En ny himmel och en ny Jord..

 

blinkies_i0000282.gif

*En viskning, och han hör dig,Han hör varje ord du ber,En viskning, och han ger dig, Av sin kärlek mer och mer.

Han finner gröna ängar,där din själ får ro, Han för dig fram till vatten,där törsten blir till tro.

Be stilla, till din Herre,för han hör vartenda ord, en viskning och han når dig,Var du beder på vår jord. */Sång, Arthur Eriksson.

****

*Vi förstår varandra bättre, när den sista skuggan flytt, Och den klara morgon strålar, Då vår Gud gjort allting nytt. När ej missförstånd och smärta, tårar, slitningar och kval, Men framför oss solen strålar bortom vägens sista dag.

Vi förstå varandra då, Aldrig mer vi skilda gå, När den stora dag frambryter, ifrån härlighetens höjd, Vi förstå varann fullkomligt,O vad sällhet , O vad fröjd!

Vi förstå Guds vägar bättre, När vi funnit bergets topp, Och en överblick får kasta,På vårt korta vandringslopp,Gåtan klarnar, Alla missljud övergåi harmoni,

Alla synder, fall, och sorger är då evigt då förbi.

Vi förstå varandra då, Aldrig mer vi skilda gå, När den stora dag frambryter  ifrån Härlighetens höjd, Vi förstå varann fullkomligt, O vad sällhet, O vad fröjd.Vi förstå att sjunga bättre, när var boja fallit av, Och vi bor på andra sidan livets stormupprörda hav.

Här vi dunkelt skåda tingen, Där i ny och ljus gestalt, Få vi skåda Nåden, Livet,Jorden, Himlen, Gud och Allt.

Vi förstå varandra då…..*

/Arthur Eriksson sjunger…

Och jag sjunger med, ja! jag sjunger med av hjärtat, för jag vet att texten är så sann,och jag vet att en dag kommer Gud att göra allting NYTT. Det står här ovan om bönen: Han hör varje ord du ber, och att törsten blir till tro.

Ja så är det, och det är verkligen himmelska ord. Tänk vilken Far vi har! Så underbar han är! Tack gode Gud för frälsningen!

 

One thought on “En ny himmel och en ny Jord..

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.