Katolicism? Nej!/ U Ekman/ Vakna Sverige

 

Så förvånad man blir, eller inte! Ulf Ekman säger att han är mycket nöjd med det senaste numret av Keryx. Tidningen har ett nytt format och lite annorlunda layout. Inte bara detta är nytt. Inte alls oväntat finns det nu en romersk-katolsk författare med, närmare bestämt Bengt Malmgren (som även sitter med i Jesusmanifestationens styrelse). Ulf är inte sparsam med ord som ekumenik och enhet. Även i hans blogginlägg skriver han:

**Det har publicerats artiklar med bred spännvidd i en rad olika andliga och teologiska ämnen. Det har varit en ekumenisk bredd av en rad olika författare med olika bakgrund, svenska såväl som internationella.

Vem var det som sa att Ulf Ekman inte var på väg mot Rom?!

Låt mig återigen citera från David Wilkersons bok Synen:

***Genom en union mellan liberala ekumeniska protestanter och romersk-katolska kyrkan bildas en världsomspännande superkyrka. Man gör även gemensam sak politiskt. På så sätt blir den kyrkan en av de mäktigaste religiösa faktorerna i världen. Denna superkyrka blir andlig endast till namnet. Man använder fritt Jesu Kristi namn, men är i själva verket antikristlig och politisk i sin verksamhet.***

KÄLLA :
http://www.marcusforlag.se/1.0.1.0/8/1/?item=prod_prod-s1%2F1104&group=prod_prod_grp-s1%2F65
Boken SYNEN  är utgiven på Marcus Förlag.

Nedan uppdaterat 11-03-15

På Keryx hemsida finner man en lista på de personer som skriver i Keryx senast utgivna nummer (mars). Jag blev förvånad när jag letade efter information om särskilt en person, nämligen Lord Nicholas Windsor. Om den information jag nu hittat är på just den Lord Nicholas Windsor som skrivit i Keryx är jag inte helt hundra på, men jag menar, hur många heter så?

Det finns en del mycket oroande information om denna Windsor. I en ceremoni 2001 blev han medlem i den romersk-katolska kyrkan. Efter detta har han enligt Spero News varit mycket aktiv inom katolska kyrkan. Hans far, hertigen av Kent, är frimurare.

Här har vi alltså två stora frågetecken. Liksom Bengt Malmgren är Lord Nicholas Windsor medlem i romersk-katolska kyrkan. Bara detta borde få varje sann kristen att avsluta prenumerationen samt helt ta avstånd från Ulf Ekman och hans nya religion.

Bildkälla: http://files.livetsord.se/44898863.jpg

___

-Det här som skrivs/tycks/meddelas här ovan är skrämmande anser jag, och detta var bra att jag såg och kunde ta med och dela med er. Läs gärna en gång till och begrunda detta, och fråga dig om detta stämmer enligt bibeln…… ska det va´såhär….Jag anser att det är rätt att tala emot abort , det är inget fel, men resten här, i artikeln som sådan, kan man fundera över./Maria

10 thoughts on “Katolicism? Nej!/ U Ekman/ Vakna Sverige

  1. Hej Andreas, du ger en klok kommentar här, för så är det som du säger. Det är många möten nu i sommar och de flesta präglas av ekumeniska tongångar. De “kända predikanterna och sångarna” kommer att predika och sjunga, och mingel och tal om enande.
    Vi lever i högst allvarliga tider och de kan man inte bortse ifrån. Bra att du och damen ifrågasatte! då kan man tänka: en hel samling med kristna och bara ett fåtal öppnar munnen och ifrågasätter, alla andra “köper” rätt av det som sägs.
    USCH. Har du läst:
    https://gospel.jesuslever.eu/?cat=135
    handlar om: tillbaka under kat. kyrkans ok? LÄS DET.
    När man läst det så tänker man: NEJ inte tillbaka till detta. Man är medveten om de sakerna som står där i texten men man reagerar inte. Konstigt, eller hur?

    Ja snart är alla “religioner” blandade och förföljelsen kommer mot de kristna fundamentalisterna, ja redan förberett.
    Välkommen tillbaka hit Andreas.
    /Gud välsigne dig. /Maria

    Ja vi går sannerligen mot en superkyrka och en världsregering.

  2. Gud välsigne dig.
    Jag var ute på Hönö konferensen och då fick man prata med som leder och förespråkar denna ekumenik.
    Alla talade så varmt om detta alla skulle tycka samma och allt var i Kristi kropp.
    De var bara jag och en äldre man som vågade ifrågasätta denna nya företeelse.
    1. Jag frågade varför den före påven 1986 deltog och uppmanade alla religions utövare i en gemensam bön.
    2. Jag frågade även varför de står i charta equmenias och på världs kyrkans råds hemsida en bön hur vi kan be tillsammans.
    3. Jag frågade även om hur insatta dom är i tidens tecken och vad uppenbarelseboken säger om sista tiden. Ni vet ju själva om att Israel har grundats och välsigelsen av samkönade äktenskap och de homosexuella levnadsättet just nu är som på Sodom och Gommoras tid.
    Bör vi inte beakta och vara vaksam på tidens tecken om antikrist.
    Jag sa den kristen som inte förstår de allvarliga och förstår att vi går mot en antikristlig världsordning sover.
    Precis dom Jesus sa håll Er vakna så ingen lurar Er.
    Vi går mot en superkyrka där newage kommer vara religionen, en globalvaluta, ett politiskt organ och världsledare.
    För mig är de obegripligt att t.o.m frikyrkliga sover och inte ser profetians varningsbudskap.
    De som Luther och de frikyrkliga grundarna gick ur vill ni nu ta oss in igen i skökokyrkan.
    De är katolska kyrkan som vill närma sig de andra religionerna och den huvudkyrkan.
    För huvudkyrkan är ju katolska för ekumenik är ju ett katolsk påhitt en unversiell kyrka eller som de finare heter kristikropp.
    Känns väl härligt att kristikropp snart är förenad med muslimer, Buddister och new age anhängare.

  3. Ja Herren är helig och vi borde alla bäva inför hans torhet och de frälsta verkligen glädjas! Glädjas i att vi är sedda och älskade och fria- genom Jesus och Jesu blod.
    Det finns inget annat att hoppas på och glädjas åt än Herren. Jag hoppas inte på någon ny världsordning genom new age eller något annat värlsförvandlande- det är helsjukt.
    Min glädje finns i Herren, han som skapt himmel och jord.
    Gud välsigne dig Janne. /Maria

  4. Herren är helig. Det står underbart skrivet i Hebreerbrevet tex. Jesus blev mänsklighetens överstepräst som bar GT på sina axlar. Han lever än idag.

    Något nytt kom in i världen – syndoffret på korset var för oss. Vi kan börja om, först när vi fått kläderna tvättade av Honom! Varför ska vi hoppas på något annat?

  5. Enkelt uttryckt, men otroligt tokigt. Tokigt och fel men tydligen användbart för dem som vill ha det så.
    Jag hoppas att människor vaknar över felaktigheterna och ser dessa kommentarer och tyckande som något nyttigt att ta till sig.
    Sidan här växer, och många har kommit till som gillar det som skrivs, det ser jag tydligt.
    New Age är som sagt mycket farligt men mycket utspritt i människors tro, hur kan man säga sig vara kristen och ha del i new age, jag bara undrar..
    Välja sida: Jesus eller världen..
    /Maria

  6. Ekumeniken slätar över skillnader i tron och kompromissar fram en trevlig stämning där bibelordet kommer i skymundan, och tom ses som stötande!

    Om det är två rörelser som kamouflerar/neutraliserar evangeliet idag, så är det ekumeniken och den kristna sionismen. Båda gör att Jesus blir överflödig. Det judiska folket behöver inte frälsningen i Jesus egentligen enligt Kristen Sionism (för det går lika bra med GT och GT är intakt och profetiorna slår in från GT än idag. NT är GT) och de kristna församlingarna behöver inte läsa/följa bibeln (det går lika bra med katolska gudstjänstritualer, konferenser och historiska personers tankeböcker).

    Den tredje rörelsen som kamoflerar evangeliet är förstås New Age, där människan inte behöver frälsning från synderna, eftersom hon redan är gudomlig.

  7. Hej I en nära framtid kommer vi inte att få tro på Gud och hans Ord. Nix.
    Och går vi inte med i ekumeniken lär vi få det svårt. Se vad som sker över världen, människor blir jagade stympade halshuggna för sin tro på Gud.
    Jaja….vi får snart se..
    Jag älskar Jesus Kristus.
    /Maria

  8. Det är ju förskräckligt att ens behöva bry sig om att “förstå” dessa saker. Vad är det att förstå? Jag förstår att vissa personer inte har något problem med att formulera trossatser av typen 1-4. Vad sorgligt! Om man spenderat halva sitt liv med teologi och kommer fram till påståendet: “religion och tro på Gud är ett människopåfund och ett kulturellt paradigm.” Om nu vissa kyrkoledare inte tror på Gud mer än så, varför inte bli freudianska psykologer och sitta i fåtölj istället? Vi tror ju på vad Gud säger i Bibeln. Ska vi inte få det? Jag bara undrar!?

  9. Hej. Det är mycket fel på ekumeniken som sagt.. de 4 punkterna här är riktigt läskiga/farliga
    Dela samma värdeingar? Ja det vore väl underbart om alla kunde tro på Gud? Sann ekumenisk anda- det har vi inte nu utan påhittade värderingar som kallas ekumenik.
    Guds sanna ord har man nog förträngt för man skapr sina egna doktriner o regler precis som förr , jag trodde vi levde i ett samhälle som kunde upplysa om verkligheten
    /Maria

  10. 🙂 Vad är det för fel på ekumeniken? Det går ju bra när alla tycker likadant!

    Så brukar det låta:
    1 Allah är Gud, ungefär… 🙂
    2 Jesus uppstod och Maria uppstod, ungefär…:)
    3 Människan är god och ond, en blandning blir bäst!…:)
    4 Vad är det för skillnad på Luther och Påven? Rabbiner och pastorer? Alla tror på samma Gud…

    Alla tror däremot inte på Jesus, som Guds Son.
    Kanske behöver kalla till ekumenisk konferens!

    “Hur ska vi kuna leva i ett världssamhälle om inte all människor delar samma värderingar?” Svara på det! Svaret på den frågan har bara ekumeniken.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.