Jesus säger: "Jag är Vägen, Sanningen och Livet". Det finns evigt liv att få genom tron på Jesus och att ta emot frälsningen. Gud har en plan för ditt liv. Denna sidan handlar om människors TRO och otro. Jesus älskar dig och vill ge dig ett NYTT LIV. DET EVIGA LIVET MED JESUS.
Hej, du, ni, som läser denna artikel kan tänkas känna igen de strapatser man går igenom som frälst och som Jesu lärjunge. Det kan bli hårda tider med många sår och händelser då man bekänner Jesus som HERRE i sitt liv. Det är ett speciellt sorts liv man får då. Är man inte förberedd så kan det göra mycket ont på olika vis. Jag vet vad som skedde i mitt liv, det var inte lätt i början då onda makter vill sänka mig. För Tjugo år sedan sade Gud till mig ett enda ord: ’Skriv’. -JA det ville jag ju men visste inte hur. Denna sidan är av Gud, inte av mig, jag gör bara vad jag borde göra och jag är lika brinnande av bokstäver nu som då. Välkommen du, att se och höra och läsa här och sänd gärna länk till andra, om du gillar sidan så sprid den. /Till mångas förtret….och FRÄLSNING! Hälsn Maria
Det är fantastiskt underbart att verkligen VETA i sitt hjärta att JESUS dog för dig, och för mig. Han dog för MIG, han dog på korset och pinades för min skull, ja för ALLA människors skull.Det kommer SVÅRA tider framöver, snart. Då är det inte tillrådligt att vara utan tro på HERREN JESUS. JESUS vet vem, vilka som älskar honom och vill göra hans vilja in i det sista, tillhör du den skaran som skall vara rentvättad, eller tillhör du då den dagen de som får skämmas och våndas?Det är dags att bestämma sig för vem man vill följa. Skall det bli Jesus, eller satan, som har hela världen i sitt våld. Sista dagen är snart här.
MAN SÅG INTE DET HEMSKA KOMMA– SE VIDEO om JESUS och HANS VARNINGAR. VI ÄR DÄR NU NÄR MAN RUSTAR FÖR KRIG och MER!Man ser och hör Nyheter om världen, varningar som trycks upp i media, varningar om bomber och flyg.. Man säger ju sanningar men folk reagerar ej.. MEN SNART gör de det, och när JESUS kommer på skyarna, ja då är det plötsligt SANNINGAR och PANIK.
OBS! VIDEO D TRUMP, inte så populär längre.
Jag väljer nu på natten att ta med den senaste videon med D Trump och hans eskapader som är ganska irriterande för dem som bor i USA m m.
Vi läser i Bibeln om att fariséerna var emot Jesus. De var rädda för honom och de gick emot honom så mycket att de fick honom att bli dödad.Vilka var de och varför var de som de var?
Fariséerna lade hundratals egna små stadgar och bud till Guds heliga lagar. Sedan försökte de tvinga folk att följa dem. Fariséerna påstod sig känna Guds vilja in i minsta detalj. Än i dag försöker religiösa ledare lägga egna stadgar och bud till Guds ord och skapar därmed stor förvirring bland kristna.
Att hävda att din tolkning av Guds ord är lika viktig som själva bibelordet är egentligen avgudadyrkan. I synnerhet är det farligt att ställa upp utombibliska normer som andra ska följa. Lita i stället på att Kristus visar dig hur du ska leva, och låt honom sedan leda andra utifrån deras situation och förutsättningar. /Bibeln/Handbok för livet.
Fariséerna skyllde på Gud när de ville slippa hjälpa sina närmaste, i synnerhet sina föräldrar. De ansåg att det var viktigare att lägga pengar i tempelkassan än att hjälpa behövande föräldrar. Detta trots att Guds lag uttryckligen säger att man ska hedra sin far och mor ((2 Mos 25:35-43). Visst ska vi ge pengar och tid åt Gud. Men vi får aldrig ta Gud till förevändning för att smita från vårt ansvar: att ställa upp för dem som behöver hjälp är ett av de viktigaste sätten att tjäna Gud.
Jesus sade till fariséerna: * Orden passar in på er för ni bryr er inte om Guds bud utan ersätter dem med era egna människogjorda lagar. Ni förkastar helt enkelt Guds lagar, och för traditionens skull trampar ni dem under era fötter.* /Mark 7:8
Låt oss förstå det Jesus säger och låt oss följa Guds Ord. Jesus tyckte inte om hycklare, han tyckte inte om fariséernas beteende, han visste att fariséerna inte tillbad Gud därför att de älskade honom, utan därför att de tjänade på det…. Jesus var den tidens rebell… Jag älskar Jesus!
Johannes ev 17Jesus beder för sig själv, för sina lärjungar och för alla dem som tro på honom.1
Sedan Jesus hade talat detta, lyfte han upp sina ögon mot himmelen och sade: ”Fader, stunden är kommen; förhärliga din Son, på det att din Son må förhärliga dig,2
eftersom du har givit honom makt över allt kött, för att han skall giva evigt liv åt alla dem som du har givit åt honom.3
Och detta är evigt liv, att de känna dig, den enda sanne Guden, och den du har sänt, Jesus Kristus.4
Jag har förhärligat dig på jorden, genom att fullborda det verk som du har givit mig att utföra.5
Och nu, Fader, förhärliga du mig hos dig själv, med den härlighet som jag hade hos dig, förrän världen var till.6
Jag har uppenbarat ditt namn för de människor som du har tagit ut ur världen och givit åt mig. De voro dina, och du har givit dem åt mig, och de hava hållit ditt ord. 7
Nu hava de förstått att allt vad du har givit åt mig, det kommer från dig. 8
Ty de ord som du har givit åt mig har jag givit åt dem; och de hava tagit emot dem och hava i sanning förstått att jag är utgången från dig, och de tro att du har sänt mig.9
Jag beder för dem; det är icke för världen jag beder, utan för dem som du har givit åt mig, ty de äro dina 10
— såsom allt mitt är ditt, och ditt är mitt — och jag är förhärligad i dem.11
Jag är nu icke längre kvar i världen, men de äro kvar i världen, när jag går till dig. Helige Fader, bevara dem i ditt namn — det som du har förtrott åt mig — för att de må vara ett, likasom vi äro ett.12
Medan jag var hos dem, bevarade jag dem i ditt namn, det som du har förtrott åt mig; jag vakade över dem, och ingen av dem gick i fördärvet, ingen utom fördärvets man, ty skriften skulle ju fullbordas.13
Nu går jag till dig; dock talar jag detta, medan jag ännu är här i världen, för att de skola hava min glädje fullkomlig i sig.14
Jag har givit dem ditt ord; och världen har hatat dem, eftersom de icke äro av världen, likasom icke heller jag är av världen.15
Jag beder icke att du skall taga dem bort ur världen, utan att du skall bevara dem från det onda.16
De äro icke av världen, likasom icke heller jag är av världen. 17
Helga dem i sanningen; ditt ord är sanning. 18
Såsom du har sänt mig i världen, så har ock jag sänt dem i världen.19
Och jag helgar mig till ett offer för dem, på det att ock de må vara i sanning helgade.20
Men icke för dessa allenast beder jag, utan ock för dem som genom deras ord komma till tro på mig; 21
jag beder att de alla må vara ett, och att, såsom du, Fader, är i mig, och jag är i dig, också de må vara i oss, för att världen skall tro att du har sänt mig.22
Och den härlighet som du har givit åt mig, den har jag givit åt dem, för att de skola vara ett, såsom vi äro ett23
— jag i dem, och du i mig — ja, för att de skola vara fullkomligt förenade till ett, så att världen kan förstå att du har sänt mig, och att du har älskat dem, såsom du har älskat mig.24
Fader, jag vill att där jag är, där skola ock de som du har givit mig vara med mig, så att de få se min härlighet, som du har givit mig; ty du har älskat mig före världens begynnelse.25
Rättfärdige Fader, världen har icke lärt känna dig, men jag känner dig, och dessa hava förstått att du har sänt mig.26
Och jag har kungjort för dem ditt namn och skall kungöra det, på det att den kärlek, som du har älskat mig med, må vara i dem, och jag i dem.” Efesierbrevet 4:3 3 och vinnläggen eder om att bevara Andens enhet genom fridens band: 4 en kropp och en Ande, likasom I ock bleven kallade till att leva i ett och samma hopp, det som tillhör eder kallelse
— 5 en Herre, en tro, ett dop, en Gud, som är allas Fader, 6 han som är över alla, genom alla och i alla.
Hej –Jag vill lägga till denna video om hur allvarligt läge ’vi’ befinner oss i då det gäller den välfärd som snart är borta. det sker en del otrevliga och chockerna är stora nu i världen– kommande kollaps.
99 år gammal fick Abraham besök av himmelens Gud. SE VIDEON Uppenbarelsen och om förbundet. 1 Moseboken kap 17.. läs vidare, se video (s),här på Youtube, det finns hur många video som helst av denna sorten och det är bra!………… Efesierbrevet 2:11 11 Kommen därför ihåg att I förut, I som voren hedningar i köttet och bleven kallade oomskurna av dem som kallas omskurna, efter den omskärelse som med händer göres på köttet Galaterbrevet 3:28 28 Här är icke jude eller grek, här är icke träl eller fri, här är icke man och kvinna: alla ären I ett i Kristus Jesus.
Matt 7:14
Men den port är trång och den väg är smal som leder till livet, och det är få som finner den.
1 Pet 1:13
Spänn därför bältet om livet, var vakna och hoppas helt och fullt på den nåd ni ska få när Jesus Kristus uppenbarar sig.
Rom 6:4
Vi är begravda med honom genom dopet till döden för att leva det nya livet, liksom Kristus är uppväckt från de döda genom Faderns härlighet.
Judas 1:21
Håll er kvar i Guds kärlek, medan ni väntar på att vår Herre Jesus Kristus i sin barmhärtighet ska ge er evigt liv.
Jesus dog för oss men uppstod! Han lever alltså NU. Var glad, var glad. Det finns så många fel i denna ’berättelse’, som människor berättar, historia, olika biblar, m m om Jesu död och uppståndelse, så jag föredrar att SÄGA NU: OBS! JESUS LEVER!!! AMEN.HAN ÄR Uppstånden!
GåDen smala vägen: obs! Blir du upplyft till Jesus och himmelriket? Det är en fråga som är allvarligt menad och skall ställas till alla- de kristna som älskar Jesus… nya videos i länken varje dag! se sanningar.De o-troende kommer inte dit, Se videon och se att det finns KRAV på OSS som tror och på dem som inte tror. — Upp 1:7. Se, han kommer med skyarna, och allas ögon ska se honom, ja också deras som har stungit honom; och alla släkten på jorden ska jämra sig vid hans åsyn. Ja, amen. Dan. 7:13. Sak. 12:10. Matt. 24:30. 26:64. Luk. 23: 28. Joh. 19:37. Jag är A och O, säger Herren Gud, han som är, och som var, och som skall komma, den Allsmäktige. Upp. 21:6.Vi troende har ett uppdrag, som vi fått från högsta ort: Jesus. Det skall vi fullfölja, vi skall hjälpa andra att komma till tro; ’Den som tror på honom blir inte dömd, men den som inte tror är redan dömd, eftersom han inte tror på Guds enfödde Sons namn. Och detta är domen: ljuset kom till världen och människorna älskade mörkret och inte ljuset, eftersom deras gärningar var onda.’ Joh 16:9 synd, ty de tror inte på mig. Ty den här tidsålderns gud har förblindat de o-troendes sinnen, så att de inte ser ljuset som strålar ut från evangeliet om Kristi härlighet – han som är Guds avbild. (2 Kor 4:4) EN SAK TILL: FÖRSTÅR NI VEM D TRUMP ÄR??? SER NI VAD HAN GÖR och varför?Nu skriver man… och han säger att han skall / Gör, Göra/ drar in alla bidrag och stöd för sjuka och barn…d v s detta är VILDDJURETS NAMN, vilket har varit en långdragen PLAN! DETTA är FÖRDÄRV! Där är vi nu! Känner ni igen raderna ur bibeln? Det sprider sig fort till alla länder.Människorna står rådlösa vid vågorna….DET kommer nu att SKE! Snart kommer också det FARLIGA vaccin-PLÅSTRET!!https://www.youtube.com/@FarronBalanced SE DENNA LÄNK VARJE DAG.
Du ser nog i videon hur man visar på det vi redan ser. I många länder pågår krig nu. I många länder har det varit hungersnöd och andra katastrofer under lång lång tid. Här i videon kan DU uppleva hur det kan och kommer att bli- och JA det PÅGÅR JUST NU. BIBELN som är Guds ord kan berätta mer för den som är troende och för den som är icke- troende på Gud, Jesus, den ratar allt som vi troende försöker säga och berätta.
Denna Johannes Uppenbarelsebok är den sista boken i bibeln och DEN BOKEN SKALL ABSOLUT LÄSAS och FÖRSTÅS så FORT som möjligt. !!! Ja den är en MANUAL för oss Människor!I den står det om ALLT vi ska skydda oss för/från och HUR vi ska lära oss att gå med Jesus. Det står hur DU skall undvika att BLI LURAD av den VÄRLDEN DU LEVER I!!Vad vi också är lurade på är att jorden är en GLOB! Det är den inte och därför blir det i mina ögon väldigt fel här, även om händelserna är UR BIBELN, JA. Det finns fler s k fel anser jag och jag går igenom videon en gång till nu, men jag tycker du ska se videon för den skildrar som sagt SLUTET PÅ ALLT HÄR!!
Nu är vi ju redan lurade på mycket och det förstår du nog men att bli lurade på livet är inte ok! Se bara på det så kallade ’vaccinet’. DET är det verkligen INTE lämpligt att ta. Jag fick info av en läkare på NÄTET som berättar om HUR FARLIGT DET ÄR och HUR MÅNGA SOM DÖR fortfarande på sjukhus.SE DENNA VIDEO m fl, OCH TA TILL DIG HÄNDELSER SOM KANSKE VERKAR HELT ofattbara- men det är så det ÄR och kommer att bli: Ofattbart! Bli frälst nu (Ta emot JESUS som HERRE i DITT/ERA liv) så ni blir räddade till EVIGT LIV! Läs mer här på sidan i kategorierna till höger ! Här på sidan kan du se mer än 10 000 artiklar som berättar om Bibel och tro, och otro m m.
De sista tiderna är nu och har DU sett en hel del videos som jag lagt in här på sidan de senaste åren om Sluttiderna så kan du se att det är där vi är nu. Det är inget att gömma men desto bättre att gå ut med de sanningar som vi nu står inför och INTE kan kringgå eller ’slippa’. NU är det verkligen dags att V A K N A! Var står din trofasthet idag? Förföljelse kommer, är du med då? VÅGAR DU FÖLJA KRISTUS? VÅGAR JAG FÖLJA KRISTUS? Ja jag vill och jag tror att jag kan, HAN ger oss styrkan och skyddet i en o-helig värld. Karaktär och andliga muskler behövs i stora mått, och vem ger oss det? Jo, JESUS KRISTUS. VÅR HERRE. Gud har letat efter /har bestämt en kvarleva som INTE BÖJER SIG! HAN vill ha oss vittnande i Vedermödan, att vi är till för alla de andra. Vill DU förkunna sanningen i Vedermödan? Böj dig inför Kristus och be Gud om all hjälp. JA vi säger SANNINGEN på ’sociala medier, vi säger sanningar ute på stan´, vi säger sanningar i affärer och i parker och i badhall och på de platser där vi befinner oss när Gud vill vi ska tala, HAN ger oss orden. VI ska vara Guds sändebud. Alltid.Märkligt är: När jag var i tioårsåldern och inte ’var en kristen’, så berättade jag för klasskompisar, om Domedagen…
Mina älskade, låt oss älska varandra, för kärleken kommer från Gud. Var och en som älskar är född av Gud och känner Gud.
1 Joh 4:8
Den som inte älskar har inte lärt känna Gud, för Gud är kärlek.
1 Joh 4:9
Så uppenbarades Guds kärlek till oss: han sände sin enfödde Son till världen för att vi skulle leva genom honom.
1 Joh 4:10
Detta är kärleken: inte att vi har älskat Gud, utan att han har älskat oss och sänt sin Son till försoning för våra synder.
1 Joh 4:12
Ingen har någonsin sett Gud. Om vi älskar varandra, förblir Gud i oss och hans kärlek har nått sitt mål i oss.
1 Joh 4:16
Och vi har lärt känna den kärlek som Gud har till oss och tror på den. Gud är kärlek. Den som förblir i kärleken förblir i Gud, och Gud förblir i honom.
1 Joh 4:17
Så har kärleken nått sitt mål hos oss: att vi har frimodighet på domens dag. För sådan han är, sådana är också vi i den här världen.
1 Joh 4:18
Det finns ingen rädsla i kärleken, utan den fullkomliga kärleken driver ut rädslan, för rädsla hör samman med straff. Den som är rädd är inte fullkomnad i kärleken.
1 Joh 5:3
Detta är kärleken till Gud: att vi håller hans bud. Och hans bud är inte tunga,
2 Joh 1:3
Nåd, barmhärtighet och frid vare med oss från Gud Fadern och från Jesus Kristus, Faderns Son, i sanning och kärlek.
2 Joh 1:6
Och detta är kärleken: att vi lever efter hans bud. Detta är det bud ni har hört från början: att ni ska leva i kärleken.
Judas 1:2
Barmhärtighet, frid och kärlek vare med er i allt rikare mått.
Judas 1:12
De är skamfläckar vid era kärleksmåltider där de utan att skämmas festar tillsammans med er och tar för sig. De är moln utan regn som drivs bort av vindarna, de är träd utan frukt när hösten är inne, dubbelt döda och uppryckta med rötterna.
Judas 1:21
Håll er kvar i Guds kärlek, medan ni väntar på att vår Herre Jesus Kristus i sin barmhärtighet ska ge er evigt liv.
Upp 2:4
Men jag har en sak emot dig: att du har övergett din första kärlek.
Upp 2:19
Jag känner dina gärningar, din kärlek och din tro, ditt tjänande och din uthållighet, och jag vet att dina sista gärningar är fler än de första.
Vi är ett folk som blivit tagna ut ur världen, vi skall gå ut till människorna, omvända och trogna, att lyda Gud, JA, att gå ut till människorna! Världen är ingen bra plats, men vi ska vara där för att göra gott för andra och visa på Guds kärlek, i alla omständigheter.JA vi är annorlunda, verkligen annorlunda! MEN det är ju Gud som gett oss den stora ynnesten, i kärlek skall vi gå ut.Den heliga Ande visar oss vägen.Världen föraktar den troende, men de vet inte vad vi vill visa dem, många gånger är det är en dårskapför demdå vi kommer och berättar…..
Ni är Herren er Guds barn. Ni ska inte rista märken på er eller göra er skalliga ovanför pannan för de döda,
Matt 5:9
Saliga är de som skapar frid, för de ska kallas Guds barn.
Luk 20:36
De kan inte dö längre, för de är som änglarna och är Guds barn, eftersom de är uppståndelsens barn.
Joh 1:12
Men åt alla som tog emot honom gav han rätten att bli Guds barn, åt dem som tror på hans namn.
Rom 8:14
Alla som drivs av Guds Ande är Guds barn.
Rom 8:16
Anden själv vittnar med vår ande att vi är Guds barn.
Rom 8:19
Själva skapelsen väntar och längtar efter att Guds barn ska uppenbaras.
Rom 8:21
att även skapelsen ska befrias från sitt slaveri under förgängelsen och nå fram till Guds barns härliga frihet.
Rom 9:8
Det vill säga: det är inte de köttsliga barnen som är Guds barn, utan löftets barn räknas som hans avkomlingar.
Gal 3:26
Alla är ni Guds barn genom tron på Kristus Jesus.
1 Joh 3:1
Se vilken kärlek Fadern har skänkt oss: att vi får kallas Guds barn! Och det är vi också. Världen känner oss inte, eftersom den inte har lärt känna honom.
1 Joh 3:2
Mina älskade, nu är vi Guds barn, och än är det inte uppenbarat vad vi ska bli. Men vi vet att när han uppenbaras ska vi bli lika honom, för då får vi se honom sådan han är.
1 Joh 3:10
Så blir det tydligt vilka som är Guds barn och vilka som är djävulens barn: den som inte gör det rätta är inte av Gud, och inte heller den som inte älskar sin broder.
1 Joh 5:2
När vi älskar Gud och håller hans bud, då vet vi att vi älskar Guds barn.
Amnesty med många fler grupper etc — är chockerade över vad som sker i USA. En del gör tummen upp (de okunniga?) och många är förfasade, chockade, ja. Se videon, inte alls ok…….