Livskraft/ Kärleken från Jesus

 jesluvsu2.jpg

Att älska Jesus, ja det har jag skrivit om att jag gör. Mina ord vill handla om mer än att kommma till himlen, mina ord vill beröra och röra vid ditt hjärta. Lyckas jag? Jag hoppas det.

Det budskapet som skall fram är ju om Jesus, hans liv, hans död och hans uppståndelse. Uppgiften vi har är att peka på och visa på Gud, och hans Son, tillika Gud. Han har gjort allt för oss- han dog för oss- Och vi är kallade att göra allt för Honom.

Gud älskar mer än den mänskliga kärleken någonsin kan älska, många av oss vet ju inte ens vad “vanlig” kärlek är.

I kärleken finns också smärtan, Guds smärta och Guds smärta över att så många går vilse. Gud är ju kärleken och han önskar så hett att alla ville ta emot den. Jag har gjort det, har du gjort det? Har du känt en sådan kärlek inom dig till Gud, att dina tårar bara rinner, utan uppehåll? Har du känt att du inga ord har, bara tårar i glädje över att du är nära honom och att du är frälst?

Dit bör du komma om du inte kommit dit än. För han väntar på dig och ditt gensvar. Därför vill jag berätta om Jesus var stund, ja, för alltid.

Gud älskar för att han blir glad av att älska och han älskar för att han vill visa dig sin kärlek. …Han har alltså frälst människor, kanske också dig som läser här nu, och han ger oss en klar kallelse, GÅ UT och sprid evangelium. Jag kan knappt gå ibland pga värk,, därför skriver jag, men går ändå “ut”…

Det var en hel evighet sedan han gav sin order till människor, kanske han gjorde det det första året som allt fanns till. Men har du läst bibeln så vet du vad han kallade Noa till. Du vet vad han kallade Jona till, och Hesekiel, och alla de andra som fick vara med om häpnadsväckande saker. Se på Moses, som var så rädd att gå ut och göra Guds vilja…men han gjorde det.

Ja människor behövs, de vet bara inte om det. Jesus Kristus som frälsare har gjort slut på döden och fört liv occh odödlighet fram i ljuset genom evangelium. (2 Tim 1:9-10)

Detta evangelium är det finaste världen fått, men världen vill förkasta det, det är ju så gammalt..det kan ju inte gälla idag? Jo, det är just det som det gör. Det gäller idag och för evig tid. Vad är evig tid? kan vi räkna den eller mäta den? Nej.

 Men nu är det faktiskt bråttom med att alla folk skall få höra om Jesus, och bli räddade inför evigheten.

Vill du vara med och rädda människor? Jag hoppas det. En av alla de han har räddat är min dotter, som du kan läsa om i Kategorin Hälsa och helanden/Hon blev frisk:

https://gospel.jesuslever.eu/?cat=138/

*Jesus för världen, givit sitt liv, Öppnade ögon Herre, mig giv.* Lina Sandell-Berg

 

2 thoughts on “Livskraft/ Kärleken från Jesus

  1. Senast i lördags fällde jag de glädjetårarna som du talar om. Tack för dina ord, de är verkligen gripande.
    Tack för kommentar hos mej! Skoj att du vill prova att laga mat efter mina recept. Jag vill gärna dela med mej! Senast i lördags fick jag beröm för pumpasoppan. Det är skoj!
    Jag vill bara berätta att:
    Jag brukar inte prata så mycket om hur jag mår.
    Sanningen är den att jag skadades i nacken vid en bilolycka 2003. Sedan dess har jag i en period klarat av att jobba lite, men inte kunnat jobba alls de senaste 4,5 åren. Otroligt tråkigt, och, jag har inte haft lust att “älta” det här.
    Men
    Det är förklaringen till att jag är frånvarande och sen med svar emellanåt, jag mår helt enkelt inte bra. (Har alldeles för ont för att klara av att skriva)
    Och, i torsdags hände det som fortfarande känns som en mardröm.
    Jag får ingen mer ersättning från Försäkringskassan!
    De bedömer att jag kan börja jobba, och hänvisar till uppstramade regler.
    Detta problem, frågan – “vad ska jag göra utan pengar”, mal ständigt.
    Min nacke är egentligen helad(förbön), men, mitt centrala nervsystem vet inte om det.
    Tidigare i år fick jag besked om att jag antingen skulle få sjukersättning resten av livet, eller i 18 månader till. För två veckor sedan fick jag chockbeskedet att jag bara skulle få ersättning för 8 månader till. Och idag, ingenting. Har redan nu inte fått ersättning sedan i 15 september.
    Allt gott till dej!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.