D Wilkerson / T A C K A GUD.

 

Tackar du Gud utav ditt hjärta varje dag och stund, eller dröjer du med tacksamheten på grund av problem eller liknande?  Ja det är klart att vi ska tacka Gud, inte bara för mat och husrum utan alldeles klart är det att vi tackar för allt i livet, och mest för Frälsningen i Jesus Kristus! Läs D Wilkersons minipredikan här nedan:

MONDAY, FEBRUARY 21, 2011

GIVING THANKS ALWAYS

“Giving thanks always for all things unto God and the Father in the name of our Lord Jesus Christ” (Ephesians 5:20).

This matter of giving thanks always was so important in Paul’s theology, he repeats it three times. (1) “Speaking to yourselves in psalms and hymns andspiritual songs,” (2) “Singing and making melody in your heart to the
Lord,” and (3) “Giving thanks always for all things unto God and the Father in the name of our Lord Jesus Christ” (Ephesians 19-20).

Without faith we cannot do this as we ought. We are pressed down by so manyproblems and distresses. Of course God does not want us to fake it. It seems to
me Paul has given us the key to it all when he tells us, “…do it unto the Father.”

LÄS HELA TEXTEN HÄR:

http://www.worldchallenge.org/en/node/12398

I Psaltaren finner vi mängder med psalmer och verser där man tackar Gud, verkligen tackar och sjunger till hans ära. Man borde lära människor idag hur viktigt det är med bön, tack, gråt, lovprisning, och allt annat som är till HERRENS ÄRA, i stället för att göra som de gör på många ställen idag. Det är mer av minglande och annat än av GUDS Ord.*Tacken HERREN, åkallen hans namn, gören hans gärningar kunniga bland folken.* /Ps 105:1

När man tackar Gud för allt han gjort och gör, har man också möjlighet att TACKLA sina problem, för det är HAN som löser dem. ..och då får man orsak att tacka ..igen…  /Maria

2 thoughts on “D Wilkerson / T A C K A GUD.

  1. Hej Karin. Ja Gud hjälper i allt, även om man är ledsen då man börjar be, så är man avsevärt gladare efteråt, för han ger styrka och mod.

    Hans närvaro är det viktigaste av allt. Kram f Maria till dig!

  2. Hejsan Maria! Så sant att vi ska tacka Gud, oavsett situation. När man ber och får vara i hans närvaro kan bönen ofta förvandlas till glädje och tacksamhet, ja nästan alltid faktiskt när jag tänker efter. Även om problemen är oöverstigliga så finns ju Gud och Han är allt vi behöver.
    Kram Karin

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.