Ett ord till dig./ Genom lidande..

 jesus2.jpg

När prövningar möter oss, då kan vi vara starka i Gud, men om vi skulle dra oss ifrån Gud, då blir det mycket svårt. Genom lidande blir vi starka, och tack och lov att jag fått gå igenom det jag gjort.

För jag kan se Guds ledning i allt. Det som har gjort ont, är  glömt, jag förtröstar på Gud i allt. Låter det konstigt för dig? Lär känna Gud, så skall du få se att orden är sanna. Ta nya tag och lär känna din Frälsare. Han heter Jesus Kristus och är Guds Son, och han väntar på att du ska se att Bibeln ord står klara och tydliga för dig. Du kan få in dem i ditt hjärta, och aldrig mer ensam gå.

Vilka hinder som än reser sig upp emot oss, så har vi Jesu kraft och hans blod att ta till oss, då får vi se under i vårt liv. Ta nya tag och börja förlita dig på din Herre och Frälsare. Han gör allt gott för dig.

Messias är stark, trovärdig, evig Fader, segerrik och för alltid en klippa.

*Gläd dig mitt folk! Ropa av fröjd! Se, din konung kommer! Han är den rättfärdige, Segraren, och han kommer ridande på ett åsneföl, i ödmjukhet, men också med makt! Ändå rider hani ödmjukhet på ett åsneföl!*/Sakarja 9:9   Denne konung är Jesus Kristus, Messias, som Sakarja profeterar om i sin bok. Femhundra år innan Jesus kommer, profeterar Sakarja om Messias triumftåg in i Jerusalem. Tror du då inte att Messias lever idag? Bibeln är ju sann och Gud lever fortfarande med sin Son Jesus Kristus, för att ta hand om oss.

3 thoughts on “Ett ord till dig./ Genom lidande..

  1. Jag har på morgonen läst Johannes evangelium, ochjag tror på vad Ordet säger där.
    “Han har alltid funnits till och är Gud” /Joh 1:1

    Och:

    ****Kristus är en perfekt gestaltning av Gud i mänsklig form.

    I och med att Kristus föddes blev Gud människa. Han blev inte delvis människa, och delvis Gud, utan helt och hållet människa och helt och hållet Gud (Kol 2:9) Förklaringen lyder sålunda: Än en gång försäkrar Paulus att Jesus Kristus är Gud. Hela Guds fullhet finns i honom.

    Kol 1:15-16 säger: Detta konstaterande om att Jesu gudomliga natur är ett av de starkaste i hela bibeln.

    Jesus är inte bara jämställd med Gud (Fil 2:6),(Fast han var Gud, krävde han inte att få ha kvar sina rättigheter som Gud, utan avstod sin stora makt och härlighet för att komma till jorden och betjäna oss..) han är Gud (Joh 10:30; 38, 12:45; 14:1-11) Han ger oss inte bara en föreställning om Gud utan uppenbarar honom- visar oss honom (Joh 1:18); 14:9) Han kom från himlen, inte från jorden, 1 Kor 15:47, och är herre över allt och alla.

    (Rom 9:5; 10:11-13; Upp 1:5; 17:14) Han är helig (Heb 7:26-28; 1 Pet 1:19; 2:22, 1 Joh 3:5) och han har makt att döma världen. (Rom 2:16; 2 Kor 5:10); 2 Tim 4:1)

    Alltså är han herre över hela skapelsen, andevärlden inräknad. I likhet med de troende i Kollossai måste vi tro på Jesu Kristi gudom (att Jesus är Gud), annars blir vår kristna tro ihålig, missriktad och meningslös. Detta är en central sanning i den kristna tron.*******

    Så här säger min bibel, och den tror jag på./Maria

  2.  Johannes 1 säger: Innan något skapades fanns Guds eviga ord: KRISTUS. Han har alltid funnits till och är Gud.
    Han skapade allt som finns, och ingenting finns som inte han har skapat…..
    JOhannes visar att Jesus är helt och hållet människa och helt och hållet Gud.
    Detta är inte svårt att förstå, läsa bara bibeln.
    Läs Johannes 1:1, läs hela bibeln, det står klart och tydligt att Jesus också är Gud.
    Genom hela bibeln, kan du läsa detta.Jesus är också Gud men han är under Fadern.Nu har jag inte den hebreiska texten…./Maria

  3. Hej Maria!
    Ja, Han gör allt gott för dig och mig.

    Hmm hur menar du nu Maria? “Messias är stark, trovärdig, evig Fader” Evig Fader???

    Jesus är ju inte Fadern, utan Sonen. Förklara vad du menar gärna

    Nilla

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.