Katolicism? Nej! / Jesus är HERRE. Jesus är vägen./OBS!

 

 

Inte fred utan splittring

49 Jag har kommit för att tända en eld på jorden, och hur gärna ville jag inte att den redan vore tänd. 50 Men jag har ett dop som jag måste genomgå, och hur våndas jag inte tills det är fullbordat. 51 Menar ni att jag har kommit med fred till jorden? Nej, säger jag er, inte fred utan splittring. 52 Ty härefter kommer fem i en och samma familj att vara splittrade, tre mot två och två mot tre, 53 far mot son och son mot far, mor mot dotter och dotter mot mor, svärmor mot sonhustru och sonhustru mot svärmor.”

*
Jesus säger: Jag är vägen, sanningen och livet. Ingen kan komma till Fadern utom genom mig. Vet ni vem jag är så vet ni också vem min Far är“./John 14:6-7
Jesus talar om för oss hur vi ska leva tills han kommer tillbaka. Vi ska ha vår uppmärksamhet riktad på honom och vara noga med att LYDA HANS ORDER. Kanske är detta är särskilt viktigt för kristna med ledaransvar. Hur kommer det då sig att en person “konverterar” till katolicismen? Känner den personen Jesus?
Vi ska inte tveka då det gäller vår tro på Jesus Kristus, men här har vi en person som istället vill tillbe Maria och använda rosenkransen, hur har detta gått till. …
Jesus kräver ett ställningstagande, ställer man upp på Jesus? eller vill man ha något som inte kräver så mycket?
Det går inte att vara neutral inför Jesus, antingen är det ett ja eller ett nej man ger honom. Jag hoppas att mannen som konverterat till Katolicismen möter Jesus och blir förvandlad i äkta kärlek. Det är för mig obegripligt hur man kan “konvertera” till katolicismen, därför skriver jag ovanstående som en fråga./Maria

http://www.dagen.se/nyheter/pingstpastorn-som-blev-katolik/ OBS  OBS OBS!Det är också obegripligt hur man i min egen text kan gå in och markera ord och använda dem för datingssidor och spel! och jag kan inte ta bort det, det finns säkerligen i många av inläggen här på sidan/ SORRY!

 

2 thoughts on “Katolicism? Nej! / Jesus är HERRE. Jesus är vägen./OBS!

  1. Jag ställer mig frågande till katolicismen och att man som troende kan gå över dit, det är en gåta. Svenska pastorer tycks inte inse vart Sverige och ekumeniken är på väg. Har de ingen urskiljning eller vetande om vad som är vad? Ska vi be till Maria o “helgon” när vi har JESUS, Världens Frälsare?
    Nej vill man inte se så ser man inte, så är det, ja jag tror att jag förstår vad Gud säger i detta.
    Sorgligt är det i alla fall det som skett..
    /Maria

  2. Fastnade för en kommentar i artikeln:

    Viss finns det saker vi ställer oss frågande inför inom Katolicismen, säger Hedin.

    Undra varför Pingst ställer sig frågande inför? Vad är det som är obibliskt inom Katolicismen?

    Det är inte många som kan svara på den frågan öppet bland svenska pastorer.

    Vi behöver inte dra historien igen. Det är inte svårt att inse vad Kat lära är och vad det står i Bibeln. Den som inte vill se det behöver inte se det. Så tror jag Gud resonerar (så säger han i alla fall i profeterna).

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.