Bibeln /Synd. Åke Green och Wilkerson om synd

 

Jesus drar upp en drunknande människa  och drar också människan upp från syndens träsk

*
*

Uppmuntran.   Det låter som ett bra ord, eller hur?

Nuförtiden så uppmuntrar man homosexualitet, ja jag skriver detta igen, för att jag inte förstår vissa saker.

Den superkyrka som är på väg uppmuntrar homosexualitet säger D Wilkerson i sin bok SYNEN.
(Källa:

http://www.marcusforlag.se/1.0.1.0/8/1/?item=prod_prod-s1%2F1104&group=prod_prod_grp-s1%2F65

Vilka får vi se i den kyrkan? Jo ledare som är öppet homosexuella och lesbiska, och inflytelserika. Läs D Wilkerson´s bok Synen sidan 68-69.

_____

Det pågår faktiskt ett smutsbad som är ganska så stort, och det kommer förmodligen snart att bli så illa så att man upphöjer de människor som har valt att vara homosex/lesbiska, och de kommer att försvaras av superkyrkan och beundras för sitt mod att vara annorlunda. Ja nog är de annorlunda alltid.

Den som läser sin bibel vet ju att Gud har sagt nej till sådana förhållanden och vi hade en gång en lag i Sverige mot detta.  Nuförtiden så pratar man mycket om det här med nedskräpning och det stora problemet med att man inte bötfäller de som kastar fimpar och tuggummi. Man säger ingenting om att det finns annat i samhället som kan vara fel och som bör tittas extra noga på. Nej i stället uppmuntras man att “komma ut”.

Jag tycker också det är fel att ungdomar som inte är torra bakom öronen än, skall tvingas acceptera och bejaka det som sker mellan människor av lika kön. De måste bli väldans förvirrade, säger de:     – ska de va´så???- eller de kanske bara godtar och vet inte att det inte är bra, kanske har de heller inte ngn att tala med….

Och man säger att man ska vara som man vill vara och bejaka sina lustar- hur de än ser ut.   Men- då känner man inte Gud.

OBS: ÅKE GREENS predikan finns här:
http://www.jesuslever.eu/gospel/index.php?s=%C3%85ke+Greens+predikan&searchbutton=S%C3%B6k

/Maria

15 thoughts on “Bibeln /Synd. Åke Green och Wilkerson om synd

  1. Hej Linnea, jag tror på Gud, och jag älskar honom och jag skriver om vad han säger till människor. Homosexualitet ÄR en synd, men du kanske är för ung för att veta vad som står i bibeln som är Guds Ord. Gud älskar människor men han vill att de gör rätt, dvs inte syndar, dvs inte är homosexuella m m. Många ungdomar är förskräckta över att man vill”ha sex” med en av samma kön. De undrar om det är rätt, tycker du det är rätt?Gud har skapat mannen och kvinnan att vara tillsammans med varandra i ett äktenskap, men det är inte heligt idag.
    Gud ÄR dömande, och älskande. Varför skulle han INTE döma? Det är hans rätt. Han har skapat oss och vill att vi ska leva efter hans lagar, gör vi det? Nej.
    Jag anser inte att homosexualitet är något som är bra det är i högsta grad onaturligt att gifta sig med samma kön t ex.
    De får sin dom för att de inte lyder Gud. Och för att de inte tror på honom eller inte ser sin synd och inte vänder om.
    Är du frälst? Jag är inte hatisk jag bara går på djupet i vad Gud säger i sitt ord, men alla läser inte bibeln eller fördjupar sig i texterna, utan tar det gottaste och lämnar resten. Jag vill uppmana till att lyda Gud och göra hans vilja, inte vår egen. Det kostar på att vända om.
    Hälsn f Maria

  2. Du skriver och undrar hur vida ungdomar blir förirrade av homosexualitet. Jag är en ungdom och jag är inte det minsta förvirrad. Jag är hetrosexuell, men om jag nu skulle bli kär i en tjej (vilket man aldrig kan veta) så tänker jag inte gömma det, eftersom det är en del av vem jag är.

    Jag förstår inte hur du kan se något så fint som två människor som älskar varandra som något fult och fel. Självklart blir man inte uppmanad till att vara homusexuell, utan att om man är det, våga komma ut och inte skämmas över den man är, över vad gud har skapat!

    De får sin dom? För vad? För att bli kär, något som är oundvikligt.

    Jag tror på en gud som inte är dömande utan älskar alla till de han skapat dem till. Jag har nästan svårt att se att vi ens har samma religion, eftersom din verkar hatisk.

  3. Du har rätt. Man blir anklagad för att döma och att vara falsk och… Satan vill ju inte att människor skall få reda på sanningen, det gagnar inte honom.Enligt satan skall ingen komma till Jesus, inte få uppleva frälsning, inte få förändrade liv.

    Det är bara att fortsätta att lyssna på Gud och göra hans vilja i att avslöja satan och alla hans medhjälpare..
    /Maria

  4. Hej NEJ våra känslor är ite sanning, riktig kärlek är Guds kärlek den skall vi spegla. Ja bibelordet är helt rätt. Om vi älskar Gud så håller vi hans ud och lär os hela tiden hur han vill ha det, vi längtar efter kunskap! och vill ge den vidare!
    Vi har ett ansvar att lära människor rätt, även om det skulle vara obekvämt med sanningen.
    /Maria

  5. De som vill lyda Gud och hjälpa människor att bli frälsta blir alltid anklagade för att döma. Det är Satan som vill att kristna inte ska säga sanningen och avslöja synden. Varför? Jo, därför att han vill dra bort alla människor från Jesus, så de inte ska bli frälsta/räddade.Bibeln uppmanar kristna att döma och avslöja synden.

    “Yes, it is right to expose error and to name those who are in error. It is right to earnestly contend for the faith which was once delivered unto the saints (Jude 3)”

  6. Vad är sanning? Ja, inte är våra känslor sanning! Så kärlek hit och kärlek dit…kärlek är inte att följa sina känslor.
    Bibeln säger: Den som icke älskar mig, han håller icke mina ord; och likväl är det ord som I hören icke mitt, utan Faderns, som har sänt mig.(Joh 14:24)
    Kärlek är att lyda sanningen/Guds Ord. Så vill du Siv älska en människa, så lev i sanningen i Guds Ord. Bara så kan du göra nytta i Guds rike!

  7. Hej Siv
    Ja Jesus älskar ALLA men han älskar inte allas beteende, det måste man skilja på.

    Vi ska inte döma eller förfasa oss, och det gör jag inte, jag talar bara om vad BIBELN SOM ÄR GUDS ORD säger.

    Vi ska älska alla, säger Gud annars lyder vi honom inte.

    MEN då måste man vara ärlig: Homosex är synd, Gud är tydlig med det. Alla bibelord finns angående det. Och den största/värsta synden är att INTE tro.

    Jag är inte heller utan synd, men jobbar varje dag på att göra det som Gud VILL, inte vad JAG vill! Det är där som det stupar : Vad MÄNNISKOR vill, ELLER: VAD GUD vill.

    LYDA Gud alltså, det är oerhört viktigt, det viktigaste vi kan göra. Se på bibelorden så förstår du mig/Guds Ord.

    Tack för att du läser här, jag vill inget annat än belysa Gudsordet, hur det än ser ut.

    Man tror, har jag märkt, att Gud bara är kärlek men inte kan vara vred, och vet man inte att kan han bli vred, så känner man ingen Gudsfruktan! Och då är man illa ute.

    Kram f Maria

  8. Jesus har inte anseende till personen utan älskar alla och vi ska vara lika Honom.
    Vår uppgift är alltså inte att fördöma eller förfasa oss över andra utan att Älska dem.

    Den som inte älskar sin nästa… tillhör inte Gud, för Gud är kärlek… står det klart och tydligt i Bibeln.

    Och vi frälsta måste ta Jesu ord på allvar, däribland: “Den som är utan synd kaste första stenen”.

    Gud välsigne dig Maria! Mycket av det du skriver är ändå bra.

  9. Det är ju meningen att synden skall öveflöda i världen, det har alltid varit så, men det är ju knepigt- det följer de planer som elitmänniskorna har satt upp. Märkligt, kan man inte tänka klart? Vet man inte att man är på väg mot en dom?Bibeln är sann, Gud finns- Jesus lever, enkelt är det.
    /Kram f Maria

  10. Det är sorgligt att sådant hejjas som någonting bra :((((
    Men flertalet av människor tror inte att Bibeln är Gud ord då får ju synden i världen mer och mer makt över människorna!
    Kram f.Kyllikki

  11. Tack för din kommentar Kristina. Det är sant det du säger, homosex är synd, hur man/OM än man försöker säga att det inte är det.
    Domen kommer en dag och det gäller också den troende att varna, den är satt som väktare…
    Vi skall inte behaga människor med lögn..
    /MAria

  12. Kommentar till Siv:
    Siv – om du är frälst så har du en uppgift att tala om sanningen för människor.Det kan finnas olika orsaker ja, till att människor är homosexuella – men Guds Ord säger tydligt och klart att det är en synd att utöva homosex och att läggningen är mot naturen eftersom Gud skapade man och kvinna.Gud säger att det är en styggelse att vara homosexuell. Den som är frälst talar Guds Ord och försöker inte behaga människor. Den som vill vara världens vän kan inte vara Guds vän. Det är allvarligt att kalla sig kristen men förneka Guds Ord.Hjälp istället människor att finna frid i Gud och tron på sin Skapare Jesus Kristus – bara så kan människorna undkomma Domen.

  13. Hej Siv. Det är fint att höra att du är frälst! MEN, om du är frälst så måtte ju också du ha läst bibeln och kunna se vad Gud säger om synd. Åke Greens predikan är inte alls populär, det vet jag, men den står där för att peka på saker. Jag dömer inte, det gör Gud, men jag får lov att ha åsikter.
    Är du frälst så bör du veta att dessa s k avvikelser är ngt man väljer, det är ingen sjukdom, det är begär. OBS jag ifrågasätter inte din frälsning men i din frälsning skall Guds ord ligga som en grund och i den grunden vet man vad Guds Ord säger.
    Sex sex sex, det handlar det om, och det vet man, men man spelar på olika politiska strängar också, och RFSU får mer pengar och manfår fler sjukdomar och man får färre barn m m, m m. Jag lyder Guds Ord och tar till mig hans varningar om allt. Sodom o Gomorra gick under i synd….. Hälsn f Maria

  14. Jag, som frälst, tycker inte man ska ha fördomar om människors sexuella läggning. Vi vet inte så mycket om detta. Många har för mycket manligt eller kvinnligt könshormon i sin kropp när de föds och det kan de knappast dömas för.
    De har ju inte skapat sig själva eller bestämt sin läggning själva. Det bara blev så… precis som det finns avvikelser från det “normala” på så många andra sätt i människan.
    Jag tycker vi ska lämna den “domen” till Gud själv som har skapat människans olikheter. Vi har ingen rätt att döma andra även om vi har svårt att förstå vissa saker.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.