Brev som riktar sig../ Nej det är inte lugnt

 

Allt är luuugnt! Allt är väl!  (Det tror jag inte alls…..)

Ja du kan läsa själv i 1 Thess 5:3 :”Allt är väl, vi har lugn och ro.”Vilka säger detta? Jo det sade de på den tiden då Paulus reste runt i mission. Och så säger folk fortfarande trots all global oro. I tidningarna kan vi läsa om allehanda svåra ting, vi har krisen i Iran, vi har globala kriser då det gäller ekonomi, vi har otroligt svåra svältkatastrofer överallt i världen, men människor säger ändå:   Allt är luuugnt, allt är väl.

De som säger så har väl inte en susning om hur det egentligen står till. För om du läser bibeln så är det precis så som det var på Sodom och Gomorras tid, och i andra tider då det verkligen stod illa till med människorna. Och vem är jag att yttra mig då?

Jag yttrar mig för jag vet att vi lever i svåra tider och i de sista tiderna, jag har tagit med detta bibelord ett flertal gånger under olika kategorier, men jag vet inte vilka som läst det, därför kommer det nu igen för att människor kanske kan ta och reagera.

Vi kan fortfarande inte veta när Jeus kommer tillbaka, det vet han inte själv heller, men vi kan arbeta troget och intensivt för att människor skall kunna komma till tro.

 Det är lika farligt att säga att vi tror att han kommer då eller då, som att säga, NEJ NEJ han kommer inte än. För vem har tidsperspektivet helt klart för sig? Ingen.

Paulus uppmnanar oss till att vara beredda. Vi troende tycker att det borde vara si eller så, och jag tycker personligen att det är /borde vara/ mycket som skall hända på den politiska arenan och med ekonomi och annat innan Jesus kommer tillbaka.

 Världshändelserna stöts och blöts och diskuteras av icke troende och av troende. Och jag har många samtal med människor som undrar: VARFÖR skall jag tro? Ja det är ju en fråga, och de kan ta del av mina svar här på sidan, det finns utförliga svar här.

I Gamla testamentet förutsägs Herrens dag vid flera tillfällen (Jes 13:6-12; Joel 2:28-32; Sefanja 1:14-18). Herrens dag kommer med både straff och välsignelse när Jesus dömer synden och utropar sitt eviga rike. Vill DU vara med i Guds eviga rike?

Vi kan läsa dessa bibelställen och ändå inte veta när, men vi vet fortfarande ATT han kommer. Jag ber dig som läser att ta reda på sanningen om vem Jesus är och att försöka förstå att det kommer svåra tider och det kommer också tider av fullständig befrielse.

Vi troende får uppmuntra varandra att läsa Skriften, att be för varandra och de familjer vi lever i, och inte minst: BE FÖR SVERIGE! BE för Väckelse.

Djävulen lura på oss alla, men mest på de troende.  

 

5 thoughts on “Brev som riktar sig../ Nej det är inte lugnt

  1. Hej Det kommer att hända mycket på alla fronter och därför är det inte lugnt alls, de kommande tiderna blir inte lugna, och de var det inte förr heller. Paulus varnade då och han varnar genom Guds ord oss som lever nu, det gäller att ha ett medvetande om vad som sker just nu.
    /Maria

  2. Hej Maria!
    Jag undrar vad menas med detta:
    “jag tycker personligen att det är /borde vara/ mycket som skall hända på den politiska arenan och med ekonomi och annat innan Jesus kommer tillbaka.”
    Kram Kyllikki

  3. Hej Maria!

    1 Tess 5:3″När folk säger: “Fred och trygghet”, då drabbas de av undergång lika plötsligt som smärtan kommer över en kvinna som skall föda, och de slipper inte undan.”

    Denna Bibelvers har jag inte tidigare sett.Människorna ropar efter fred och trygghet,men på vilket set?!? Med hjälp av vapen och utan Gud…då kan det inte bli fred och tryghet som stannar,det har man sett sedan tidernas början,efter att Adam och Eva syndade!!!
    Kram Kyllikki
    Jag är mycket tacksam för att du delar med dig här på din sida av allt viktigt om Tro!!!

  4. Hej Bertil. Tack för din kommentar. Det är roligt att se att texten berör. Politikerna har tagit bort tron i Sverige och värre blir det…Alla borde ha en tro, men vem ska hjälpa dem? Alla troende borde ta sitt kall på största allvar! då kanske vi kunde få ordning på detta landet. Vad kan vi göra? BE! Hälsn f Maria. Välkommen tillbaka hit.

  5. Hej!!! Härligt med någon som skriver med iver och insikt, jag själv känner att kärleken till pengar o prylar har blivit större än kärleken till Gud och sina medmänniskor och kanske rent av mest eskalerande här i Sverige, tycker mest synd om barnen i hela Sverige/Världen de lider mest och är ju oskyldiga, jag ber till Gud varje dag att Han ska höra deras suckar och ärliga klagan. Bertil

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.