Archives

Tiden kommer att ta slut. Jesus kommer tillbaka och hämtar folken hem.

1.Gån ut med korsets budskap om frälsning och om frid Till alla folk och stammar i hela världen vid. Se, Herren lovat vara med, han ryggar ej sitt ord. Allt vad han sagt står evigt fast i himmel och på jord.2.Det finns en grund som håller, en grund att bygga på, En fast, orubblig klippa, som evigt skall bestå. Hur stormarna än rasa må, den rubbas ej ändå. Och aldrig kommer den på fall, som vilar däruppå.3. Se, Herren är densamme han var i gångna dar, Och Andens kraft från höjden finns ännu bland oss kvar, Så tag din plats vid nådens bord, ty där finns ännu rum, Och öppna helt ditt hjärtas dörr för evangelium. /D Hallberg

Gud är god och han vill att människan skall söka honom och finna honom. Man kan, då man är frälst, veta att man kommer till Gud då man dör. Det är något som ALLA bör tänka på och hur man bör agera. JESUS är min HERRE, är han DIN också? Ta emot frälsning redan idag säger Gud, kom till Jesus och få ett nytt liv. Han är den ENDA vägen till Gud.

O land, land, land, hör HERRENS Ord! Omvänd dig och tro Evangelium!

De många pinorna man kan drabbas av då man följer Gud… Man är extra hatad av satans härjningar. Kamp. Evigt liv med Jesus. 2 videos.

Hej, du, ni, som läser denna artikel kan tänkas känna igen de strapatser man går igenom som frälst och som Jesu lärjunge. Det kan bli hårda tider med många sår och händelser då man bekänner Jesus som HERRE i sitt liv. Det är ett speciellt sorts liv man får då. Är man inte förberedd så kan det göra mycket ont på olika vis. Jag vet vad som skedde i mitt liv, det var inte lätt i början då onda makter vill sänka mig. För Tjugo år sedan sade Gud till mig ett enda ord: ’Skriv’. -JA det ville jag ju men visste inte hur. Denna sidan är av Gud, inte av mig, jag gör bara vad jag borde göra och jag är lika brinnande av bokstäver nu som då. Välkommen du, att se och höra och läsa här och sänd gärna länk till andra, om du gillar sidan så sprid den. /Till mångas förtret….och FRÄLSNING! Hälsn Maria

Spekulationer, Funderingar…. SANNINGAR KOMMER FLYGANDE NU. Lite info idag, sedan i veckan kommer sanningar du ville ha undvikit.

💰 A financial system that can shut you out instantly
🧬 An identity system that knows exactly who you are
📊 A behavioral system that decides what you deserve
👁 A surveillance network that sees everything
🧠 And an intelligence that connects it all

Most people are looking for the mark…

But almost no one is paying attention to the system behind it.

This video will change the way you see the world — and the way you read Scripture.

⚠️ Stay until the end… because what’s missing from the system may be the most important truth you’ll ever hear.

Rubriken här nedan nu är ju precis vad som kommer framöver, och det är inte långt borta. VAD tror Ni sker med alla dessa vapen till UKRAINA, m m, idag och nu och hela den tiden vi hört och sett skramlet av vapenarsenalen.

Det som är i världen nu, det är början på det s k helvete som de o-frälsta människorna inte begriper. De som kan sin bibel vet vad som mycket snart skall komma. Det är mycket snart och det är mycket SMART. Det kommer ett slut som ingen kunde vänta- MEN det är märkligt detta- för varningarna har ju gått ut! I SÅ MÅNGA ÅR! Bibeln är vårt rättesnöre och där står ALLT Du och alla vi andra behöver VETA.

Detta är Del 1 på det som skett i kulisserna såå länge men som man tror är de vuxnas lek med ord eller annat som INTE kommer att ske. Slutet kommer att ske så fort att man inte förstår vad som sker. Har du läst något om VAD som man gör nu med alla dessa krig- och krigs-’leksaker’. Felet är ju att det är MASSFÖRSTÖRELSE-VAPEN, och de lämnar inte mer än rök kvar.

DENNA VÄRLDEN du är I NU KOMMER INTE ATT MERA BESTÅ. VAD händer sedan då? Har DU läst bibeln? DÅ har du också läst om planerna som är gamla med genomförbara och att SLUTET är här nu. JESUS väntade sig att man skulle ha mer kunskap och att FLER människor skulle ta emot honom då han snart kommer för att hämta de troende hem. DET kan INGEN annan mer än DU SJÄLV ta tag i. Slutet är snart här och DÅ är varningarna inte mer att läsa eller se.

Mark of the Beast är här och ytterligare hemskheter. https://gospel.jesuslever.eu/s=Hezekiel Här i denna länken finner du massor av den tidigare tidens varningar. Men nu kommer de att gå i uppfyllelse. KRIGEN, Våndan, slutet. Det kommer också en NY himmel och EN NY JORD!! DÄR SKA JESUS REGERA. ÄR DU med då?

Volodymyr Oleksandrovytj Zelenskyj, född 25 januari 1978 i Kryvyj Rih i Dnipropetrovsk oblast, Ukrainska SSR, Sovjetunionen, är en ukrainsk politiker, jurist och produktionsbolagsägare. Han är även tidigare komiker och skådespelare. Sedan den 20 maj 2019 är han Ukrainas president. Wikipedia HAN kommer att vara en s k Nyckelfigur!

Så… vi har så mycket att se fram emot, vi som är frälsta är ju Guds barn på alla vis och den som INTE ÄR FEG kommer att få vandra på en plats som måste vara helt o-troligt underbar. Den som är FEG och inte vågar vara med till slutet, den kommer inte att få se allt detta. Du, De, Ni, BEHÖVER INTE VARA RÄDDA OM NI ÄR TROENDE. Gud har lovat att TA HAND OM SITT FOLK = DE TROENDE på HONOM. Jesus skall komma tillbaka och hämta oss HEM!

The Great Falling Away … AVFALLET sker nu

Tecken på avfallet. Matteus kap 7
Videon talar om:
Vem är frälst och Vem är INTE frälst, en bra fråga.
LUKAS 18:8, När Jesus kommer tillbaka vad finner han då? De troende på jorden?
En varje-dag-kristen?
Sju orsaker i avfallet.

Den sunda läran predikas inte Det predikas inte rätt Evangelium.

2 Tim kap 4 – 4:3, Omvändelse saknas…
Predikan om Helvetet och Synd finns inte numera. Det skrämmer bort folk.
Jeremia 6:14. Fred sa de, men det fanns ingen fred. Israels falska herdar.

Ett evangelium som inte konfronterar synd är inte äkta och kan inte erbjuda verklig frälsning.

I Matteus 7:21 sade Jesus att Vi troende skulle GÖRA HANS VILJA, den når himmelriket.
Den SUNDA läran ska predikas, inget annat. VAR är den Helige Ande i människoskaran? Får han leda? Nej knappast. …… Man tror att man vandrar i ljuset- men se det är fel, man kommer närmare mörkret i sina felsteg. ÄR det GUDS NÄRVARO som är i rummet du är i? Är det så att Jesus inte vill vara där? Det är tecken nr 2 på det stora avfallet.

Bedrägeriet är där nu men man undviker den sanningen och man tror man hör och gör rätt. Det kan kännas som väckelse, men det är inte sanning, det är lögn. Nu är det bara känslor som skall kännas men inte SYNDANÖD m m. I AMOS 5:23-24 säger Gud att han vill vara med den troende, att ha gemenskap! Läs Jesaja 29:13. Läs Matteus kap 15.

Gudstjänst har blivit underhållning, inte predikan om synd och frälsning, kärlek och godhet. Det tredje tecknet är: VAD har kyrkan vunnit? Jo, världens godkännande! Hon, kyrkan har vunnit acceptans, kulturell relevans. Hon har gett upp sin helighet. Tecken nr 3: Människofruktan ersatte Gudsfruktan. Matteus 7

Slutet av Jesu bergspredikan.1

”Dömen icke, på det att I icke mån bliva dömda;2

ty med den dom varmed I dömen skolen I bliva dömda, och med det mått som I mäten med skall ock mätas åt eder.3

Huru kommer det till, att du ser grandet i din broders öga, men icke bliver varse bjälken i ditt eget öga?4

Eller huru kan du säga till din broder: ’Låt mig taga ut grandet ur ditt öga’, du som har en bjälke i ditt eget öga? 5

Du skrymtare, tag först ut bjälken ur ditt eget öga; därefter må du se till, att du kan taga ut grandet ur din broders öga.6

Given icke åt hundarna vad heligt är, och kasten icke edra pärlor för svinen, på det att dessa icke må trampa dem under fötterna och sedan vända sig om och sarga eder.7

Bedjen, och eder skall varda givet; söken, och I skolen finna; klappen, och för eder skall varda upplåtet.8

Ty var och en som beder, han får; och den som söker, han finner; och för den som klappar skall varda upplåtet. 9

Eller vilken är den man bland eder, som räcker sin son en sten, när han beder honom om bröd, 10

eller som räcker honom en orm, när han beder om fisk? 11

Om nu I, som ären onda, förstån att giva edra barn goda gåvor, huru mycket mer skall icke då eder Fader, som är i himmelen, giva vad gott är åt dem som bedja honom!12

Därför, allt vad I viljen att människorna skola göra eder, det skolen I ock göra dem; ty detta är lagen och profeterna.13

Gån in genom den trånga porten. Ty vid och bred är den väg som leder till fördärvet, och många äro de som gå fram på den;14

och den port är trång och den väg är smal, som leder till livet, och få äro de som finna den.15

Tagen eder till vara för falska profeter, som komma till eder i fårakläder, men invärtes äro glupande ulvar.16

Av deras frukt skolen I känna dem. Icke hämtar man väl vindruvor från törnen, eller fikon från tistlar? 17

Så bär vart och ett gott träd god frukt, men ett dåligt träd bär ond frukt.18

Ett gott träd kan icke bära ond frukt, ej heller kan ett dåligt träd bära god frukt. 19

Vart träd som icke bär god frukt bliver avhugget och kastat i elden.20

Alltså skolen I känna dem av deras frukt. — 21

Icke kommer var och en in i himmelriket, som säger till mig: ’Herre, Herre’, utan den som gör min himmelske Faders vilja.22

Många skola på ’den dagen

’ säga till mig: ’Herre, Herre, hava vi icke profeterat i ditt namn och genom ditt namn drivit ut onda andar och genom ditt namn gjort många kraftgärningar?’23

Men då skall jag betyga för dem: ’Jag har aldrig känt eder; gån bort ifrån mig, I ogärningsmän.’24

Därför, var och en som hör dessa mina ord och gör efter dem, han må liknas vid en förståndig man som byggde sitt hus på hälleberget.25

Och slagregn föll, och vattenströmmarna kommo, och vindarna blåste och kastade sig mot det huset; och likväl föll det icke omkull, eftersom det var grundat på hälleberget. 26

Men var och en som hör dessa mina ord och icke gör efter dem, han må liknas vid en oförståndig man som byggde sitt hus på sanden. 27

Och slagregn föll, och vattenströmmarna kommo, och vindarna blåste och slogo mot det huset; och det föll omkull, och dess fall var stort.”28

När Jesus hade slutat detta tal, häpnade folket över hans förkunnelse;29

ty han förkunnade sin lära för dem med makt och myndighet, och icke såsom deras skriftlärde.

Und/OND? Profetiskt. Ska människor vara oroliga för sitt eget bästa med ny slags ’kontroll’?

INRIKES

Maria Malmer Stenergard presenterar ny underrättelsemyndighet vid presskonferens
Utrikesminister Maria Malmer Stenergard om den nya underrättelsemyndigheten Und. Foto: SVT

Utrikesministern om Sveriges nya underrättelsetjänst ”Und”

UPPDATERAD IDAG 11:25PUBLICERAD IDAG 09:46

På tisdagsmorgonen presenterade utrikesminister Maria Malmer Stenergard (M) detaljer om en ny civil myndighet för utrikes underrättelser.

Enligt regeringen är det bråttom och man räknar med att myndigheten, förkortad Und, ska vara igång redan vid årsskiftet.

– Det allvarliga säkerhetspolitiska läget gör att behovet av att snabbt höja det svenska underrättelsesystemets samlade förmåga brådskar, säger Maria Malmer Stenergard.

Regeringen har nu skickat ut en lagrådsremiss över de lagändringar som behövs för den nya myndigheten, som får namnet Sveriges utrikes underrättelsetjänst, förkortat Und. Tanken är att den ska samla information om andra länder samt upptäcka hot mot Sverige i form av terrorism, cyberattacker och andra säkerhetsrisker.

Tar över från militären

Vid årsskiftet ska verksamheten vara i gång och rekryteringen av personal pågår redan för fullt. Myndigheten ska ge regeringen egna underrättelser om den allt mer oförutsägbara omvärlden:

– Den nya utrikes underrättelsetjänsten kommer att ta över delar av den militära underrättelsetjänstens uppgifter och arbeta mycket nära Försvarsmakten, FRA och Säpo, säger Maria Malmer Stenergard.

Förhoppningen med att ha både en civil och en militär underrättelsetjänst är att fördelningen av uppgifter och ansvar ska bli tydligare och att hela hotbilden mot Sverige kan täckas in på ett bättre sätt. En viss överlappning är enligt regeringen inte en nackdel.

Försvarsmakten: För bråttom

Förslaget om att starta en civil utrikes underrättelsetjänst lades fram i juni 2025 i en utredning ledd av den tidigare moderata stats- och utrikesministern Carl Bildt. I den konstaterades att Natomedlemskapet, det skärpta säkerhetsläget och den tekniska utvecklingen gjort att regeringen inte bör förlita sig på enbart militärens underrättelser utan även skaffa sig tillgång till egna.

Förslaget har fått kritik från bland annat Försvarsmakten, som anser att tidsplanen är för snäv och att omorganisationen kan äventyra samordningen och störa det underrättelsearbete som redan pågår.

– Det finns en oro att det ska uppstå luckor i arbetet som Ryssland i så fall skulle kunna utnyttja. Dessutom har det kommit kritik som går ut på att den nya myndigheten skulle hamna alltför nära regeringen, säger SVT:s säkerhetspolitiska reporter John Granlund.

RELATERAT

Jaha! Nu minsann är det bråttom med en NY MYNDIGHET. MYNDIGHETER får göra SOM DE VILL I ALLT? HAR vi Så MÅNGA HOT EMOT SVERIGE? Dags att ställa FRÅGOR om UND. /Kan det vara så MÅNGA ONDA som vill sabotera, eller har vi missat något av INFORMATION HÄR? ÄR SVERIGE verkligen så ILLA ute att vi måste ha UND? Hmmm, nu måste vi tänka till om VAD som sker? Folk emot folk ?

RELATERAT

  • Johan Juhlin

Ansvarig utgivare: Karin Ekman

Uppdaterad5 maj 2026 kl 11:25

Maria: Nu måste vi tänka till, eller hur? Det som är tillåtet nu kan bli o-tillåtet om en stund. Ett exempel är ju t ex TRO. Tro på vad? Se t ex text nedan, som kanske blir otillåten SEDAN.

VET MAN VAD JESUS Förkunnade och VAD HAN ville ge oss av beskydd och sanningar? VET man VAD som kommer nu framöver? ELLER SOVER MAN FORTFARANDE? Det kanske borde vara BRA att se ovanstående video och TÄNKA TILL! Matteus 7:24-27. Matteus 24:13. Vi ska bli förföljda och mycket mer än så. Läs bibeln. Vi lever också nu i de tider där AI kommer att ha stort inflytande, ja! DÅ kanske Ni, Du, förstår varför bibeln berättar att man ser JESUS på så många ställen framöver och på hur många olika vis ’han’ kan ’tala’ till folk!!!  JESUS SÄGER TYDLIGT OCH KLART FÖLJANDE: BLI INTE LURADE!  Matteus kap 24:10 berättar om att MÅNGA skall vända sig bort från tron och bli ’angivare’, d v s att förråda de äkta troende! Matteus kap 10: 21-22. JA det kommer bråda och otroliga tider! LITA PÅ JESUS SOM GER DIG KRAFT.

Tiden nu, och Bibelprofetior. Det är alltså sena tider.

Jag vill visa Er videon, den innehåller mycket av det som skett förr och det som sker nu på olika håll i världen och vad det BETYDER. Det betyder bl a att den bevakning vi kommer att utsättas för inte är av godo. VÅR TRO, kristendom, Jesus,…. ja den kommer vi att få betala med, antagligen på hårda vis, kanske med våra liv. En del om digitala pengar m m visas, men det så kallade Märket är nr 1: Vaccinen, all vaccin, där är man lurad och har inte! följt med i bibeln. Förföljelserna kommer att eskalera, precis som på Jesu tid. Nej det finns ingen jordglob, det är lögn, se här på sidan om den platta jorden och bibelorden. SE också Matt 6:27 Vem av er kan med sitt bekymmer lägga en enda aln till sin livslängd? Matt 6:34 Gör er alltså inte bekymmer för morgondagen. Den skall själv bära sitt bekymmer. Var dag har nog av sin egen plåga.

Ut ur världen, in i Guds rike. /Gertrud Johanson

Lyssna till sanningarna! *När vi talar om ”en fallen värld” menar vi att hela Guds skapelse från början var underbar och fullkomlig, men att den på grund av synden letts in på fel spår, bort från SANNINGEN. Joh 16:33/i världen lider ni../ Läs Joh 17. 1 Joh brev. 1 Joh brev 5, vers 4. m flera…. Eftersom människor nu i denna tid inte riktigt vill förstå att det är allvarliga och farliga krigstider nu, så vill jag än en gång försöka nå dem /er med att berätta att den där boken man hörs säga är en GUDS Bok/ D v s BIBELN, och YTTERST VIKTIG ATT FÖRSTÅ. DET VIKTIGASTE NU är ATT Bli Frälst, d v s att TA EMOT JESUS I SITT LIV. Sena tider är det nu, det är bråttom att få förstå GUDS EVIGA ORD. Kolosserbrevet 3.

Nr 1.Förkunnelsen om JESUS. Nr 2. D Trump berättar i videon att han INTE är en KRISTEN.

2. HÄR NEDAN KAN VI LYSSNA till videon som berättar om att D Trump INTE är Kristen. ?Hmm, för länge sedan innan han blev s k President, så berättade man om honom som KATOLIK. JA JUST DET, och det finns bilder av honom och hustrun utanför och inne i Katolska kyrkan m m.

Kanske för en gångs skull att han talar sanning? Ser DU NU VEM HAN ÄR??

Herrens egna präster

 Herrens egna Präster!

Inga andra än Leviterna må bära Guds ark!

2025-12-05

Herren utser olika människor för olika tjänster och Han avskiljer de som i hjärtat och i Gudsfruktan står i ständigt förbindelse med den evige för en särskild tjänst, men i vidsträcktare mening kan var och en bli en Herrens präst och tjänare, genom Hans Nåds överflödande rikedom.

I är ett utvalt släkte och ett konungsligt prästerskap. Han skicklig gör oss att bära Hans ark och att tjäna Honom i helighet och rättfärdighet.

 I dessa svåra och luriga tider som vi lever i, så vill Herren använda just dig för en speciell kallelse i just ditt liv, där Han får bekläda dig med en helig skrud av rättfärdighet och Nåd.

När vi söka Hans liv där Hans kärlek är outgrundlig då vi har insett att i oss själva kan vi inte få vishet och förstånd att göra Herrens vilja synlig.

 När en människa lärt sig inse tingens inbördes förhållande där Herren själv säger, ta emot min tuktan hellre än silver, kunskap hellre än utvalt guld och där visheten är bättre än pärlor.

Han själv väger tingens inneboende värde och utväljer det Han finner vara bäst. 

En människa kan vara omgiven av mycket yttre ståt och ändå känna sig ensam och hon kan även äga mängder av guld och ändå känna sig tom på glädje.

Blyasken är ofta det skrin som innehåller den ovärderliga rullen och prål och stora åthävor har ofta en mycket mörk avigsida, den tål sällan att skärskådas.

När Herren själv trampar upp de stigar som beträds av en Gudomlig närvaro så ligger där en frambar förberedd kallelse, där insikten och vetskapen om att den heliga vägen på inga villkorsvis kan beträdas av dina egna fotspår.

Däruti ligger den hemlighet som bara den som lärt känna Herrens vilja och plöjt ner sina egna stora grandiosa ambitioner och blivit stilla där trons och Guds vila infunnit sig i ett sant barnaskap. 

Då först träder vi in och ut i de förberedda gärningar som vi alla är kallade till att finna i Herren.

Få är det som finner vägens sanna natur där vi blir burna på Faderns kärleksfulla armar. 

Där skall Han då leda oss fram till hela sanningen om Honom själv,  där Han vill göra våra själar skickliga att inse tingens rätta värde och att kunna skilja mellan det som är heligt och oheligt.

Vårt moraliska omdöme är ofta trögt och kortsynt och vår andliga omdömesförmåga saknar ofta styrka och skarpsinne och därför sätter vår store själa-ledare oss i skola och helgar oss så att vi kan få tillbaka vår andliga syn.

Men Han vill också ge oss förmågan att förstå meningen med de ting och förhållanden, bland vilka vi leva här och nu. Vi skall då se skördar, medan vi betrakta sädeskornen, vare sig de är av ondo eller godo.

Allt detta betyder att den Helige Ande skall befria oss från nyckernas och slumpens herravälden och att Han vill fylla oss med Guds visdom. 

Detta är den sunda ordningen i all sann åkallan då det börjar med en vidhjärtad bön i vilken främlingen har en framträdande plats.

 Sedan blir det ett frikostigt helgande av oss själva och vad vi då äga är en fröjd i Herren som är vår starkhet. 

Men så många som beder försumma att uppfylla det mellersta villkoret, och därför går de också miste om glädjen.

 Bön följes inte av helgelse, därför blir det ingen jublande fröjd. Detta är en ödesdiger försumlighet för när vi ber om Guds gåva måste vår begäran följas av att vi skänka oss själva åt Gud.

Lyssna noga nu mina vänner! Om du är en Herrens präst så finns det bara den väg som Herren själv stakat ut för just dig, och vill du gå på den vägen så måste du låtas bäras utav Honom där all din egen förträfflighet och styrka funnit dödens grav. Där klär Herren dig med vishetens och uppenbarelsens styrka genom den Helige Andes kraft.

Vi ger oss själva åt Gud och om vi vill ha vatten, måste vi komma med ett kärl för att ta det i. 

Om vi inte ger oss själva, kommer ingen frikostighet från Guds sida och om vi inte förlora, vinna vi inget heller. 

På samma gång som offret begynte, begynte också Herrens sång ljuda. 

Tag mitt liv och låt det bli avskilt, helgat blott för dig!

/Jan-Åke Henriksson

Hur har vi hamnat här? Del 1 av FLERA kommande artiklar.

Del 1. Zionism? Zionismen skapade uppryckandet och 1000-års-riket i slutet av 1800-talet via Scofield-bibeln och Frimurarestetiken. En sammanslagning av Zionism (Satanism) och Kristendom.

Israel? Israel är ett falskt statsbygge som har påverkat och indoktrinerat alla universitet och kristenheten via J.N. Darby som har samman-kopplat evolutionen som också skapades samtidigt som Israel bildades på papperet.

Davids-stjärnan?

Davids-stjärnan är inte det vi normalt sett tror, utan det är en kopia på Repham (tabernakel av Molok). En symbol för barnoffer.

Tucker Carlsson and Alex Jones om Trump? ALEX JONES, TUCKER CARLSON, AND NICK FUENTES (JEWTINO PEDOGAY) FINALLY ASK: IS TRUMP THE ANTICHRIST? Båda säger att vedermödan kommer snart och Vilddjurets märke kommer snart. MEN- de är alldeles för sent ute! https://old.bitchute.com/video/tfPX1hQUEXep/ HERE IS VIDEO, jag hoppas denna länk fungerar!

DEL 2: Varför Israel?

Bibeln pratar om drömmar, visioner, uppenbarelser och profetiska texter. ISRAEL ÄR VI!

De *Ärkekristna* ser oss som ett hot mot deras faktiska inkomst. Rent hat och aggressivitet. När folk vaknar så vaknar de på fel sida.

Uppvaknandet?

-Det är en farlig process! Du kan ju vakna upp medvetet och/eller omedvetet och börja inse att hela din verklighet är en lögn. William Casey FBI-direktör 1984, han sade att när vi lyckats indoktrinera hela befolkningen att det de tror på är sant, då har vi lyckats!- och där säger jag Amen! Den där Kabbalen, (forska om William Casey) så kommer ni tillbaka till landet Israel. -Israel är inte alls det vi förknippar med den sanning som egentligen finns.

  • I Tyskland börjar man nu förbereda för undantagstillstånd för män mellan 15 och 45 års ålder. /// Se fler video och få mer fakta om VAD som sker i Mellanöstern, Israel och Iran krigar… Du kan även se en hel del liknande viktig info här:  https://www.youtube.com/@truthinhistory 737 videos.

Se Videon: Gud sparar dig, efter 60 får du fortsätta det verk Gud bestämt. Låt honom använda DIG.

2Cor. 6:17 ”‘Therefore, get out from among them, and separate yourselves,’ says Jehovah, ‘and quit touching the unclean thing’”

Ensam troende? Ja så känner  många troende människor att de är. Ensamma kristna. Men varför är de ensamma då, varför går de inte till kyrkan som de andra? Nej, de gör inte det för de har vaknat! De har vaknat och det är så att Gud har skiljt dem från att vara med dem som inte VILL GÅ VIDARE med Gud. De stannar i någon form av gemenskap och trivs så bra där så de vet inte att de borde gå vidare, kanske i öknen några år.

Vi är t ex ensamma , m m för att LÄRA och LYSSNA och att GÖRA GUDS VILJA, m m. /LÄS 2 Tim 3:16-17, Kol 2:8, Apg 20:20, Apg 12:12, Rom 16:35, Matt 18;20, Apg 22:46, Matt 6:19-21, Apg 4:34-35, James 5:16, Ef 4:11-12, Matt 14:23, Luk 22:39-41, Luk 5:16 m fl bibelord!

Gud vill hela tiden att vi som troende GÅR VIDARE, till nästa hållplats, till nästa sak han vill lära oss. Ett troende  liv är inte att stå stilla- nej det är att gå vidare. Man kan få olika uppdrag av Gud och varje person är unik med unika gåvor från Gud. Dem vill han att vi ska utnyttja/använda och han lär oss vad vi har för slags kall. Det kan ta åratal innan man kommer in i det som GUD vill, men han är där intill oss och utbildar oss under vägen, som kan vara svår och ensam och underbar. Det blir mina ord här idag som kantas av längtan att få göra mer för Gud, fort fort fort? Nej inte fort fort utan i den takt Gud vill. Det måste man ju lära sig, ja jag också

  GUD ÄR GOD!

Foto Maria

Spädbarnsdop eller troendedop? Lyssna till undervisning/Paulus Eliasson

Matteus 28, Markus kap 16: verserna 15 och 16, Markus 16: verserna 9-20. *16 Den som tror och blir döpt skall bli frälst, men den som inte tror skall bli fördömd.*/Folkbibeln 1917

Vad menade Jesus? Jo, följande:  Det är inte dopet som frälser, utan GUDS NÅD som tas emot genom tro på KristusDopet är ett yttre tecken på en inre tro. På grund av vad Jesus sa till rövaren på korset, vet vi att man kan bli frälst utan att vara döpt (Luk 23:43). Om en människa är döpt men inte tror, kommer hon inte automatiskt till himlen. De som vägrar att tro kommer att dömas, oavsett om de är döpta eller inte.

Johannes döper Jesus: LÄS Matteus kap 3:1-16;  Mark 1:1-11;   Luk 3:1-22;   Joh 1:1-34, Joh 2:38