, medan endast 7 procent av generationen “baby boomers” (individer födda mellan ungefär 1946 till 1964) gjorde detsamma.

När det gäller politisk ideologi visade rapporten att 43 procent av Gen Z-vuxna identifierade sig som liberala – en högre andel än alla andra generationer. I jämförelse var andelarna för millenniegenerationen, Generation X-vuxna (individer födda mellan 1965 och 1980) och baby boomers 39 procent, 25 procent respektive 25 procent.

När det gäller synen på generationsväxling och framtiden, höll 58 procent av Gen Z-vuxna med om påståendet, “Vi kommer inte att kunna lösa landets stora problem förrän den äldre generationen inte längre har makten”, jämfört med 43 procent av alla deltagare.

Andelen respondenter som höll med om detta påstående minskade för varje äldre generation, med 54 procent för millenniegenerationen, 40 procent för Generation X, 33 procent för baby boomers och 26 procent för den tysta generationen, enligt PRRI.

Jan Sundstedt
jan.sundstedt@nyadagbladet.se

Maria: HUR kan man benämna sig själv som ’något annat’???

Det finns bara 2 kön: MAN och KVINNA!

UTRIKES

Könsneutrala leksaksavdelningar blir obligatoriska i Kalifornien

KULTURREVOLUTIONEN I VÄST 

PUBLICERAD 11 JANUARI 2024

 – AV JAN SUNDSTEDT

Foto: Sandy Millar/Unsplash

Leksaker barn

Lagstiftare i den av Demokraterna styrda delstaten Kalifornien röstar igenom lag om ”könsneutrala” leksaksavdelningar.

Kalifornien antog häromveckan en lag som kräver att större kedjor av leksaksbutiker inför könsneutrala avdelningar från och med 1 januari i år. Den nya regleringen har fått brett politiskt stöd men också hård kritik från konservativa och kristna grupper.

Initierat av Kalifornien-politikern Evan Low (D) och understött av guvernören (tillika troende katolik) Gavin Newsom (D), syftar det nya lagförslaget till att “låta barn uttrycka sig fritt”.

– Förslaget kommer att hjälpa barn uttrycka sig själva fritt och fördomsfritt, säger Evan Low om förslaget.

Från och med årsskiftet måste nu leksaksbutiker i Kalifornien, med över 500 anställda, omstrukturera sina avdelningar för att undvika böter på upp till 5 000 kronor vid “överträdelser”.

Maria: -Vad säger man?? -människor FÅR göra som de vill? Jodå men vad är rätt o vad är fel? GUD säger att man skall ha ett visst sätt att leva på, så som han förordar, det står i HANS ORD. MEN människor gör hela tiden fel och tror att man får göra precis tvärt emot. Då betyder det bigami, homosexualitet, att ta bort alla gränser, barn skall lära sig fel och få lida för det! SNÄLLA! Denna världen är ju inte ok, tycker DU DET??? Små barn får lära sig helt fel saker och växa upp i tron att det ska vara som det är nu o kommer att bli med ett förvrängt tänkande??? VAR är föräldrarnas kunskap o kärlek till att fostra barn- som får rätt uppväxt?

VÄRLDENs folk kan inte förstå bibeln längre, den är för dem ett skämt eller annat.

GUDS LAGAR om Homosexualitet/Klargörande

https://www.eaec-se.org/articles/Torell/guds-lagar-om-sexualitet.htm

Av John S. Torell
Översättning: Thomas Karrlander

Det spelar ingen roll vad du, jag eller vårt samhälle anser är rätt och fel om sex. Gud är densamme
igår, idag och i all evighet och hans lagar står fast oavsett vilka moraliska värderingar som råder i
en tid. En ”låtgå mentalitet” eller ”Gud förstår nog” får alltså inget gensvar hos Honom. Att bryta
mot Guds lagar får alltid konsekvenser.

Faren icke vilse. Gud låter icke gäcka sig. Ty vad människan sår, det skall hon ock skörda.” (Gal 6: 7).

När människorna vanärar sig sexuellt så vanäras även landet de lever i och en förbannelse sänker
sig över dem. (3 Mos 18: 24-30).

Att uppmuntra till sexuell aktivitet utanför äktenskap eller dela ut kondomer, p-piller och liknande
åt unga människor är en synd, eftersom det ger dem frihet att synda och samtidigt invagga dem i en
falsk säkerhet när de gör det. Men de leker faktiskt med elden eftersom det öppnar upp dörrar för
demonisk aktivitet och vidare otrygghet, ångest och i slutändan en förstörd framtid.

Du vill inte vara den som korrumperar ett barns liv.

Men den som förför en av dessa små som tro på mig, för honom vore det bättre att en kvarnsten hängdes om hans hals och han sänktes ned i havets djup.” (Matt 18: 6).

Historisk bakgrund

Gud inrättade äktenskapet när han skapade Adam och Eva och i den föreningen av man och kvinna
omfattades även sexuellt umgänge, inte enbart för fortplantningens skull, utan Gud lade också till
starka känsloband och fysisk njutning till den sexuella akten, långt över än vad som behövs för att
kvinnan ska bli gravid. Dessa egenskaper är en gåva från Gud och är tänkt att vara så länge som
mannen och kvinnan lever. (1 Mos 2: 20-25).

Medan Gud är den som skapar och bygger är Satan den som bryter ned och förstör. Djävulen är en
mästare på att förvränga Guds ord och fördärva Hans skapelse. Det första Djävulen gjorde efter
syndafallet var att förstöra den sexuella dynamiken i äktenskapet genom att locka föräldrarna att ha
sexuella förbindelser med deras barn. Närstående uppmuntrades att ha sex med varandra och Satan
introducerade också homosexualitet till mänskligheten.

När vissa av de fallna änglarna lämnade sina positioner i andevärlden, gick över till fysiska världen
och började ha sexuella relationer med kvinnor resulterade det i hybrider i form av ”människodemoner”.
(1 Mos 6: 4). Konsekvensen av detta var att hela människorasen och tom växter och djurs DNA blev infekterat av demoniska blodlinjer (1 Mos 6: 5-13). Gud ångrade då allt Han skapat och sparade bara Noas familj samt de rena djuren från floden.

Ca 300 år efter floden lyckades Satan åter igen korrumpera människorna genom äktenskapsbrott,
otukt och homosexualitet. Städerna Sodom och Gomorra var centrum för detta fördärv och Gud
förintade dem så fullständigt att vi än idag kan vittna om förödelsen. (1 Mos 18: 16-2119: 12-29).

När Gud kallade Moses att leda Israels barn ut från Egypten ville Han etablera en etisk kod för
israeliterna som reglerade deras sexuella liv. Detta blev en del av de praktiska lagarna som finns
beskrivet i tredje Moseboken. Vid den tiden var då all sexuell aktivitet på jorden korrumperad och
Gud hade överlämnat dem till deras sjuka vanor. (Rom 1: 21-323 Mos 18: 1-5).

Vilka är Guds lagar om sexualitet?

För 4000 år sedan gav Jesus Moses sina lagar som han krävde att israeliterna skulle följa för att inte
falla i onåd. Dessa lagar är lika relevanta idag, för oss kristna, som då och Jesus bekräftade att dessa
lagar inte har ändrats utan kommer att råda till tidens slut. (Matt 5: 17-19). Det är bara offerlagarna
som är uppfyllda genom Jesus slutliga offer på korset.

De praktiska lagarna som berör vår sexualitet finner vi i tredje Moseboken och lyder enligt följande:

§ Sexuella förbindelser med familjemedlemmar är förbjudet. (3 Mos 18: 6-1620 :11-12, 17, 19-21).

§ Det är förbjudet att efter giftermål med en kvinna ha sexuella förbindelser med hennes dotter eller
någon annan som är henne närstående. (3 Mos 18: 17-1820: 14).

§ En kvinna ska inte ha sex med sin man under sin menstruationsperiod. (3 Mos 18: 1920: 18).

§ Du ska inte ha sex med vänner/grannars fruar. (3 Mos 18: 20).

§ Du skall inte offra dina barn, något som idag kallas ”abort”. (3 Mos 18: 21).

§ Du skall inte inlåta dig i sexuella aktivitet med någon av samma kön, dvs. homosexualitet. (3 Mos 18: 2220: 13).

§ Du ska inte inlåta dig i sexuella aktiviteter med djur. (3 Mos 18: 2320: 15-16).

Avskaffar Guds nåd dessa lagar?

Nej, det står ingenstans i nya testamentet att dessa lagar är avskaffade. Istället gör Jesus klart för oss
att den som bryter mot någon av dessa bud och lär ut så kommer att bli kallad som den minste i
Guds rike, men den som följer dem och lär ut så kommer att bli kallad som stor i Guds rike.

Därför, den som upphäver ett av de minsta bland dessa bud och lär människorna så, han skall räknas för en av de minsta i himmelriket; men den som håller dem och lär människorna så, han skall räknas för stor i himmelriket.” (Matt 5: 19).

I första kyrkomötet deklarerade man tydligt att otukt inte var ett acceptabelt beteende för kristna. (Apg
15: 28-29
).

Paulus fördömde homosexualitet:

Fördenskull gav Gud dem till pris åt skamliga lustar: deras kvinnor utbytte det naturliga umgänget mot ett onaturligt; sammalunda övergåvo ock männen det naturliga umgänget med kvinnan och upptändes i lusta till varandra och bedrevo styggelse, man med man. Så fingo de på sig själva uppbära sin villas tillbörliga lön.

Och eftersom de icke hade aktat det något värt att taga vara på sin kunskap om Gud, gav Gud dem till pris åt ett ovärdigt sinnelag, till att bedriva otillbörliga ting.” (Rom 1: 26-32)

och incest:

Det förljudes såväl att överhuvud otukt bedrives bland eder, som ock att sådan otukt förekommer, som man icke ens finner bland hedningarna, nämligen att en son har sin faders hustru.

Och ändå ären I uppblåsta och haven icke fastmer blivit uppfyllda av sådan sorg, att I haven drivit ut ur eder krets den som har gjort detta.

Jag, som väl till kroppen är frånvarande, men till anden närvarande, har för min del redan, såsom vore jag närvarande, fällt domen över den som har förövat en sådan ogärning:

i Herren Jesu namn skola vi komma tillsammans, I och min ande, med vår Herre Jesu kraft, och överlämna den mannen åt Satan till köttets fördärv, för att anden skall bliva frälst på Herren Jesu dag.” (1 Kor 5: 1-5).

Paulus gör klart för oss att alla sexuella förbindelser utanför äktenskapet är otukt:

Veten I icke att edra kroppar äro Kristi lemmar? Skall jag nu taga Kristi lemmar och göra dem till en skökas lemmar? Bort det!

Veten I då icke att den som håller sig till en sköka, han bliver en kropp med henne? Det heter ju: »De tu skola varda ett kött.»

Men den som håller sig till Herren, han är en ande med honom.

Flyn otukten. All annan synd som en människa kan begå är utom kroppen; men den som bedriver otukt, han syndar på sin egen kropp.” (1 Kor 6: 15-18).

Jesus fastslår senare att inga otuktiga kan ärva Guds rike:

Men de fega och de otrogna, och de som hava gjort vad styggeligt är, och dråpare och otuktiga människor och trollkarlar och avgudadyrkare och alla lögnare skola få sin del i den sjö som brinner med eld och svavel; detta är den andra döden.” (Upp 21: 8).

Men de som äro hundar och trollkarlar och otuktiga och dråpare och avgudadyrkare och alla som älska och göra lögn, de måste alla stanna därutanför.” (Upp 22: 15).

/

’PRIDE’-rally i Redding i USA, och en man blev arresterad för att han sade några ord om Gud. VIDEOs:

DETTA SKEDDE VID PRIDE i Staden REDDING:

This Cop’s Reaction to The Bible at Pride Festival Will Leave You Speechless
Läs 1 Kor 14
INTERVJUN nedan är med den som man arresterade för att han nämnde Gud! Det enda mannen ville säga var att man inte skall leva i den synden som Gud har sagt nej till. SÅG DU om mannen var aggressiv??? Det hade kunnat bli våldsamt.

OM INTE Guds ord hade varit SANT så hade INTE så många människor blivit triggade att säga emot den troende.
I en annan video om PRIDE var det en som blev frälst, det är underbart och kan ske om vi troende får vara med och berätta om ett nytt liv! LÄS ÅKE GREEN’s predikan nedan, jag skrev om detta år 2011:

YES You must be born again!!

https://livochtro.blogspot.com/ Välkommen till min sida nr 2 om TRO!

Ett ’tredje kön’ /Homosex m m

https://www.eaec-se.org/articles/Johansen/truls.htm

Av Thorbjörn Johansen – Augusti 2020

Barn kan omöjligen bestämma själva om de ska byta kön.

Det har påståtts i media att i Sverige kan man göra ett könsbyte utan att barnens föräldrar lägger sig i. Men när barnen väl får som de vill, blir de ännu mer deppiga.

Det finns ju ingen väg tillbaka, gjort är gjort och kan inte göras ogjort.
De får ångra sitt könsbyte hela livet.

Saken är den att från de styrandes håll sägs det att de blir deprimerade om de inte får som de vill, ett könsbyte. Men de höga herrarna vet inte, eller vill inte veta, att barn som gör könsbyte blir mer deppade efter ingreppet än före.

Det lärs numera ut i svenska skolor att ”det finns ett tredje kön” i ett försök att tillfredsställa de homosexuella, som har norpat Guds heliga symbol, regnbågen för sina syften och smutskastar allt kristet.

Det finns inget ”tredje kön”. När Gud skapade människorna så skapade han dem ”till man och kvinna” punkt slut. Ska då våra unga deppa ner sig efter det ”moderna” Könsbytet, som inte är till för barnens skull utan bara för de som har en skum agenda, de må vara bögar eller ej.

Norrmannen Truls, som besitter en rad tjänster, har gått emot ett förslag att införa ”ett tredje kön” i skolundervisningen i Norge. Han säger tydligt sin mening till de skumma personer som är för detta vansinniga förslag, de är cirka 30% och har redan tippat den svenska skolan på ända.

Skam på torra land tycker jag. Av Thorbjörn Johansen – Augusti 2020

________

Maria: Ja vad säges här i texten? Som sagt: Det finns INGET TREDJE KÖN!

Avgudar och Gudsordet.

I Svenska Folkbibeln fick jag fram 179 träffar på ordet Avgud.

Denna bild har ett alt-attribut som är tomt. Dess filnamn är Namnlösvadsägerbibeln.jpg

Guds ord är så allvarligt och så fint och så sant…. Men många väljer att gå ifrån det ord han gett oss. Det står mycket om avgudar och vad det är, det är inte bara en figur av sten eller trä, det är ju sådant som människor inte kan vara utan, och till varje pris tror de på sådant och de gärningar de inte förstår som är fel.
Se nedan vad Gud säger, han visar på sitt ord och varnar.
I dagens värld är det säkerligen ännu ännu värre med avgudar än det var på bibelns och Jesu tid.
I dag är det mer rått, mer smutsigt än någonsin, det är vad jag tror. Därför är bibelorden så svåra för människor att ta till sig. Man kanske inte har någon alls som kan berätta vad som är rätt och fel.

3 Mos 19:4 Ni ska inte vända er till avgudar och inte göra er några gjutna gudar. Jag är Herren er Gud.
3 Mos 26:1 Ni ska inte göra er några avgudar och inte resa upp åt er någon avbild eller stod och inte heller i ert land sätta upp några stenar med bilder för att tillbe dem, för jag är Herren er Gud.
5 Mos 7:25 Deras avgudabilder ska du bränna upp i eld. Du ska inte ha begär till det silver och guld som finns på dem och inte ta något av det själv så att du blir snärjd av det, för det är avskyvärt för Herren din Gud.
5 Mos 9:12 Och han sade till mig: ”Bryt upp och gå snabbt ner härifrån, för ditt folk som du har fört ut ur Egypten har handlat fördärvligt. De har redan vikit av från den väg som jag befallde dem att gå. De har gjort sig en gjuten avgudabild.”
5 Mos 29:16 Ni såg deras vidrigheter och deras eländiga avgudar av trä och sten, silver och guld, som fanns hos dem.
5 Mos 32:21 De har provocerat mig med gudar som inte är gudar, väckt min vrede med sina tomma avgudar. Därför ska jag provocera dem med det som inte är ett folk, med ett dåraktigt hednafolk ska jag väcka deras förtret.
1 Sam 12:21 Vik inte av för att följa tomma avgudar som varken kan hjälpa eller befria, för de är bara tomhet.
Ps 31:7 Jag hatar dem som håller fast vid tomma avgudar, jag litar på Herren.
Ps 78:58 De väckte hans vrede med sina offerhöjder och kränkte honom med sina avgudabilder.
Ps 96:5 Folkens alla gudar är avgudar, men Herren har gjort himlen.
Jes 41:7 Hantverkaren styrker guldsmeden, bleckslagaren den som hamrar på städet. Han säger om lödningen: ”Den är bra!” och nitar fast avguden så att den inte faller omkull.
Jes 41:29 Se, de är alla förgängliga, deras verk är ingenting, deras avgudabilder är vind och tomhet.
Jes 42:8 Jag är Herren, det är mitt namn. Jag ger inte min ära åt någon annan eller mitt lov åt avgudabilder.
1 Kor 5:10 Jag menade inte alla omoraliska här i världen, inte alla giriga och utsugare och avgudadyrkare. Annars hade ni behövt lämna världen!
1 Kor 5:11 Men nu skriver jag till er att ni inte ska umgås med den som kallar sig broder och är sexuellt omoralisk, girig, avgudadyrkare, förtalare, drinkare eller utsugare. Med en sådan ska ni inte ens äta.
1 Kor 6:9 Vet ni inte att orättfärdiga inte ska få ärva Guds rike? Bedra inte er själva! Varken sexuellt omoraliska eller avgudadyrkare, varken äktenskapsbrytare eller de som utövar homosexualitet eller som låter sig utnyttjas för sådant,
1 Kor 10:7 Bli inte heller avgudadyrkare som några av dem, som det står skrivet: Folket satte sig för att äta och dricka och reste sig för att roa sig.
1 Kor 10:14 Därför, mina älskade, fly avgudadyrkan!
1 Kor 12:2 Ni vet att när ni var hedningar drogs ni oemotståndligt till de stumma avgudarna.
2 Kor 6:16 Vad kan Guds tempel ha för gemenskap med avgudarna? Vi är den levande Gudens tempel, för Gud har sagt: Jag ska bo hos dem och vandra bland dem och vara deras Gud, och de ska vara mitt folk.
Gal 5:20 avgudadyrkan, ockultism, fientlighet, gräl, avund, vredesutbrott, själviskhet, splittringar, irrläror,
Ef 5:5 Ni ska veta att ingen som är sexuellt omoralisk, oren eller girig, alltså en avgudadyrkare, har någon arvedel i Kristi och Guds rike.
Kol 3:5 Döda därför era jordiska begär: sexuell omoral, orenhet, lusta, ont begär, och girigheten som är avgudadyrkan.

Ja det där var väl en lektion som var bra- det skulle vara väldigt många som skulle behöva läsa det där om homosexualitet m m orena saker. Det är ju så FULT av oss kristna att säga att homosexualitet är FEL. Oj vad de kristna är dumma…. ….

Gud välsigne dig i att läsa och begrunda bibelorden.

Könsbyte. / Artikel!

Av Thorbjörn Johansen – Augusti 2020

https://www.eaec-se.org/articles/Johansen/truls.htm

Barn kan omöjligen bestämma själva om de ska byta kön.

Det har påståtts i media att i Sverige kan man göra ett könsbyte utan att barnens föräldrar lägger sig i. Men när barnen väl får som de vill, blir de ännu mer deppiga.

Det finns ju ingen väg tillbaka, gjort är gjort och kan inte göras ogjort.
De får ångra sitt könsbyte hela livet.

Saken är den att från de styrandes håll sägs det att de blir deprimerade om de inte får som de vill, ett könsbyte. Men de höga herrarna vet inte, eller vill inte veta, att barn som gör könsbyte blir mer deppade efter ingreppet än före.

Det lärs numera ut i svenska skolor att ”det finns ett tredje kön” i ett försök att tillfredsställa de homosexuella, som har norpat Guds heliga symbol, regnbågen för sina syften och smutskastar allt kristet.

Det finns inget ”tredje kön”. När Gud skapade människorna så skapade han dem ”till man och kvinna” punkt slut. Ska då våra unga deppa ner sig efter det ”moderna” Könsbytet, som inte är till för barnens skull utan bara för de som har en skum agenda, de må vara bögar eller ej.

Norrmannen Truls, som besitter en rad tjänster, har gått emot ett förslag att införa ”ett tredje kön” i skolundervisningen i Norge. Han säger tydligt sin mening till de skumma personer som är för detta vansinniga förslag, de är cirka 30% och har redan tippat den svenska skolan på ända.

Skam på torra land tycker jag.

__________

Maria: Världen börjar bli mer otäck än man kunde tänka sig— förut, men nu går det inte enda dag utan att det sker mer och mer hemska saker. Världen är ur led och det kommer bli mer av det som ni vet!

Vacker höst. Foto Maria

För eller emot… Våga stå upp…

https://theholyremnant.blogspot.com/2019/09/vaga-sta-for-jesus.html

Luk. 9:26 För den som skäms för mig och mina ord, honom ska Människosonen skämmas för, när han kommer i sin och Faderns och de heliga änglarnas härlighet.

Frågan om homosexualitet kommer vara en stötesten och ett vägskäl för många kristna. Se till att du står på Guds sida i den frågan!

Här behöver du och jag som troende kristna, som förstår Guds ord och vad Guds ord säger om detta, stå upp raka och vara starka i Kristus.

Fler och fler av våra syskon upplever hot och trakasserier, förföljelse och förakt för att stå upp för bibelns sanningar i en tid där Sanningens evangelium inte längre predikas, eller FÅR predikas.

Vi kommer få se en skiljelinje gå inom kristenheten för och emot homosexualitet. Och det är nu du och jag behöver ta ställning, för längre fram kommer det vara svårare att stå på Guds ord.

En del kommer hamna i rättegångar, skolorna kommer vara påstridiga och ställa till problem för den av oss som lär barnen en ”avvikande” syn. Men Jesus belönar dig när du står upp för sanningen, kosta vad det kosta vill. Han kommer då inte skämmas för dig inför sin Fader och sina änglar, utan kommer ge dig full lön.

”Vaka alltid och be om kraft att kunna undfly allt det som skall komma och kunna bestå inför Människosonen.” Luk 21:36

Amen och Guds Frid!!! /Jon-Are Pedersen

Präst bytte kön! Historien blir storfilm! Detta elände…

https://www.dagen.se/kultur/prasten-ake-roxberg-bytte-kon-nu-blir-historien-storfilm-med-rolf-lassgard-1.1629294?utm_source=zummy&utm_medium=messenger SE TRAILER I LÄNKEN!!

Åke Roxberg var en uppskattad präst med en konservativ hållning i många teologiska frågor. Bland annat när det gäller kvinnliga präster och samkönade äktenskap.

Chocken för familjen och hemförsamlingen blev därför ännu större när han 2010 gick ut och berättade att han ville byta kön.

– Jag kan inte leva ett dubbelliv, hur kan jag vara er präst då? I lögnen och självförnekelsen finns ingen frihet. Det är självklart för mig att acceptera mig som den jag är – hemlig har jag varit hela mitt liv, sa Roxberg i en intervju med Smålandsposten.

Dottern Ester Roxberg fick reda på nyheten när pappan hälsade på henne och hennes pojkvän i Stockholm.

– Han berättade att han alltid haft en kvinnlig sida. Att det här hade varit en lång process för honom och att det hade tagit tid för honom att förstå vem han var, berättade Ester Roxberg för Arbetarbladet.









1 Kor 6:9
1 Tim 8 Men vi vet att lagen är god, om man använder den rätt 9 och inser att den inte är till för rättfärdiga utan för laglösa och rebeller, gudlösa och syndare, oheliga och oandliga. Lagen är till för dem som misshandlar sin far och mor, för mördare, 10 för dem som lever i otukt och homosexualitet, för slavhandlare, lögnare, menedare och allt annat som går emot den sunda läran, 11 enligt evangeliet om den salige Gudens härlighet som har anförtrotts mig.

Vet ni inte att orättfärdiga inte ska få ärva Guds rike? Bedra inte er själva! Varken sexuellt omoraliska eller avgudadyrkare, varken äktenskapsbrytare eller de som utövar homosexualitet eller som låter sig utnyttjas för sådant,

Bibelorden är fler om homosexualitet, och de kan ni se i KATEGORIN HOMOSEXUALITET här på sidan. /Maria

PRIDE….hmmm… Hennes & Mauritz

Pride….hmmmm så ska man se ut i sommar. Det fanns otroligt mycket kläder som stod pride och LOVE på m m. Det är fel för homosex är inte kärlek men lust.

Hennes & Mauritz ( HM) har fallit i gropen med att promota homosexualitet! I skärmdumpen ovan kan du se deras ’sommarkläder’! Det trodde man inte på 1960-talet då jag var tonåring att dessa tider skulle komma!

Det var då jag såg en transvestit för första gången och hjälp! vad rädd jag blev!!

Nu ser man alla möjliga av den sorten och mer, så man är ju inte överraskad längre, det är ju vanligt men det är INTE GODKÄNT av Gud.

Han skapade regnbågen som ett löfte till människan men MÄNNISKAN är så oklok så den inte förstår VAD DEN GÖR!

Mos 9:1312 Och Gud sade: ”Detta är tecknet på det förbund som jag för all framtid sluter med er och med alla levande varelser hos er: 13 Min regnbåge sätter jag i skyn, och den skall vara tecknet på förbundet mellan mig och jorden. 14 När jag låter moln stiga upp över jorden och regnbågen syns i skyn 15 skall jag tänka på mitt förbund, det som har slutits mellan mig och er och alla levande varelser, allt liv, och vattnet skall inte mer bli en flod som utplånar allt liv. 16 När regnbågen syns i skyn och jag ser på den, skall jag tänka på det eviga förbundet mellan Gud och alla levande varelser, allt liv på jorden.” 17 Och Gud sade till Noa: ”Detta är tecknet på det förbund som jag har upprättat mellan mig och allt liv på jorden.”

https://gospel.jesuslever.eu/category/homosexualitet/ LÄS mer i LÄNKEN.