Sju synder som inte ska förekomma, om vi är kristna, troende på Jesus. Bibelord.Frid med Gud

Se videon och ta till dig bibelorden, skriv upp dem och ta dem till dig. Vi är INTE OFELBARA, men vi ska VETA att det finns sådant vi inte ska ha i våra liv. Ja så är det, vi måste vara envisa med att lära oss den rätta vägen, att vara sanna, inte ljuga, att inte skvallra, att vara rättvisa,….. du kan se videon på Youtube och tryck på den första fyrkantiga rutan under videon så får du SVENSK TEXT!

I de s k församlingarna idag är det inte så bra tydligen, ja jag har sett en del saker som inte är bra, ja. Men nu tycks det ha eskalerat ordentligt vad jag kan förstå. Det är tider nu som inte är ok och det är bråttom att se om sitt hus. Där tycks man upphöja sig själva väldigt mycket och berätta mer om sin karriär i kyrkan och som s k pastor, än att berätta om JESUS och tro m m.

Det finns mycket som är fel och som inte borde läras ut, så därför vore det ju bra om man läste vad Guds ord säger. Jag anser att det är många bibelord som aldrig har förklarats eller tagits på 100% allvar. Det finns också något som heter LIDANDE. L I D AN D E. Ja Lidande och den och de som orsakat det har kanske aldrig sagt förlåt på ett ärligt sätt, därför kan det inte alltid förlåtas eller förstås. Det kan vara en lång och mycket svår process! Det är jag medveten om. MEN kyrkofolket glänser ofta av lycka och ALLT, ALLT är ok! ??? jaha är allt ok? Det kan vara si och så med det. – Gud är all kärlek och rättvisa och låt oss arbeta noga på våra liv och våra samveten m m.

1 Tim 3:9De ska hålla fast vid trons hemlighet med rent samvete.
1 Tim 4:2förledda av hycklande lögnare som är brännmärkta i sina samveten.
1 Tim 1:5Målet med förmaningen är kärlek ur ett rent hjärta, ett gott samvete och en uppriktig tro.
1 Tim 1:19i tro och med rent samvete. Detta har vissa avvisat, och de har lidit skeppsbrott i tron.

6 thoughts on “Sju synder som inte ska förekomma, om vi är kristna, troende på Jesus. Bibelord.Frid med Gud

  1. Hej Jaa det är såå rätt, ihärdighet, inte ge upp, bara tro och vandra rakt fram med Herren. Vi är privilegierade. Vi har Gud med oss. Amen! Take care, vi hörs! Kram o god natt! / Maria

  2. Amen. Man blir starkare och växer mer i sin vandring med Gud. Jag har lärt mig att vara tålig och ihärdig så får jag sedan min efterlängtade välsignelse inom snar framtid.

    Ta hand om dig. Godnatt ♥️ kramar //kristina

  3. Jaa verkligen, människor är rädda för att lida men det är karaktärsdanande och viktigt att få känna på och lära sig en hel del om livet även om det värker och gör förfärligt ont. /Maria

  4. Hej Kristina! Tack för du kommenterar och du har helt rätt i att vi kan ha det mycket tufft men att Gud bär oss och hjälper i allt, ja du har gått igenom alldeles för mycket kan jag tycka, och du förlitar dig på Gud, det finns ju inte ngn annan som kan göra under och mirakel. Beroende är vi ju alla dagar och det är inte fel, en del tycker ju så… MEN han BÄR OSS och vi är trygga! Gud välsigne dig! Kram/ Maria

  5. Hej syster, det var länge sen jag kommenterade. Jag hoppas allt är bra med dig.. ja lidanden har jag fått gå igenom mycket i mitt liv men det bär frukt och man lär sig hantera svårigheter på bättre sätt och att förlita sig mer på Gud än sig själv.
    Viktigt att leva utefter Guds lära och att närma sig Gud på ett djupare plan genom bön och åkallan till Gud. Vi är hans barn och vi är beroende av honom även om vi känner oron hänga där i bakgrunden så kan vi ändå vara trygga i Gud för han är vår tillflykt och vår boning. Ta hand om dig kram//Kristina

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.