Jesus / är vår trygghet i allt.

 

Trygghet är det mest primära i livet. Vi vill vara trygga…mot nöd, mot sorg, mot sjukdom, inget ont skall väl drabba oss? Inte kan vi väl tappa fotfästet och gå under? Man kan tro att man alltid skall ha det bra och inget ont skall nalkas oss. Men, då har man ju oftast fel om man tror så. När man drabbas, lite eller mycket, då är det som troende väl att veta att JESUS går bredvid, och  han till och med BÄR OSS genom våra svårigheter. Detta vill vi att de som inte tror skall förstå och vilja komma till Jesus, för räddning inför evigheten.

Det finns alltför mycket glans och gull, det finns allt för mycket själviskhet och hybris.  När man kommer till tro och har gått ett tag med Jesus ,då är  man villig att dö från sig själv, precis som Paulus säger. Detta kan vara svårt att förstå, hur viktigt det är att ha en grundmurad tro, men så är faktum, det är det viktigaste vi har i livet–inte gods och gull och glans.

För att klara oss och vara värdiga människor och gå med Jesus, ja då behöver vi Jesus alltmer, dag för dag, inte bara ibland.

*Trygg i min Jesu armar, Trygg i hans herdefamn, Gömd i hans kärleks skugga, Här har min själ sin hamn. Här är mig himlen öppnad, Här flödar livets älv, Här bringa änglars toner Bud från min Fader själv.* E Nyström

* Skriften säger ju: Ingen som tror på honom, skall komma på skam.* Rom 10:11

Tack Jesus.                     /Maria

6 thoughts on “Jesus / är vår trygghet i allt.

  1. Hej Marie. Ja HAARP är sant och annat också, men det mest sanna är Gud. Det sker hemska saker men i detta skall folk veta att Jesus är Herre.
    GUD har ALL KONTROLL, också över vädret! Men människor tror att de kan manipulera hur som helst. Det står i bibeln om människogjorda händelser i de sista tiderna. Det här om vädret är ju typiska människogjora handlingar! Men de kommer att bli straffade, men det fattar de inte.
    De som gör så här har ingen makt, de är bara tyranner, precis som de alltid varit genom alla tider. Och Gud försöker varna oss, men man vill inte höra. Förstörelselustan är stor, och det har pågått sedan jordens tillkomst…..
    Kram f Maria!

  2. Ja jag skriver om frälsningen, det viktigaste i våra liv. Bara Jesus, bara Jesus, inget annat. När skall man förstå att han är räddningen, vår Herre!
    /Maria

  3. Så skrämmande om det är sant!
    Trodde ingen annan har makt över vädret än Gud Fader själv!

  4. Hej Janne, Ja en grundmurad tro en tro som ingen kan flytta på eller på ngt sätt förstöra. Då lever man näära Jesus och vet vad som gäller. Ja evangeliet är det bästa att läsa, det bästa att få. Det vinaste i ivet måtte vara att få bli frälst, jag vet i alla fall inget finare, så då passar det ju bra att skriva om det, o det gör jag gärna. /Maria

  5. “Detta kan vara svårt att förstå, hur viktigt det är att ha en grundmurad tro, men så är faktum, det är det viktigaste vi har i livet-inte gods och gull och glans.”

    En grundmurad tro – vad underbart!
    Så säger ju evangeliet – över liv och död – vi går från död till nytt liv. Det kan bara Jesus Kristus. Det livet finns bara hos Honom. Varför inte chansa?

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.