Hur får man evigt liv? /Jesus Kristus

 Nu kanske du läser något som inte direkt passar dig, men det passar mig att lägga in detta, för jag håller med i dessa Allans rader.Vi måste nog tänka till då det gäller vissa saker.  …Man får evigt liv då man vänder sig till Jesus och får frälsning. Man får evigt liv då man tar emot Jesus, och sina skulder förlåtna…

Den svenska statsskulden är nu mycket stor. Men svenska folket har också en annan skuld, som är ännu större. Men den debatterar man inte om i regering och riksdag. I radio och TV talar man inte om den, och tidningarna skriver inte om den. Man låtsas som om den inte finns. Men den dagen är nu mycket nära, då det inte går att komma undan denna skuld. Då, när Gud låter sin DOM drabba Sveriges folk.

Den som fördöljer sina överträdelser, honom går det inte väl; men den som bekänner och övergiver dem, han får barmhärtighet.Ords. 28:13. Men fastän Gud har lovat att efterskänka hela vår skuld och förlåta alla våra synder, om vi bara vill omvända oss till honom, så vill människor inte höra talas om att de har någon syndaskuld. De tror att de kan undkomma Guds dom bara genom att strunta i alltihop. Men det är det dummaste de kan göra.

Samme Gud som har fastställt naturlagarna, har också fastställt lagen om sådd och skörd. Var och en får igen sina egna gärningar.Rom. 2:6. Gal. 6:7-8.

Denna Guds vedergällning verkar med samma precision som tyngdlagen.Man kan inte hoppa rakt ut från ett hustak utan att trilla ner. Lika omöjligt är det att fly från sitt ansvar för sina gärningar. Tyngdlagen verkar ögonblickligen. Men vedergällningens lag verkar efter en viss tid, precis som sådd och skörd. Och dess verkan kan  inte utebli. Och någon preskriptionstid nämner Guds ord ingenting om.

Just därför att straffet inte kommer direkt efter en orätt handling, så tror många att det är inte så noga med hur de lever.De kan stjäla, luras, ljuga och begå äktenskapsbrott o.s.v. Och mördare, knarklangare och våldtäktsmän tror att om de bara kan slingra sig undan så inte polisen får tag i dem, så är de fria.  Och krigsförbrytare som har begått fruktansvärda illdåd, de tror att ingen kan straffa dem.

Men ett sådant tänkesätt är bara självbedrägeri. De får igen vartenda dugg! Vad de har sått, det får de också skörda. Och skörden blir mer än utsädet. De får alltså mångdubbelt igen för sina gärningar. Jes. 3:10-11. De som har vållat andra lidanden, de får lidande till vedergällning. 2 Tess. 1:6. Det finns ingen spionorganisation eller militärdiktatur i världen som har ett så fulländat övervakningssystem som det Gud har ordnat.

Människans eget undermedvetna är som ett dataregister. Där lagras allt, varje handling och varje ord under hela livet. Och när Gud skall döma världen, så behövs varken vittnesförhör eller brottsplatsundersökningar. De böcker som omtalas i Upp. 20:12 är människornas eget undermedvetna. Där finns allt registrerat.

Matt. 12:36. Luk. 12:1-3.

Den ende som har makt och rättighet att gå in i Guds “dataregister” och radera bort något där, är Jesus Kristus. Och om du som läser detta har begått synder som du ångrar och vill få uppklarade, tala då med Jesus. Han har makt att utplåna hela ditt  syndaregister. Om vi bekänna våra synder, så är han trofast och rättfärdig så att han förlåter oss våra synder och renar oss från all orättfärdighet. Och Jesu, Guds Sons blod renar oss från all synd. 1 Joh. 1:7-10.

Det står i Rom. 6:23 att syndens lön är döden, men Guds gåva är evigt liv i Kristus Jesus, vår Herre. När en brottsling blir benådad så betyder det ett mildare straff. En dödsdom kan omvandlas till fängelsestraff. Men så gör aldrig Jesus. När han benådar en syndare så blir det helt frikännande, och så får man ett nytt liv.

1 Joh. 5:10-15.

Jesus har inte upphävt lagen. Han är den ende som har hållit hela lagen utan att synda en enda gång. Sedan tog han all vår synd på sig och dog i vårt ställe. Rom. 5:6. Hebr. 9:11-28.

“Ty såsom genom en enda människas olydnad de många fick stå såsom syndare, så ska också genom en endas lydnad de många stå såsom rättfärdiga.” Rom. 5:19.

Det är Gud som genom Kristus har försonat oss med sig själv. Och han tillräknar oss inte våra synder, även om vi själva kommer ihåg dem. 2 Kor. 5:18-21. Och vi kommer inte under domen.

Joh. 5:24. Men egna “goda gärningar” kan inte ta bort synder som redan har begåtts. Gal. 2:16. Endast Jesu försoningsoffer på korset kan utplåna våra synder och försona oss med Gud.1 Kor. 1:18. 1 Petr. 1:18-19.

Somliga menar att eftersom de är “barndöpta” och konfirmerade och går i kyrkan så är allt bra. Men Gud har aldrig lovat att  förlåta synder på sådana villkor. Och kyrkan är inte någon medlare mellan Gud och oss. En enda är medlare mellan Gud och människor, en människa, Jesus Kristus. 1 Tim. 2:5. Det är till Jesus som vi ska vända oss för att få syndernas förlåtelse och bli frälsta. “Barndop” och konfirmation är bara hädelse och religiös teater. /Allan Svensson /Maria

http://www.algonet.se/~allan-sv/SIDA10.HTM#rättvisa

 

2 thoughts on “Hur får man evigt liv? /Jesus Kristus

  1. Hej Maria!
    Stackars vi människor som blivit lurade av kyrkan och dess prästerskap!!!
    Jag blir oerhört ledsen när jag tänker på detta:((((

    Så är det att ENDAST Jesus Kristus kan befria oss helt och hållet från våra synder!!!
    Mänskliga domstolar bara förvärrar synderna många många gånger:((((
    Kram Kyllikki

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.