Min Herre /Eviga värden

 

Guds ord är sanning. I den här världen händer det allt sådant som inte “får” hända. Jag tycker personligen inte om mycket av den här världens tänkande och göranden och låtanden.

Det blir värre och värre, och så står det ju också om i bibelns texter,/Guds ord. Han frälste oss för att vi skulle få räddning, han frälste oss för att vi skulle få evigt liv, dvs vi har evigt liv i frälsningen. Och när man tänker på vad man har fått i frälsningen, bland annat har vi fått all sanning, då tänker jag mer och mer på vad som står i Kolosserbrevet 3 kap 2 versen:

 ” Ja, haven edert sinne vänt till det som är därovan, där varest Kristus är och sitter på Guds högra sida.” Och i Handbok för livet står det: “Ni borde ha lika lite begär efter detta jordiska liv som en död människa har. Ert verkliga liv finns i himlen med Kristus och Gud.”

Så sanna ord. Och varför är de sanna då? Jo, för att ju längre man kommer på sin vandring med Gud och lär sig av honom om vad världen egentligen är, så ser man ju tydligt att denna världen är inte mycket att ha.  Man får ett annat perspektiv på tillvaron ju längre tiden går och ju mer man är tillsammans med Gud.

När himlen får utrymme i våra tankar ser vi tillvaron från Guds utgångspunkt. Skall vi då se på världen uppifrån så ser vi katastroferna som sker både ur maktsynpunkt över länder och vi ser på hur människor beter sig, vi ser krigen och maktskiften och vi ser ljugandet, korruptionen och allt annat hemskt, vi ser det tydligare och tydligare. Det är inte märkligt om vi längtar till vårt rätta hem: himlen.  Genom Jesus får vi kraft att klara av livet som kanske kommer att innebära förföljelser och armod och annat…

Vårt hopp är att Jesus skall komma tillbaka. MEN, innan dess har den troende en viktig uppgift: Att sprida evangelium, och tala om sanningar för människor, för människor lever i en falsk och uppdiktat värld, men de ser det inte. Gud har dessbättre all kontroll över vad som sker, så oroliga behöver inte de troende vara, men Gud ber oss att inte sova, utan vara vakna. Låt kärleken till Jesus och människor styra våra liv och låt Jesu frid råda inom oss.

4 thoughts on “Min Herre /Eviga värden

  1. Hej syster/Mandy Ja jag tycker du ska ha kvar sidan, och du har ju mycket att stå i, så hur ska du hinna…Ja du behövs på nätet, och Gud kommer att leda dig. Tack för att du är en sådan fin tjej! Kram och Bless. /Maria

  2. Hej Kyllikki Människor tycker om att skryta med att de minsann är ateister, och människor får ingen kunskap om vem Gud är, hur ska de då kunna tro…Be för Sverige. Vi väntar på mirakel, vi får be Herren om hjälp
    Kram Maria

  3. Hej Syster Maria!

    Tack för den uppmuntrande kommentaren. Jag ska fortsätta blogga i den takten jag har tid med 🙂 Jag känner ändå att jag behövs ute på nätet, och det är många som läser om mina dagar med Jesus. Tack för att du finns!!!

    Massa kramar M

  4. Hej Maria!
    Tyvärr vill inte medmänniskor höra om Jesus,hellre vill det höra skvaller och allt annat skit!
    Kram Kyllikki

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.