Archives

1.Guds uttagna folk – hans verk | Gunnar Nilsson, Levande Ord. 2. Se: Donald Trump Signals Intent to Start WWIII Over Greenland!!!

Vi troende är födda på nytt, genom tron är NI bevarade, förutbestämda. Jesus har öppnat deras/ våra sinnen så att de förstod skrifterna. När Gud griper in, när den heliga Ande verkar, då ÖPPNAS ordets skatter för oss. SKRIFTEN är grunden för det som predikas och påstås. Det är bibelns ord som gäller. Det är Gud Ande som har inspirerat skriften.

Heb 4:12Guds ord är levande och verksamt. Det är skarpare än något tveeggat svärd och genomtränger tills det skiljer själ och ande, led och märg, och det dömer över hjärtats uppsåt och tankar.

Vi behöver vördnaden inför Guds ord, det som Gud sagt är hans ord till oss! Vi behöver endast det skrivna ordet, och då är det inte de nyaste finaste skinande biblarna och översättningar i massor och tillägg på tillägg som pålägg. Man kan säkerligen redan eller snart läsa AI-inspirerad bibel också, och annat tokigt.

Det finns de äldre biblarna, det finns biblar med förklaringar, det finns biblar med bilder och texter som visar olika händelser och då Gud/Jesus som våra förebilder på många vis. Man kan läsa bibeln på datorn med olika program, men kolla upp vad som är vad.
MEN: MÅNGA MÅNGA vill ha de NYASTE videorna, de nyaste predikanterna, som ofta är FALSKA PROFETER som gör Guds ord till ett 2:a eller 3:e oviktigt ord eller till otäcka LÖGNER.

MÅNGA är de som förvanskar Gudsordet och står och häcklar med Guds ord som vore det ett party någonstans där man måste ROAS!

Guds ord är inte till för att ROA OSS, det är till för att vi ska växa, bli vuxna och kloka! Vi ska VETA VAD Gud varnar för och VAD han tillåter oss! TA EMOT JESUS INNAN DET ÄR FÖR SENT!

2 Kor 2:17Vi är inte som de flesta, som förfalskar Guds ord för egen vinning. Nej, i Kristus predikar vi med rent sinne inför Gud det som kommer från Gud.
2 Kor 4:2Vi har tagit avstånd från allt hemligt och skamligt och använder inga knep. Vi förfalskar inte Guds ord, utan lägger öppet fram sanningen och överlämnar oss inför Gud åt varje människas samvete.

Den glömda,gömda.. historien om RAPHAEL, Ängeln! Heaven´s Most dangerous Angel. Gud helar.

Helande, läkning, demoner försvann, ja se videon och häpna och gråt. GAMLA TIDER var inte alltid DÅLIGA, det ser Du i videon…underbar. Bibeln berättar så mycket för den som vill VETA!

Raphael is a given name derived from the Hebrew rāp̄ā’ēl (רָפָאֵל) meaning ”God has healed”. Raphael is one of the archangels according to Abrahamic tradition. The angel Raphael appears in the Book of Tobit, considered deuterocanonical by the Roman Catholic and Eastern Orthodox churches and apocryphal by Protestants. Popularized in Western Europe, the name can be spelled Raphael, Raphaël, RafaelRaffaelRaffaello, Raffiel, Refoel, Raffaele, or Refael depending on the language.[1]

The name is attested as far back as c. 1350 BC, appearing in a letter of Pabi, Prince of Lachish in center Israel, to Pharaoh Akhenaton (”Now have I sent you Rapha-el.”).[2]

Usage of the name in the Anglosphere has been primarily among Roman Catholics. English Puritans considered it sacrilegious to name a child for an angel. United States census records show that men with the name Rafael or Raphael lived primarily in Spanish-speaking or French-speaking areas. The name has increased in use in the late 20th and early 21st centuries due to cultural influences such as Raphael, a character from the Teenage Mutant Ninja Turtles.[3]

Archangel Raphael
Pronunciation/ˈræfeɪ.əl, ˈræfi.əl, ˈreɪfi.əl, ˌræfaɪˈɛl/ RAF-ay-əl, RAF-ee-əl, RAY-fee-əl, RAF-eye-EL
GenderMale
Origin
Word/nameHebrew
Meaning”God has healed”
Region of originIsrael
Other names
Related namesRaphaëlRafałRafaelRaffaelRaffaeloRaffaelloRaffielRefoelRaffaeleRefaelRapolas

Bomber och Kidnappning? Är det ok? Få till dig sanningar här

Frågorna är väldigt många tycker jag… i det som sker nu finns det massor med oklarheter. Folket i Venezuela… hur inblandade är de, är de blåsta nu. Tillgångar som olja m m, hur fungerar det… D T vill väl ha alla tillgångar av sådant m m. Nu får han ge sig! Lyssna du till denna video, av hur såååå många som INTE tycker som D T.

Hur Jesus separerar den sanna bruden, relationen till JESUS. Tillhör du Jesus i allt? Stay awake! Håll Er vakna! Skriften ljuger ej.

Prövningar och lidanden får den troende oftast mer än den kan tåla, om vi tillhör Jesus, ja. HAN, och bara HAN vet HUR man kan få lida för att bli slipad, omgjord, ny, ren, och för att kunna TJÄNA honom i ALLT, GENOM ALLT. NU är tiden kort innan han, VÅR HERRE, kommer tillbaka! DÅ vet vi om vi får följa med honom hem till Himmelriket. OM ditt hjärta tillhör JESUS i första hand — ja det VET HAN.

Det största miraklet som Gud kan göra idag är att ta en ohelig man ut ur en ohelig värld och göra honom helig, sedan sätta honom tillbaka i den oheliga världen och hålla honom helig i den.

1 Kor 3

Paulus menar inte att man ska försumma möjligheten att inhämta kunskap, men himmelsk visdom går före jordisk kunskap även om man blir betraktad som en dåre av världen.

Om världens visdom håller dig borta från Gud är den värdelös.

I Korinth bedömde man sina ledare och lärare utifrån världslig kunskap och gjorde därför misstaget att värdera framförandet före själva budskapet.

1 Kor 3:18-23

18 Bedra inte er själva. Om någon bland er tycker att han är vis i den här världen, måste han bli en dåre för att bli vis.
19 Ty den här världens visdom är dårskap inför Gud. Det står skrivet: Han fångar de visa i deras slughet,*
20 och vidare: Herren känner de visas tankar och vet att de är tomma.*
21 Därför skall ingen berömma sig av människor, eftersom allting är ert,
22 det må vara Paulus, Apollos eller Kefas, det må vara världen, liv eller död, nutid eller framtid. Allting är ert.
23 Men själva tillhör ni Kristus, och Kristus tillhör Gud.

Om man bygger sin grund på Jesus Kristus får man den stadga som behövs i ett troendeliv. Allt vi är och gör måste passa i det mönster som han har lagt för vårt liv. Bygger du ditt liv på Jesus Kristus?

2026 och rubrikerna handlar om elände …de flesta sätter sig över Gud och tron. De kan själva så bra…/se, många dagar att sörja på.

Ps 93:1Herren är kung! Han är klädd i höghet, Herren är klädd och rustad med kraft. Världen står fast, den vacklar inte.

https://www.friatider.se/regeringens-julklapp-till-familjen-bonnier-350-miljoner-skattekronor

OJ! Vilken ’julklapp’! det var inte dåligt, VAR kom de pengarna, ifrån? Från VEM, vilka??

Helt galet tänkt och sagt! AVGÅ!

https://nyadagbladet.se/debatt/kapitulation-i-gaza-kallas-fred-i-kiev-vore-det-en-skandal

Nej inget s k fredspris till D Trump.

FOLKMORDET I GAZA 

När FN:s säkerhetsråd antog Trumps plan för Gaza hyllades den som en fredsplan i svenska medier. Men samma kravbild – att den angripna parten ska avväpnas medan angriparen behåller kontrollen – fördömdes som kapitulation när det gällde Ukraina. Dubbelmoralen avslöjar en djupt rotad servilitet inför västerländsk maktutövning. Det skriver Andi Olluri.

https://www.friatider.se/ex-frun-slog-larm-om-trumps-band-till-epstein-30-ar-sedan

De kommer inte med tillräckliga ’fakta’, fast det finns, strandar med vilje…

Ps 77:19Din åska dundrade i virvelstormen, blixtar lyste upp världen, jorden darrade och bävade.
Ps 93:1Herren är kung! Han är klädd i höghet, Herren är klädd och rustad med kraft. Världen står fast, den vacklar inte.

Kapitel 98

Jubel över Herrens frälsning

1 En psalm.Sjung till Herren en ny sång! Han har gjort under,han har gett frälsning med sin högra hand,sin heliga arm.2 Herren har gjort sin frälsning känd,han har visat sin rättfärdighet inför folkens ögon.3 Han har tänkt på sin nåd och trofasthet mot Israels hus.Jordens alla ändar har sett vår Guds frälsning.4 Ropa till Herren, hela jorden,brist ut i jubel och lovsång!5 Lovsjung Herren med harpa,med harpa och lovsångsljud,6 med trumpeter och hornstötar.Ropa av glädje inför kungen,Herren!7 Havet ska brusa med allt som fyller det,världen och de som bor i den.8 Strömmarna ska klappa händer och bergen jubla tillsammans 9 inför Herren, för han kommer för att döma jorden.Han ska döma världen med rättfärdighet och folken med rättvisa.

Tragedierna fortsätter i natur och liv och ’live’, tiden är kort. Gud ser och hör oss. Tiden är sen, ja. Tystnad. AGI? vad gör den? Se video och Bibelord.

Demomic AGI

SE VIDEO om AGI! Alla de katastrofer som människor får genomgå, så har vi det inte här i detta landet trots dess stora synd etc… MEN USA skall straffas säger man………… Gud kan älska så stort, straffa, visa och leda, bibeln berättar. Bibeln berättar också om de tider vi faktiskt LEVER I NU! ENDTIMES/LAST DAYS. Tro det om du vill, eller fråga Gud om VILKA tider han säger att vi är i. Är det något sorts straff som Gud vill visa på? Är det lite tidigt för det straff som man ’säger’ att USA skall råka ut för? Är vi i Sverige bättre än andra så att VI undkommer straff på slutet eller nu snart? Vad säger Bibeln? Bibeln säger att alla har syndat… men hur många har vänt om till Gud och hans ord? Hur många fortsätter att inte vilja se hans ord i sitt hjärta och ta in det för evigt???? Kommande AI och AGI är INTE OK. AI-Superintelligens is here. Joh Upp kap 13:14-15, Daniel 3: 1-6, Joh Upp 13:15, Upp Daniel 3:6, Joh Upp kap 13:7-8, Jesaja kap 14:13-14, Man gör maskinerna till sin GUD. !!!!!!!!!! 1 Petrus kap 1:1, Daniel 12:4

Alltså: SÅHÄR KAN DET BLI men kom ihåg att de s k ’vaccinationerna’ har SIN DEL I DETTA!!!

1 Tim 4:1Men Anden säger tydligt att i de sista tiderna kommer några att avfalla från tron och följa villoandar och onda andars läror,
2 Tim 3:1
Du ska veta att i de sista dagarna blir det svåra tider.

HUR MÅNGA av oss alla har läst om de SVÅRA tiderna som kommer? De unga människorna läser knappast bibeln om de inte är troende—- Alltså har de kanske inte en aning om VAD som VÄNTAR. VEM lär dem i så fall? De äldre? Var lär de sig, Skolorna har lagt ner all undervisning i s k religion, jag vill säga BIBELNS SANNINGAR! När jag gick i skolan hade vi som 8-åringar lektioner om bibeln, ja upp till ålder 14 — sedan tog de bort morgonsamlingarna i aulan och kyrkogående…. Hmm ja det är andra tider nu ja…just det. SKAPELSEN TALAR Säger man………. ja det tycks ju stämma, eller hur? Skapelsen säger: TYST, Vördnad… Sakarja Kapitel 13,

Rening från synden Sakarja kap 13

1 På den dagen ska Davids hus och Jerusalems invånare ha en öppen källa till rening från synd och orenhet.

2 På den dagen ska det ske, säger Herren

 Sebaot, att jag utrotar avgudarnas namn ur landet så att man aldrig mer ska minnas dem. Även profeterna och den orena anden ska jag ta bort ur landet. 3 Om någon ändå uppträder som profet så ska hans far och mor, de som fött honom, säga till honom: ”Du får inte leva, för du talar lögn i Herrens

 namn.” Och hans egna föräldrar, hans far och mor, ska sticka ner honom när han profeterar.

4 Det ska ske på den dagen att profeterna ska skämmas för sina syner när de profeterar. De ska inte längre klä sig i hårmantel för att bedra, 5 utan man ska säga: ”Jag är ingen profet, jag är jordbrukare. Redan i min ungdom blev jag köpt som slav.” 6 Om man då frågar honom: ”Vad är det för sår du har på händerna?” ska han svara: ”Dem har jag fått hemma hos mina vänner.”

Herrens Herde slagen

7 Svärd, upp mot min herde,mot den man som står mig nära,säger Herren Sebaot.Slå herden så att fåren skingras,för jag ska vända min handmot de små.

En prövad kvarleva – Herrens folk

8 Det ska ske i hela landet,säger Herren,att två tredjedelar ska utrotas och gå under,men en tredjedel ska lämnas kvar.9 Den tredjedelen ska jag låta gå genom eld.Jag ska rena dem som man renar silver,pröva dem som man prövar guld.De ska åkalla mitt namn och jag ska bönhöra dem.Jag ska säga: ”Detta är mitt folk.”Och de ska svara:”Herren är min Gud.” OBS: Jorden är INGEN GLOB, så som man visar i bilder, den är: FLAT EARTH, det kan du läsa om här på sidan, se kategorierna till höger här. BIBELN Berättar. Joh Upp är den mest förklarande boken.

Vi är många som lider av/med att vara troende kristna, så blir det då man går med Gud, att älska Jesus och följa honom är INTE det lättaste eller mest bekväma! NEJ, det fordrar mycket av våra enkla själar, men vi har lärt oss att INTE GE VIKA! NO, NEVER give up!

DRA Ut ur Babylon/Gertrud Johansson

Förnyelse. Upprättelse. Lyssna till predikan. /Psalm 137:8. Joh Upp kap 17-18. Babylon, Orena andar. ..

Kristenheten är inte vad den borde vara, det är många av de kristna som inte vet vad Gud vill att de ska göra: DRA UT UR HENNE, DRA UT UR BABYLON, SKÖKO-VIN m m. Det är farligt idag att vara med någonstans och att vara ute i församlingar som INTE HÅLLER MÅTTET! Dra iväg ut ur det! Detta handlar denna predikan om, och mer. JESUS är din lärare, din Fader, lyssna till hans röst.

JESUS ÄR SANNINGEN! Sök först Guds rike!

Det är farliga och grymma tider! 100 miljoner barn ges vaccinationer varje år!!

banned.video, Incitament för massmord på barn 40 000 dollar per hundra spädbarn i USA som injiceras med dödliga gifter.I länken nedan kan Ni se en video som handlar om barn som blir dödade! Det handlar om MASSMORD! Det är det som SKER NU RUNT OM I VÄRLDEN på alla möjliga platser/städer,länder.

Det fanns videos och bilder i förra veckan om MASS-LASTER, BILAR, BUSSAR med DÖDA BARN!!!!! KAN ni tänka er detta! DET är DE TIDERNA som är de SISTA, som vi lever i NU! 100 MILJONER BARN tar/får/ges vacciner VARJE ÅR!!! Barnen blir total-lurade, och vad gör deras föräldrar?????? DE SOVER! SATAN HAR BRÅTTOM ATT DÖDA SÅ MÅNGA SOM MÖJLIGT!

https://www.vaken.se/incitament-for-massmord-pa-barn VILKET UTSTUDERAT HELVETE! NEDAN I LÄNKEN VACCIN Ser du alla artiklar jag lagt in om Farligheterna med s k vaccin. LÄS PÅ! BLI KUNNIG!! https://www.vaken.se/professor-avslojar-samband-mellan-barndomsvaccinationer-och-okning-av-total-dodlighet/ HÄR FINNS BEVIS M M. https://gospel.jesuslever.eu/category/vaccin LÄS, se VIDEOS!!

Depressionstider är tillbaka, i USA börjar det bli svårt… ta vara på dagen!

The Great Depression Is Back – States Where Middle Class Cannot Afford Food 2026. Svält och död m m har alltid förekommit, det går i sekler. Vi BÖR VETA att vi är i de sista dagarna nu och INTE i de sista 45-50-100 åren, nej nej! Se Er omkring och framförallt LÄS BIBELN om VAR vi är! Vet DU var vi är i tiden? LAST DAYS- där är vi nu. Det som sker i USA brukar komma hit också… S k ’överlevnadsläge’ är väl något vi absolut INTE är vana vid!! Det var de före oss som åkte iväg till förlovade landet..Många i min släkt bor i USA sedan början på 1900-talet.

Job 30:3De är utmärglade av nöd och hunger, de gnager den torra marken som redan förut var öde och ödslig.
Ps 33:19för att rädda deras själ från döden och hålla dem vid liv i hungerns tid.
Ps 37:19De behöver inte skämmas i onda tider, i hungerns dagar blir de mättade. כ Kaf
Ord 13:4Den late är full av begär men får inget, de flitigas hunger blir rikt mättad.
Ord 16:26Arbetarens hunger får honom att arbeta, hans egen mun driver på honom.
Amos 8:11Se, dagar ska komma, säger Herren Gud, då jag sänder hunger i landet – inte en hunger efter bröd, inte en törst efter vatten, utan efter att höra Herrens ord.
Ord 13:4Den late är full av begär men får inget, de flitigas hunger blir rikt mättad.
Ord 16:26Arbetarens hunger får honom att arbeta, hans egen mun driver på honom.

Var en brinnande kristen/ G Johansson

Många frågor finns om KRISTENHET. VAD är DITT MÅL? VAD är det viktigaste i livet? Vad är priset för det vi är i? Vi är i Kristus och det KOSTAR!!  Är du AVSKILJD för KRISTUS? Det är sena tider nu och vi måste vara klara över vår standard som troende.

*Bred  dina vida vingar, O Jesus över mig Och låt mig stilla vila I ve och väl hos dig. Bliv du mitt allt i allo, Min visdom och mitt råd, Och låt mig alla dagar Få leva bott av nåd!

*Förlåt mig alla synder Och två mig i ditt blod. Giv mig ett heligt sinne, En vilja ny och god. Tag i din vård och hägnad Oss alla, stora, små, Och låt i frid oss åter Till nattens vila gå!

Lina Sandell -Berg är den som skrivit denna sång och många av er känner till henne. Här  sjunger vi och läser i texten om hur Jesus beskyddar stor och liten och ger oss av sin frid. Han ger oss av sitt heliga sinne och vårdar sig om oss. Det är längesedan Lina skrev denna sång och jag rörs av att hon på den tiden, för längesedan, var en brinnande kristen. Matteus kap 5, Lukas 12:22, 1 Kor 12

The last generation/Se video om förhärdade hjärtan,last days,förfalskade läror…och mer. Är du förankrad i Jesus?

FRÅGETECKEN finns ANGÅENDE VIDEO NR 2. ”SE VIDEOS ! Tiden är kort nu- Vet Ni det? Ja vi som är kristna troende är ganska så många och vi VET VAD SOM KOMMER NU. AVSLUTET. DET ÄR DAGS ATT VAKNA NU OCH ATT LYDA! MEN- denna generationen som är ung nu, VILL inte veta… Många Förhärdade och okunniga, själviska hjärtan vill INTE veta om VEM Jesus är och att han Skall Komma Tillbaka!! Last generation kommer att få det tufft med sin o-kunnighet. Vaksamma? Nej. Varning för att ledas vilse, Eph 4:1  Så förmanar jag nu eder, jag som är en fånge i Herren, att föra en vandel som är värdig den kallelse I haven undfått,
Eph 4:2  med all ödmjukhet och allt saktmod, med tålamod, så att I haven fördrag med varandra i kärlek
Eph 4:3  och vinn-läggen eder om att bevara Andens enhet genom fridens band:
Eph 4:4  en kropp och en Ande, likasom I ock bleven kallade till att leva i ett och samma hopp, det som tillhör eder kallelse –
Eph 4:5  en Herre, en tro, ett dop, en Gud, som är allas Fader,
Eph 4:6  han som är över alla, genom alla och i alla.
Bibeln berättar och säger sanningar som man inte har läst eller bryr sig om!!

1 Tim 4:1Men Anden säger tydligt att i de sista tiderna kommer några att avfalla från tron och följa villoandar och onda andars läror,
2 Tim 3:1
Du ska veta att i de sista dagarna blir det svåra tider.

God is calling /Gud kallar på människor

Vi troende har ett uppdrag, som vi fått från högsta ort: Jesus. Det skall vi fullfölja, vi skall hjälpa andra att komma till tro.

Den som tror på honom blir inte dömd, men den som inte tror är redan dömd, eftersom han inte tror på Guds enfödde Sons namn. Och detta är domen: ljuset kom till världen och människorna älskade mörkret och inte ljuset, eftersom deras gärningar var onda.
(Joh 3:18-19)

synd, ty de tror inte på mig.
(Joh 16:9)

Ty den här tidsålderns gud har förblindat de otroendes sinnen, så att de inte ser ljuset som strålar ut från evangeliet om Kristi härlighet – han som är Guds avbild.
(2 Kor 4:4)

Bröder, se till att ingen av er har ett ont och trolöst hjärta, så att han avfaller från levande Gud. Uppmuntra varandra i stället varje dag, så länge det heter i dag, så att ingen av er förhärdas genom syndens makt att bedra. Ty vi är Kristi vänner, om vi ända till slutet stadigt håller fast vid vår första tillförsikt. Det heter: I dag, om ni hör hans röst, så förhärda inte era hjärtan som när era fäder väckte min förbittring. Vilka var det då som väckte förbittring, fastän de hade hört hans röst? Var det inte alla de som Mose hade fört ut ur Egypten? Vilka var han vred på under fyrtio år? Var det inte de som syndade och blev liggande döda i öknen? Och vilka gällde eden han svor, att de aldrig skulle komma in i hans vila, om inte dem som var olydiga? Vi ser alltså att det var för sin otros skull som de inte kunde komma in.
(Hebr 3:12-19)

Take Time Today!!!  CB
...