Min HERRE/ Kristna föräldrar stoppade../NWO

 

 

HD-beslut i England stoppar kristet fosterföräldrapar:

Artikel från http://alertsweden.blogg.se/2011/march/hd-beslut-i-england-stoppar-kristet-fosterfor.html

Publicerad: 2011-03-01

Högsta domstolen i Storbritannien anser att kristen moralsyn på sexualitet kan vara “smittsam”.
– Vi utesluts på grund av vår tro, och ett utsatt barn missar chansen till ett tryggt hem, säger det kristna paret Eunice och Owen Johns som tidigare fostrat 15 barn, men som nu får nej eftersom de är emot homosexualitet.

Högsta domstolen tänker inte ingripa om lokala myndigheter hindrar kristna med ortodox syn på sexualitet att bli fosterföräldrar. Det klargjordes under måndagen sedan Derby City Council stoppat paret Johns ansökan om att bli fosterföräldrar eftersom de är motståndare till utlevd homosexualitet.

*
Utslaget från domarna är banbrytande och betyder att kristna med traditionell syn på sexuell etik inte passar som fosterföräldrar. Domarna fastslog att “de mycket väl kan vara en konflikt mellan de lokala myndigheternas ansvar att skydda och befrämja välvärden hos barnen”.
Domstolen markerade att det finns en spänning mellan jämlikhetsvillkoren rörande religiös diskriminering och sexuell orientering, men slog fast att för ett fosterhem ska “jämlikhetsvillkoren rörande sexuell orientering ha företräde”.
Någon religiös diskriminering var det inte frågan om, menade de, eftersom Johns utesluts på grund av sin moralsyn snarare än sin kristna tro.
Om inte Derby City Council ändrar sin ståndpunkt, finns nu knappast någon möjlighet för det erfarna fosterföräldraparet att åter bli fosterföräldrar.
– Att vara kristen är inget brott och borde inte hindra oss att fostra barn, säger paret Johns enligt Christian Post.

*
Christian Legal Center som fört parets talan, säger att viktiga delar av den offentliga arenan nu utesluter kristna som inte vill kompromissa med sin tro. Utslaget är ytterligare ett bevis på det brittiska rättsväsendets fientlighet mot kristna, menar man, och varnar för framtiden.
– Om kristna moralbegrepp är skadliga för barn, hur många år dröjer det då innan de egna barnen tas ifrån kristna föräldrar? säger direktor Andrea Minichiello Williams.
Christian Legal Center kommer nu att pressa premiärminister David Cameron att sjösätta en oberoende utredning som ska undersöka om det är lagligt att hindra kristna att bli fosterföräldrar på grund av deras tro.

_____

Alert Sweden: -Derby City Council handlar helt i enlighet med “ELITENS” och ateisternas mål att utrota all religion och däribland naturligtvis kristendomen, som de anser är “moraliskt bankrutt”.

Detta för att kunna genomföra New World Orders plan för hela världen.

Men medan de tror att kristendomen håller på att förintas, så är det i själva verket tvärtom!

De sanna kristna blir starkare i sin tro och övertygelse och Kristi Kropp blir därmed mer och mer synlig för världen!

Att tro att de kan utrota kristendomen är samma sak, som att tro att de kan besegra den levande Guden – Jesus Kristus, som har skapat himmel och jord!

Så otroligt förmätet!

_____

Jesaja 60
1. Stå upp, var ljus, ty ditt ljus kommer,
och HERRENS härlighet går upp över dig.
2. Se, mörker övertäcker jorden
och töcken folken,
men över dig uppgår HERREN,
och hans härlighet uppenbaras över dig. 
3.Och folken ska vandra i ditt ljus
och konungarna i glansen som går upp över dig.

Apg 6:39
Sen till, att I icke mån befinnas strida mot Gud själv.

4 thoughts on “Min HERRE/ Kristna föräldrar stoppade../NWO

  1. Hej! Tack för att du besöker min sida. Vilka hemska upplevelser ni /du gått igenom! Så ska det verkligen inte vara, men det är så som det ser ut i mycket av samhället idag.Jag beklagar .

    HUR kan kristna uppföra sig som de gjorde? det är en fråga. Och tyvärr får man svara att de kan inte ha varit på rätta sidan om Gud, eftersom trosrörelsen har många läror och idéer som är fel!
    Harry Potter är inte godkänd av uppriktigt troende, nej, och inte Halloween, nej, och inte Vineyard, nej, och inte sådan “terapi” som du nämner. Usch så hemskt och osmakligt och okunnigt, säger jag.
    JESUS däremot hjälper i allt! Jag fick vittna för min doktor igår och han undrade vem Jesus är, han undrade varför jag hade ett kors om halsen..och så var det igång, tackochlov!
    Jag hoppas verkligen att allt detta hemska som hände ditt barn löste sig. Kan du inte berätta hur det gick.
    Jag hoppas också att ditt barn nu har fått höra om Jesus och kunna ta ställning och tro.
    Gud välsigne dig och tack för att du berättade, det får man göra här och det är bra att sådant kommer ut!
    Fridshälsningar f Maria

  2. När mitt barn blev familjehemsplacerad var det första soc såg till var att mitt barn fick hamna i ett icke-kristet hem, värst var att mina kontakpersoner var kristna inte stod på min sida, alltså jag fick inte tala om Jesus för mitt barn, men mitt barn fick läsa Harry Potter klä ut sig under halloween ,lära sig homosexualtet var rätt, jag fick nått nått sätt skuldbelägga mitt barn i någonting ,mina kontaktpersoner svek mig hela tiden de var som sagt kristna sa de i alla fall var med i trosrörelsen och den andra i Vineyard, samtidigt hoppades att den där icke-kristna familjen skulle adoptera mitt barn, vilket inte skedde, kontaktpersonerna sysslade dessutom med skratt-terapi, taktilmassage

  3. Hej Janne,du har kryat på dig ser jag! Skönt.

    Ja tänk att det ska bli brottsligt att vara kristen och att rädda barn från misär. Det kristna budskapet är tydligen farligt, säger många, dessutom är det farligt att säga att homosexuella gör fel, att de går emot Guds ord.

    Världen är ju upp och ner, det vet vi ju.NEJ jag tror INTE att allt går rätt till, inte alls.
    Det sitter en klick någonstans och bestämmer nya lagar, sådana som vi inte kan tänka oss skulle existera. Halal-/sharia/ finns redan i butikerna t ex, Willys o COOP m m.

    Det smygs på oss för att bara accepteras rakt av. Finns det någon slags omröstning eller så? Nej.

    Ja jag hoppas också at man börja tänka till. Träffade 2 pers. häromdagen som tyckte att:

    Det är bäst att man inget vet!

    HUR kan man tycka så??? /Maria

  4. “Den som tar emot ett sådant barn i mitt namn tar emot mig”, säger Jesus (parafras). Fascinerande hur nära religiös diskriminering de brittiska myndigheterna är här. Det är ju ofta kristna som adopterar ensamma barn och räddar dem från misären; ett liv på gatan i droger och sjukdom.
    Att tro på Bibeln och kärleksbudskapet är suspekt. Att tro på global organ och företag som skimmar befolkningen på miljarder dagligen och sätter barn i arbete utan rättigheter är helt i sin ordning. Åtminstone enligt Cameron -regeringen (NWO är ett bättre ord för vad de gör!) som ses turnera världen med jämna mellanrum med stroföretag i släpet. Cameron är i Nordafrika och säljer vapen till de revolterande grupperna i dagarna, vad jag hörde. “Stödjer och finansierar terrorismen”, med ett annat ord. Det var för två veckor sedan de orden vara giltiga. Det har man redan glömt idag: nu är det demokratin som behöver beväpnas. Vilken sjuk och snedvriden policy. Tror du att allt går rätt till?

    Vi ska nog hjälpa till så mycket vi kan medan dagens ljus kan skådas. Att var kristen kan bli ett brott. Då är brotten lagliga. Hoppas folk tar sitt förnuft till fånga.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.