En ny himmel och en ny jord/ Herren är vårt hopp

I Uppenbarelseboken  kan vi läsa om att det kommer en ny himmel och en ny jord. Den troende vet det. Om detta kan du läsa på fler ställen, t ex Rom 8 kan du läsa om detta underbar som kommer en dag.

Paulus säger: *För vi vet att hela naturen med bådedjur och växter, ja allt skapat, väntar på denna stora händelse. Även om vi kristna ber om att bli befriade från vår nuvarande kropp, trots att vi har den helige Ande inom oss som en försmak av den kommande härligheten. Vi väntar ivrigt på den dag när Gud ska ge oss våra fulla rättigheter som hans barn, och dit hör de nya kroppar som han har lovat oss- kroppar som aldrig ska bli sjuka igen och aldrig ska dö.*

En kristen betraktar världen med öppna ögon och ser tt den fysikst håller på att falla samman och andligt sett är infekterad av synd.  Men som kristen behöver vi inte bli pessimister- det finns faktiskt hopp!

Gud har lovat en ny himmel och en ny jord- en nyordning som ska befria hela världen ur syndens grepp, ur sjukdom och ondska.

I väntan på detta får den troende gå med Kristus ut i världen, bota sjuka, och på allt sätt bekämpa syndens konsekvenser. Ett spännande liv!

Ser du i texten, det står att det kommer en nyordning- detta ska vi inte förväxla med det som världen talar om nu: en ny världsordning: NWO. Guds text handlar om den nyordning HAN vill ha. Vårt hopp finns i Herren!

3 thoughts on “En ny himmel och en ny jord/ Herren är vårt hopp

  1. Hej Maria!
    Den ENDA nyordnig som duger är den som Gud vill ger oss!!!
    Kram Kyllikki

  2. Hej Janne, du skulle vara gästbloggare här! som du vet så har vi ju samma åsikter och samma tro, och jag håller med dig helt och hållet! i det du säger här o annars.
    Men vi kör på med sanningen, det finns ju bara EN, så det är enkelt.
    Gud är den ende vi har att lita till, Halleluja! AMEN.
    /Maria

  3. Vad är Guds Rike, utan Gud?

    Jag ser NWO som en parodi på Guds Rike.
    NWO:s globala styre gör anspråk på allt och vill vara allt som Guds Rike är, förutom att Gud är frånvarande.

    NWO är en falsk global enhet byggd av monsterstora banker, PR, institutionellt förtryck av de svaga (med föresatsen att rädda de svaga), misstro mot självständigt tänkande (politisk låtsasdebatt mellan snarlika partier), extremt elitstyre och fördumning av massan i en sjaskig dekadent mediakultur.

    NWO är en falsk vänskap byggd på äregirighet.

    Gud är en sann vän, oändligt större än oss!
    Guds löften är underbara.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.