De sista tiderna/ NWO / Jesus

     Jesus kommer tillbaka 

Det finns saker som är mycket märkliga, och något som jag reagerar starkt emot är när de kristna säger att allt är lugnt,och att t ex det ekonomiska tillståndet i Sverige och i andra länder snart kommer att vända och bli till det bättre.Hur vet de det?Har de inte läst bibeln eller kan se tidstecknen? Varför skall man lura sig själv med att tro att allt kommer att vända, när man kan läsa i bibeln om vad som kommer att ske, och vad som faktikst sker? Uppenbarelseboken är svår, det medger jag men den är inte så  svår då man läst den många gånger och när man jämför hur världen ser ut idag och hur utveckligen går åt fel håll.Daniels bok och Sakarjas bok och Hesekiels bok och många fler böcker i bibeln  talar om de tider som kommer och som börjar visa sig nu. Vad är det som är svårt att fatta? Stora “världsledande nyhetsmedia” talar om dessa saker och jämför nuläget med bibeln, varför ser inte då de kristna vad som är fel, när icke-troende gör det?

Svår fråga…Människor köper t e x Aftonbladet och i mitt förra inlägg /påven vill ha världsstyre/ så ser vi ju tydligt vilka tider vi lever i. Det kommer en världshärskare och det kommer ett NYTT ekonomiskt system, vare sig vi vill eller ej.

Är det då inte på sin plats att börja reagera? och förstå att bibeln visar oss steg för steg vad som händer och skall hända? Varför vara så styvnackad så att man inte kan ta till sig information? Jag vet  många kristna som inte inte alls  tänker i de banorna att det kommer ett världsherravälde, att Antikrist dyker upp på scenen, att vi lever i Antikristliga tider. Var är deras tankegångar? Var är deras kunskap? Ja jag vet inte men något fel är det ju.

Vi ser ju att stormakterna kommer att tvinga oss till underkastelse. Vi vet att Antikrist kommer med ett nytt ekonomiskt system, se på vad som händer i Ryssland, där har de nu tillverkat ett nytt mynt. I Uppenbarelseboken 13 kan du läsa om det nya ekonomiska skeendet. Du kan läsa om satans onda planer. Nu ska vi också VETA ATT GUD har satt en gräns för vilddjurets härjningar, för Gud har den yttersta kontrollen över ondskan. Men, som sagt, det skadar inte att vara påläst eller i sitt hjärta veta vad Gud säger.

Det pågår också  svår förföljelse av de kristna och den kommer också att bli värre. Vet du vad som händer runt om i världen? hur människor blir ihjälhackade och brända och torterade? Det kan hända här också i en snar framtid. Men sådant ska man helst inte prata om…..

Det står vidare i Upp-boken om att hela världen ska tillbe vilddjuret,bländad av hans glans och lögner. Och vi kan läsa vidare och se så många sanningar som Johannes ger oss i sin bok. Men var är folket som reagerar då? Ser du inte hur allt är förutbestämt och de “stora ledarna i världen” går samman för att bilda något “nytt”, något om inte är bra för människan.

Världen litar mer på pengar, makt och nöjen än på Guds ledarskap. För att få del av det som världen sätter högst är det många som är villiga att FÖRNEKA GUD och bryta mot kristna grundsatser. Därför måste de dricka “Guds vredes vin”.”Alla som tillber vilddjuret och dess avbild, och bär hans märke på pannan eller på handen, måste dricka Guds vredes vin. Detta vin har hällts upp i Guds vredes bägare utan att spädas ut. Och de ska plågas med eld och svavel i de heliga änglarnas och Lammets närvaro.” Upp 14:9-10

Så människor borde tänka till nu och veta att det går mot mörka tider, på ett sätt, men att vi också har den ljuvliga kunskapen om att JESUS KOMMER TILLBAKA, och det är ju egentligen det vi ska längta efter, MEN människor måste ju veta vad som kommer att hända i samband med Jesu tillkommelse.

 

17 thoughts on “De sista tiderna/ NWO / Jesus

  1. När vi sprider Guds sanningar och hans kärlek måste människor förstå att det finns en Gud. När vi sprider Jesu kärlek över kontinenter, då måste man förstå och ta till sig hans budskap- evigt liv.
    Det finns ingen död i Kristus, ty han har segrat över döden– för alltid. Den som är i Jesus Kristus har evigt liv. AMEN.
    /Maria

  2. Igen säger jag att Jesus kommer tillbaka så det vill till att vara redo den dagen, att vara vaken.
    När Jesus komemr det vet ingen, inte ens han själv,
    så det kan vi inte och får inte spekulera i, men att det kan vara snart, det är de troende övertygade om.
    Därför måste veangelium spridas med hast för tiden är kort. Vilka dömer? Jag?
    /Maria

  3. Respekterar eran tro för hjärtat är då öppet men förkasta inte vad ni inte vet något om.

    Han kommer visa sig för er när tiden är inne.

    När ni lärt er att inte dömma vilket ni gör kontinuerligt.

  4. Hej Mike. Jodå den TROENDE skulle märka och hylla och tillbe Jesus om han stod bredvid oss, MEN det är den sk kristne ljumna människan som inte skulle fatta någonting. Den ser inte o hör inte.

    Fö kan jag upplysa om att Jesus kommer tillbaka och då blir det en snabb förflyttning för den troende till himmelen.
    Det är märkligt , förstår du skillnaden mellan en troende och en kristen som KALLAR sig kristen?
    Jag är en av de troende som tror på Jesus och hans allmakt, och den är stor kan jag säga dig.

    Frimurarna och Illuminati är något som jag avskyr mer än pesten för jag litar inte på etablissemanget för 5 öre.
    Min Jesus är mitt starka hopp och min frälsare.
    Jag föreslå att du tar emot honom i ditt hjärta, för vi lever i de absoluta sista tiderna. Det är bråttom att söka honom inna det är försent.
    Himmelen och jordens Skapare fönekar inte jag, då skulle jag vara mer än dum.
    Mvh Maria

  5. Ni skulle inte ens märka om jesus stod brevid er i matkön.

    Ni förväntar er en långhårig man som är blåögd klädd i vit skrudd som förkunnar frimurarbibelns ord.

    Men tyvär så fungerar det inte.

  6. Skulle jesus uppenbara sig för er idag skulle ni vara dem första som skulle hänga honom för ni har inte förståelse för kroppens och andens kretslopp och vad som finns kvar innan anden intar kroppen.

  7. Hej Mike Du tycks också ha mycket kvar att lära. Jesus är Gud, det är en självklarhet för alla troende. Gud är Gud. Det andliga Yang betyder inget i detta sammanhanget. Gud är evig Fader för mig, ingen Yang.
    Läs gärna mer på sidan så förstår du vad jag skriver.
    Jesus har dött för oss alla och han kommer snart tillbaka.
    Hälsn Maria

  8. Blanda inte ihop Jesus och Gud.

    Gud är ingen HAN.

    Fader kallas det bara för att det andliga är Yang.

    Ni har mycket kvar oc lära.

  9. Hej Janne! Tack för din innerliga tro på Gud, och jag blir glad av att veta att du är upplyst om sakernas tillstånd i Sverige och utomlands. Vår kärlek till Gud bör synas o höras så att människor kan förstå att vi genomskådat politikernas handhavande och deras sk listiga planer.
    Människan spår och Gud rår. Snart kommer Jesus tillbaka i makt och myndighet och kommer att ställa allt på ända och ställa allt tillrätta. AMEN.
    God bless U!
    /Maria

  10. (Kommentar till aurum, mest!)

    När människan väljer bort Gud kommr hon väldigt snart till de marker och idéer som skapat allt destruktivt på jorden!

    Bara för at vi svenskar har varit förskonade från krig under en tid av “neutralite” och välfärdssamhälle betyder det inte att vägen fram där plötsligt är öppen:

    Att människan kan själv genom politik och samhällstruktur organisationer rädda sig själv.

    Detta är politiker och affärsmäns största dröm!
    Människan blir bättre och bättre.

    Så enkelt är det inte, då skulle ju Jesus försoningsoffer vara onödigt!

    Och då kunde vi tillsmmans nå fred i världen genom FN eller NATOs arbete!

    Kolla in lite utrikespolitik i ngn site på nätet och se hur djupa rötter konflikterna har på vår planet!

    Palestina
    Iran/Irak
    Afghanistan
    Kashmir
    Balkan
    Romarrikets utbredning historien och idag
    Imperalismens taktiker och teknker

    Sverige står inte utanför detta på något sätt!
    Sverige är med och krigar i Centralasien just i denna dag!

    Och ett storkrig mot Iran är bakom hörnet sedan flera år. Kina handelskrig mot USA fortsätter i det tysta.
    Och världens banker har ätit upp stora delar av vår välfärd.

    Det här är realistiska tankar.
    Vi har ingen tid att spilla.

    Ära Gud och informera människor,
    vi lever i en mörkare värld än på mycket länge.

    Kärleken själv kommer tillbaka
    och det med en fruktansvärd kraft!

  11. Hej Mike! Din förra kommentar går inte att svara på, eller rättare sagt: Hur tror du människor skulle reagera då du säger saker som inte är sanna? Lägg in den igen då så får vi se vad folk säger då. Du säger att Jesus….är…inlanda i kabballa och du säger att Jesus gått på jorden i 33 år..nu.
    Och då undrar jag naturligtvis hur mina besökare här reagerar…..Men var så god, lägg in en ny kommentar.Jag försöker sprida hans värme och kärlek här, men den komm. lät inte vacker.
    Mvh Maria

  12. Oj titta här.

    Vad har vi här?

    En som raderar inlägg?

    Så mycket var det för din jesus öppna hjärtat och förlåtelse.

    Sluta blogga om du inte kan ta trycket

  13. Hej aurum Vad vi kan göra, det är väl att sprida Guds kärlek så mycket vi kan. Men vi måste också upplysa om de tider som är o de som kommer. Skall man gå helt aningslös i detta samhälle istället för att ta till sig varningar… Ja Gud är med oss i allt, och han harbett den troende att sprida evangelium, o i det evangeliet ingår också de tider vi lever i. Vad är det för konstigt med det? De som inte lyssnar om man pratar om frälsningen och vad Jesus gjort för oss, de lyssnar heller inte på allt annat man ville säga. OM du blir uppskrämd av detta beklagar jag, men jag vill säga sanningen.För vi lever i tider som är uppenbart “skrämmande”. Hälsn Maria

  14. Jag vet inte Maria… Vad kan vi göra? Om allt skulle redan vara förutbestämt vad hjälper det om vi alla skulle få panik? Det man tror på och tänker på det är stor chans att det blir sant. Om alla tänker negativt så hjälper det inte situationen. Kampen mellan det onda och det goda sker inte bara i världen men även i våra hjärtan och i våra huvuden och om du skriver skrämmande saker och skrämmer folk bidrar du till rädsla och rädsla är det det onda livnär sig på. Vill du ge mat åt det onda?
    Jag tror att Gud och Jesus är med oss här och nu. Om du ska gå runt och skrämma folk är det inte konstigt om de inte vill lyssna.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.