En syn: Ingen tid gives mer. Timmen är sen.

 

Foto Maria

Foto Maria

Många sekunder och minuter går till sådant vi inte skulle eller borde göra. Klockans visare visar oss egentligen hur sen timmen är. I bön borde människor vara och verkligen ge sina hjärtan till Gud.  Men man har inte tid. Klockan tickar hemtrevligt men hur många tänker på att tiden står inför ett slut.

Är det någon som vet allt om tiden  så är det Gud. Han har ju skapat allt och alla Läs t ex 1 Mos och Johannes evangelium. Jodå som sagt, Gud har koll på tiden, men människan med alla sina klockor och ticktack vi vet inte när tiden är inne. Gud vet exakt när Jesus kommer tillbaka, men människor förstår inte hur sent det är.

Jag hade en syn för cirka ett år sedan och då såg jag hur himmelen färgades i blå och turkos vågor och mitt i dessa vågor fanns en TEXT: Ingen tid gives mer.  Ja så stod det. Jag var ganska omtumlad över detta och jag vet att  så kommer det en gång att vara och den som är en troende kommer att förstå att slutet just kommer.

*

Ps 93:2
Din tron är fast grundad från fordom tid, du är från evighet.
Ps 111:9
Han har sänt sitt folk förlossning och grundat sitt förbund för evig tid. Hans namn är heligt och inger fruktan.
Pred 3:17
Då tänkte jag: Både den rättfärdige och den ogudaktige skall Gud döma. Det finns en tid för allt som sker och allt som görs.
Matt 24:22
Och om inte den tiden förkortades, skulle ingen människa bli frälst. Men för de utvaldas skull kommer den tiden att förkortas.
 
 
/Maria
 

 

4 thoughts on “En syn: Ingen tid gives mer. Timmen är sen.

  1. När du läser detta har jag lagt in en video med D W som heter ‘Vad är den sanna Jesu Kristi kyrka’
    Djupet i budskapet är enormt och detta vill vi ju att människor skall se. Livet i Anden är det livet alla behöver. Det är så mycket krig mellan köttet och Anden och vi vet ju varför. Satan är vred och tiden är kort. Javisst kommer Jesus tillbaka, kanske snarare än vi kan ana.
    Därför: Evangelisation, på Guds order. Inte av oss själva. Låt honom föra oss ut.
    Ödmjukhet och böjd nacke i bön är svaret på hur det är att vara en troende. Se videon.
    /Maria

  2. I Wilkersons bok It is finished, som jag läser just nu, står det att Gud i vår (otroende) tid låter oss se djupet av budskapet i Nya Testamentet – dvs Evangeliet, som syndens medicin, bokstavligen.

    Det är i livet i Anden vi tillhör Gud och överhuvudtaget kan göra Guds vilja. All köttets religion leder ingen vart. Det är ju logiskt eftersom köttets religion bygger på köttet. Köttet kämpar vidare och vill vinna Gud.

    Livet i Anden bygger på Guds nåd i Jesus Kristus. Guds Rike byggs av Gud själv och allt är hans ära!

    Wilkerson läste tydligen gamla puritanska författare sin sista tid. Det blir en fin kombination av glädje över Anden på Pingstvis och en seriös evangelisk sida hos Wilkerson. Andens verk i oss i överlåtelse är den enda vägen vi kommer till Kristus. Inga fina gärningar att vara stolta över kommer med!

    (Någon kommer säkert att säga att Wilkerson lurats av Kalvinister och det var därför han dog i bilkraschen här, säkert! Haha)

    Nya Testamentet är underbart och har sådana djup: tänk bara på Jesu lära, och förklaringarna i Hebreerbrevet, Romarbrevet och Filipperbrevet!

    Än är det inte slut – så kan det verka ja vet jag känner så ibland också

  3. Tänk vad Gud är god, han samlar sina trogna- som tror på honom och visar dem början och slut och allt däremellan! Som på Noahs tid blir det- ja. Visst är det fantastiskt. Jag glömmer inte synen jag fick, det var så vackert och jag visste att det var / Är sant. Det var en märklig upplevelse.
    Så hemskt det är att veta att man förkastar honom och hans ord och Jesus som frälsare! Det bli mer o mer obegripligt! hur dte kan vara så, men man måste ju också tänka på att man själv inte alltid varit frälst! Men Gud räddade våra liv.
    /Maria

  4. Tror vi Gud, ser vi vad som händer när vi lever utan honom! Gud varnar oss i ordet på många hundra platser.

    Som i Noahs tid ska slutet komma – dvs få anar att det kommer. Vi vet ju redan.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.