Hur Satan snärjer “kristna” genom EMPATI!

FRÅN: https://experimentlandet.blogg.se/2021/december/

Är empati, medmänsklighet och barmhärtighet alltid något gott eller kan Satan använda sig av sånt som anses vara gott och bra för att få Jesus/Guds barn bort från HONOM?

Var nyktra och vaka, för er fiende djävulen går omkring som ett rytande lejon och söker efter vem han kan sluka” (1 Pet. 5:8).

Dom flesta så kallade ”kristna” skulle nog säga att det inte är något fel med att vara empatisk, medmänsklig, barmhärtig, kärleksfull etcetera i alla lägen och mot alla för sådan är Jesus/Gud.

Om vi som troende och frälsta till honom strävar efter att bli lika honom så måste vi alltså vara detsamma enligt dessa ”Kristna”. Vi skall enligt dem stötta och hjälpa världen (världens människor) och detta helt URSKILJNINGSLÖST!

Men kom Jesus/Gud verkligen till världen i syfte att vara empatisk, medmänsklig, barmhärtig och kärleksfull gentemot världen och i och med det YTTERST SÄTT GENTEMOT HERREN ÖVER VÄRLDEN (det vill säga Satan) som OLYDNADENS barn (de icke troende och frälsta till honom) styrs och drivs av?

Kom han hit för att utrota allt elände i världen och för att ena världens rike med sitt rike och med en förhoppning om att dessa två riken slutligen skall kunna bli ett enda rike och ett underbart freds och fridsrike i vilket alla människor kan leva i harmoni med varandra och med naturen? Som i självaste PARADISET innan syndafallet?

Kom han hit för att FIXA världen, världens människor och den herre dessa tjänar och som är världens herre (Satan) eller kom han hit för att avskilja ett folk åt SIG? Ett folk som han gav i uppdrag och som har fått i uppdrag att UTBREDA HANS RIKE här på jorden? Inte världens rike!

Många så kallade ”kristna” verkar tro att Jesus/Gud frälste dem (ifall han någon gång har gjort det) för att de skulle vandra runt och vara empatiska och kärleksfulla mot allt och alla i denna världen vilka HATAR alternativt struntar fullkomligt i Jesus/Gud och som inte vill ha med honom att göra.

Detta är ett FALSKT evangelium. Jesus/Gud älskar inte denna ”världens” människor och deras herre (Satan) som styr över dem och över världens rike.

De är enligt honom OGRÄS och de kämpar för och tjänar en annan herre, en herre som innan han blev utkastad från himmelriket (enligt vad bibeln lär) ville bli som Gud, som ville sätta sig över Gud OCH SOM FORTFARANDE HAR SAMMA MÅL!!

Han vill förgöra Jesus/Gud och hans verk och hans sanna barn!

Hans (Satans) ande är den verkande kraften i alla ofrälsta, icke troende på Jesus/Gud även om de är jättesnälla, goda och skötsamma människor.

Förstår man (som ”kristen”) inte detta och att det pågår ett krig/en kamp på ett andligt plan och mellan två helt olika riken (som har två helt olika herrar) som frälst till Jesus/Gud så har man inte förstått något som har med de mest fundamentala bibliska sanningarna att göra.

Förstår man inte att det handlar om att välja sida i kriget/kampen utan tror att det går att stå på båda sidor så går det inte att vara en LÄRJUNGE till Jesus/Gud och att HA HONOM SOM SIN HERRE.

Om de ”kristna” inte vill ha Jesus/Gud som sin Herre utan springer efter en annan herre/andra herrar tror de då att han kan vara deras FRÄLSARE?

Att de kan ha honom som frälsare (men inte som Herre) när livet är tufft och de är i behov av en frälsare för att sedan om och när deras världsliga problem har löst sig kan vända sig bort från honom och till någon annan/till andra frälsare som passar dem bättre?

Är detta vad Jesus/Gud, apostlarna och bibeln lär?

Vad menar Jesus/Gud med att vi som ”kristna” och troende på honom inte skall ÄLSKA världen?

Älska inte världen och det som finns i världen. Om någon älskar världen finns inte Faderns kärlek i honom. Ty det som finns i världen, vad kroppen begär, vad ögonen åtrår, vad högfärden skryter med, det kommer inte från Fadern utan från världen. Och världen förgås med sina lockelser, men den som gör Guds vilja består för evigt”(1. Joh. 2: 15-17).

Ni trolösa, vet ni inte att vänskap med världen betyder fiendskap med Gud? Den som vill vara vän med världen blir fiende med Gud” (Jak. 4:4).

Betyder det att vi skall HATA alla icke troende individuellt och göra livet surt för dem så fort vi får en chans eller att vi skall vara elaka mot dem eller behandla dem illa eller betyder det att vi inte skall stötta och hjälpa dem i deras strävan att arbeta för VÄRLDEN och att vara VÄRLDEN och världens herre (deras herre) till behag?

I liknelsen om den ”Barmhärtiga samariten” talar Jesus om den slags kärlek och barmhärtighet vi som vill vara och är hans lärjungar skall visa/ha gentemot de icke troende på honom och det handlar inte om någon kärlek eller barmhärtighet i syfte att ge de icke troende acceptans eller fritt spelrum så att de kan arbeta emot Jesus/Gud och därmed emot oss som tror på honom.

Det sortens empati, barmhärtig, kärlek kommer INTE från Jesus/Gud utan från Satan som säger att: ”Nog är väl alla människor Jesus/Guds barn” och att ”Nog skall väl alla få en chans att bli frälsta även om det tar sin lilla tid” och att ”Alla kommer att bli frälsta om de bara får lära sig bibeln” och att ”Jesus/Gud älskar alla och inkluderar alla” och även MIG (alltså Satan själv).

Om vi väljer att tro på detta vem är vi i såna fall ytterst sätt empatiska, barmhärtiga och kärleksfulla mot? Är det inte mot Satan, mot världens människors herre, mot herren i världen?

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.