Jesus /Jesu blod för människorna..

Vi ska verkligen prata om Jesu blod, för det är det som gör skillnaden på våra liv. De som förstår att Jesu blod är det enda som kan rädda människor, ja, de tar emot Jesus.  Men varför ropa så om Jesu blod? För att det är det största som någonsin hänt, det att Jesus dog för oss. Med sitt blod gjorde han slut på vreden, på sorgen, på sjukdom och död och helvete. Satan går lös här nere på jorden ett tag till, men skall sedan bindas. Detta vet han väldigt väl och därför känner han att tiden är kort för att förstöra och förvilla människorna.

Ropa högt i världen ut: Jesu blod, Jesu blod! Han på vreden har gjort slut, Jesu blod, Jesu blod! Kära själ, som ängslig är, Du vår Gud kan komma när, Om i tron du endast ser Jesu blod, Jesu blod. / J Owen

Det är evangeliet om Jesus Kristus som alla borde höra och ta till sig och det är det evangeliet som apostlarna berättar om och förkunnar.
I varje land finns det människor som söker Gud och är beredda att ta emot evangeliet- men någon måste gå med det. Att vara en sökare räcker inte. Vi måste se till att sökarna finner Gud. Hur ska de kunna göra det om inte någon visar vägen? /Maria

4 thoughts on “Jesus /Jesu blod för människorna..

  1. Hej Andreas. Det föds mycket folk hela tiden, men jag tror att det finns en gräns för Gud. Folket i Sverige t ex har ju hört om Jesus i så många år- varför är de inte frälsta?
    Sverige har ju hört om frälsning- men tackar nej.
    Gud har sagt att ordet skall gå ut och vi vet att han behöver arbetare- men vi kan aldrig säga när allt är slut- därför arbetar vi vidare.
    Hälsn Maria

  2. Hej Hulda. Vad bra att du tycker om texten som handlar om Jesu blod och vad vi kan göra för Jesus. Frälsning finns fortfarande att få men det är inte alla som vill ha den eller vet vad den betyder. Därför fortsätter vi skriva och förklara m m.
    Kram till dig.
    /Maria

  3. Så bra skrivet Maria och det känns bra att läsa.
    Ja vi måste berätta om Jesus, vad han gjort och fortfarande gör.

  4. Det sägs väl att evangeliet om Jesus ska nå ut till all världens folk och sen ska slutet komma. Men har det inte nått ut nu då?

    Förresten, om det nu föds fler och fler människor hela tiden, ja då lär det ju alltid finnas flera att predika för, det borde ju alltså aldrig ta slut?… Fast det finns väl alltid frågor.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.