My soul refuge/Hade Jesus en fru? /Video B White

 

 

DID JESUS CHRIST HAVE A WIFE? /Hade Jesus Kristus en fru? Var Jesus gift? / Svar: Nej. Se videon.

VIDEO:
http://www.youtube.com/watch?v=-Aw2twxfHSQ&feature=share&list=UUUQdnqnGzg1wpItB93aCGfg

*

Den senaste tiden har en text blivit väldigt populär runt hela världen, och texten sägs berätta om Jesus och att han var gift med Maria Magdalena…
Nej så är det inte, det är inte sant. Det är lösa antaganden, och satans påfund och man kan också kalla det vilda spekulationer m m. Se videon och ta till dig Jesus- -Skaparen av allt-
Låt honom komma in i ditt hjärta och förändra ditt liv. NU. Det finns kanske inte så mycket tid kvar som du kanske tror…att välja  väg:  himmel eller helvete.

Bibelord ur videon:
Kolosserbrevet 1:16
Uppenbarelseboken 1:8, 11
Jesaja 44:6
Uppenbarelseboken 1:17
Markus evangelium 16:15-16

*
Jag fick denna text på mail idag, och vill av erfarenhet stämma in i:

Allena till Gud sätt ditt hopp fast
Ty människors hjälp går hän med hast
Han är allena trofast och huld
Han är förmer än gods och guld.

*

LYSSNA OCKSÅ till denna sång om våra val och om TRO. /Keith Green

VIDEO:

http://youtu.be/9TqiZA9Az00

/Maria

4 thoughts on “My soul refuge/Hade Jesus en fru? /Video B White

  1. Det är ju väldigt tragiskt att människor blir så vilseförda av massor av felaktiga böcker, och av felaktig information i sådana “evangelier”. Det är ju verkligen höjden av smaklöshet att nämna och tro att Jesus var gift och alla människotankar och människopåhitt runt den saken, som inte är sann.
    Som sagt, det finns bara en väg, och det är Jesu väg, till Fadern.
    Det är så hemskt att man bygger hela sin existens på dessa felaktigheter och smörja som för folk rakt in i fördärvets kloak. Hela världen är som en smutsig stinkande kloak utan Jesus. Utan Jesus är man totalt oskyddad, har man tänkt på det?
    Utan Jesus är livet slut…
    Tänk om alla ni, och tänk efter! som inte vill närma er Gud, genom Jesus, frälsaren!
    Den som är troende på Jesus vet att den har evigt liv, och vill presentera en Frälsare så god.

    /Maria

  2. Som vanligt finns det kittlande evangelier för allas tycke och smak! Att Jesus skullle varit gift med Maria Magdalena finns i gnostiska Philip-evangeliet.

    En vanlig idé när man ska förvrida NT:s Ord är att flytta fokus från Jesus som Guds Son (och den enda vägen till frälsning och en relation till Gud för människor), till ett budskap där relaterade fenomen och människor också är heliga, gudomliga. Så man kan istället gå genom dem till Jesus! (Och följa honom utan att ge upp sitt eget!)

    1:a budet är : Du ska inga andra gudar ha jämte mig (före mig, står det i KJV).

    Tror man att Jesus hade barn med Maria M, blir barnen “halvgudar” och en ny form av människa..avatarer…hm.

    Så kanske man kan få evigt liv på jorden om man tillhör Jesu släkt, vill säga.

    Samma historia är det med Jesus mor, som enligt katolska teologin blivit en gudinna (avlad utan synd, uppstigen till himlen) och vägen till Jesus för de troende.

    Bibeltermen för vår människonatur “köttet” är också andligt. Köttet gillar att klias med spännande villoläror…!

    Dessa gnostiska ideer är nästan lika gamla som evanglierna, 2000 år gamla virrigheter.

    Det finns bara en väg till Fadern, säger Sonen.

  3. Hej! Välkommen hit!
    Nej, den text de “hittat” är inte biblisk. Det är som du säger gnostiskt falskt evangelium, och det är satan som lurar människorna på fel vägar så att de inte ska söka sanningen- som är Jesus, han som dog för oss alla!
    Skall se din länk. Hälsn Maria

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.