Att bli frälst / Barmhärtighet

 

Han räddar!

Man kanske inte vet om att man syndar? Man kanske inte har hört om GUD? Man kanske inte vet att man lever i en värld som man inte känner, d v s att man inte begriper eller reflekterar över varför den inte tycks riktigt “normal”? eller vad Gud och en själv kan uträtta tillsammans? i denna världen…………….En fallen värld, där Gud upprättar människor…

Man kanske inte vet att man går ett förfärligt öde till mötes för att man inte tror på Gud, eller har gett Jesus sitt allt? Man kanske inte vet, inte blivit upplyst om att man behöver Jesus?

OM man inte vet så tror jag att Gud har barmhärtighet och sänder människor i ens väg för att man skall få kunskap. OM man inte vet så tror jag att Gud hjälper en fram till frälsning. Gud vet vad han vet och vad HAN vill. HAN vill att alla skall bli frälsta, eftersom han har skapat varje person och har sådan stor kärlek till oss ALLA.

_________

Men om man inte VILL veta om Gud ? Vad händer då?  Det är farligt att förkasta Gud,, men jag antar att Gud blir både ledsen och förtvivlad….man kan säga ettt nej till honom, men då har man gjort den största blundern / Misstaget i sitt liv.

Visst vill väl du veta att Jesus frälser?

_________

*Det är ej om riket och kronan jag ber, Det är ej om glädje, det är ännu mer: Att dela ditt kors och smärta med dig, Som har blivit död och uppstånden för mig.*/E Gustafsson

/Kram f Maria  ….. skynda till Jesus…..

2 thoughts on “Att bli frälst / Barmhärtighet

  1. Hej! Om detta står det i 1 Korinthierbrevet. 15:20:
    Men faktum är att Kristus verkligen uppstod från de döda och har blivit den förste av alla de som en dag ska uppstå.

    15:22: *men alla som är släkt med Kristus kommer att få nytt liv,
    23: men i tur och ordning. kristus uppstod först, och när sedan Kristus kommer tillbaka skall allt hans folk uppstå.(de som förr dött som troende, och de troende i dessa tider..)

    24: Efter detta skall slutet komma, då Kristus överlämnar riket till Gud, Fadern, sedan han krossat alla sina fiender,25: För Kristus skall vara kung tills han har besegrat allla sina fiender.

    26: också den siste fienden: DÖDEN. Denne måste också övervinnas och förintas..

    27: Kristus har av Fadern fått välde och makt över allting, men härskar naturligtvis inte över Fadern själv, som gav honom denna makt att regera.

    28: När kristus slutligen har vunnit striden mot alla sina fiender, då kommer han, Guds Son, att också ställa sig under sin Fars överhöghet, så att Gud, som har gett honom seger över allt annat, blir den ende härskaren.
    De döda hamnar i ett slags paradis kan man kalla det, som sovande…tills domen….de kristna blir icke dömda.

    29: Vad är det för mening med att låta döpa sig för de döda, om de döda inte kommer tillbaka till livet? Varför skall man göra det, om man inte tror att de döda ska uppstå en dag

    läs från 15 kapitel vers 35 till vers 58!! här finns svaren. kraam f Maria

  2. Något som jag undrar över är att i Bibeln står det att vi inte har odödliga själar alltså inte ännu och att ALLA hamnar i graven!Hur skulle då några hamna i helvete och pinas där i evigheter eller att några skulle komma till Himmel direkt efter döden?
    Kram Kyllikki som inte riktigt fatta detta!?

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.