Avfallet i/ Bibelfokus. Kundalini. Helig fylla? NEJ. Apg.

   

  

Låt dig ledas av den helige Ande

Eftersom jag inte är säker på att just du läser på sidan Bibefokus.se om avfallet och om Kundalini m m, så tar jag med vissa delar igen av Lennarts undervisning, och jag tycker du ska läsa på hans sida om all villfarelse och om hur saker o ting utvecklar sig och hur mötena ser ut.

DETTA kommer nu till Sverige och det är all anledning till av Varna för de mötena:

VIDEOKLIPP med jämförelse av Kundalini- holy drunkness: 

Jag  (Lennart)  har i del 2 av mitt videobaserade bibelstudium Det Stora Avfallet tagit upp detta ämne ganska väl, och där finns också en hel del jämförande videoklipp. Det Stora Avfallet kan du se via denna sida: http://bibelfokus.se/avfallet 

Men jag har också en separat liten video som visar på likheterna mellan holy drunkness och kundalini-manifestationer. 

För Mac
http://media.bibelfokus.se/docs/jamfor_mp4.html 

För Windows
http://media.bibelfokus.se/docs/jamfor_wmv.html 

Andrew Stroms reportage om att kundalini invaderar kyrkan
(vi delar inte allt vad Andrew Strom står för, men denna genomgång är bra och viktig!)
Del 1: http://www.youtube.com/watch?v=eBpw2oQrvMM
Del 2: http://www.youtube.com/watch?v=BCcGaTRwG_4
Del 3: http://www.youtube.com/watch?v=dWeUNoR30_0 

9.1 Andra videoklipp 

Holy drunkness på ett möten med Rodney Howard Browne
http://www.youtube.com/watch?v=3-vASkyYcEU 

Här sjunger man om att man vill ha det nya vinet som får en att skratta, sjunga och dansa
http://www.youtube.com/watch?v=K6vx9qatUQc 

Oral Robert drabbas av ”heligt gapskratt” (förmedlat av Rodney Howard Browne)
http://www.youtube.com/watch?v=96vKvwBaZQs 

Holy drunkness 2003 på ett möte med Kenneth Hagin (samma år han dog)
http://www.youtube.com/watch?v=5vUuL4oR-CI 

Vad står det då om holy drunkness i Apostlagärningarna? Absolut ingenting! Låt oss läsa texten som talar om när lärjungarna blev döpta i den Helige Ande. 

första pingstdagen 

Apg 2:1-13: När pingstdagen hade kommit var de alla samlade. Då kom plötsligt från himlen ett dån, som när en våldsam storm drar fram, och det fyllde hela huset där de satt. Tungor som av eld visade sig för dem och fördelade sig och satte sig på var och en av dem. Och de uppfylldes alla av den helige Ande och började tala främmande språk, allteftersom Anden ingav dem att tala. 

 Nu bodde i Jerusalem fromma judiska män från alla folk under himlen. Och när dånet hördes samlades folkskaran, och alla blev mycket uppskakade, eftersom var och en hörde sitt eget språk talas. Häpna och förundrade sade de: “Är de inte galileer, alla dessa som talar? Hur kan då var och en av oss höra sitt eget modersmål? Vi som är parter, meder eller elamiter, ……. vi hör dem tala på vårt eget språk om Guds väldiga gärningar.” De var alla mycket häpna och förvirrade och frågade varandra: “Vad kan detta betyda?” Men andra sade hånfullt: “De har druckit sig fulla av sött vin.” 

Observera här att det var några bespottare som gjorde sig lustiga över lärjungarna och sa hånfullt: “De har druckit sig fulla av sött vin.” Det här betyder ju ingalunda att det förhöll sig så som Kenneth Hagin menade, att lärjungarna verkligen var berusade (av den Helige Ande). Det är ju inte bespottarnas ord vi skall ta lärdom av, det är resten av texten! Där står att lärjungarna på olika språk/tungomål förkunnade om Guds väldiga gärningar. Det är något helt annat än att ligga på marken och gapskratta. Det står inte ens ett ord om att de var glada. De var säkerligen själva uppskakade, häpna och förvirrade, precis som de övriga. 

Observera också att innan Jesus for upp till himlen, förutsade han att lärjungarna genom dopet i den Helige Ande skulle få kraft att just vittna om honom. Han sa inget om helig fylla eller gapskratt! 

Apg 1:8: Men när den helige Ande kommer över er, skall ni få kraft och bli mina vittnen i Jerusalem och i hela Judeen och Samarien och ända till jordens yttersta gräns. 

Det som hände var alltså exakt det som Jesus hade förutsagt. Lärjungarna var helt redliga och nyktra, och deras andedop ledde till en enorm förkrosselse hos de som lyssnade. Det blev ingen ”Joels bar” så som Rodney Howard Browne uttrycker det, där det bjuds på gratis drinkar. Nej, det skedde en djup förkrosselse, omvändelse, dop och andedop bland de som var närvarande. När folket som lyssnade blev uppskakade av det som de hade hört genom lärjungarnas vittnesbörd, då steg Petrus fram och gav dem en sträng väckelseförkunnelse. Han avslutade med orden: 

Apg 2:36: Därför skall hela Israels folk veta att denne Jesus som ni korsfäste, honom har Gud gjort både till Herre och Messias.” 

När folket hörde detta fick de som ett hugg i hjärtat, och de frågade vad de skulle ta sig till. 

Apg 2:37-41: När de hörde detta, högg det till i hjärtat på dem, och de frågade Petrus och de andra apostlarna: “Bröder, vad skall vi göra?” Petrus svarade dem: “Omvänd er och låt er alla döpas i Jesu Kristi namn, så att era synder blir förlåtna. Då skall ni få den helige Ande som gåva. Ty er gäller löftet och era barn och alla dem som är långt borta, så många som Herren vår Gud kallar.” Också med många andra ord vittnade han och uppmanade dem: “Låt er frälsas från detta bortvända släkte.” De som då tog emot hans ord döptes, och så ökade antalet lärjungar den dagen med omkring tre tusen. 

Detta var resultatet av pingstdagens andeutgjutelse! Förkrosselse, omvändelse och 3000 frälsta och döpta! Det här hade inte skett om Petrus och de andra lärjungarna hade gjort som Rodney Howard Browne, Kenneth Hagin, Benny Hinn, John Arnott, Steve Hill och alla andra falska förkunnare. Hade lärjungarna gjort som dem, så hade förmodligen hela folkskaran gått därifrån och skakat på huvudet, för så mycket förståndigare än oss var nog folk vid den tiden. 

___ 

-Jesu uppmaning till oss 

Till sist, vi lever i en värld full med människor som lider oerhört och många riskerar att gå evigt förlorade. Det är inget att gapskratta åt. Låt oss istället vakna upp och nyktra till allt mer så att vi blir förmögna att göra det Jesus uppmanat oss att göra: 

Matt 28:19-20: Gå därför ut och gör alla folk till lärjungar! Döp dem i Faderns och Sonens och den helige Andes namn, och lär dem att hålla allt vad jag har befallt er. 

Jak 1:27: Men att ta sig an föräldralösa barn och änkor i deras nöd och hålla sig obesmittad av världen, DET är en gudstjänst som är ren och fläckfri inför Gud och Fadern. 

/Lennart J www.bibelfokus.se 

Ta del av denna undervisning, den är så värdefull för oss alla./Maria

4 thoughts on “Avfallet i/ Bibelfokus. Kundalini. Helig fylla? NEJ. Apg.

  1. Hej Janne Ja världen är tröttsam Ja jag har också erfarenhet av att bli frälst på ett av Guds härliga underbara vis.
    Jag tillhörde dem som svor så det osade…och brydde mig inte om Gud, även om jag hade en undran…
    Jag ser klart och tydligt hur han förändrat mitt liv- Bara GUD kan göra detta för en människa.
    /Maria

  2. Ja, denna värld tröttar ut mig. Bara Jesus kan uppenbara för alla som hånar att Han är att räkna med. Det vet jag av egen erfarenhet.

  3. Suckar. Ja det finns så många sätt att kringgå och utesluta Jesu liv och gärningar.
    Ikväll gick det på Tv ett reportage om just Jesus och hans liv och vad gnostikerna lärde ut och att Jesus skulle haft ett förhållande med Maria Magdalena.
    Det är ju inte värdigt att föra fram detta sätt att tänka och “tro”, den som är troende på Gud tänker inte så för den helige Ande har öppnat ens hjärta för sanningen. Då kan man undra, de som tänker och tror så,som gnostikerna och andra, är de frälsta? Har de fått en grundmurad tro genom Skriften som är Guds Ord?
    Det är på modet nu att förgöra och förstöra och förlöjliga Evangelium.Låt dem hålla på då, vi vet vad vi tycker och tror och vad vi kämpar för! Jesus lever! ….han blev korsfäst, han dog, han uppstod och framförallt:HAN DOG FÖR SYNDAREN, och för ett Evigt liv för människan som tro. Amen
    /Maria

  4. För varje viktig händelse/ingripande Gud ger oss för att vi ska bli hjälpta, dyker det snabbt upp en parodi som förleder/hånar de troende och de som längtar efter tro!

    Jesus födelse firas också med julklappar (till oss själva!) förmedlade av en tomte. På Johannes döparens dag ska vi dansa kring midsommarstången och supa oss fulla osv…

    Jag undrar vilken parodi det finns på Pingst?
    Den dag den Helige Ande kom till de kristna?

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.