Jeremia/Makt till EU/Var är profeterna? budskapen..

 

Internationella valutafondens Dominique Strauss-Kahn vädjar till länder att ge sin makt till EU för att kunna lösa den ekonomiska krisen. >>

Den här meningen säger oss en hel del om vad som sker just nu…

________________

Precis som på Jeremias tid var folken uppfinningsrika i att göra fel, så är folken idag också, och de saknar också förmågan att göra rätt. Som Guds barn bör man öva sig i lydnad och avhålla sig från synden. Gud är uppmärksam på hur vi lever och handlar.

Gud kan inte acceptera något annat än sanningen, eftersom han själv är sanningen. Det finns inget mer effektivt sätt att stänga dörren till Gud, än lögn, hyckleri och falskhet. Gud ser rakt igenom oss och vägrar att lyssna på oss om vi inte är ärliga. För att vara i Guds närhet krävs fullständig uppriktighet.

De ledare som var insatta i Guds lag och förstod allvaret i budskapen, de hade övergett Gud. De borde ha undervisat folken och varit goda föredömen, men de ledde folket in i synd. Jeremia  hade lagt märke till att de fattiga och okunniga, de som inte kände till Guds lag och vilja, inte fick någon hjälp av sina ledare. Gud sökte i hela Jerusalem utan att hitta sanna efterföljare i något enda samhällsskikt. När vi läser hela Jerema bok, ja alla profetböcker, så ser vi likheterna med dagens samhällen.

Jeremia försöker få folket att inse att de varken ser eller hör Guds varningar. Gud talade för döva öron. VAR är profeterna idag? VAR är folket som vill lyssna till Gud? VAR är folken som vill upphöja Gud och göra hans vilja? Det ser ut som om man i allt går sin egen väg, ändå vet vi att det finns bönemänniskor som tillhör Gud och som ropar i detta landet , till Gud, om en förändring i människors hjärtan. Och Gud hör de ropen.

*Men detta folk har ett gensträvigt och upproriskt hjärta; de hava avfallit och gått sin väg.*  De sade icke till sina hjärtan: *Låtom oss frukta HERREN, vår Gud, honom som giver regn i rätt tid, både höst och vår, och som ständigt beskär oss de bestämda skördeveckorna.*  /Jeremia 5:23-24

Nationer och folk som förstår att hjälpa fattiga och utlämnade människor behagar Gud…….

6 thoughts on “Jeremia/Makt till EU/Var är profeterna? budskapen..

  1. Nej vi är inte först satta att kritisera, men det är ju så att den som VET att GUD finns och har omsorg blir ju ledsen över att inte andra människor kan förstå vilka tider som är och vilka som kommer och att i dem är det livsviktigt att gå MED GUD och FÖR GUD och i FRÄLSNINGEN. Hur ska det annars gå
    För dem som blir fråntagna sina hem och sina arbeten och värdighet vore det fantastiskt att få lära känna Jesus!! En livsnödvändighet!

    Problemen kommer att bli mycket stora enligt det man vet o vad Gud säger och därför därför människor måste få leva med Gud. Om inte förr , så när de förstår vem han är kan de få frid från allt svårt….. Maria

  2. Vi kanske inte ska vänta oss något annat. Det kommer att fortsätta vara bra. Överallt!
    Sen är vi väl inte först och främst satta att kritisera.Vi måste be och vara med Herren för att kunna göra något, förstås! Det blir ändå svindlande att se hur mycket skydd våra korrekta åsikter behöver. Hur mycket som utesluts för att “korrekta åsikter” ska skapas i media. Det räcker inte för dem som hamnar på gatan att säga att allt är bra, när det är över 10% officiell arbetslöshet, vacklande välfärd, skumrask i institutionerna och allt mindre att säga till om demokratiskt för oss medborgare.
    Men det är ju inga reela problem vi har i Sverige, det är klart!

  3. Sverige klarade krisen minssann, så bra då, det är bara det att nästa kris är runt hörnet, vet man inte det? Man ger upp allt genom EU och Lissabon, varför tar man inte reda på hur saker förhåller sig?
    Jag vet inte varför men jag är hjärtligt trött på att man inte förstår demokratins ickevarande.
    /Maria

  4. EU:s budget och inflytande ökar (trots korruptionen som blir allt mer känd!) samtidigt som de flesta länder i EU har svågremspolitik (pga bankernas svindlerier och de astronomiska betalpaketen).

    Om vi svenskar inte reagerar, så är det kanske för att “allt går bra!” “Sverige har klarat krisen”. “Pass upp för SD”.

    Sverige klarade krisen, men gav frivilligt upp sin självständighet och sin demokrati. Sedan fortsatte allt att vara bra i Sverige.

    🙂

  5. Det är verkligen kris, ja det är det. De tar över allt som finns att ta över, och märkar inte folk detta? Jag undrar varför svenskar är som de är, i andra länder försöker man att påverka och agitera, men här sväljer vi allt. hmmm /Maria

  6. (“taöver länderna i Europa”)

    “IMF chief Dominique Strauss-Kahn urges leaders to cede more sovereignty to EU
    European nations need to cede more of their sovereignty and hand greater powers to the centre to avoid future crises, the head of the International Monetary Fund has said.”

    =Inget land klarar sig själv utan internationella institutioner (NWO)

    = Det är sådan ekonomisk kris så vi måste styre länders ekonomier

    = new order out of chaos – ur kaos ny ordning,frimurarnas ordspråk

    = vi har punkterat länders ekonomier och behöver ta över dem nu, i nätverket av internationella organ som vi arbetat för under en lång tid med planen att överta nationernas ekonomier och politiska system

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.