Gud skapade världen / Einstein / Frälsande tro

Det är verkligen en stor nåd att få bli frälst och att få förstå innebörden. Och man får förstå skapelsen- den som vissa kallar för evolution. Här nedan kommer lite saxat från Elvor och Janne.se:

Man ställde frågan till Albert Einstein: Varför forskar du så mycket om hur jorden skapades? Han svarade: Jo jag vill kunna förstå hur Gud tänker! Detta ledde fram till relativitetsteorin! Världens kanske klokaste människa nådde bara fram till kunskap om ljuset. Men för att kunna ha en frälsande tro så måste teori bli verklighet – Se Grekiska ordet EIDO >> Tänk vilken otrolig gåva vi fått som upplevt en frälsande tro egentligen.

Jesus talade inga teorier utan (1492 Eido) han talade precis som om han upplevt det som var skrivet (Liv) Han talade inte som de skriftlärda (Mt 7:28-29)

Bokstaven är en Lära men om Läran blir upplevd i Liv så blir det Eido.

2 Kor 3:6 Han har gjort oss dugliga till att vara tjänare åt ett nytt förbund, som inte är bokstavens utan Andens. Ty bokstaven dödar, men Anden ger liv.

Av sammanhanget här så kan du se att det handlar om att skriften eller evangeliet har upplevts (Eido) Men om vi har täckelse för våra hjärtan fortsätter bibeln att bara vara teorier. När täckelset faller så kommer vi att få uppleva att det som står skrivet också kan få upplevas. Att Jesus är den han skriver i sitt ord att han är.

*

*Jag är bunden fast vid Jesus, Bunden fast med kärleksband. Intet mäktar nu att skilja Mig ifrån Jesu hand. Hans är nu min hela vilja, Jag är hans, ett ringa barn; Jag av nåd är härligt frälsad, Friad ut ur Satans garn.*

Det är så gott att veta att jag bara behöver lita på Jesus, och inte någon annan, han vet ju bäst. Jag vet vad Herren skapat och gjort, och längtar efter att fler ska få se sanningen./ Maria

 

4 thoughts on “Gud skapade världen / Einstein / Frälsande tro

  1. Hej Janne. Det är väl märkligt vad vetenskapsmännen tror på, de kan visa på mycket men har inga bevis på det som är mest viktigt: GUD FINNS, men de försöker säga motsatsen. Ändå har jag läst i någon tidning att just vetenskapsmännen börjar att smått fundera om inte Bibeln faktiskt är sann, och det är den ju.
    Att detta livet vi har och jorden som vi går på skulle vara en slump—nej nej, det kan ingen få mig att tro, jag tror på skaparen och vad han skapat.
    Dårar för världen är vi ju, men jag /vi får inte kalla andra för dårar som inte tror- och det gör vi ju inte heller.
    Hälsn Maria

  2. När någon vetenskapsman bevisar att “det finns liv på Mars” och att “halvmänniskor går mitt ibland oss”, ska jag tro honom/henne, eller inte. Vetenskapen är en kontinuerlig revideringsprocess (falsifierngsprocess) och man kan välja att vänta och se om Darwin hade rätt. Jag tror inte på det brittiska etablissemanget (som hävdar att ett av byggbeståndsdelarna i liv (koldioxid) är ett gift som måste skattas för) mer än jag tror på Guds ord. Bibeln är ingen vetenskaplig avhandling som vetenskapsmannen Richard Dawkins har falsifierat en gång för alla, och fått Nobelpris för. Är allt en slump och tillfällighet så kanske vi kan vara glada över att “slumpen” beter sig så fantastiskt intelligent! Bibeln kallar dem som inte tror på Gud för dårar. Det är rättframma ord, som inte ens de kristna idag tar i sin mun!

  3. Hej Hulda. Jag håller med dig. Gud vet EXAKT vad han gör, så har det alltid varit. Ingenting är av slumpen, det är väl det, Gud vill ha ordning.
    Hoppas människor förstår detta mer och mer och inte går i tankar om evolutionen. Kram f vännen Maria

  4. Min övertygelse är att Gud skapade himmel och jord precis som Bibeln beskriver. Och jag säger som Einstein själv sa:

    ”God does not play dice with the universe” Gud kastar inte tärning med universum”

    din vän Hulda

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.