Brev som riktar…/ Tankar. Att få ett nytt liv

 

Det är många tankar som sitter i hjärtat. Det är mycket man vill förmedla men inte alltid kan man skriva så låånga stycken. Därför har jag tagit med några s k hållpunkter/ ja något som skall få en människa att tänka till, och dessa   finns att läsa i bibeln. De kommer här nedan:

*Om vi avsäger oss Guds gemenskap och kärlek kan vi inte räkna med hans hjälp.

*Om vi lever i mörkret kan vi kanske inte ta oss fram till ljuset,( jag hoppas att människor har många som de verkligen ber för, att de ska komma till Jesus!)

*När satan har gjort sig en plats i människors liv och hjärtan och stympat viljan till att bli nådd, då är det verkligt mörkt i en människa.

*När en människa har låtit sig luras av dårar, som motsatt sig Gud och hans normer, kommer  den att bli avslöjad som en bedragare.

*När Jesus kommer med sitt bländande sken kommer han att avslöja varje människas hjärta som befinner sig i mörker.

*När Kung Jesus får regera i våra hjärtan finns det ingen plats för synd, hur väl dold man än tror att den är.

*Gud handlar från ovan för att förändra människors liv och villkor här på jorden.

*Bara med Guds Ande ibland oss kan vi leva i fred och ha framgång (Hes 36:22-38; (Herren lovar bättre tider, , Israel ) (Gal 5:22-23) Detta kommer att ske i den sista tiden.   Låt den helige Ande behärska era liv.

*Trots att Kristus skapade världen, kände den inte igen honom. (Joh 1:10)

*Var och en som välkomnar Jesus Kristus som herre i sitt liv blir född en gång till, född av Anden, och får nytt liv av Gud. (Joh 1:13)
*Gud hade valt judarna för uppgiften att förbereda resten av världen för Messias ankomst. Men även de förkastade honom. (Joh 1:11-12)          /Maria

* * * * * * * * * * * *

Förundrad av Ordet, Räddad av Ordet, I Guds kärlek.
Stapplande steg blev sjumilasteg i Bibelns värld, i Hans omsorg. Nergrävd i kyla kom plötsligt vårregn med förklarande droppar.
Gräset blev grönt och himmelen blå. Då skynket drogs undan från skrovliga ögon, Förundrad och förälskad i Jesus och med barnslig tro,
kom hjärtat tillbaka och fröjdade sig.
Glädje blandades med Lidande och Sorg, men Friden var den som vann slaget om hjärtat.
Tack för att jag inte behöver stappla runt i tron utan kan ta till mig Guds ord med glada tårade ögon, icke torra av ickeseende.Jag fick nytt liv. / Dikt: Maria

2 thoughts on “Brev som riktar…/ Tankar. Att få ett nytt liv

  1. Hej Janne och tack, hur kan man sluta att skriva om tro och nytt liv? Det går inte.
    Vi är räddade av Jesus Kristus.
    Gud välsigne dig
    /Maria

  2. Vad fint du skriver! Gud är verkligen god och tålmodig med oss! Det är Jesus som lever i oss mer och mer och förnekaren trängs åt sidan. Det stämmer verkligen. Jättefin dikt!

    Förundrad av Ordet, Räddad av Ordet. Jag fick nytt liv!
    Gud välsigna er!

    🙂

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.