De sista/Judgment Day/The End of the World/VIDEO

 

Domens dag

 JUDGMENT DAY: THE END OF THE WORLD! /eng och svenska /

 

               http://www.youtube.com/watch?v=bau0Lm5HZRI&feature=share&list=PL4450A11D3158FFCE

MYSOULREFUGE

The Second Coming of Jesus Christ is also the last day and the END of this world as we know it!

 

When the Son of man shall come in his glory, and all the holy angels with him, then shall he sit upon the throne of his glory: And before him shall be gathered all nations: and he shall separate them one from another, as a shepherd divideth his sheep from the goats: And he shall set the sheep on his right hand, but the goats on the left. Then shall the King say unto them on his right hand, Come, ye blessed of my Father, inherit the kingdom prepared for you from the foundation of the world: (Matthew 25:31-34)
Then shall he say also unto them on the left hand, Depart from me, ye cursed, into everlasting fire, prepared for the devil and his angels: (Matthew 25:41)  See video! 

*

SVENSKA:

Jesus Kristus andra ankomst  är också den sista dagen och  slutet av denna värld så som vi känner den! När Människosonen kommer i sin härlighet, och alla änglar med honom, då skall han sätta sig på tronen av sin ära: Och inför honom skola församlas alla folk och han skall skilja dem från varandra, såsom en herde skiljer fåren från getterna:

Och han skall ställa fåren på sin högra sida, och getterna på den vänstra. Därefter skall Konungen säga till dem på hans högra sida: Kom, ni min Faders välsignade, och överta det rike som har väntat er från världens begynnelse: (Matteus 25:31 -34)

Sen skall han ock säga till dem på vänster hand, bort från mig, ni förbannade, till den eviga elden som är beredd åt djävulen och hans änglar (Matteus 25:41 )

Detta är klartext och bibelorden du får här nedan (som finns i videon) är nödvändiga att verkligen läsa och läsa igen. Man har förtigit sanningen och gett oss en falsk bild och sanning av den enda sanningen! Därför har jag tagit med denna video för jag lärde också fel en gång…. Vad Livets bok är ser du i bibelorden. Står du med där?

Dan 12:1-2

 /Tidens ände, Livets bok, inget tusenårsrike

Matt 13:37-43

Matt 13:24-30

Matt 13:47-50

Matt 25:31-34

Matt 25:41

Joh 5:28-29

Joh 12:48

Apg 17:30-31

Apg 24:14-15

Upp 20:11-15  Domens dag Den sista dagen

Matt 16:27

är samma som:

Matt 20:11-15

Detta sker vid 1000 års perioden, vilket är denna tidsålders slut. Och ingen hemlig eller osynlig upptagning till himlen sker. Alla kommer att se Jesus, frågan är var människor kommer att hamna.

Det finns inget tvåstegskommande av Jesus, Jesus kommer INTE två gånger.

VAR REDO.  Matt 24:44

/Maria

 

Gud ger oss FULL FRIHET att vända honom ryggen och tro på satans lögner i stället. Men den som säger nej till sanningen får betala ett högt pris för sin synd. /Maria

 

 

19 thoughts on “De sista/Judgment Day/The End of the World/VIDEO

  1. Nej Gud älskar inte det som de flesta människor älskar, han älskar däremot alla människor och vill att de lyder honom, vilket de inte gör, inte vill göra. Vi ska inte vara rädda för att följa honom i alla tider, det är verkligen nyktert och klokt att följa Gud i stället för samhället. man hör vidriga nyheter varje dag som handlar om korruption och all smuts som samhällen står för. Ja visst är Guds Ord sanna, vad skulle vi gjort om vi inte hade blivit frälsta? Vi hade gått under! I Pakistan och Irak och överallt skadas människor av “terrorister och överallt är det ond bråd död….Vill Gud att det ska vara så? Naturligtvis inte, men så är det…. Gud Ord är sanna.Och Jesus skall komma tillbaka vilka många nekar till att det ska ske, de får väl se.. /Maria

  2. Är judiska folket smartare än andra? Ja, jag tror det!

    Bibeln är Guds ord och Israel är Guds folk, därav inflytandet.

    Gud vill att vi ska se att Bibeln; hans ord är att lita på.

    David säger: Lagen gör den simple vis.

    Mammon och psykologi är två ämnen som är väldigt judiskt influerade i vår kultur.

    En högstående intellektuell kultur växte fram under 1900-talet (framför allt) och efter WW2 när många judiska familjer och intellektuella flydde till USA undan Nazismen (och Kommunismen).

    Det betyder inte att Gud nu älskar ränta, spekulation, psykoanalys och porr.

    Däremot dras sista tiden scenariot ihop genom att det är delar av hans folk på båda sidor. Mammon är denna världens lille gud. Och Jerusalem världens mest politiskt kontroversiella plats.

    Vi ska se att Guds Ord är starkare än pengar. Var inte rädda för dem och vad folk kan lura sig till med dem.

    Jag ser det som bekräftelse på att Guds ord är sanna. All ära till Gud och till Lammet!

  3. Tack Stefan, det är oerhört viktigt att vi reagerar på många slags saker som sker nu för det är tider som är så speciella.
    Så man bör vara uppdaterad.
    /Maria

  4. hej Stefan Henry Makow har mycket intressanta artiklar. Skavlan har en hel del människor med som är helt otroliga…jag ser inte programmet, jag orkar inte med det.
    Allt söndrande är det inte rörmokare och damfrisörskor och cafépersonal som står för, utan det är riktiga stora höjdare och maffia.Regeringar och människor i hög ställning, s k elit. Bilderbergare m fl. ja de flesta judar inom vissa genrer är höjdare och rika, och det har en speciell förklaring, de är spridda över hela världen och har fått höga positioner och har mycket pengar. Men vem vill tro på det? inte alla man pratar med.
    Film, guld, bank m m, jodå, det är så.
    Söndra och demolisera, varför, storhetsvansinne kanske!
    Oj det finns så mycket att se om det beteendet.
    Det finns många som undersöker detta och det är bra att sanningar kommer fram.
    /Maria

  5. Rekommendar sajten henrymakow.com
    Den ger i alla fall mig insikt om vilka krafter som söndrar nationer och kärnfamiljer och vad syftet kan vara.

    I kvällens Skavlan medverkan Peggy Sarno, hon är känd från sexfilmsindustrin. Skavlan är underhållning men samtidigt också propaganda.
    Jag brukar googla personer och se om de har judisk anknytning. Joe Sarno och hans fru tillhör den gruppen, som så många andra.
    Såg en annan dokumentär om Greenpeace idag. En framträdande person på tidiga Greenpeace var Rex Weyler. Googlade på honom och fick återigen träff (här skriver han om Jesus: http://rexweyler.com/the-jesus-sayings/)
    Är det så, att judar av en slump är så inflytelserika, eller är det nespotism eller är de bättre drivna och mer intelligenta än alla andra? Och varför står så många av dem bakom porrindustrin, Hollywood, banksektorn, organtioner som GreenPeace, feminism, kommunism?
    Gud tillåter det att ske. Men att göra världen mer ond, söndra nationer och demoralisera?

  6. Hej Janne, jag håller med dig.Bra reflekterat o tänkt. Guds Ord ÄR SANT- vad man än säger om den saken. Men villolärorna blev ju en irrlära och det var längesedan, så det tar tid att vända om från det till det rätta Ordet. Det tar tid, och innan människor fattat vad de missat så har Jesus hunnit komma, kan det vara så?
    Ja GUD HAR SAGT- tänk om man fick höra det lite oftare. Sköna ord.
    /Maria

  7. Jag tror villoläror funkar så här:

    Säger Gud att “A är,” säger motståndaren att “A är inte” och börjar sprida det så fort det bara går.

    Frågan är vad vi lystrar till, Guds Ord eller förvirringen?

    Gud säger i NT: “Jesus är kommen i köttet och dog för våra synder. Gå till honom och få nytt liv och förlåtelse. Min är denna plan och min är äran. Ära mig, foga er i det. Ni kan inte rädda er själva genom goda gärningar.”

    Motståndaren är inte sen att inflika: “har Gud verkligen sagt så?”

    Motståndaren säger sen: “Jesus är inte kommen i köttet och dog inte för allas synder, gå inte till honom, utan sök försoning och räddning i er själva, genom att sitta i timtal och meditera. Gud blir inte ärad av att du förlorar din synd och ger upp. Gud vill att du ska stärka ditt självförtroende, du är bra, du är utan synd, du kan göra gott och räddas av Gud.”

    Så här fortsätter det i ALLA viktiga ämnen som Gud vill att vi ska lära oss i Bibeln. Man ser ju att Jesu återkomst är ett viktigt tema eftersom motståndaren sprider så mycket förtal och förvirring om det.

  8. Bara Gud vet när Jesus kommer tillbaka hur kan då många andra (falska) veta och iscensätta när Jesus kommer?
    Jesus kommer när han kommer och det enda vi egentligen kan veta är att Antikrist och vedermödan är den tiden.
    Jag tror verkligen man måste läsa alla bibelord igen.
    Projekt Blubeam är ju ngt som kommer i de tiderna, då man skall se Jesus på skärmar runt hela världen /falskt/
    /Maria

  9. Sista reflektion

    Fråga

    Vad är “the secret rapture of the Church” (uppryckningen innan Jesu återkomst)?

    Svar

    “Jesus kommer INNAN han kommer!”

    Vad var det Jesus sa om tiden innan hans återkomst?

    (Matt 24:5)

    Många ska komma och säga: “Jag är Kristus,” och förvilla många.

    (Mt 24:5)

    Jesus: For many shall come in my name, saying, *I am Christ;* and shall deceive many.

  10. Vi har många ord till tröst när vi tycker det är tungt, vi har ett hopp, ett saligt hopp, ett riktigt och underbart hopp, Jesus skall komma.
    De otroende har inget sådant hopp, de tror på annat som inte kommer att hjälpa dem. Å så sorgligt det är.Ja Jesus kommer överraskande för dem som inte tror.
    Förut var det floden, Nu blir det eld och svavel. Vet man det? Hörde att en meteorit landat i Ryssland i morse….den gjorde skada och skrämde många..hur blir det då sedan…
    Tack för dina kommentarer- kloka som vanligt.
    /Maria

  11. Hej ja alla ska ta emot evangeliet, men alla kommer inte att TRO. Detta är så viktigt:

    “Den som förnekar att Jesus är kommen i köttet och den som lämnar Kristus och “lever andligt”, dvs utan Den Helige Ande.

    Det har blivit många läror under historiens gång som passar in på den beskrivningen.

    Men det värsta är ju att tiden är som den är och vem vill lyssna? Jo det finns de som blir frälsta tack och lov och jag önskar det vore fler, men det bestämmer Gud.

    Alla punkter du tar upp är ju rätt så jag säger inget mer om dem, för du vet ju vad som står i bibeln, men hoppas man läser vad du skrivit.
    /Maria

  12. (Forts Matteus kap 24)

    Uppryckning och förvirring

    Här kommer uppryckningsverserna som Scofield och andra tolkat.

    23:35 Jesus säger att jorden ska försvinna, men hans ord ska vara kvar.

    24:36 Ingen utom Fadern vet när detta sker.

    24:37 Som i Noahs dagar ska det bli när Jesus kommer tillbaka: Få kommer att märka vad som är på gång (de som kan läsa signalerna vet att dagen är nära. Jesus talar om tecknet på att fikonträdet är moget några verser innan).

    24:38-39 Folk kommer att roa sig och leva normalt (dagen kommer plötsligt, överraskande)

    Här är uppryckningsverserna:

    24:40-42 En ska försvinna och en vara kvar (Left behind)

    Noah och arken:

    * De troende var kvar (Noah och hans familj)

    * De otroende försvann i floden

    Enligt de som tror “uppryckningen för kyrkan” är det tvärtom när Jesus kommer:

    * De troende ska försvinna

    * De otroende vara kvar.

    Frågor

    * Hur kan vi (troende) försvinna när Jesus kommer?

    * Ska vi åka till himlen när Jesus kommer tillbaka? Nej.

    (därför säger man att Jesus kommer INNAN han kommer!)

    Uppryckningen

    Paulus säger i Thessalonikerbrevet 1 4:16-18:

    När Jesus kommer ska alla troende uppryckas till honom!
    Vi får trösta oss med det!

    15 For this we say unto you by the word of the Lord, that we which are alive and remain unto the coming of the Lord shall not prevent them which are asleep. (de som lever ska inte uppstå innan Jesus kommer)

    16 For the Lord himself shall descend from heaven with a shout, with the voice of the archangel, and with the trump of God: and the dead in Christ shall rise first: (De som är döda i Kristus ska uppstå först)

    17 Then we which are alive and remain shall be caught up together with them in the clouds, to meet the Lord in the air: and so shall we ever be with the Lord. (De som lever när Herren kommer ska ryckas upp till honom)

    18 Wherefore comfort one another with these words. (Trösta er med det!)

  13. Jesus säger i Mt kap 24 mfl:

    * Alla folk ska ta emot evangeliet och sen ska slutet komma

    * Vedermöda och antikrist innan dagen för hans återkomst

    * Hedningarna ska trampa Jerusalem till hans återkomst

    * Ingen fred i Jerusalem (hur ska det vara möjligt med Al Aqsamoské och tempelbygge?)

    * Jesus kommer tillbaka på Oljeberget där han lyftes upp

    * Tusenårsrike eller inte när Jesus är här spelar mindre roll för alla som är med Herren (skulle jag tro!)!

    Antikrist, vad vem är det?

    Frågan om vem/vad antikrist är kanske är enklare än vi tror:

    Alla som lämnar Bibeln och sprider andliga läror är antikrist.

    Det är ett hopkok av Guds ord och människors fantasier (med bockfotens hjälp).

    Johannes säger:

    Den som förnekar att Jesus är kommen i köttet och den som lämnar Kristus och “lever andligt”, dvs utan Den Helige Ande.

    Det har blivit många läror under historiens gång som passar in på den beskrivningen.

    Mt kap 24

    24:4 Jesus answered and said unto them, *Take heed that no man deceive you.* (Var på er vakt)

    5 For many shall come in my name, saying, *I am Christ;* and shall deceive many. (Många ska säga att de är frälsaren/Messias/Kristus i den sista tiden)

    24: 29 *Immediately after the tribulation* of those days shall the sun be darkened, and the moon shall not give her light, and the stars shall fall from heaven, and the powers of the heavens shall be shaken: (Alldeles efter vedermödan ska jorden skakas)

    30 And *then shall appear the sign of the Son of man in heaven: and then shall all the tribes of the earth mourn, and they shall see the Son of man coming in the clouds of heaven with power and great glory.* (då ska Jesus komma på skyarna och alla ska se det)

  14. hej , ursäkta sent svar. Tack för din utförliga kommentar. Det är verkligen tråkigt att så många felaktiga svar på människors frågor har funnits så länge. Att man kan sätta ihop så många s k svar som människor fått lära sig är rätt. jag har också trott fel saker, men människor, bl a du har rättat till det, och bibeln är den enda boken med sanningens ord som är från Gud.
    Det kommer inget tusenårsrike efter Jesu återkomst. Men detta vill man inte höra och här hemma har vi just nu diskuterat detta om vad sm sker med dem som inte hinner lära om, som tror att när Jesus kommer är det frid och fröjd- men det är ju då allt är slut. Det står tydligt i bibeln.
    Lär man ut detta i kyrkorna?

    Nej Gud har inte glömt vare sig det ena eller det andra. Vare sig GT eller NT är fel eller borde glömmas. Vi lever i NT nu och har en röd tråd i GT för att förstå NT. Vedermöda lever vi i nu men det kommer sannerligen till att bli värre, vi kommer att prövas. Enligt Ordet.

    Men de går ju förlorade de som inte hörsammar nu, det är ju inte vi som är dårar som berättar det för människorna, det är ju de andra människorna som betecknas som dårar enligt bibeln för att det inte vill höra och ta emot evangelium och Jesus.

    Den som vill tro evangelium tillhör honom/Jesus, de som inte vill får gå en väg som jag inte önskar någon.
    /Maria

  15. Scofield Studiebibeln och den sista tiden

    Jesus kom till jorden, gav evangeliet, dog och uppstod för vår skull och folk var förundrade och besvikna: “Vart är Guds Rike?”

    “Var är Kungen och makten och härligheten?”, frågade de.
    (Judas Iskariot och Fariseerna mfl)

    Enligt CI Scofields sista tiden ideer “planar Guds Rike ut” när Jesus kommer tillbaka, som den Messias folk trodde han skulle vara 1:a gången på jorden.

    Bibeln talar om uppståndelse och dom.

    Scofield tog de judiska traditionella uppfattningarna uppfattningarna om Messias, det Messianska tiden, GT:s profetior och klistrade in dem in i NT:s budskap. Dessa ideer diskuterar Jesus med folk i evangelierna och dementerar en efter en: Han ska inte vara en politisk om störtare, Eliah har redan kommit, Guds Rike är här, Guds Rike är inte politik osv.

    När amerikanska kristna under 1900-talet tog in Scofield och Darbys teorier växte det fram många av de förvirrade sista tiden rörelserna:

    * Pingströrelsen och vissa av Baptisterna tror att Kyrkan är en väg och nationen Israel är en annan väg (Gud har två folk och två separata räddningsplaner).

    * Kingdom Now! (Guds Rike ska komma med kraft av POWER apostlar som Rick Joyner)

    * Hebrew Roots (den icke judiska varianten) ser nationen Israel och GT som fundamentet också för (hedna-) kristna. Kristna ska inlemmas i de tio Nordstammarna.

    * Kyrkan försvinner upp i himlen (Lammets måltid) och sen ska det bli judiskt tempel och judisk mission i de sista dagarna när Jesus är här.

    * Tusenårsrike på jorden i Jerusalem (Kyrkan har upphört)

    50% av detta är rätt ungefär, enligt Bibeln. Ungefär så här tror många kristna sedan ungefär 1913/1918, när Scofield gav ut sin Studiebibel. Jehovas Vittnen har samma syn på de sista dagarna.

    Så här tror jag:

    Gud har inte glömt vare sig Lagen eller Israel. Båda förbunden har inte varit förgäves. Vi hednakristna hänger på en tråd på det Nya Testamentet. Det GamlaTestamentet ska inte renoveras och förverkligas, utan det Nya ska levas och vi ska älska Gud för vad han gjort för både Israel och för oss som hänger med bara för att Gud har sådan nåd!

    Det blir ingen uppryckning för kyrkan före Jesus kommer tillbaka. I så fall skulle kristna lätt sova törnrosesömnen innan dess, och folk gå förlorade som behöver Evangeliet.

    Jesus säger att det ska bli vedermöda innan han kommer för att ta sin Brud (alla omvända av alla folk) och nationen Israel har också samma plats i Guds hjärta som förut. Det finns en väg. Så måste det ju vara. Ingen är utesluten som vill omvända sig och tro evangelium.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.