Helvetet / Upplevelsen av helvetet

 VAR vill du tillbringa evigheten?

En fällande dom väntar på människorna som förkastar Gud. Jag tror inte att någon av oss vill vara /hamna där! Himmelriket borde vara det som man sätter högst- dvs sin frälsning och flyttning till Gud. Det fanns tre män som blev kastade in i den brinnande ugnen. Berättelsen handlar om Kung Nebukadnessar och hans fruktansvärda tilltag att kasta Sadrak, Mesak och Abed-Nego i den brinnande ugnen. Som alla vet som läst berättelsen så blev männen räddade av Jesus, för det fanns FYRA män i ugnen- en av dem var Jesus!

Då vill jag berätta att vår familj har varit i något som kan påminna om den brinnande ugnen, de senaste åren. Jag berättar detta som en bild  för att du ska förstå att det finns fruktansvärda plågor och att ugnen och helvetet existerar. I går var jag hos tandläkaren och opererade bort en tand. Det kan man ju tycka inte är så farligt, men jag fick en bild och känsla av rena helvetet. Det var som att ta hissen ner till helvetet, eller att snabbt bli transporterad till ett okänt ställe som verkligen brann av svavel och eld.

Doften av sågen/borren som skulle såga min tand i två delar finns fortfarande i mina näsborrar….jag vill tala om för dig att jag trodde att jag var i helvetet med dess brinnande eld. En sådan djävulsk, fruktansvärd smärta har jag aldrig känt i mitt liv och allt handlade om att få överleva. Jag kunde bara stöna: Jesus Jesus! I många bibelställen kan man läsa om att människan blir kastad i den brinnande ugnen eller att man blir kastad in i helvetet. Detta var vad jag fick en upplevelse av igår. Bibelställena är  Matt 8:12 ; Matt 13:42; Matt 22:13,
Mat 8:12  men rikets barn skola bliva utkastade i mörkret därutanför; där  ska vara gråt och tandagnisslan.
Mat 13:42  och skola kasta dem i den brinnande ugnen; där skall vara gråt och tandagnisslan.
Luk 13:28  Där skall då bliva gråt och tandagnisslan, när I fån se Abraham, Isak och Jakob och alla profeterna vara i Guds rike, men finnen eder själva utkastade.
’Fader Abraham’ ropade han, Hjälp mig! Skicka Lasaros hit för att doppa toppen av sitt finger i vatten och svalka min tunga. Jag plågas svårt i dessa lågor.’
https://gospel.jesuslever.eu/?cat=117  HÄR läser du mer om helvetet. (och Läs Bibeln)

*** Det jag upplevde i går var stor, stor smärta, fruktansvärda plågor som inte går att förklara, men det värsta var:  Detta  måste vara som i helvetet. Jag tror att Gud ville visa mig hur svåra plågor man kunde få känna och att jag skulle veta att jag är frälst, och att människor som inte väljer rätt hamnar i detta svåra. Det var den värsta plåga jag någonsin känt, och att föda barn är i jämförelse ingenting.! Jag har fött två stycken och det var inte lätt, men i jämförelse med detta så går det inte att jämföra. Hoppas jag genom mina ord kan ge dig en tanke och varning och hur viktigt det är att få lära känna Gud. Jag är fortfarande ganska skakis efter min hemska upplevelse.

Annars brukar jag kunna ha ögonen öppna då jag går till min tandläkare…igår var jag totalt försvarslös, och kunde med stängda ögon  se en grinande djävul plåga mig. Det enda jag ville vara att överleva och vara med JESUS.  Jag är säker på att Gud ville jag skulle ha denna erfarenheten och få berätta om den.   Kram f Maria!

    Lyssna gärna till:  Nothing but the Blood

http://www.youtube.com/watch?v=UtsxdtEN_G4&feature=related

6 thoughts on “Helvetet / Upplevelsen av helvetet

  1. Hej Marie! Jag kan bara säga ett TACK! för dig och till det du skriver här o i fler kommentarer. Jag ber Herren att ständigt vara med dig, och jag vet att han svarar på bön. Man kan vara i helvetet redan här i jordelivet- på många olika vis. och människor fårstår inte alltid vilka plågor man bär på. Det finns ngt som heter känslomässigintelligens, det är bra om man har det- för då hjälper man varandra, och det är gott.
    Gud välsigne dig! Psalm 119 är så underbar. Kram f Maria

  2. Hej Janne. Det är så fint att veta att du är med i böner och i trevlig samvaro på alla sätt. Du är mycket uppskattad av oss.
    Tack.
    Ja smärtorna är många, men…de går över en gång.
    Blessings
    /Maria

  3. Jag önskar dig och familjen allt gott, Maria! Jesus är med er!
    Nervsmärtor är de värsta smärtorna!

    Janne

  4. Hej gumman min. Det är som du säger, att det har varit mer än tufft, men vi tillhör ju Jesus och kan inte ge upp vår tro för att få det bättre, snarare är Jesus ännu mer kär och betydelsefull ju mer man går igenom.
    Innerlig kram till dig. Härligt leende du har.
    /Mamma

  5. Ja, våran familj har inte haft de lätt genom åren, men vi står fast och kan gå igenom allt. 😀
    Kram Anji

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.