Ett Guds barn /Ef 1:11

 28a.jpg

Har du tänkt på att Gud från sin tidlösa tanke skapade oss och valde ut oss. Har du tänkt på att frälsningen egentligen är så märklig att det tar tid att förstå hur det kunde ske att du och jag blir frälsta.

*

Har du tänkt på vilken kärlekshandling detta är, och hur man kan undgå att få känna Guds stora omfamnande kärlek, det förstår jag inte… Har du tänkt på att egentligen är det märkligt hur Gud kan acceptera oss, sådana vi är, men han gör det för hans kärlek är så stor.

*

Vi har nämnligen genom Jesus Kristus blivit heliga och felfria. Har du tänkt på att vi får kallas Guds barn? När människor ibland hör andra nämna att man är ett Guds barn, då kan det verkligen gå hett till. De kanske inte förstår sambandet att man blivit frälst och kommit in i Guds familj, eller de förstår kanske inte att man inte är med i en s k sekt. De kanske inte heller förstår att man räknas som ett Guds barn då man alltså sagt ja till Jesus.

*

Paulus använder begreppet Guds barn i Efesierbrevet där han förklarar Guds oerhörda godhet. Därför är det så hemskt att veta att så många människor far vilse genom sitt tänkande att Gud är ond, så tänker o tror så många. Jag har aldrig haft den tanken om att Gud skulle vara Ond, inte ens då jag inte kände honom.

*

Det är heller inte underligt att man vill sjunga till hans ära, lovsång, ja det är underbart härligt. 

Bibelord: *Vi är från början utvalda till att tillhöra Kristus, i överensstämmelse med vad Gud redan för länge sedan bestämt. Vi är alltså Guds barn och skall ärva hans rikedomar.* Ef 1:11 Gud ser på oss, och han är glad för oss och han ser vår glädje, och han ser oss då vi är mindre glada…. Om du tycker att du är betydelselös, så får du tänka om – För Gud är du en speciell gåva, glöm inte det!

4 thoughts on “Ett Guds barn /Ef 1:11

  1. Hej Karin. Vad glad jag blir att du uppskattar texterna/ o predikningarna. Ja det är livsviktigt att vi får reda på hur allt fungerar enligt vad Jesus säger oss, om frälsning, och om det eviga livet och mera.
    Det är så bra att det finns andra hemsidor att tillgå, där man kan samsas att få ut olika saker. Jag har många vänner på nätet som ger tips och råd m m.
    Tack Karin, och Gud välsigne dig iallt. Kram f Maria

  2. Vilken fin text, värmde att läsa den. Vill passa på att tacka dig för länken som du la ut för en vecka sen, predikan av Paul Washer som handlade om att tillhöra Jesus eller inte, jag har tittat på den och några andra som fanns på samma sida. De var helt enastående bra och dessutom livsviktigt att få höra. Men skrämmande också, verkar svårt att verkligen bli frälst och räddad, blev både rädd och glad. Men utan tvekan de bästa predikningarna jag någonsin hört för att de verkligen berörde mig och liksom fastnade, har tittat flera gånger!
    Gud välsigne dig och ditt arbete med denna hemsida! Kramar från Karin

  3. Tack Ritva, ja det är verkligen stort att vi kan få vara så älskade, en Far i himmelen somser oss och tycker vi är så betydelsefulla, och vi får komma ihåg att en gång kommer den fullständdiga friden, borta är smärta tårar orättvisor orättfärdighet och annat elände.
    Kramar till dig o fam.
    /Maria

  4. Tack så mycket för det du skrivit.Tänk att Jesus älskar oss precis som vi är-Han som är universums Herre.Tänk att vi är utvalda till himlen.Vilken gåva nästan för svår att förstå.Kramar till dig Maria i massor

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.