Gudsfruktan /är kärlek. Mikas bok 6:8. /Din Gud.

 

Tycker du om när människor säger sanningen/sanningar till dig? Tycker du om när du får raka svar så att du slipper undra vad sanningen är? Genom alla tider har människor haft svårt för att tala sanning eller de har friserat den efter sin egen smak. Kanske för vinnings skull.
Då vill jag säga att jag gillar David Wilkersons predikningar eftersom han inte är rädd för att säga Guds ords sanningar.
Han predikar om sådant som är självklarheter, han talar  t ex om helvetet och att det är en verklig destination, där man  hamnar om man inte har det rätt ställt med Gud. D Wilkerson har alldeles rätt i det.

Människor säger att man inte behöver oroa sig för helvetet, eftersom Gud är kärlek. Jadå Gud är kärlek, men han är också en rättvis Gud. En sann profet skulle i dagsläget vara ärlig och ta bladet från munnen och säga just den sanningen att det är dgas att vända om.
En sann profet förmedlar sanningen från Gud utan hänsyn till åhörarnas synpunkter.

Jag tycker att den nya kyrkan: Emerging Church är fruktansvärd. Den växer fram så det knakar och man kan höra folk tala om en ny väckelse. På Howard Browne´s sida som presenterar hans turne´till Sverige står det att detta är ett UPPVAKNANDE för SVERIGE.
Ja om det vore så väl. Men det är ju fel..! och det är därför vi troende skriver så mycket om just sådana saker som FALSK VÄCKELSE.
Det är otäckt vad mycket som har förändrats på så kort tid….

Här nedan har jag några You Tube-filmer som jag tycker du ska se. Det är D Wilkerson som talar, och han gör det väl. Han säger sanningar!
*A call to Anguish-     smärta, kval, vånda

http://www.youtube.com/watch?v=lGMG_PVaJoI&translated=1   del 1

http://www.youtube.com/watch?v=C7CqXkzR18U&feature=related  del 2

Ja, du hittar dem och flera också här nedan på min egen Youtubekanal:    http://www.youtube.com/user/MariaEvighet

På profeten Mikas tid kunde de som skulle vara föredömen för folket inte skilja på rätt och fel. Ledarna hade blivit en avskild elit i Jerusalem. De som skulle undervisa om lag och annat var de största lagbrytarna. Känns detta igen i våra tider? ja säger jag, vad säger du?

En god ledare förstår att tolka bibeln rätt och lära andra att förstå den!  Det är inte många som lär ut det rätta idag.   Läs Mika bok.

Nyckelvers i Mika (6:8):

*Nej, vad gott är har han kungjort för dig, o människa. Ty vad annat begär väl HERREN av dig, än att du gör vad rätt är och vinnlägger dig om kärlek och vandrar i ödmjukhet inför din Gud?*

 KÄRLEK,  ÖDMJUKHET, RÄTT, ÄKTA TÅRAR, BÖN, GLÄDJE……..Vandra med HERREN.
 

   /Maria

2 thoughts on “Gudsfruktan /är kärlek. Mikas bok 6:8. /Din Gud.

  1. Hej Janne Jag gillar Wilkerson och jag tycker han gör rätt som inte sparar på orden, det finns en annan predikan där, och där gråter han i predikan. Det är mäktigt att känna sådan sorg och vånda och smärta för de förlorade.

    Den smärtan och sorgen och vånda skall vi ha i våra böner till himmelens Gud, till vår Fader för att han skall göra mirakel bland människorna och rädda dem till evigt liv.
    Vi har säkert släktingar, syskon, barn, mostrar, fastrar, jusiner, bryllingar, grannar m m som INTE är frälsta! De måste nås av budskapet!

    Vi ska INTE vara rädda, Gud hjälper ju oss i vårt vittnande och evangelisation.
    JA det gamla är över och se, något nytt har kommit! Det nya livet väntar, det nya livet med Jesus Kristus. Det bästa livet, även om det kostar på! Varför vara feg? Gud är ju med. /Maria

  2. Hörde/såg “Counterfeit Christianity”, en predikan av Wilkerson från 1990, där han frågar oss kristna om vi verkligen står upp för Guds nya liv i oss och helhjärtat låter oss ledas av Herren? Eller om vi med munnen bekänner Gud, och lever vidare som vanligt?

    Wilkerson gapar och gormar i en halvtimme och sparar inte på orden! Är det evangelium som predikas med punkrock och rosa hår? Är det evangelium som predikas i megatemplen, eller mammon i en slick kristen förpackning? Typiskt att Wilkerson låter som många idag 20 år före oss och tar i för kung och fosterland. När han i Den Helige Ande var på bristningsgränsen för 20 år sedan, så borde inte vi vara så timida eller rädda för att gå ut med budskapet, som det är skrivet och som vi hört. – Det gamla är över och nu är det Jesus Kristus som gäller i våra liv! Människor kan inte räddas på något annat sätt! Enligt Guds egna ord!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.