Psaltaren 139 / Livet är ett mirakel. Video

 

‘Baby Growing in Mommy’s Womb’ Life is a Miracle !!!

Gud skapade människan. Se denna fina film om hur  barn lever och växer i livmodern:
http://www.youtube.com/watch?v=AJIKe9eJLh4&feature=player_embedded#at=194

LÄS gärna Ps 139 igen som berättar för oss om Guds tankar om livet vi fått.
Många människor respekterar inte sig själva, nej, de kanske till och med hatar sig själva!  Men: GUD tänker ju alltid på oss, (Ps 139:17-18) de som han skapat.
Varför skulle inte vi respektera oss själva när han har sådan omtanke om oss?

Gud tänker på oss och värnar om oss, visst är det underbart? När det nu är så, så borde ju vi tänka på honom och ära honom och prisa honom, och: framförallt tro på honom och lyda honom.

När man älskar Gud då händer det saker som är underbara, och det är då man ber Gud om att få bli av med allt som är felaktiga beteenden från oss.Kort sagt, man ändrar sig och ändrar riktning i livet.
Gud avslöjar oss och ber oss vända om totalt. Vi får ångra oss och be om förlåtelse, och vi får förlåtelse. Livet med Gud är en ständigt pågående process, ett nytt liv har blivit resultatet. /Maria

5 thoughts on “Psaltaren 139 / Livet är ett mirakel. Video

  1. Hej igen, jag måste få säga igen, att vi skall väl vara glada o tacksamma at få vara födda, till människor som växer upp och får ta emot Gud. Och vad sedan händer det hjälper han oss med. så är en av tankarna här….Kram till dig.
    /Maria

  2. Hej hej, jo, absolut att filmen var fin, den visar ju oss vilken stor Gud vi har. Fast när jag ser filmen kan jag inte låta bli lite kritisk. Detta är ju västvärlden förunnat, att få förundras över livet. Jag tänker på alla barn som föds och blir lämnade på gatan i tredje världen, har Gud en plan för dom också, är deras liv värdefulla för Gud, knappast, verkar inte riktigt så om jag får säga.

    Jag tyckte att ditt inlägg var bra, det var väl mer bara det att jag förstår det som om vi ska hata vårt liv och förneka oss själva för att få del av det Gud har. Så att respektera sig själv och tycka om sig själv verkar inte vara något som Gud vill, tvärtom. Det är så jag har förstått det enligt bibeln.

    kramar till dig med, härligt att det blir varmare nu, tack till Gud för det

  3. Hej Karin Det var skönt ute, våren är på gång.
    Ja Jesus säger oss att vi skall dö från oss själva och älska Gud över allt annat…och bära vårt kors.

    MEN ett litet barn är ju nyfött (se film) eller ligger i mammas mage och kan inte veta vad Gud säger.

    Jag tar med filmen för att visa att Gud skapar, han uppehåller oss och har omsorg om oss, och när vi vänder om till att älska honom ja då får vi se hur god han är och vi får följa Jesus, vandra med Jesus och dö bort ifrån oss själva, men som småbarn kan vi det inte, då bör våra föräldrar visa oss vägen. om de är frälsta-

    Jesus ber oss, nej han befaller den troende att försaka allt för att /familj, vänner, kolleger m m/ för att gå ut och sprida hans evangelium! JA det gör vi mer än gärna då vi fått tro.

    Hur tänker en icketroende? Den tänker själviskt, HELA VÄGEN, och vill INTE lära känna Gud. Så, det finns en stor skillnad.
    Men vi kan inte neka till att filmen är fin för den visar oss som små och försvarslösa och beroende.

    När vi blit troende är vi helt beroende av Gud, detta ville jag visa.

    Varm kram till dig!! /Maria

  4. Hejsan Maria! Många bra och intressanta inlägg som alltid, din hemsida är kanonbra,är inne här och läser dagligen!
    Men jag funderar lite över detta inlägg. Bibeln säger ju klart och tydligt att vi ska hata oss själva och hata det liv vi fått, bara den som hatar sitt liv har något värde hos Gud. Jag har inte förstått det som att Gud älskar oss för dom vi är, men eftersom han är full av nåd accepterar han oss på grund av det Jesus gjort för oss, han älskar oss genom sin son, annars älskar han oss inte. Det här med att älska sig själv och respektera sig själv verkar ju vara tvärtemot bibelns budskap.
    Ja, bara en liten fundering, annars ett bra inlägg även detta.
    kramar från Karin

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.