För människors FRIHET! För människors eviga liv! Sprid evangelium på det sätt Gud vill.

 

674

Jag fick en kommentar i ett ämne och nu spinner jag vidare på mitt eget svar… 2 Timotheos brev 2

När man talar om Jesus och tro måste man vara helt ärlig och det är det som inte människor kan ta. De undrar hur vi kan säga som vi gör, och nästan reta upp dem med att vara ”tvärsäkra” på vad som kommer framöver. Men vi är ju säkra för vi är ju födda på nytt och vi vet vad Gud säger i sitt ord. Då kan man ju inte tveka.Vi vet att Jesus skall komma tillbaka.

Vi vittnar för deras, människors, eget bästa, för människors frihet– VI har ju fått bli fria!! FRIA att förstå vad GUD vill med våra liv! Att gå ut och visa på evangelium.Vi som älskar Gud är troende som är kallade att göra det Gud vill. ALLA människor har fått en fri vilja och de använder den ofta till att göra det de inte borde. Gud är den som bestämmer, som de bör vända sig till, men de kanske inte hört att han finns- det finns ingen kristendomsundervisning idag. När jag gick i skolan fick vi lära oss från grunden, med Mose, med Daniel, Röda havet, Jesus…..

Ja med Jesus är vi fria och HAN HAR frigjort oss. Friden kommer då vi avsäger oss allt annat och litar på honom i ALLT, å vad det är gott.

Många säger att Gud och tomten är likvärdiga – på det viset att bägge INTE FINNS eller är VERKLIGA. Det gör ont då man hör det, eftersom Gud har gjort så mycket gott för t ex mig, och så många andra. Man “firar” en jul som inte finns och man gör sig barskrapad på pengar för att handla och äta och dricka gott och leka tomte, men det finns fortfarande människor som svälter, och de vet INTE att INTE julen finns! och ensamma människor sitter och sörjer i “juletid” för att de inte har någon att “fira” dessa dagar med!

LÄS i kategorierna här intill:

Jul. Sanningen om “Julen“.

Vilken värld vi lever i!!

Vi kan räkna med motstånd, lidande och svårigheter i tjänsten för Kristus. Om vi är trofasta trots detta gör det intryck på medmänniskor. Om vi litar på Kristus anser han oss värdiga att lida för honom och ger oss den kraft vi behöver för att stå fasta.

Den helige Ande hjälper oss att vara visa och starka. Gud hedrar vårt uppriktiga vittnesbörd, även när vi får lida för det. För att övervinna rädslan för vad folk tycker och tänker måste vi lyfta blicken från människor och bara se upp till Gud.

Herre, jag tackar dig och prisar dig för min frälsning, för allt gott du gjort för mig och för att du litar på mig, och du ger mig kraft och styrka under alla dagar, precis som du lovat i ditt ord. Jag tackar dig och prisar dig för din kärlek och nåd emot mig. Tack Herre.

NamnlösMaria

 

 

 

 

2 thoughts on “För människors FRIHET! För människors eviga liv! Sprid evangelium på det sätt Gud vill.

  1. Hej Henke. Tack för dina ord, de värmer. Ja du säger ju precis det som jag / vi menar med att leva det liv som Jesus ger oss och som vi kämpar för att leva, SÅ SOM HAN VILL. Vi har lärt oss mycket mycket på vägen och det är bra det, fast det gjort oerhört ont. I vår bönestund nyss kände vi vår Jesus så nära. Nej det är ingen dans på rosor att följa Mästaren, för medan vi följer finns det en som vill få oss så långt bort från tron som det bara går.
    MEN vi är envisa och ger oss inte en tum för satan. Vi GER INTE upp, ALDRIG.Det är Jesus som ger oss frid och den frid han ger är mer än någon kan förstå. Jag är så tacksam att jag har honom vid min sida. ja sanningen gör oss fria- och människor förstår inte vilken sanning det är. De vill inte ha den.
    Jag lyssnade lite på olika låtar på länken du gav och en del går att lyssna på. Jag känner till denne man sedan tidigare.
    Jag avslutar här, och önskar dig en fin torsdag och vi hörs, och tack så mycket.
    FRID!!
    /Maria

  2. Väl spunnet…;-)

    “Om vi litar på Kristus anser han oss värdiga att lida för honom och ger oss den kraft vi behöver för att stå fasta.”

    Ja sannerligen…det tog tid innan jag fattade att vad man fick gå igenom, det var för att man dels bättre skulle förstå andra människor som hade det svårt, och dels faktiskt lära sig både lida och vara olycklig, för att man skulle bli riktigt redo för tjänsten hos Jesus. För den tjänsten kommer ju aldrig att vara nån dans på rosor…den KAN inte vara det; ju mer vi förtröstar på Jesus och ju mer Han tar oss ibruk, ju mer kommer denna världens furste att bråka med oss, sända oss frestelser, onda andar, elaka kommentarer, bråkstakar, oförståelse och ALLT för att vi ska ge upp.

    Ens tro prövades, ibland kändes det som om Herren övergivit en – men om man håller fast vid Jesus som vid en flytväst så kommer Han alltid tillbaka; ty Han bor längst in i vårt hjärta och det är vi själva som väljer att antingen ha Honom i en byrålåda på söndagarna i kyrkan, eller alltid i våra tankar och handlingar. Han vill inte komma i 2a rummet.

    Ibland tyckte jag Herren inte talade till mig mer – men rannsakade jag mig själv så fann jag att jag inom mig VISSTE att Han inte kunde vara nöjd med mig just då…det är ingen idé att försöka dölja nåt för Jesus, Han vet precis vad vi tänker och känner – bättre än vi själva, då människorna ljuger även för sig själva – och Hans “Sanningen ska göra eder fria” gäller många aspekter av livet, men kanske främst att vi inte ska ljuga för oss själva utan inse sanningen: Gud ser allt!

    “Min frid ger jag er…” Och den är sannerligen nåt helt otroligt!

    Den här kanske lite sirapsaktiga musiken får mig att tänka på Maria Magdalena när hon utbrister “Rabbouni!”. (“Att inte himlen brast av glädje den morgonen…” Ylva Eggehorn)

    https://www.youtube.com/watch?v=kop94e8KXls&index=2&list=PLCD367A9F8DCD4B83

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.