Om /Min hemsida om TRO: Välkommen hit!

118

Peace with God

Ett brev till dig skulle kunna innehålla följande:

Jag skulle vilja att just du blev frälst just nu, pga att Jesus har så mycket gott att ge Dig. Han vill visa dig sin stora och eviga kärlek. Han vill visa dig en annan verklighet än den du upplever nu, som okristen. Som okristen ser du livet på ett annorlunda vis än jag.
Ett brev till vill jag ge. För i det skulle det stå om alla under han har gjort och fortfarande gör i människors liv. Jag skulle vilja berätta i det brevet om människor som blivit helbrägdagjorda, både till kropp och själ. Jo, det kommer en dag då det är för sent att börja fundera på frälsning, för den dagen då Jesus kommer tillbaka och hämtar de troende hem, då kan man inte börja fundera, utan då skall man ha tagit ett beslut att följa Jesus!

På denna sidan kan inte allt finnas med att läsa, men rätt mycket av olika saker ser du här i de olika kategorierna till höger på framsidan, och en del av kategorierna är det inte så många artiklar av. Jag hoppas du ska trivas här, det är ganska blandat.

Vill du nå mig i ngt ärende  så skriv i Gästboken som finns här på sidan!  Välkommen!

…..Jesus frälser den som kommer till honom och ber om att få lära känna honom och den sanning han står för. I brevet skulle jag också kunna berätta om att den jord du nu går på och i det liv du lever här; det kommer ett ta slut en dag. Det står inte bara i Bibeln, utan det står i frälsta människors hjärtan om Jesus och om de sista tiderna, som är nu.

Allt är inte bara som det ser ut här och nu, utan det finns saker som du inte vet något om. Det härskar ett krig mellan ont och gott, men inte alla ser det eller vet hur man skall komma ur svårigheter. Satan regerar på jorden.

Den som är en frälst och troende kristen VET att Jesus är den store Mästaren i allt, och att han förvandlar liv. Han gör allting nytt och den som kommer till honom i frälsningen, han /hon får ett NYTT och evigt liv tillsammans med Jesus.
Även den kristne har bekymmer, men de övervinns tack vare att Jesus dog för oss alla. Även du kan alltså finna lindring och svar på dina frågor. Hos vem? Jo hos Jesus.

Denna hemsidan finns här för att berätta för dig om Frälsning och Tro på Jesus Kristus. Han dog på korset för alla våra synder och tillkortakommanden, men han Uppstod också från döden , och han skall komma tillbaka.
Att brinna för Kristus är inte svårt då man fått lära känna honom genom Guds Ord, Bibeln. Att bibeln är sann får du veta på denna sida  och på många andra kristna sidor. Jag blev frälst 1989 genom ett telefonsamtal, det var mäktigt och fantastiskt. Att få vara en troende är inte alltid lätt, men med Gud vid sin sida så klarar man allt. Ingenting, nej, ingenting är omöjligt för Gud.

Här kan du läsa om evangelium, om under och mirakel och om Guds stora  kärlek till människan, hans skapelse. Du kan också läsa om de tider vi lever i, och om hur världen ser ut och vad som kommer att hända enligt bibeln. Denna sidan är alltid öppen för dem som har en tro eller för dem som längtar efter att få veta mer om Jesus och om tro.

Kommentera gärna!

 
 flower-002
 
Du kan läsa mina kristna dikter på denna sidan:
Du kan också se många av de foton jag tagit, till artiklarna.

*

Och här kan du se mina You Tube-kanaler: MariaEvighet:

https://www.youtube.com/channel/UCOWexdM7wlrOg4_vC9v_v0A

Detta är den nyaste kanalen 2020/21

Och en äldre:

https://www.youtube.com/user/MariaEvighet/featured?view_as=public

DU, Ni, är så välkomna till sidan här. Vill DU eller ngn du känner ha en bibel /reformationsbibeln/ gratis hemsänd, så kontakta mig i gästboken.

Hälsn Maria
55 Comments

55 thoughts on “Om /Min hemsida om TRO: Välkommen hit!

  1. Hej Mikael, Svenska kyrkan är inte ok, nej, ..jag lämnade alla sammanhang för många år sedan. Roligt att du hittat hit!Ja här på sidan kan du se i kategorierna och annat och få många svar på frågor m m. Ja det är väldigt mycket av Antikrist som syns och verkar i världen, minsann! JESUS vill INTE att vi är på fel ställen och tjänar personer och sammanhang som han vill ha ut oss ur. VÄCKELSE är att gå ur sådant! Då är vi vakna o kan tjäna Gud på rätt vis, höra och göra rätt. Nära Jesus är det bästa. Gud välsigne dig, välkommen igen! Vill du skriva något här så är du välkommen som gästskrivare m m.
    Kanske vittnesbörd N N eller dylikt. Frid. /Maria

  2. Hej! Hittat din sida och har läst så mycket glädjande och skrämmande. Är själv kristen men utan församling sedan jag lämnat sv kyrkan som jag anser vara en andligt död kuliss med rena antikristbeteenden.Tror dock att Jesus lyssnar på och förlåter även mig oavsett. Hittar säkert min flock. Frid över er systrar o bröder

  3. Ja vi vet vad vi upplevt men människor har svårt att förstå olika saker vi berättar. Angående kyrkan och gemenskap så ska man ofta vara så perfekt och smälta in på alla vis. MEN vi ska vara utan kyrkan för Herren bor inte där.

    Jag beklagar allt det som hände din faster och hur jobbigt det var, ni verkade ha en underbar relation.
    I vården tror de inte på mirakel. Inte i Sverige i alla fall. Men jag har ändå fått höra av två läkare att det bara är Gud som kan göra mig hel och det tror jag på.

    De flesta troende har många gånger så skilda upplevelser av Gud, av Jesus. Och vi har mirakel som vi upplevt som inte andra kan eller vill förstå, men vi vet att det är sant.
    Gud har svar på allt och är alltid tålmodig med sina barn, tänk vad jobbiga vi är många gånger. Vi tjatar och ber och bär oss inte alltid åt som vi borde, men man lär sig att förstå vem HAN är och vad Han vill att vi ska göra och vilken väg vi ska gå. Vi får lyda den som vet bäst, han är ju vår Far.

    Den kärleken vi känner för vår frälsare är ibland för mycket, man tror nästan man skall rasa ihop i tårar av kärlek och lycka och gemenskap. Man bryter nästan ihop ja man gråter för man känner och ser härligheten och nåden i det han gör för oss. Det är underbart och sant.
    Vi önskar att andra kan få ta del av hans härlighet.

    Gud hjälper i allt, hela tiden, var dag är han nära den som vill.

    JA JESUS ÄR EN VERKLIGHET! HAN LEVER! HAN KOMMER TILLBAKA!
    /Maria

  4. Vi hann tala mycket om Gud innan hon dog ett par dygn senare – min älskade och hjälpsamma och absolut världens raraste faster Gunborg som jag saknar sååååå…och det skedde märkliga saker med våra böner, jag bad Jesus att hjälpa henne med smärtorna och de försvann men vårdmänskorna var ju mycket kritiska till allt detta, och brydde sig inte ens om att hon helt plötsligt kunde stå upp och gå själv….jag fick inte övernatta hos henne och jag fanns inte vid hennes sida när hon dog…..

    Faster ansåg att de var plågoandar och jag kunde ju inte börja slåss med dem heller….usch vad det var förskräckligt alltsammans….jag ångrar så att jag lämnade över henne och pappa till vården, men jag var helt slutkörd själv—- och hur många tårar har jag inte gråtit när jag minns denna hemska tid! Jag blev t.o.m tvungen att flytta till Dalarna för det fanns inga platser för gamlingar i Bålsta…..dom skulle i så fall hyras in i DANDERYD!! Jag utan bil…ta mig från Bålsta till Danderyd varenda dag….säger något om äldrevården som möjligen är bättre här idag – vet inte.

    Jag var helt ny på kristendomen…jag menar att jag alltid varit ytterst allmänbildad och alltså bibelsprängd – men jag hade inte haft nån relation till Jesus mer än några veckor och jag var inte med i nån kyrka och kände inga kristna. Försökte närma mig pingstkyrkan men dels svalnade deras intresse när jag inte hade nån bil….(jag ville inte be nån plocka upp mig efter vägen, och ingen kom på tanken heller) Samt att de tydligen hade något emot när jag berättade om hur jag mött Jesus. Att Han räddade mig när jag ville dö och manifesterade sig på ett sätt så att jag bara BAXNADE OCH INTE KUNDE TRO MINA ÖRON ELLER ÖGON ELLER SINNEN!

    Men det står ju rent ut i Joh kap 14 att detta är det som sker. Och Herren förstod att jag som var så kritisk och undersökande och ska kolla allt jämt innan jag tror på nåt…Han förstod att jag aldrig skulle tro utan att “SE”….så i sin outgrundliga Nåd så uppenbarade Gud sin Son för mig i en stuga i skogen i Dalarna….

    Och det kan ju jag aldrig glömma heller. Vad bryr jag mig om att folk tror att jag hittar på eller att jag inbillat mig…jag är inte lättimpad och jag vet vad jag upplevt!

    Trots att jag knappt hade pratat med nån människa om Herren så var det nån sorts kraft över mig så fort jag bad….jag bad ibland så jag höll på att knocka personer i bussen…hahahaha…men jag måste få berätta detta:

    En dag när jag med mycket besvär tagit mig fram till äldreboendet – jag fick gå över en mil varje dag för bussarna hade dragits in….i det medvetna mordet på landsbygden. Så var jag så fruktansvärt ledsen över hela situationen, jag var slut och trött, jag hade fortfarande känningar av en sorts abstinens efter min otroliga drogkonsumtion…jag bad till Herren på uppfarten den långa vägen fram till boendet att “Vad ska det bli av allt detta…och jag förstår inte om Du ska komma med nån sorts DOM över alla….jag är så trött på livet och kan Du inte hjälpa mig……”

    Jag förväntade mig inget svar kan jag ju säga. Men efter att jag gått några steg så slog det ner som en BLIXT! “JA JAG KOMMER VERKLIGEN! MEN VAR INTE RÄDD!”

    Jag nästan dog av lycka och av chocken….jag blev tvungen att be Herren “Backa” för Han svepte in mig i sån kärlek att det höll på att bli för mycket för mitt hjärta…..jag lovar alla som läser detta att det är sant. Jesus är en VERKLIGHET. Han LEVER!

  5. Hej. Sjuk’vården’ och lång’vården’ har fel namn i månt och mycket, det är förvaring och ingen vård på många ställen där människor bor. Ja jag hoppas Jesus kommer innan allt brakar samman. Jag förstår att du har hemska minnen av traumatiska saker som hänt, det har skett så mycket hemskt de senaste åren för många av oss som har äldre släktingar Snälla faster fick nog lugn och ro i bönen och i livet, lever hon nu?
    Ja Jesus är verkligen ljuset! Han är vägen och sanningen. Skall det vara så svårt att närma sig honom……
    /Maria

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.