Godhet, finns den i överflöd?

Jag har inte alltid mött så mycket av godhet/kärleksfrukter och barmhärtighet från så många personer, men mött den överflödande kärleken från GUD. Han har styrkt och han har visat vad godheten och nåden är för något. Genom åren har händelser skett som varit allt annat än goda, så det är bra att ha den erfarenheten av icke godhet också. Vill också säga att de som är min vänner är gooda människor.

Se och läs bibelorden och förstå hans ord och tanke och stora kärlek till oss!

Sak 7:9Så säger Herren Sebaot: ”Döm rätta domar och visa varandra godhet och barmhärtighet.
Sak 9:17Hur stor är inte hans godhet, hur stor är inte hans skönhet! Unga män ska blomstra av brödsäd och unga kvinnor av vin.
Apg 24:4För att inte besvära dig alltför länge, ber jag att du i din godhet lyssnar till vad vi i korthet har att säga.
Apg 25:3och bad att han skulle visa dem godheten att låta Paulus föras till Jerusalem. De planerade nämligen ett bakhåll för att döda honom på vägen.
Rom 2:4Eller föraktar du hans rika godhet, mildhet och tålamod? Förstår du inte att Guds godhet vill föra dig till omvändelse?
Rom 11:22Se här Guds godhet och stränghet: stränghet mot dem som föll, Guds godhet mot dig om du blir kvar i hans godhet. Annars blir också du bortskuren.
Rom 15:14Mina bröder, för min del är jag övertygad om att ni själva är fyllda av godhet och uppfyllda av all kunskap och att ni också kan förmana varandra.
2 Kor 6:6i renhet och insikt, i tålamod och godhet, i den helige Ande, i uppriktig kärlek,
2 Kor 10:1Jag, Paulus, som är så ödmjuk när jag möter er ansikte mot ansikte men modig när jag är långt borta, jag uppmanar er vid Kristi mildhet och godhet
Gal 5:22Andens frukt däremot är kärlek, glädje, frid, tålamod, vänlighet, godhet, trohet,
Ef 2:7för att i kommande tider visa sin överväldigande rika nåd genom godhet mot oss i Kristus Jesus.
Ef 5:9för ljusets frukt består i allt vad godhet, rättfärdighet och sanning heter.
Kol 3:12Klä er därför som Guds utvalda, heliga och älskade, i innerlig barmhärtighet, godhet, ödmjukhet, mildhet och tålamod.
Titus 3:4Men när Gud, vår Frälsare, uppenbarade sin godhet och kärlek till oss människor
2 Pet 1:3Hans gudomliga makt har skänkt oss allt vi behöver för liv och gudsfruktan genom kunskapen om honom som har kallat oss med sin härlighet och godhet.
Bibelordens alla uppmaningar är INTE lätta att förstå alltid och inte lätta att efterlikna och vara i. Det krävs träning och allvarsamma försök att efterlika Jesu/Guds ord. Det krävs umbäranden och annat för att förstå vad respektive ord betyder i praktiken!
Vår 2021/Foto Maria
Vår 2021 foto Maria

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.