Skriften. Bibeln, Guds ord.

Svensk text om du ser den på youtube, fyrkanten under videon trycker du på

Guds ord, Bibeln är det enda vi behöver när det gäller TRO, Kunskap. Vi behöver bara det som kan ge oss rätt svar på de frågor vi kan ha. Guds undervisning går INTE att jämföra med de nyaste fina predikanter som som ständigt dyker upp och inte vet vad som är bak och fram på en bok.
Vi behöver vördnaden inför Guds ord, det som Gud sagt är hans ord till oss! Vi behöver endast det skrivna ordet, och då är det inte de nyaste finaste skinande biblarna och översättningar i massor och tillägg på tillägg som pålägg.
Man kan säkerligen redan eller snart läsa AI-inspirerad bibel också, och annat tokigt.

Det finns de äldre biblarna, det finns biblar med förklaringar, det finns biblar med bilder och texter som visar olika händelser och då Gud/Jesus som våra förebilder på många vis. Man kan läsa bibeln på datorn med olika program, men kolla upp vad som är vad.
MEN: MÅNGA MÅNGA vill ha de NYASTE videorna, de nyaste predikanterna, som ofta är FALSKA PROFETER som gör Guds ord till ett 2:a eller 3:e oviktigt ord eller till otäcka LÖGNER.

MÅNGA är de som förvanskar Gudsordet och står och häcklar med Guds ord som vore det ett party någonstans där man måste ROAS!

Guds ord är inte till för att ROA OSS, det är till för att vi ska växa, bli vuxna och kloka! Vi ska VETA VAD Gud varnar för och VAD han tillåter oss!

Några bibelord:

Joh 5:39 Ni forskar i Skrifterna, för ni tror att ni har evigt liv i dem. Det är just de som vittnar om mig, 40 men ni vill inte komma till mig för att få liv.

Matteus 4:4 Jesus svarade: “Det står skrivet: Människan lever inte bara av bröd, utan av varje ord som utgår från Guds mun

Matt 15:3 Han svarade dem: “Varför bryter ni själva mot Guds bud för era stadgars skull?

Matt 15:9 Deras vördnad för mig är meningslös, för lärorna de lär ut är människobud.”

Apg 17:11 Folket där var öppnare än de i Tessalonike. De tog emot ordet med stor villighet och forskade varje dag i Skrifterna för att se om det stämde.

2 Kor 2:17Vi är inte som de flesta, som förfalskar Guds ord för egen vinning. Nej, i Kristus predikar vi med rent sinne inför Gud det som kommer från Gud.
2 Kor 4:2Vi har tagit avstånd från allt hemligt och skamligt och använder inga knep. Vi förfalskar inte Guds ord, utan lägger öppet fram sanningen och överlämnar oss inför Gud åt varje människas samvete.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.