Hjärtats inställning/ Guds folk

 

th_blessyou-1.jpg  

Vilka är vi och vilka kan vi bli?

*Kristus är vinstocken och Gud är trädgårdsmästaren, som sköter om grenarna för att de ska ge mycket frukt. Grenarna är alla som säger sig följa Jesus Kristus. Grenarna som bär frukt är de sant troende, som genom att de lever i gemenskap med Kristus, ger mycket frukt.

Men de som inte ger frukt kommer att rensas bort från vinstocken, – det är de människor som lämnar Kristus, eftersom deras överlåtelse varit Ytlig. De troende som inte “bär frukt”, är så gott som döda och kommer att skäras av och kastas bort.* /Joh 15:1-6.
Hu så hemskt att bli avskuren och att kastas bort. Jamen, bibeln talar ju saning. Jesus har ju sagt så, då är det så. Men vad skall man ta sig till då, om man inte är den som Jesus efterfrågar? Det finns många frågor men om du tittar i texten så får du svar på dina frågor.

Det står i texten att vi ska leva i Kristus, ge allt för honom och följa honom av hela vårt hjärta. Om vi gör det, då får vi svar på våra frågor. Om vi inte följer honom, då blir vi avskurna- dvs vi blir till intet värde för honom och Guds rike. Då har vi ju bara ett val, och det är att följa honom, i allt, genom allt och visa oss värdiga den frälsning han gett oss.

1.Gån ut med korsets budskap om frälsning och om frid Till alla folk och stammar i hela världen vid. Se, Herren lovat vara med, han ryggar ej sitt ord. *Allt vad han sagt står evigt fast i himmel och på jord.*

2.Det finns en grund som håller, en grund att bygga på, En fast, orubblig klippa, som evigt skall bestå. Hur stormarna än rasa må, den rubbas ej ändå. *Och aldrig kommer den på fall, som vilar däruppå.*

3. Se, Herren är densamme han var i gångna dar, Och Andens kraft från höjden finns ännu bland oss kvar, Så tag din plats vid nådens bord, ty där finns ännu rum, *Och öppna helt ditt hjärtas dörr för evangelium.* /D Hallberg

http://hanlever.bloggagratis.se Läs gärna vidare här; underbara ord.

2 thoughts on “Hjärtats inställning/ Guds folk

  1. Hej Kyllikki Jag håller med dig, utan Jesus är livet ingenting värt, värdelöst.
    Han är den jag lever för. /Kram f Maria

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.