Ett ord i../Psalm 18:1-2/Fil 3:8/Kunskapen om Kristus

 

26 April
“Jag räknar i sanning allt såsom förlust mot det som är långt mer värt: kunskapen om Kristus Jesus, min Herre.” Fil 3: 8.

LJUSET är kostbart; men det alstras blott genom att förtäras. Ett otänt ljus lyser icke. Det måste tändas för att kunna lysa. Det kostar något att bliva till välsignelse för våra medmänniskor. Att brinna innebär lidande, och vi rygga tillbaka för smärtan.
Vi äro benägna att tänka, att det bästa i världen blir gjort, då vi känna oss starka och med hand och hjärta befinna oss i aktiv tjänst. Då vi tagas avsides och icke förmå annat än lida, då vi läggas på sjukbädden och täras av smärta, oförmögna till något arbete, då tycka vi, att vi ingenting uträtta, och att vårt liv är onyttigt. Men ett är säkert, äro vi tåliga och undergivna i lidandet, skola vi bliva världen till större välsignelse, än vad vi voro under de dagar, då vi trodde oss verka mest. Vi hålla nu på att brinna, och lysa just därför att vi brinna.

“Morgondagens härlighet växer fram ur dagens kamp och möda.”

Många vilja ha kronan utan korset, de vilja lysa utan att brinna, men korsfästelsen föregår kröningsakten.

Du Själv den siste vid stoftet står.
I intenheten du allt förmår.
När människan slutar, begynner du;
blott dina gärningar verka nu.

När all min vishet blir hö och strå,
då får du tänka för mig också,
och när min kärlek har sinat ut,
då får du älska för mig till slut.

Min egen lydnad bär frukt till död.
Den är för anden ett magert bröd.
Din vilja, som den i himlen sker,
till krossat hjärta då stiger ner.

När midnattsmörker du endast ser,
du tror, ej solen skall lysa mer;
och dock, hur saligt det mörker är,
som sanningsljuset inom sig bär!

H Schager

http://www.eaec-se.org/blandat/kallor_i_oknen/april/04-26.htm

/Många vilja ha kronan utan korset,—vilka sanna, men sorgliga ord.  Sök Jesus/Maria

8 thoughts on “Ett ord i../Psalm 18:1-2/Fil 3:8/Kunskapen om Kristus

  1. Alla är kallade men få äro utvalda , heter det ju…Varför skall man ha dessa konferenser tror du? För att lära sig mer om Gud, behöver man inte mer än gå in i sin kammare med sin bibel, på Jesu tid fanns inga bibelskolor eller konferenser. Du får ursäkta men jag har sett en del felaktigheter i församlingarna i Sverige och utomlands och tycker/upplever att man ensam med Gud lär mer, om man så att säga lever i öknen ett tag.ja det är mina erfarenheter och villoläror finns många.
    Hoppas du håller dig till bara Gud och ingen annan. Hälsn f Maria

  2. Hej
    nej de är inte självutnämnda, de söker efter kall från gud och gud talat till deras liv.
    De här konferenser är för att vi ska kunna lära oss mer om gud och hur vi kan hjälpa de som är i nöd.
    Mvh Reka

  3. Hej reka! Tack.
    Ja Gud säger att vi skall missionera för att människor skall få lära känna Jesus och bli frälsta-
    men
    dessa konferenser med alla möjliga “kändisar”? apostlar? Vem säger att de är apostlar? Är de självutnämnda?Vad jag vet finns det bara de runt JESUS på hans tid, de var apostlar.
    Man får vara uppmärksam i dessa tider för det finns vargar som vill sluka de små fåren.
    Det är ju väldigt bra att människor blir frälsta och att man bär god frukt, men är alla frälsta omvända? och är det varaktigt för att de förstår vad Gud vill? Jag hoppas det är så.
    Hälsn f Maria!

  4. Hejsan
    Vår församling var en del av g12, men vi jobbar flera församlingar nu båda i Sverige och överallt på jorden.
    Det är för att folk ska kunna lära känna Gud, för det är ju vad Gud vill att vi ska nå ut till så många som vi kan genom våra vittnesbörd.
    Man kan ju se att Gud är med vår församling genom allt frukt vi har det vill säga männsikor som blev frälsta av Gud.
    Vår hemsida man kan ändra på språk till båda svenska och engelska.
    Vi ska ha en stor konferans i juni med kännda apostlar från olika nationer. Översättning finns på svenska välkommna!
    Bless Reka

  5. Hej Janne
    Ja så är det….Jag tittade också in och kände igen det som den församl jag var med i..G12, BYGGA NYA…. BYGGA…BYGGA
    Jag tror inte jag får ngt svar från reka. Jag vet ju vad jag vet och du vet samma sak, så det är inget att bygga på, det är så många överdådiga videos och hemsidor om samma saker som människor går in i, stoora kyrkor/församlingar, och man ska “inta” områden och städer…till vad ?? Jag har hört det förr.
    Jag förstår inte spanska men jag förstår bilder och vissa ord, ja. Och jag förstår VISA ord från Herren.
    Önskar dig en HÄÄRLIG dag med Herren. /Maria

  6. Kollade några minuter på Rudolfos sida. Det verkar vara ett slags “New Apostolic Reformation” – att utbilda nya kyrkoledare, reformera församlingar, “inta” världsliga sammanhang med tro osv. Är det så? Termerna på sidan (spanska) är snarlika i alla fall.

    Det är bäst om Reka svarar på det. Det brukar ju bli missförstånd om vad som pågår, när man yttrar sig om något man inte deltar i själv.

    http://www.rodolforojas.net/index.php?option=com_content&view=article&id=47&Itemid=56&lang=es

  7. Hej reka Tack för ditt besök här och för din kommentar! Ja denna hemsidan har hjälpt människor att komma till tro, det är jag så glad för.Tack för dina ord.
    Jag har besökt er sida och undrar om den församl är med i G12, finns den konstruktionen kvar? Att bygga och i celler? finns er församl i Sverige eller bara utomlands?
    Anser inte att det går att göra så i Sverige, vi har inte samma förutsättningar, och så gjorde man inte i bibeln- Apg, vad säger du?
    Hälsn f Maria!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.