Det onda och det goda/Formas av världen?

 

Formas av VÄRLDEN?

Ateismdebatten är ett av de globala sociala programmen.
Poängen är att vi kristna nu ”ska formas efter världen” med dess ”mänskliga rättigheter och skyldigheter”, mer än av Guds Ord.

Vid en enkel sökning bekräftas att debatten är programmerad:
1 Sam Harris (hardcoreateist/new age) brevväxlar med Karen Armstrong (liberalteologi/new age)

http://www.scienceandreligiontoday.com/2010/01/06/sam-harris-v-karen-armstrong/

http://www.google.com/search?client=safari&rls=en&q=sam+harris&ie=UTF-8&oe=UTF-8

2 Christofer Hitchens (ateist/vetenskapstroende) åker världen runt med Tony Blair (liberal/religionsdialog mellan världsreligioner)

http://www.youtube.com/watch?v=ddsz9XBhrYA

3 Richard Dawkins (ateist/Darwinist) vägrar debattera WL Craig (kristen apologet)

http://www.google.com/search?client=safari&rls=en&q=dawkins+debate&ie=UTF-8&oe=UTF-8

Bra kristen sida som analyserar ideologin bakom Harris argument:

http://thriceholy.net/harrisf.html

Poängen är: styr kristenheten och smutskasta evangeliet.
Världen blir fredligare utan de troende. Om du är New Agare är du på rätt spår. Alla vägar leder till Gud, utom Guds väg, förstås!

http://www.rzim.org/resources/watch.aspx#compulsionreligion

(Ny tes) Liberal politisk kristen tro – Ateism, mänskliga rättigheter, världen (antites)

leder till:

(syntes)
Kristna, nu utan bibeltro, faller offer för världen och dess (antikristna) systemlösningar

leder till:

(syntes)
Kristna utan tro faller för New Age och det blir en mänsklighet, utan tro på Gud, och fred på jorden…
världen vann: det finns ingen Gud. Allt är i DIN HJÄRNA! En illusion.

Så säger båda New Age och ateisterna!! Så säger också New Age PLANEN.

Gud står högt över våra drömmar, väl är det!! Dårarna säger i sitt hjärta: Det finns ingen Gud.

Bra försvarare av kristen tro:

http://www.rzim.org/
 Artikeln av Janne Olofsson  /Maria/ Jag tycker det är skrämmande tydligt vad som väntar den troende. /M

4 thoughts on “Det onda och det goda/Formas av världen?

  1. Jag säger tack Janne för gott samarbete oss emellan. Du läser mycket, du har en djup insikt i det som sker nu med den globala “politiken” och alla möjliga slags skuggfigurer m m som ligger o lurar i alla hörn av världen.
    Också i Guds Ord har du en klar kunskap, det är så härligt att veta det.

    New age är egentligen gammalt..han hade ju rätt som sade så. Men det börjar bli nytt igen och mycket farligare. Jag läste om böneradband häromdagen och andra konstigheter i en pingstkyrka och här i min stad och i Stockholm hålls det möten med människor som jag inte tycker skall prata så mycket- de säger fel saker. Och vissa författar böcker som säljs med god åtgång med felaktiga innehåll.
    Det är bara att fortsätta att hålla Guds Ord högt nu och varna så gott man kan och inte ge upp kampen mot ondskan.

    Gud välsigne dig. /Maria

  2. (New Age, det är gammalt det?)

    Talade med en präst idag om hur smal/bred den kristna vägen är och hur “ockulta strömningar” lätt kommer som svar på vår längtan, när vi glömmer/tummar på Bibeln. Det finns som bekant ett otal bibelläsningar som alla för åt vitt skilda håll!

    Han svarade: New Age, det är väl gammalt? Var inte det på 70-talet?

    Vad tror du om sk “kontemplativ kristendom,” då?

    New Age-influenser (dvs global/ockult/synkretistisk andlighet) saknas inte inom flera kyrkor idag. Den kontemplativa kristenheten och den kristenhet som “ställer frågor” och undrar hur vi ska få kontakt med de goda andarna/förstärka de goda sidorna i oss själva, har ju redan på många sätt svalt betet?

    Det blir snabbt att “släcka lampor vid solstånden,” retreats, mystiska böcker, bönesnurror, flera vägar till Gud, Darwinism och kristendom i förening (människan utvecklas mot att fullgöra Guds vilja/bli Gud), meditation, massage i gudstjänsten, mindfullness, klimatpolitik och gröna rädda världen projekt, “hysteriska andemöten” osv osv.

    Ateismen är ett gammalt negativ. Syntesen av kristen tro och filosofiska/österländska tankesystem är ett mycket allvarligare hot mot tron på Jesus! Eller hur?

    Det blir att vända sig till Honom. Tack Maria för alla allvarliga varningar på din sida. Vi får glädja oss i Herren. Vilken gåva! Vad härligt det är när människor vänder sig till Honom, som aldrig drömt om att Han verkligen svarar på människors böner. Tänk, vad speciellt.

  3. De globala åsikterna och de bestämmelser som kommer av dessa frågor ger jag inte mycket för. Det finns många elefanter i rummen men man ser dem inte.
    Bibelordet och Jesus är den väg alla borde gå men de inser inte det förrän det är för sent och det är det snart, mycket snart tror jag. Det är ju för att det är så sent som man ser allt detta klart, globalismen och förföljandet kommer handihand.
    Finns det alternativ till kristendom, det är inte bra. Den internationella scenen svämmar över av icke Gudstroende människor och det kommer inte att fungera i längre perspektiv.
    Ut med stenhjärtana och in med det blödande Kristushjärtat/Kristuslikheten/ då blir det ordning på människor och tro.
    /Maria

  4. Poängen med denna lilla uppställnigen är att dessa sk religionsdebatter är sätt att styra människor till att omfamna “globala åskter.”

    Globalismen är full av olika program. En elefant i rummet, som är för stor för att vi ska se den tydligt, men rätt lätt att analysera när man ser tillvägagångssättet när åsikter formas i världen idag.

    Gubbarna säger sig här vara på olika sidor – V/H -troende/ateister. Faktum är att programmen de argumenterar för/mot inte är motsatser – de är kompliment till varandra.

    Motsatsen till ateism är inte Tony Blair Faith Foundation och dess globala religion, utan Bibelordet!

    (Kombatanterna Hitchens och Blair är kompisar, från ungefär samma bakgrund och delar samma FN-tänkande och tankesmedjepolicy)

    Buddhism och ateism är kompliment/kompatibla – båda är alternativ till kristen Gudstro och funkar jättebra på internationella scenen. Blandar man alla tre dem får man New Age.

    (Buddhismen säger att verkligheten är en illusion. Ateismen säger att Gud är en illusion. Gud säger att vi måste ta ut stenhärtat och ersätta det med nytt liv i Jesus)

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.