Jesus säger: "Jag är Vägen, Sanningen och Livet". Det finns evigt liv att få genom tron på Jesus och att ta emot frälsningen. Gud har en plan för ditt liv. Denna sidan handlar om människors TRO och otro. Jesus älskar dig och vill ge dig ett NYTT LIV. DET EVIGA LIVET MED JESUS.
Dessa tider lever vi i nu, andligt sett, ja. Lyssna till predikan. Vi är kallade till att växa upp till ett Heligt Tempel i HERREN.Gud kan göra så mycket i vår Ande och i våra liv, att vara hans folk, hans tjänareoch tjänarinnor i dessa mörka tider.Vi ska inte sova, vi ska vara vakna!
1 I den babyloniske kungen Belshassars första regeringsår✱ hade Daniel en dröm och såg en syn medan han låg på sin bädd. Sedan skrev han ner drömmen och återgav huvudinnehållet.
2 Daniel sade: Jag såg i en syn om natten hur himlens fyra vindar rörde upp det stora havet. 3 Och fyra stora djur steg upp ur havet, det ena inte likt det andra.
4 Det första liknade ett lejon men hade vingar✱ som en örn. Medan jag betraktade det rycktes vingarna av från djuret, och det restes upp från jorden och stod på två fötter som en människa. Och det fick ett mänskligt hjärta.
5 Sedan fick jag se ett annat djur, det andra i ordningen. Det liknade en björn, och det reste sig på sin ena sida, och det hade tre revben i gapet mellan tänderna. Det fick befallningen: Res dig och sluka mycket kött!
6 Därefter fick jag se ännu ett djur. Det liknade en leopard men hade fyra fågelvingar på sidorna. Djuret hade fyra huvuden, och det fick stor makt.
7 Sedan fick jag i min syn om natten se ett fjärde djur, som var skrämmande, fruktansvärt och mycket starkt. Det hade stora tänder av järn, det slukade och krossade och trampade det som blev kvar under fötterna. Det var olikt alla de tidigare djuren och hade tio horn. 8 Men medan jag betraktade hornen fick jag se hur ett annat horn sköt upp mellan dem, ett litet horn som stötte bort tre av de tidigare hornen. Det hornet hade ögon som liknade människoögon och en mun som talade stora ord. …
Egentligen ska det ju stå USA faller…Men N Y har det besvärligt ja.
D Trump gillar kontroll, ja han ska ju vara med i det mesta som sker, han är stor och vräkig och lika stor i mun där och när det gäller att bestämma över andra. Någon sorts stort fel, narcissist skulle vi många påstå att han är, ja. Man FÅR INTE tycka illa som honom eller det han gör, det märker jag ju, men det är en man som borde avgå direkt! Sååå därför tar vi en video till…Var så god.. Adviser Says Trump Will Make Republicans’ Lives A ‘Living Hell’
De religiösa känner inte Jesus, men den som vandrar med honom dagligen och stundligen och känner honom och älskar honom och följer honom,de vet vem han är. Religiös är ett ord som man kan förklara med hur de fariséer var på Jesu tid, hur de betedde sig och hur falska de var. Det är likadant idag-
I Apostlagärningarna kapitel 17:23 beskriver Paulus den ende sanne Guden för athenarna. De var mycket religiösa men de kände inte Gud.
Idag lever många av oss i en ”kristen” civilisation men för de flesta är Gud OKÄND. Det är dags att vi kristna börjar ropa ut vem han är utan att vi har hela det religiösa kittet med oss!!! Det är dags att vi ropar ut VEM Gud är och gör klart vad han genom sin son Jesus Kristus har gjort för hela mänskligheten.
Vi ska inte ens förvänta oss att de religiösa i vår närhet känner Jesus, och verkligen har förstått innebörden av tron på honom. Att inte vara religiös betyder att vi är genomfrälsta och älskar Jesus och är sådana troende som han önskar att vi ska vara. VI FRÄLSTA HAR EN FULLMAKT FRÅN GUD ATT….. ………..
Psalm 121 /HERREN ÄR HJÄLPEN. Romarbrevet 12:18, vers 14. Att övervinna det onda med det GODA. Lyssna till videon. / 2 Krönikerboken kap 15. 2 Krönikerboken kap 16:7
Att följa Jesus är INTE det lättaste! Det kunde bli och blir konsekvenser och man kan mista sin kontakt med sin andliga och köttsliga familj. SÅ har det varit länge, och i våra dagar kan detta också ske. Ja det viktiga i detta och annat har du fått i videon. Idag är det väl inte så mycket av den varan med uteslutande? jag tror det är mer av s k ’mobbning’. Berno Vidén är en mycket bra talare i de videos han gör. –Man undrar VEM JESUS ÄR och HUR HAN BRYTER EMOT SABBATSBUDET! Johannes Evangelium kap 9, BERÄTTAR också om hur den blinde fick sin SYN. …Röja Jesus ur vägen …Joh 9, Joh 12, rädsla att bli utesluten.
År 2025 firas det ekumeniska året, som markerar 100-årsjubileet av det stora ekumeniska mötet i Stockholm 1925. Detta möte, initierat av ärkebiskop Nathan Söderblom, anses vara en viktig milstolpe för den moderna ekumeniska rörelsen. Det är dock inte alla kristna som vill vara med i detta. Per-Arne Imsen talar om varför.
Vi påminner om galenskapen med att inte vara, säga, hon eller han:
De frälsta idag hittar inte alltid ’hem’ så att säga. Församlingar-na är inte alltid bra. Detta ämne är svårt och det är viktigt att VETA VAD MAN VÄLJER. Man kan behöva veta en hel del innan man väljer att gå med någonstans. Man måste ha kunskap och höra sig för. GUD SKALL VÄLJA DIN VÄG! INGEN ANNAN, så säger jag som sett en hel del falskhet m m, under åren sedan 1989 då jag blev frälst, född på nytt. Ingen kyrka för mig.
GUDS ORD är det viktigaste. Ja, Lyssna du på Gertrud här.
1 Det som var från begynnelsen, det vi har hört, det vi med egna ögon har sett, det vi har skådat och rört med våra händer, om detta vittnar vi: Livets Ord✱. 2 Livet har uppenbarats, vi har sett det och vittnar om det och förkunnar för er det eviga livet, som var hos Fadern och uppenbarades för oss. 3 Det vi har sett och hört förkunnar vi för er, för att också ni ska ha gemenskap med oss. Och vår gemenskap är med Fadern och hans Son Jesus Kristus. 4 Detta skriver vi för att vår glädje✱ ska bli fullkomlig.
Antikrists välde tar form | Per-Arne Imsen | Del 1: Vad säger bibeln om antikrist?
Antikrists välde tar form | Per-Arne Imsen | Del 2: Många antikrister har redan gått ut
1 Joh 2:18
Kära barn, den sista tiden är här. Och liksom ni har hört att Antikrist ska komma, så har redan nu många antikrister trätt fram. Av det förstår vi att den sista tiden är här.
1 Joh 2:22
Vem är lögnaren om inte den som förnekar att Jesus är Kristus? Den är Antikrist som förnekar Fadern och Sonen.
1 Joh 4:3
och varje ande som inte bekänner Jesus, den är inte från Gud. Detta är Antikrists ande, som ni har hört skulle komma och som redan nu finns i världen.
2 Joh 1:7
Det finns ju många bedragare som har gått ut i världen, de som inte bekänner att Jesus är Kristus som kommit i köttet. Sådan är Bedragaren, Antikrist.
Se denna video ovan också, Repris för oss alla. Svensk text
Maria: –Är det fel att vara svag? Nej, det är det inte. Jag svarar så för att jag är svag men jag är ändå stark, i Herren. Jag tycker att det är så fantastiskt att få vara den jag är, alltså svag, men få styrka genom Gud. Han lär mig och jag följer och jag får erkänna fel och brister och jag slipper sitta på höga hästar och riskera ett fall som skulle göra mycket ont.
Det är bättre att erkänna sig svag och få arbeta med sig själv i sin svaghet för att bli starkare och få se sitt inre förvandlas och att man kan få bli så stark att man vet vad Herren vill och att man då kan säga ett JA och gå vidare den väg som Gud befallt, även om det gör ont. Men Gud sa ju inte att det skulle vara lätt att följa honom.
Jesus är vårt föredöme och honom skall vi kämpa för att få likna så mycket som det går. Han led för oss och han dog för oss.
I min svaghet är jag alltså stark, för så har Herren gjort mig och jag är så glad att han fortfarande varje dag leder mig och mina steg och han får göra det han vet är nödvändigt för att jag skall fungera som jag bör göra. Det vet ju inte jag i förväg vad han kommer att göra, så varje stund är ju mycket speciell! Om du är en troende så vet du vad jag menar då du läser det här.
I min svaghet är jag stark…nej, inte jag, men Gud i MIG, HAN gör detta mirakel att jag får vara stark utan att veta hur man gör. Han gör det. Märkligt? Nej, Gud gör ju så med den som vill.
2 Kor 12:9 men han svarade mig: ”Min nåd är nog för dig, ty kraften fullkomnas i svaghet.” Därför vill jag hellre berömma mig av min svaghet, för att Kristi kraft skall vila över mig.
Rom 15:3 Kristus tjänade inte sig själv utan bar våra svagheter, så som det står skrivet: Dina smädares smädelser föll över mig.
Är det inte underbart att veta att Herren är så god!